Bartłomiej Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Elo! Pacjent jak w tytule. Od wczoraj ma kłopoty z rozwijaniem mocy. Jest albo mułem, albo zupełnym mułem. Jazda nim stała się ryzykowna. Objawy: - bardzo powoli nabiera obroty - mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje dławienie a nie przyspieszanie - większe niż normalnie średnie zużycie paliwa - wywalił check-engine, ale nie odczytałem błędu; jedynie komunikat na wyświetlaczu "usterka silnika: jedź do serwisu" - przy gaszeniu silnik się "wzdryga", tzn. szarpnie nieco mocniej (dotychczas objaw nie występował) Co mu jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 jest popsuty..... Co Ci mówiłem przez telefon ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 23 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Cicho bądź! Szukam pocieszenie u braci w wierze (citroenowej)! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Cicho bądź! Szukam pocieszenie u braci w wierze (citroenowej)! A umówiłeś się z którymś z tych których Ci podałem ? Czy liczysz że mu samo przejdzie jak go przetrzymasz ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 (edytowane) Elo! Pacjent jak w tytule. Od wczoraj ma kłopoty z rozwijaniem mocy. Jest albo mułem, albo zupełnym mułem. Jazda nim stała się ryzykowna. Objawy: - bardzo powoli nabiera obroty - mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje dławienie a nie przyspieszanie - większe niż normalnie średnie zużycie paliwa - wywalił check-engine, ale nie odczytałem błędu; jedynie komunikat na wyświetlaczu "usterka silnika: jedź do serwisu" - przy gaszeniu silnik się "wzdryga", tzn. szarpnie nieco mocniej (dotychczas objaw nie występował) Co mu jest? Ja wiem, ze nie na temat, ale to jest wlasnie jeden z powodow, dla ktorego nie kupie juz wiecej diesla. Kazdy jeden z jakim mialem do czynienia, predzej czy pozniej konczyl z takimi objawami na lawecie... U mnie winny byl EGR, u tescia w Insigni podobnie. Edytowane 23 Września 2016 przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Ja wiem, ze nie na temat, ale to jest wlasnie jeden z powodow, dla ktorego nie kupie juz wiecej diesla. Kazdy jeden z jakim mialem do czynienia, predzej czy pozniej konczyl z takimi objawami na lawecie... U mnie winny byl EGR, u tescia w Insigni podobnie. Ta, nowoczesne benzyny są bezawaryjne i nie jeżdżą lawetami.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Dokładnie tak jest Wysłane z Moto X Play Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Dokładnie tak jest Wysłane z Moto X Play Tak, tak...... A PiS to i prawo i sprawiedliwość..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Tak, tak...... A PiS to i prawo i sprawiedliwość..... dość dobrze rozszyfrowałeś ich skrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Wg mnie listwa wtryskowa czy co tam siedzi znajomy mial podobnie w Mondeo. LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Ta, nowoczesne benzyny są bezawaryjne i nie jeżdżą lawetami.... Ja nic takiego nie napisalem Po prostu na 6 klekotow z ktorymi mialem stycznosc, kazdy jeden w pewnym momencie odwalil taki numer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Wg mnie listwa wtryskowa czy co tam siedzi znajomy mial podobnie w Mondeo. Zgadywanie nie ma zadnego sensu, podlaczyc lexie i sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 23 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2016 A umówiłeś się z którymś z tych których Ci podałem ? Czy liczysz że mu samo przejdzie jak go przetrzymasz ? Tak.Ten w Izabelinie nie odbiera. A ten w al. Jerozolimskich a i owszem. Umówiony jestem na poniedziałek rano. Deczko się denerwuję, bo Cytryna zgłosiła dzisiaj "niebezpieczeństwo zapchania filtra cząstek stałych". Do poniedziałku nie zamierzam nim jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 dość dobrze rozszyfrowałeś ich skrót chodzi o rzeczowniki, a nie o populistyczne frazesy w ich wydaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 