Novy81 Posted October 18, 2016 Share Posted October 18, 2016 Witam. Piszę po sąsiedzku, gdyż ja nie posiadam auta z tym silnikiem. Kolega z pracy ma Nissana QQ2. Jako że kupił auto jako nowe nie skupił się na sprawdzaniu poziomu oleju aż do ostatniej soboty, kiedy odkrył że bagnet praktycznie suchy. Mówi że dolał ok 1,5 l. Od wymiany oleju przejechał ok 14 kkm, stan licznika ponad 50 kkm. Po telefonie do serwisu okazało się że faktycznie jest problem i Nissan każe zmienić oprogramowanie silnika. Argumentują to tym że podczas ssania zawory ssące nie otwierają się od razu, powstaje podciśnienie które zasysa olej. Nikt nie pisał o akcji serwisowej więc podejrzewam że chcą zmienić soft po cichu tym, którzy nie zgłosili problemu. Nie wiadomo czy zmiana softu rozwiąże problem a przecież do końca gwarancji niektórym zostało już niewiele. W Renault jest ten sam silnik chyba ? Sprawdzajcie oliwę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartekm Posted October 22, 2016 Share Posted October 22, 2016 Witam. Piszę po sąsiedzku, gdyż ja nie posiadam auta z tym silnikiem. Kolega z pracy ma Nissana QQ2. Jako że kupił auto jako nowe nie skupił się na sprawdzaniu poziomu oleju aż do ostatniej soboty, kiedy odkrył że bagnet praktycznie suchy. Mówi że dolał ok 1,5 l. Od wymiany oleju przejechał ok 14 kkm, stan licznika ponad 50 kkm. Po telefonie do serwisu okazało się że faktycznie jest problem i Nissan każe zmienić oprogramowanie silnika. Argumentują to tym że podczas ssania zawory ssące nie otwierają się od razu, powstaje podciśnienie które zasysa olej. Nikt nie pisał o akcji serwisowej więc podejrzewam że chcą zmienić soft po cichu tym, którzy nie zgłosili problemu. Nie wiadomo czy zmiana softu rozwiąże problem a przecież do końca gwarancji niektórym zostało już niewiele. W Renault jest ten sam silnik chyba ? Sprawdzajcie oliwę. Polecam lekturę forum.nissanklub.pl jest tam sporo na ten temat. Ogólnie zmiana softu niektórym przynosi poprawę, innym nie. Najzabawniejsze jest, że Nissan do spółki z Renault to szmaciarze i w ciągu roku wygenerowali z siebie 4-5 softów, co dowodzi, że w ogóle nie panują nad tematem. Żeby było zabawniej to po części z tych ulepszeń programistycznych użytkownicy donoszą, że charakterystyka silnika zmienia się na dużo gorszą - wiadomo dupohamownia, te sprawy.Żeby nie było to Renault ma podobny problem z tce, ale co się dziwić w końcu to oni są autorem tego cudu techniki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novy81 Posted October 22, 2016 Author Share Posted October 22, 2016 Polecam lekturę forum.nissanklub.pl jest tam sporo na ten temat. Ogólnie zmiana softu niektórym przynosi poprawę, innym nie. Najzabawniejsze jest, że Nissan do spółki z Renault to szmaciarze i w ciągu roku wygenerowali z siebie 4-5 softów, co dowodzi, że w ogóle nie panują nad tematem. Żeby było zabawniej to po części z tych ulepszeń programistycznych użytkownicy donoszą, że charakterystyka silnika zmienia się na dużo gorszą - wiadomo dupohamownia, te sprawy. Żeby nie było to Renault ma podobny problem z tce, ale co się dziwić w końcu to oni są autorem tego cudu techniki Kolega już po zmianie softu, serwis dolał jeszcze prawie litr oleju. Ma ileś tam km zrobić i sprawdzić poziom, jeśli zużycie duże zgłosić się do serwisu. Ogólnie czuję że będzie wielki klops z tymi silnikami, kolega chce przedłużyć gwarancje ( koszt 1900-2400 ) na kolejne 2 lata. Myślę że w tym przypadku warto. Ważne żeby użytkownicy byli świadomi bo nie dość że silnik nie posiada czujnika niskiego poziomu oleju i ludzie jeżdżą z połową oleju jaka powinna być w silniku to jeszcze serwis zmieni soft na przeglądzie, naleje nowego oleju a gwarancja się skończy... co potem? