Skocz do zawartości

Laguna 3 2.0 dci


bizz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, czy ktoś z forumowiczów jeździ Laguną 3 dci?

 

Szukałem benzyny, ale wersji turbo w Polsce są trzy na sprzedaż, więc odpuściłem, skupiam się na dieslu. Skrzynia tylko automat. Jakie są bolączki tego auta, czego się bać, co sprawdzać, czy zabrać do ASO czy lepiej na SKP?

 

Każda informacja będzie przydatna. Budżet do 28-29 kpln. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdzę co prawda stara L2, ale moja mama ma L3 dci 130km bo taka udało się znaleźć w najlepszym stanie. Rocznik 2009 nalot już ponad 200kkm ale poszanowana i kupiona jak poprzedni właściciel wymienil sprzęgło i dwumase. Mamy ja dwa lata i naprawdę przez ten czasy ZERO usterek. Poza olejami i klockami nic nie było naprawiane i wymieniane a ja mam czujne oko i lubię wszystko tip top.

Co do samej jazdy to w porównaniu do poprzedniczki jest twardziej i mniej komfortowo, wnętrze mniej przytulne ale dobrze spasowane i wytrzymałe bo nie widać zużycia. Z miejsce w środku i bagażnikiem średnio tak ,ale wygodnie. Bardzo wydajna klima i ogrzewanie. Silnik przyjemny w jeździe i nam pali średnio ok 5-5,5l ale jeździ głownie w trasy, po mieście mało. Biegi w manualu dobrze dobrane ale długie drogi przełączania. Seryjna Naiv taka sobie jeżeli chodzi o logikę wyliczania tras, za to Bluetooth bezproblemowy.

Ogólnie fajne niedoceniane auto, ja je lubię za bezproblemowosc. Aha no i nigdzie grama rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ale wersji turbo w Polsce są trzy na sprzedaż, więc odpuściłem,

 

a co ma piernik do wiatraka

 

jak sa godne uwagi to nie rezygnuj

 

wiesz ile obecnie jest Tribeca na alledrogo? 5szt i to jest duzo bo jak ja szukalem to byly 2-3szt. Da sie znalesc tylko cierpliwosci trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam, używam i jest to poprawne auto które ma swoje humory.

Do tej pory miałem 3 przeglądy i przebieg 50tkm więc raczej nie za wiele podpowiem na temat eksploatacji auta starszego i z większym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, czy ktoś z forumowiczów jeździ Laguną 3 dci?

 

Miałem. Najfajniejsze autko jakie miałem do tej pory.

W 3 lata zrobiłem 60 tys km i sprzedałem ze stanem licznika prawie 200 tys km.

 

Jedyne na co narzekałem to dużo za duże spalanie w stosunku do średniej (nigdy nie udało się odkryć przyczyny, ale były pojedyncze osoby z podobnym spalaniem, więc albo miałem ciężką nogę, albo była to jakaś nietypowa usterka) oraz wibracje na biegu jałowym (również nie udało się odkryć przyczyny, inni tak nie mieli).

Modele z żarówkowymi światłami dziennymi miały wadę fabryczną, wypalały się styki, wymiana oprawek jedyne 600 zł. ;]

Poza tym tylko lałem i jeździłem. ;)

Auto miało DPF, katowane w mieście na krótkich odcinkach (1-5 km), plus 30-60 w weekendy i nigdy nie było z nim problemów.

 

Faktycznie dość twarde, ale szybko to polubiłem. :pifpaf:

Edytowane przez Marcin L.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma piernik do wiatraka

 

jak sa godne uwagi to nie rezygnuj

 

wiesz ile obecnie jest Tribeca na alledrogo? 5szt i to jest duzo bo jak ja szukalem to byly 2-3szt. Da sie znalesc tylko cierpliwosci trzeba

 

Nie mam czasu jeździć po Polsce za autem, po prostu. Jedna jest blisko, oglądałem, nie jest zła, ale nie ma elektryki foteli. Druga jest odpicowana w Radomiu, po zdjęciach taki cukierek że nie mam chęci jechać. Trzecia w Oleśnicy, przejadę się zobaczyć.

Generalnie mogę zrezygnować z silnika na rzecz wyposażenia, nie chcę rezygnować z pewnych rzeczy z wyposażenia które mam już.

 

Diesla mam 40 km od siebie w wyposażeniu jakie mi pasuje, z w miarę jasną historią i dobrym stanie. Silnik jest dobrze wyciszony, zrobię chipa i będzie się odpychał. Widziałem że 150KM spokojnie robią na 180, tyle mi wystarczy. 