chodzi o rzeczowniki, a nie o populistyczne frazesy w ich wydaniu NTK na taką dyskusję, ale wiesz, chyba przyznam Ci rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 Ja wiem, ze nie na temat, ale to jest wlasnie jeden z powodow, dla ktorego nie kupie juz wiecej diesla. Kazdy jeden z jakim mialem do czynienia, predzej czy pozniej konczyl z takimi objawami na lawecie... U mnie winny byl EGR, u tescia w Insigni podobnie. Macieju w nowych dieslach po kupnie trzeba zrobić kilka "czarów" i masz święty spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 Tak. Ten w Izabelinie nie odbiera. A ten w al. Jerozolimskich a i owszem. Umówiony jestem na poniedziałek rano. Deczko się denerwuję, bo Cytryna zgłosiła dzisiaj "niebezpieczeństwo zapchania filtra cząstek stałych". Do poniedziałku nie zamierzam nim jeździć. Masz rozwiązaną zagadkę braku mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 gucio a nie rozwiazana, cos mu leje rope w wydech i filtr w trybie awaryjnym sie nie wypala, ot cale rozwiazanie w/w komunikatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 Macieju w nowych dieslach po kupnie trzeba zrobić kilka "czarów" i masz święty spokój Pewnie tak, ale po tym jak 2 letnie Mondeo 2.0 tdci zdechlo nagle w środku nocy w okolicach Znojmo to całkowicie straciłem zaufanie do tego napedu...Primera 1.9dci, Insignia 2.0 cdti i C4 1.6hdi które znam tez kończyły na lawetach bez ostrzezenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 Pewnie tak, ale po tym jak 2 letnie Mondeo 2.0 tdci zdechlo nagle w środku nocy w okolicach Znojmo to całkowicie straciłem zaufanie do tego napedu... Primera 1.9dci, Insignia 2.0 cdti i C4 1.6hdi które znam tez kończyły na lawetach bez ostrzezenia... od 2007r. jeżdżę klekotami z różnych stajni i na ten okres czasu miałem tylko raz wtopę jak w XP 2.0HDi poszła pompa wstępna w zbiorniku i unieruchomiła auto dwa dni przed Wigilią Ale każde auto po zakupie przeszło pewne zmiany i mam święty spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 gucio a nie rozwiazana, cos mu leje rope w wydech i filtr w trybie awaryjnym sie nie wypala, ot cale rozwiazanie w/w komunikatu. może nie wypalać bo przetarła się rurka od czujnika ciśnień i auto zwariowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 Jeśli auto świeci błąd to niestety nie wypali filtra... Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 Dobrze że nie mam u siebie takiego dobrodziejstwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 Pewnie tak, ale po tym jak 2 letnie Mondeo 2.0 tdci zdechlo nagle w środku nocy w okolicach Znojmo to całkowicie straciłem zaufanie do tego napedu... Primera 1.9dci, Insignia 2.0 cdti i C4 1.6hdi które znam tez kończyły na lawetach bez ostrzezenia... Hmmm, od 10 lat tylko diesele HDi i jak do tej pory tylko jeden musiał się udać do serwisu na lawecie i był to pierwszy HDi 109 na Boschu, zdechłą pompa w zbiorniku przy ~190-200 tyś km Po wymianie jeździł dalej bezproblemowo Reszta (odpukać) jakoś nie chce się psuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Ale każde auto po zakupie przeszło pewne zmiany i mam święty spokój Opowiedz cóż to za zmiany jeśli to nie tajemnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 (edytowane) EGR wycięcie programowe plus zaślepienie, klapy w kolektorze jak występują tak samo, dpf też. I pamiętajmy że w klekocie dobrze jest korzystać z pełnego zakresu obr. Edytowane 25 Września 2016 przez szyman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 (edytowane) EGR wycięcie programowe plus zaślepienie, klapy w kolektorze jak występują tak samo, dpf też......Nigdy nic z tych rzeczy nie robiłem, a problemów nigdy z tym nie miałem.Dodatkowo leję zawsze najtańszy ON i żadnych K2..... Edytowane 25 Września 2016 przez jedrocha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Nigdy nic z tych rzeczy nie robiłem, a problemów nigdy z tym nie miałem. Dodatkowo leję zawsze najtańszy ON i żadnych