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartekm Posted October 22, 2016 Share Posted October 22, 2016 (edited) Kolega już po zmianie softu, serwis dolał jeszcze prawie litr oleju. Ma ileś tam km zrobić i sprawdzić poziom, jeśli zużycie duże zgłosić się do serwisu. Ogólnie czuję że będzie wielki klops z tymi silnikami, kolega chce przedłużyć gwarancje ( koszt 1900-2400 ) na kolejne 2 lata. Myślę że w tym przypadku warto. Ważne żeby użytkownicy byli świadomi bo nie dość że silnik nie posiada czujnika niskiego poziomu oleju i ludzie jeżdżą z połową oleju jaka powinna być w silniku to jeszcze serwis zmieni soft na przeglądzie, naleje nowego oleju a gwarancja się skończy... co potem? Z którego roku ma to auto? Ja mam z 2015 euro 6, na razie przy 13tkm zużycia jakiegoś dużego nie zaobserwowałem, ale ja ogólnie przyzwyczajony jestem do zużycia oleju, bo miałem Fiata 1.4 16v .Właśnie się szykuję do zmiany oleju, bo perzegląd dopiero po 20tkm Edited October 22, 2016 by bartekm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novy81 Posted October 22, 2016 Author Share Posted October 22, 2016 Z którego roku ma to auto? 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 Problem dotyczy 115 i 130? Czy tylko tego slabszego? Kumpel chce Kadjara kupic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartekm Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 Problem dotyczy 115 i 130? Czy tylko tego slabszego? Kumpel chce Kadjara kupic.Słyszałem o 115, bo taki jeździ w Nissanach. Niemniej na forum Renault czytałem chyba o 130KM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
colins Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Podobnie jak kolega wyżej, odsyłam na forum Nissana, gdzie jest nieco napisane na ten temat. Dodam, że sytuacja wygląda dość dziwnie, bo większość egzemplarzy QQ z tym silnikiem nie ma apetytu na olej (w tym mój, który po 2 latach i kilkudziesięciu tysiącach km nie potrzebuje żadnych dolewek). Jednocześnie zdarzają się takie, które żłopią ten olej w nadmiarze. Nissan rzeczywiście próbuje ograniczyć to zjawisko wypuszczając kolejne wersje softu do silnika. Jednak z różnym skutkiem i w praktyce wygląda to tak, że w tych silnikach, które żarły olej udaje się nieco ograniczyć ten apetyt, ale do tej pory żaden z tych cudownych softów problemu nie wyeliminował całkowicie. Potwierdzam również to, że obecnie dostępna jest już któraś z kolei aktualizacja softu dla tego silnika. Rzeczywiście było tak, że te pierwsze potrafiły zmienić mocno charakterystykę pracy silnika. Niestety na gorszą, bo moment obrotowy szedł mocno w górę i radość z jazdy z silnikiem turbodoładowanym, gdzie przy 2000 tys.obr./min. dysponowało się maksymalnym momentem, przestawała istnieć, bo trzeba było kręcić silnik wysoko, by w ogóle jechał. Ostatnia dostępna wersja oprogramowania jest już ponoć bardziej dopracowana i nie wprowadza tak drastycznych zmian charakterystyki pracy silnika. Jednak nie wiem czy nie zastrzegę sobie na drugim przeglądzie, który czeka mnie w grudniu, żeby nic mi nie zmieniali, bo jak wspomniałem wyżej, na fabrycznym sofcie mój silnik śmiga fajnie już od 2 lat i oleju nie łyka wcale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartekm Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 (edited) @@colins Ty masz podobnego nicka na forum Nyski? Jeśli tak to podyskutujemy tu u spalaniu? Edited November 9, 2016 by bartekm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
colins Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 A o czym tu dyskutować? Niczego się nie wypieram ani w moim wieku nie muszę niczego nikomu udowadniać. Trzeba, to QQ pochwalę, ale równie często zganię za wady, o czym możesz przekonać się śledząc moje wpisy na forum Nissana. Czasem tylko dziwię się, a raczej cieszę, że sporo z tych wad nie dotyczy mojego egzemplarza QQ. Może choć raz miałem szczęście i nie trafiłem na taki składany w poniedziałek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartekm Posted November 10, 2016 Share Posted November 10, 2016 A o czym tu dyskutować? Niczego się nie wypieram ani w moim wieku nie muszę niczego nikomu udowadniać. Trzeba, to QQ pochwalę, ale równie często zganię za wady, o czym możesz przekonać się śledząc moje wpisy na forum Nissana. Czasem tylko dziwię się, a raczej cieszę, że sporo z tych wad nie dotyczy mojego egzemplarza QQ. Może choć raz miałem szczęście i nie trafiłem na taki składany w poniedziałek.Osatnio tam ze mna dyskutowałeś na temat spalania dig-t, wiesz 7.5 w mieście itd. ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