 

Do tego dochodzi lekka obawa o LPG w benzynie, raz znaleźć kogoś kto tego nie spieprzy w silniku turbo, dwa, co jakiś czas trzeba regulować zawory - nie wiem,nie znam się, dla mnie to kolejna upierdliwość. Zwykła benzyna raz że nie jedzie, dwa nie ma z automatem, trzy - nie nadaje się do gazu wedle opinii. Myślałem że to te same silniki, ale 2.0 wolnossący jest z Nissana, 2.0 turbo to silnik Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dodałeś plusa do mojej decyzji.

 

Co znaczy spore spalanie? 

 

E39 pali mi średnio 8.5-9 - lato-zima, większość trasy, zakładam że Laguna będzie delikatnie oszczędniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E39 pali mi średnio 8.5-9 - lato-zima, większość trasy, zakładam że Laguna będzie delikatnie oszczędniejsza.

 

Najbardziej pamiętam miasto.

Zimą w mieście żona nie miała problemu z wykręceniem średniej 14,5. ;]

Ja przy spokojnej jeździe w mieście byłem w stanie zejść do 10-11 litrów, ale średnio to było raczej 12,5.

 

Polecam też poniższą stronkę, jeśli jeszcze nie widziałeś. Nawet jeśli niektóre wyniki są mocno zawyżone czy zaniżone, to statystycznie można sobie wyrobić jakiś pogląd:

http://www.autocentrum.pl/spalanie/renault/laguna/iii/grandtour/silnik-diesla-2.0-dci-150km-2007-2011/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dodałeś plusa do mojej decyzji.

Co znaczy spore spalanie?

E39 pali mi średnio 8.5-9 - lato-zima, większość trasy, zakładam że Laguna będzie delikatnie oszczędniejsza.

Ja mam średnią 6,5 z ok. 27000 km (manual, 150 km, mało jazdy miejskiej).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to jest argument

patrzyles na puga 407 ?

jest tego duzo i mozna w dobrych pieniadzach kupic~mlody rocznik, a silniki HDI rownie dobry jak nie lepszy od DCI

Patrzyłem, sylwetka bardziej mi się podoba i jest zdecydowanie tańszy, ale odrzuca mnie wnętrze, projektowane chyba jeszcze w latach 90 tych. Poza tym laguna to w 2007 roku było Nowe auto, 407 jednak stary model. No i w Lagunie jest ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodajmy 1,5 litra na stary automat i jak wyjdzie 8 będę zadowolony.

 

Na trasie ok 500 km (Białystok-Lublin i powrót), mało miejscowości po drodze, większość czasu 90-110, paliła mi średnio 7 l/100km.

Myślałem że to dużo, bo inni raportowali mniej niż 6 przy podobnych warunkach.

Galaxy z podobnym silnikiem i automatem spalił 6,0, a jest cięższy i ma kształt pudełka. ;]

 

Na innej trasie, Białystok-Karpacz (w tym ekspresówki do 130 i autostrady do 150 km/h i tydzień kręcenia się po górach) w Lagunie wyszło 8,0 l. 

Podaję trasy byś mógł porównać charakter drogi i natężenie ruchu na nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodajmy 1,5 litra na stary automat i jak wyjdzie 8 będę zadowolony.

 

Mysle że nie spali więcej niż moja croma w automacie. 

 

W trasie na krajówkach przy spokojnej jeździ (90-100 na godzinę) średnie mi wychodzi 6,6-6,8 litra.

 

Do Chorwacji przy zapakowanym samochodzie wyszło 5,6

 

Na Węgry w 2 osoby 5,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasie ok 500 km (Białystok-Lublin i powrót), mało miejscowości po drodze, większość czasu 90-110, paliła mi średnio 7 l/100km.

Myślałem że to dużo, bo inni raportowali mniej niż 6 przy podobnych warunkach.

Galaxy z podobnym silnikiem i automatem spalił 6,0, a jest cięższy i ma kształt pudełka. ;]

 

Na innej trasie, Białystok-Karpacz (w tym ekspresówki do 130 i autostrady do 150 km/h i tydzień kręcenia się po górach) w Lagunie wyszło 8,0 l. 

Podaję trasy byś mógł porównać charakter drogi i natężenie ruchu na nich.

 

Wychodzi, że powinna palić odrobinę mniej od E39. Będzie też dwa cylindry mniej i litr pojemności, ale zakładam że spalanie będzie jednak koło 7 litrów średnie. Jeżdżę płynnie, każde auto w moich rękach pali mniej niż poprzednikowi, a mam porównanie bo większość samochodów kupuję od rodziny i znajomych.