K2..... Paweł - ale Ty kupujesz i sprzedajesz samochody jeszcze przed okresem tych problemów. Ja od kupna od Ciebie C8 miałem już wymieniany EGR (stanąłem na trasie), sprzęgło + DKZ i raz myty FAP. Teraz znowu czeka mnie mycie FAP lub jego w końcu wymiana (co przy przebiegu 318kkm raczej nie dziwi, chociaż oczywiście boli). Jeżeli ktoś kupuje dizla z przebiegiem ~200kkm to musi się z tym liczyć. A Ty nie możesz pisać, że "nic się nie dzieje" bo po prostu Ciebie to nie dotyczy z innych przyczyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Nigdy nic z tych rzeczy nie robiłem, a problemów nigdy z tym nie miałem. Dodatkowo leję zawsze najtańszy ON i żadnych K2..... ale ty masz auta prawie nowe dopiero co dotarte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 (edytowane) Paweł - ale Ty kupujesz i sprzedajesz samochody jeszcze przed okresem tych problemów. Ja od kupna od Ciebie C8 miałem już wymieniany EGR (stanąłem na trasie), sprzęgło + DKZ i raz myty FAP. Teraz znowu czeka mnie mycie FAP lub jego w końcu wymiana (co przy przebiegu 318kkm raczej nie dziwi, chociaż oczywiście boli). Jeżeli ktoś kupuje dizla z przebiegiem ~200kkm to musi się z tym liczyć. A Ty nie możesz pisać, że "nic się nie dzieje" bo po prostu Ciebie to nie dotyczy z innych przyczyn.Ale mówimy o przedbiegach przy których inni płaczą cały czas.C8 miałem od 160-225 tyś. km. Evaion miałem 160-250 tyś. km. I jedynie pompa w zbiorniku. A są tacy co mają problemy ze wszystkim między 150-200..... na liczniku... A Bartka nawet się nie zbliża do przebiegu przy którym ja kupowałem HDi. Edytowane 25 Września 2016 przez jedrocha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 ale ty masz auta prawie nowe dopiero co dotarte Ale jaka jest różnica w kosztach zakupu ? 3-4 krotna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Paweł - ale Ty kupujesz i sprzedajesz samochody jeszcze przed okresem tych problemów. Ja od kupna od Ciebie C8 miałem już wymieniany EGR (stanąłem na trasie), sprzęgło + DKZ i raz myty FAP. Teraz znowu czeka mnie mycie FAP lub jego w końcu wymiana (co przy przebiegu 318kkm raczej nie dziwi, chociaż oczywiście boli). Jeżeli ktoś kupuje dizla z przebiegiem ~200kkm to musi się z tym liczyć. A Ty nie możesz pisać, że "nic się nie dzieje" bo po prostu Ciebie to nie dotyczy z innych przyczyn.No i popsułeś cały wątek Wysłane z Moto X Play Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 26 Września 2016 Udostępnij Napisano 26 Września 2016 No i popsułeś cały wątek Wysłane z Moto X Play Nic nie popsuł napisał prawdę, bo to co przy takim przebiegu "się wysypało" to po prostu rzeczy eksploatacyjne a nie awarie. Sprzęgło i dwumasa przy ponad 225kkm i to po raz pierwszy, EGR przy ~300 kkm, FAP również. Kupując KAŻDE auto trzeba mieć świadomość że w każdy z biegiem lat i kilometrów elementy ulegają normalnemu zużyciu, a to generuje jakiś koszt dla właściciela. Więc albo Nowe lub "nowe" auto, za X x tyle pieniędzy, albo bycie świadomym użytkownikiem. Oczywiście nie pisze tu o szrotach w których wszystko się sypie przy magicznych 150000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 26 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2016 No dzień dobry. Mam werdykt - do wymiany jest przepustnica powietrza. Ponoć to nie pierwszy znany im przypadek. Szkoda tylko, że wydatek niemały...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 26 Września 2016 Udostępnij Napisano 26 Września 2016 No dzień dobry. Mam werdykt - do wymiany jest przepustnica powietrza. Ponoć to nie pierwszy znany im przypadek. Szkoda tylko, że wydatek niemały...... a konkretnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 26 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2016 1100zł za sam hadware 300zł za wymianę i adaptację wraz z wypalaniem FAPa dawno tyle nie wydawałem na raz na samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 26 Września 2016 Udostępnij Napisano 26 Września 2016 (edytowane) 1100zł za