Skocz do zawartości

czas się pożegnać ... i podsumować romans z FORDem


Koonrad

Rekomendowane odpowiedzi

i stało się, c-max'ik odjechał ... do nowej właścicielki ;)

w sumie dokładnie po 7latach, wspólnych 110kkm (choć planowane było 5lat)
 
auto kupiłem od pierwszego właściciela z 70kkm na liczniku w 2009r
od razu dostał LPG (BRC, praktycznie zero problemów z instalacją, instalacja z lubryfikacją)
i tak się zaczęło
post-135442-0-92187600-1475599473_thumb.jpg
 
była hamownia
post-135442-0-24713600-1475599476_thumb.jpg
 
był i kamperem piksel mode ;)
post-135442-0-37039800-1475599475_thumb.jpg
 
takie przygody też bywały
post-135442-0-57834600-1475599474_thumb.jpg
 
zjeździliśmy kawałek EU - Grecja, Chorwacja, Rumunia, Węgry 
post-135442-0-67216300-1475599472_thumb.jpg
 
i ostatnia tegoroczna wyprawa
post-135442-0-64273300-1475599470_thumb.jpg
 
było że to maksia wozili 
post-135442-0-52339500-1475599716_thumb.jpg
 
przez 110kkm zrobiłem z grubszych rzeczy
montaż lpg - 3000zł
2x opony (kpl zimowych i letnich) - 1600zł
akumulator - 300zł
alternator - 600zł
sprzęgło kpl przy 140kkm -1400zł
pierdoły w zawieszeniu w sumie na ok 1000zł pewnie się uzbierało 
pewnie z 10kzł się uzbierało
 
utrata wartości 19kzł
ubezpieczenie pakiet ok 1200zł/rok
razem 37kzł/7, czyli jakies 5,3kzl/rok
 
dużym plusem był koszt paliwa, przy spalaniu średnio 10L
100km wychodziło jakieś 20-22zł (obecnie nawet poniżej 20zł)
 
niestety po 12latach c-max zaczął ulegać biodegradacji ;)
wyszły głównie elementy już wcześniej naprawiane - próg, ranty drzwi, tylne nadkole
drzwi które były oryginalne zero rdzy, próg oryginalny zdrowy 
 
mówią że ludzie cieszą się jak sprzedają ... a ja :(
 
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i do tych 180 tys przejechanych nie musiales robic tylnego zawieszenia?

 

wymieniłem amorki (dostałem za free przy kupnie) razem z bałwankami

wymieniłem jakieś tuleje za 400zł czyba słynne cukierki 

nic więcej nie robiłem

zresztą z przodu też tylko tuleje na wahaczu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem amorki (dostałem za free przy kupnie) razem z bałwankami

wymieniłem jakieś tuleje za 400zł czyba słynne cukierki 

nic więcej nie robiłem

zresztą z przodu też tylko tuleje na wahaczu 

u mnie z przodu tez tylko te tuleje.

 

za to tyl to wszystko wymienione: amorki przy 60 tys a wszystkie tuleje lub wahacze przy 160 tys.

tylko sprezyny zostaly stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu sprzedales? nie lepiej byloby na jakiegos dobrego blacharza pozalowac z  1-2 tysie ..... i cieszyc sie dalej tak niezawodnym i zadbanym fordzikiem? No chyba, ze zmienily sie potrzeby (auto wieksze/mniejsze) itp

 

Problem w tym, ze wraz z wiekiem kazde auto wymaga coraz wiecej uwagi...

No i ile mozna jezdzic tym samym autem? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu sprzedales? nie lepiej byloby na jakiegos dobrego blacharza pozalowac z  1-2 tysie ..... i cieszyc sie dalej tak niezawodnym i zadbanym fordzikiem? No chyba, ze zmienily sie potrzeby (auto wieksze/mniejsze) itp

 

zmieniły się priorytety, c-max miał wozić wózek, teraz wózek już nie potrzebny

już jak go kupowałem to miało być coś 4x4, niestety wózek przeważył

plan był że ma być 5lat, został z nami 7 więc i tak dłużej niż planowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Z innej beczki. Jak myślicie czy takie auto dla jednej osoby na przede wszystkim dojazdy do pracy jako wygodne autko to dobry pomysł? Myślę o 2 litrowym silniku z lpg i nie wiem jak się spisywały ale jak by się trafił automat. Sorki że tu ale uderzam do źródła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, arek_m napisał:

Ja sie zastanawiam czy na 15kkm rocznie zakładac gaz do focusa 100KM.

 

Ja planuje przebiegi po 10kkm i gaz założony zaraz po kupnie

do foki założysz instalkę za 2.5kzl i  po roku zarabiasz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, robertharnas napisał:

Koledzy który silnik jest bardziej wart uwagi 1,8 czy 2,0? Czy są między nimi znaczące koszty obsługi i utrzymania? Od którego rocznika warto zainteresować się c maxem?

