Gokart Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Witam. Dzisiaj byłem u mechanika w związku z niskimi obrotami na biegu jałowym. Otóż na biegu jałowym jest około 550-600 obr i przykładowo na 4 ostatnim biegu (automat) przy 90kmh jest 2000 obr czyli nisko. Okazało się po podłączeniu komputera, że obroty na jałowym to 800-850 obr czyli prawidłowe i że ktoś musiał grzebać w zegarach i źle ustawił wskazówkę od obrotomierza. Czy jest to możliwa wersja ? Moje auto to Clio IIPHI. Dziękuje za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Czy jest to możliwa wersja ? oczywiście , jaki problem wyjąć zegary , zdjąć szybkę i wyciągnąć wskazówkę z ośki silniczka , sam tak w jednym aucie robiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 No nie jest to niemożliwe, ale... czy pewnym wyznacznikiem nie może być położenie spoczynkowe wskazówki? Parkuje na pozycji "zero"? Na 4 obrotomierze, które widuję, 3 tak właśnie robią, czwarty opuszcza wskazówkę poniżej zera, ale włączenie zapłonu ustawia ją na zerze. Może szwankuje coś, co podaje sygnał do obrotomierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gokart Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Wskazówka parkuje na pozycji zero. Mechanik swoje twierdzi ale wydaje mi się biorąc na słuch, że jednak te obroty ciut za niskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gokart Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 (edytowane) oczywiście , jaki problem wyjąć zegary , zdjąć szybkę i wyciągnąć wskazówkę z ośki silniczka , sam tak w jednym aucie robiłem Jak dobrać się do zegarów trzeba je wyciągnąć czy całkowicie ? czy można dobrać się do nich od czoła gdzie jest szybka ? No jak słucham silnika to wydają się trochę za niskie obroty ale absolutnie nie telepie silnikiem. Dodałem 2 zdjęcia zrobione przy odpalonym i nagrzanym silniku. Te niższe obroty jak jest na biegu D a wyższe jak jest na Parking. Odczytuje chyba dobrze ? Edytowane 8 Października 2016 przez Gokart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 8 Października 2016 Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Moga byc wlozone zegary z innego samochodu, story by inaczej skalibrowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 ja w swoim aucie z automatem na rozgrzanym silniku mam 650 obrotów, i to jest prawidłowe wskazanie , dużo osób gdy kupi swoje pierwsze auto z automatem szuka porady na forach co może być przyczyną niskich obrotów ,ale co do problemu kolegi to albo tak jeździć w niczym to nie przeszkadza (najtańsza opcja), lub podpatrzyć w innym takim aucie czy takie wskazania obrotomierza są identyczne,lub wyjąć zegary i przestawić wskazówkę, lub kupić drugi zestaw zegarów i podmienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 W clio 1 przy auromacie na D obroty powinny byc w okolicy 900 a z klima 1100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 ja po zakupie clio IIphII 16.16v tez mialem problem ze strasznie niskimi obrotami biegu jalowego. Okazalo sie ze przyczyna byl nagar w przepustnicy ktory zebral sie dookola talerzyka przepustnicy. Komp uchylal przepustnice tak jak to zrobic powinien, ale nagar blokowal przeplyw powietrza. Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty byly prawidlowe 850 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 (edytowane) Jak dobrać się do zegarów trzeba je wyciągnąć czy całkowicie ? czy można dobrać się do nich od czoła gdzie jest szybka ? No jak słucham silnika to wydają się trochę za niskie obroty ale absolutnie nie telepie silnikiem. Dodałem 2 zdjęcia zrobione przy odpalonym i nagrzanym silniku. Te niższe obroty jak jest na biegu D a wyższe jak jest na Parking. Odczytuje chyba dobrze ? tak , licznik się całkowicie na stół wyciąga , i wtedy na części można rozebrać , zazwyczaj jest na zatrzaskach poskładany , i przednią szybkę można bez problemu wyjąć bez rozbierania reszty , wskazówki są na ośki wciskane , przy wyciąganiu licznika nie trzymaj kluczyka w stacyjce , moim zdaniem jesli komp diagnostyczny pokazuje wyższe obroty to tak jest , przecież on odczyt bierze nie z licznika , tylko czujnika wału korbowego , nie wiem co to za komp i oprogramowanie było , ale na wszelki wypadek można innym to sprawdzić dla pewności Edytowane 10 Października 2016 przez sediciv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gokart Napisano 10 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Zrobię dokładnie tak jak mówisz sprawdzę jeszcze raz u innego specjalisty. Też nie wież jakim sprzętem i programem sprawdzał poprzedni mechanik. Dzięki za odpowiedź. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Jako posiadacz renówki potwierdzam - te wskazówki chyba fabrycznie są źle założone, u mnie też pokazuje sporo mniej, a po podpięciu kompa więcej - i jak oglądałem jutuba to sporo renówek właśnie ma jałowe na poziomie wizualnym na tarczy 500-600 z całkiem stabilną pracą silnika. Co więcej wskazówka od licznika zachowuje się tak samo, swoją ściągałem kilka razy w celu kalibracji i zakładałem na nowo, lekko przy tym wyginając ją pod ten dolny dynks ograniczający jej najniższe położenie i wówczas ją przenosząc wyżej i dociskając na gotowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.