 

Autostrada rzadko szybciej niż 150, a raczej 140, trasy 90-110, a takie drogi to 80% moich przejazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle że nie spali więcej niż moja croma w automacie. 

 

W trasie na krajówkach przy spokojnej jeździ (90-100 na godzinę) średnie mi wychodzi 6,6-6,8 litra.

 

Do Chorwacji przy zapakowanym samochodzie wyszło 5,6

 

Na Węgry w 2 osoby 5,2

 

Pali kropka w kropkę jak BMW, z wyjątkiem ostatniego, 5.2 nigdy nie miałem. 5,6 zapakowane auto, ale traa do Chorwacji nocą, bez ani jednego przystanku. Z powrotem już 6,5. Miasto od 8,5 w górę, max spaliła mi 12 w zimie przy częstych postojach i krótkich odcinkach. 140 tempomat - 6.2, 150 - 6.7, 160 - 7.2, 190 - 9.5

Jak na 3 litry, automat i 2 tony, rewelacja. Nie zmieniałbym, ale dużo jeżdżę a ona ma już 16 lat i prawie 400kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniała mi się istotna kwestia.

Zobacz czy przy rozpędzaniu się wskazówka prędkościomierza i obrotomierza przesuwa się gładko i płynnie czy z wyraźnie widocznymi przeskokami.

Zwróciłem na ten fakt przy jeździe próbnej, ale myślałem że TTTM. Okazało się że to wina ustrojstwa "can blocker" w licznikach - takie coś do zaniżania przebiegu samochodu. ;)

 

Odnośnie przeglądu.

Jeśli samochód był serwisowany w ASO, to powinni mieć historię dostępną w każdym serwisie (po numerze VIN), warto sprawdzić.

SKP nie polecam, chyba że masz jakieś zaprzyjaźnione, gdzie gość obejrzy dokładniej. W innym przypadku niewiele to da, chociaż lepsze to niż w ogóle nigdzie nie pojechać. :)

W ASO podepną komputer i możliwe że dowiesz się czegoś więcej, czego na pierwszy rzut oka nie widać.

Edytowane przez Marcin L.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniała mi się istotna kwestia.

Zobacz czy przy rozpędzaniu się wskazówka prędkościomierza i obrotomierza przesuwa się gładko i płynnie czy z wyraźnie widocznymi przeskokami.

Zwróciłem na ten fakt przy jeździe próbnej, ale myślałem że TTTM. Okazało się że to wina ustrojstwa "can blocker" w licznikach - takie coś do zaniżania przebiegu samochodu. ;)

 

Odnośnie przeglądu.

Jeśli samochód był serwisowany w ASO, to powinni mieć historię dostępną w każdym serwisie (po numerze VIN), warto sprawdzić.

SKP nie polecam, chyba że masz jakieś zaprzyjaźnione, gdzie gość obejrzy dokładniej. W innym przypadku niewiele to da, chociaż lepsze to niż w ogóle nigdzie nie pojechać. :)

W ASO podepną komputer i możliwe że dowiesz się czegoś więcej, czego na pierwszy rzut oka nie widać.

 

 

Spoko, ja lubię grzebać po necie. Ostatnią jaką oglądałem 2.0 turbo sprawdziłem po VIN z szyby przez jakąś wyszukiwarkę znalazłem nr rejestracyjny, z numerem kolejna wyszukiwarka (auto z Holandii) dało mi datę pierwszej rejestracji, a z datą pierwszej rejestracji i nr rejestracyjnym logujesz się na myrenault konkretnego kraju i masz historię serwisową na dłoni... Polecam ;)

 

Dzięki za namiar na can blocker, choć jak szukam to raczej mają już przebiegi po 250 tys, w miarę realne jak na 8 lat. Chociaż Laguna ma twarde wnętrze, nie widać po nie zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam czasu jeździć po Polsce za autem, po prostu. Jedna jest blisko, oglądałem, nie jest zła, ale nie ma elektryki foteli. Druga jest odpicowana w Radomiu, po zdjęciach taki cukierek że nie mam chęci jechać. Trzecia w Oleśnicy, przejadę się zobaczyć.

Generalnie mogę zrezygnować z silnika na rzecz wyposażenia, nie chcę rezygnować z pewnych rzeczy z wyposażenia które mam już.