 

to są praktycznie te same silniki, oba jeżdżą w mondeo, sporo na LPG i nic złego się nie dzieje

mój zrobił 120kkm na LPG (sprzedałem przy 180kkm na liczniku) i jedyny minus że trochę podpijał już olej, ale TTTM

 

oba mają regulację luzów zaworowych na szklankach, co trochę podraża ew zabawę 

u siebie robiłem kontrolę 2x (zalecają co 60kkm) i było ok (koszt 60-100zł robocizna i ew 100zł uszczelka z tego co pamiętam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.01.2017 o 12:18, arek_m napisał:

Tu ponoc dobrze robią..http://www.pitec.pl/cennik/

Jakie są koszty  roczne takiej eksploatacji gazu.Przegląd 180zł to wiem ...

Jak z zaworami ?rano mi jeden poklepuje nie pogorszy sie to? .Nie wiem czy u mnie sie reguluje wogule..

 

w 1.6 to chyba jeszcze płytki ? więc powinno być taniej jak w 1.8 i 2.0 gdzie są szklanki 

koszt LPG to droższy przegląd i ew przegląd instalacji - 50-100zł a jak zrobisz sam to koszt filterków za 20zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik mówi że w 1,6 sa szklanki. To tam chyba nie wyreguluje szklanek w przypadku gazu..

Takie zestawy mi oferuja:

1. STAG 4 QBOX BASIC, wtryskiwacze REG - najlepsza wśród niedrogich na 
rynku - 2400 zł
2. STAG 4 QBOX BASIC, wtryskiwacze AC W02 - opcja pośrednia, w mojej 
opinii jednak bliżej jakościowo najlepszej - 2700 zł
3. STAG 4 QBOX PLUS, wtryskiwacze AC W02 - prawdopodobnie najlepszy 
bezwzględnie układ IV gen. na rynku - 3000 zł.

Do tego w cenie: reduktor AC R-01,
wielozawór Tomasetto AT-02,
elektrozawór Valtek 03,
Filtr fazy lotnej ZWM CZAJA FL01P
rury Faro PCV,
węże Parker,
opaski NORMA,
taśmy izolacyjne TESA,
złącza przewodów, elementy mocujące - GOMET.
Wlew pod klapką wlewu benzyny to dodatkowy koszt do w/w wycen - 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik mówi że w 1,6 sa szklanki. To tam chyba nie wyreguluje szklanek w przypadku gazu..

Takie zestawy mi oferuja:

1. STAG 4 QBOX BASIC, wtryskiwacze REG - najlepsza wśród niedrogich na 
rynku - 2400 zł
2. STAG 4 QBOX BASIC, wtryskiwacze AC W02 - opcja pośrednia, w mojej 
opinii jednak bliżej jakościowo najlepszej - 2700 zł
3. STAG 4 QBOX PLUS, wtryskiwacze AC W02 - prawdopodobnie najlepszy 
bezwzględnie układ IV gen. na rynku - 3000 zł.

Do tego w cenie: reduktor AC R-01,
wielozawór Tomasetto AT-02,
elektrozawór Valtek 03,
Filtr fazy lotnej ZWM CZAJA FL01P
rury Faro PCV,
węże Parker,
opaski NORMA,
taśmy izolacyjne TESA,
złącza przewodów, elementy mocujące - GOMET.
Wlew pod klapką wlewu benzyny to dodatkowy koszt do w/w wycen - 100zł.

 

odnosnie lubryfikacji dostałem taka odpowiedż.

 

Nie, lubryfikacja to zbędny koszt, który stosowany jest gdy nie jest 
wykonywana regulacja na drodze instalacji. Niestety większość warsztatów 
tego nie robi. Polityka Autoryzowanych serwisów Staga jest taka aby nie 
dopłacać do instalacji i nie stosować dodatkowego smarowania, które nie 
jest potrzebne jeśli komponenty są dobrze dobrane.
Pracowaliśmy już z tymi silnikami i nie ma z nimi problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dobrze Ci odpowiedzieli, zupełnie nie ma sensu tego pakować do auta, ochrona iluzoryczna, a dochodzą zbędne koszty i problemy.

Co do 1.6 Ti-VCT to tam są też szklanki, czyli regulacja tak samo jak w 1.8-2.0. W 1.6 ford zaleca kontrolę luzów po 160kkm i tego się będę trzymał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Gregs0N napisał:

W 1.6 ford zaleca kontrolę luzów po 160kkm i tego się będę trzymał ;)

 

przy LPG ?

 

bo w 1.8 przy LPG zalecał co 60kkm ( na AK zalecali co 20-30kkm ;))

sprawdź w ETIS może mają program przeglądów dla LPG i 1.6 (do 1.8 było)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Koonrad napisał:

 

przy LPG ?

 

bo w 1.8 przy LPG zalecał co 60kkm ( na AK zalecali co 20-30kkm ;))

sprawdź w ETIS może mają program przeglądów dla LPG i 1.6 (do 1.8 było)

założyłem przy 116kkm i jestem pewien, że do 160 nie będzie potrzeby regulować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.