sam hadware 300zł za wymianę i adaptację wraz z wypalaniem FAPa dawno tyle nie wydawałem na raz na samochód To i tak taniej niż przepustnica do C5 I HPi 1350 po znajomości Edytowane 26 Września 2016 przez jedrocha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 26 Września 2016 Udostępnij Napisano 26 Września 2016 To i tak taniej niż przepustnica do C5 I HPi 1350 po znajomości Marne to pocieszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 26 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2016 Ano, marne. Mam nadzieję, że diagnoza się nie myli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 26 Września 2016 Udostępnij Napisano 26 Września 2016 Ano, marne. Mam nadzieję, że diagnoza się nie myli. A Kto diagnozował ? Darek Zegar(ek) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 26 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2016 Byłem w al. Jerozolimskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 No i jak tam auto bo zamilkłeś ........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 nie może pozbierać się po kosztach naprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 29 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2016 nie może pozbierać się po kosztach naprawy Taaaaaa..... trzeźwieje po odebraniu auta. ;) No dobra, odebrałem. Przepustnica wymieniona. Autko jeździ jak powinno. A nawet mam wrażenie, że jest ciut żwawsze. Ale to pewnie autosugestia, choć powody mogłyby być dwa: wypalenie FAPa praktycznie do zera oraz fakt, że nowa przepustnica jest jakaś trochę inna - druga klapka powietrza jest by default w pozycji ON a nie OFF, jak w tym, co wyjęli mi z auta. Przynajmniej tak powiedzieli w warsztacie. Czyli niby wszystko dobrze, ale..... Jest też pierwiastek wątpliwości, czy faktycznie to ustrojstwo za ponad 1.000zł trzeba było wymieniać. Bo usterka polegała na tym, że zsuwała się dźwigienka obracająca przepustnicą. Wyrobiła się mechanicznie i się zsuwała, co powodowało zablokowanie klapki przepustnicy w jednej pozycji. Tego typu usterki do tej pory naprawiałem kosztem dużo mniejszym, aniżeli te 1.000zł, więc cos we mnie w środku krzyczy, że Citroen sobie leci w kulki. Bo wystarczy "poprawić" nieco trzpień osi tej dźwigienki i powinno to działać jak wcześniej. Oczywiście, może doszło również do uszkodzenia silnika krokowego sterującego dźwigienką, ale tego nie wiem na pewno. Może lepiej, żebym sobie założył, że właśnie tak było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 EGR wycięcie programowe plus zaślepienie, klapy w kolektorze jak występują tak samo, dpf też. I pamiętajmy że w klekocie dobrze jest korzystać z pełnego zakresu obr. Koszt usunięcia wszystkiego jedyne 2kzł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Koszt usunięcia wszystkiego jedyne 2kzł? to ja wole jeździć z tym wszystkim, bo mi się jeszcze nigdy nic nie popsuło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 to ja wole jeździć z tym wszystkim, bo mi się jeszcze nigdy nic nie popsuło Ty kupujesz mlode auta a w takich sie nic nie psuje LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 (edytowane) Ty kupujesz mlode auta a w takich sie nic nie psuje LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES Evasion ani nie był młody jak kupowałem 6 lat /160000 km, ani jak sprzedawałem 9 lat / 245000 km C8 4,5 roku /163000 km -> 7,5 roku / 225000 km C3 5 lat / 135000 km -> 8 lat / 175000 km C4GP 3 lata /164000 km -> 6 lat / 190000 km Edytowane 29 Września 2016 przez jedrocha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 6 latek to nie mlody? Kup 10-12 latka a mie nowe auta LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 6 latek to nie mlody? Kup 10-12 latka a mie nowe auta LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES Sorry, ale nie lubię problemów a kupno w PL auta powyżej 10 lat, zwłaszcza sprowadzanego to jest proszenie się o nie samemu, za własne pieniądze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.