Diesla mam 40 km od siebie w wyposażeniu jakie mi pasuje, z w miarę jasną historią i dobrym stanie. Silnik jest dobrze wyciszony, zrobię chipa i będzie się odpychał. Widziałem że 150KM spokojnie robią na 180, tyle mi wystarczy.

Do tego dochodzi lekka obawa o LPG w benzynie, raz znaleźć kogoś kto tego nie spieprzy w silniku turbo, dwa, co jakiś czas trzeba regulować zawory - nie wiem,nie znam się, dla mnie to kolejna upierdliwość. Zwykła benzyna raz że nie jedzie, dwa nie ma z automatem, trzy - nie nadaje się do gazu wedle opinii. Myślałem że to te same silniki, ale 2.0 wolnossący jest z Nissana, 2.0 turbo to silnik Renault.

2,0T ma hydrauliczna regulacje zaworow. Kolega w pracy ma L3 2.0 Dci 150km ponad 200kkm i wszystko oryginalne mowil ze to bardzo udane auto kupil od swojego prezesa.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 2.0 dci zrobione na 180 koni - auto bardzo fajne , pali malo tj. w moim przypadku 6,4/100 przy jezdzie 50/50 miasto trasa.

Auto strasznie twarde - jeżeli ktoś jeździł wczesniej LII tak jak ja - to bedzie bardzo zdziwiony

oprocz przegladow i eksploatacji - to nic jeszcze sie nie zepsulo

Jedyny feler to trzeszczace tapicerki - maja to wszyscy i probuja walczyc z mniejszym badz wiekszym skutkiem.

Ogolnie polecam auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


trzy - nie nadaje się do gazu wedle opinii. Myślałem że to te same silniki, ale 2.0 wolnossący jest z Nissana,

Który sie swietnie i bezustrkowo gazuje ;) mankamentem jest spalanie gazu 14 litrow/100 w prawdziwym miescie ( nie przy jeździe obwodnicami po nocy - oraz ok 13 litrów w trybie maxymalna niemiecka autostrada -  tu nawet nie cenna jest problememm ale koniecnosc takowania co 2 gdziny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który sie swietnie i bezustrkowo gazuje ;) mankamentem jest spalanie gazu 14 litrow/100 w prawdziwym miescie ( nie przy jeździe obwodnicami po nocy - oraz ok 13 litrów w trybie maxymalna niemiecka autostrada -  tu nawet nie cenna jest problememm ale koniecnosc takowania co 2 gdziny ;)

 

Butla w koło ponoć 70 litrów wchodzi, to z 55 zatankuje, czyli zrobi... niecałe 400 km? Osz fak... 

 

No to nie, ja lubię te 600 minimum zrobić bez stawania....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, czy ktoś z forumowiczów jeździ Laguną 3 dci?

 

Szukałem benzyny, ale wersji turbo w Polsce są trzy na sprzedaż, więc odpuściłem, skupiam się na dieslu. Skrzynia tylko automat. Jakie są bolączki tego auta, czego się bać, co sprawdzać, czy zabrać do ASO czy lepiej na SKP?

 

Każda informacja będzie przydatna. Budżet do 28-29 kpln.

Cześć,

 

Ja jeżdżę od dwóch lat Laguną 2.0 DCI (150 KM), wersja poliftowa.

Przebieg zbliża się do 200 tys km, a ja leję paliwo na stacji, zmieniam olej co 10-15 tys km + filtry i samochód jeździ i wygląda jak nowy. Zawieszenie faktycznie jest twardsze, ale taka jest obecnie tendencja producentów w tej klasie - u mnie dodatkowo są felgi 18" i opony z profilem 45. Ogólnie samochód wygodny, zwłaszcza na trasy, silnik bardzo dobrze wyciszony, właściwie że to diesel słychać tylko przy ostrym przyspieszaniu i na zewnątrz. Z elektroniką i elektryką nic się nie dzieje. Jedyne rzeczy, które robiłem, to wymiana klocków, jednego łącznika stabilizatora oraz to co zaleca książka serwisowa przy poszczególnych przebiegach. Wersja z DPF - żadnych problemów, czy zwracania uwagi na jakieś kontrolki, czy procedury wypalania. Spalanie 4,9 na drogach krajowych, 6,4 autostrada, 6,5-7,3 miasto.

Co do tych świateł dziennych na żarówkach, o których ktoś wczesniej wspomniał, to po lifcie chyba to poprawili, ja takie mam i nawet żarówki nie zmieniałem. Do przedliftowych są zamienniki tych oprawek za kilkadziesiąt złotych, które juz nie ulegają stopieniu.

Jak masz jakieś konkretne pytania, to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.