colins Posted November 10, 2016 Share Posted November 10, 2016 No i co w tym dziwnego? Dzisiaj nawet wrzuciłem tam fotkę na potwierdzenie moich słów (poszukaj). Trochę wiary w ludzi niewierny. Po drugie zaznaczyłem, że moja metropolia, to nie Warszawa więc mieszczę się średnio w 7,5 l/100 km (w Warszawie powiedzmy pół litra więcej musiałbym spalić ). Jak dla mnie ten silnik przy umiejętnym obchodzeniu się z gazem jest oszczędny i na trasie spokojnie schodzę ze spalaniem w okolice 6,5 l/100 km (można i mniej jeśli się nie spieszy). Jednocześnie przy nieumiejętnym można go z łatwością zmusić do wyżłopania 10 i więcej literków i takim przykładem może być szybka jazda po autostradzie, gdzie ten mały silnik w pewnym momencie zaczyna się męczyć. Granicą sensownego spalania w takich warunkach jest dla tego silnika prędkość ok.130 km/h. Wtedy mój egzemplarz spali z osiem, góra dziewięć l/100 km. Powyżej tej prędkości zaczyna zbliżać się do dychy. No taki to niestety urok małych silniczków z turbo. Na drogach lokalnych przy przepisowej jeździe wypije nawet poniżej 6 l/100 km, jednak na autostradzie potrafi pociągnąć sporo. Teraz wierzysz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novy81 Posted November 13, 2016 Author Share Posted November 13, 2016 Podobnie jak kolega wyżej, odsyłam na forum Nissana, gdzie jest nieco napisane na ten temat. Dodam, że sytuacja wygląda dość dziwnie, bo większość egzemplarzy QQ z tym silnikiem nie ma apetytu na olej (w tym mój, który po 2 latach i kilkudziesięciu tysiącach km nie potrzebuje żadnych dolewek). Jednocześnie zdarzają się takie, które żłopią ten olej w nadmiarze. Kolega zrobił ponad 600 km po dolewce oleju i zmianie softu, na razie nie widzi ubytków. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacko29 Posted December 31, 2016 Share Posted December 31, 2016 Na razie w moim przypadku po zmianie softu trwało około 3 miesięcy,a później zaczął sobie podbierać na nowo....najpierw 100ml i tak było od zmiany softu,a później nawet do 400 ml ,w zależności jak traktowany.Generalnie nie lubi tras i dużych prędkości,w tedy lubi wypić oleumu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojak999 Posted March 5, 2017 Share Posted March 5, 2017 Przebieg 20 tkm, nie zauważyłem zbytniego apetytu na olej. Większość przebiegu w warunkach miejskich, Warszawa i okolice. Od wymiany oleju przejechałem 10 tkm, nic nie musiałem dolewać. Średnio kontroluję stan oleju co dwa tygodnie (taki nawyk), wcześniej miałem różne modele Fiata i wszystkie z silnikami benzynowymi wymagały dolewek. Nie wiem czy w serwisie zmieniano soft bo na przeglądzie nic nie zgłaszałem, jeśli dokonano takiej operacji to serwis samodzielnie podjął taką decyzję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lookazz Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Nissany zawsze żarły olej, taka cecha produktu. co do rzeczonego 1,2 to faktycznie sa sztuki co nigdy, nigdzie, skad jaki olej....... a sa tacy co paaaaaanie literek oleju poprosze w bagaznik co przeglad biorą, wiec albo technika jazdy albo zły dzień mieli we fabryce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciej__ Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 11 godzin temu, Lookazz napisał: Nissany zawsze żarły olej, taka cecha produktu. co do rzeczonego 1,2 to faktycznie sa sztuki co nigdy, nigdzie, skad jaki olej....... a sa tacy co paaaaaanie literek oleju poprosze w bagaznik co przeglad biorą, wiec albo technika jazdy albo zły dzień mieli we fabryce 2.0 noPB w Primerze P11 nawet przy przbiego 350kkm bral symboliczne ilosci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartekm Posted March 10, 2017 Share Posted March 10, 2017 Dnia 8.03.2017 o 00:10, Lookazz napisał: Nissany zawsze żarły olej, taka cecha produktu. co do rzeczonego 1,2 to faktycznie sa sztuki co nigdy, nigdzie, skad jaki olej....... a sa tacy co paaaaaanie literek oleju poprosze w bagaznik co przeglad biorą, wiec albo technika jazdy albo zły dzień mieli we fabryce Ale co ma Nissan jak to silnik francuski ;-) ja właśnie dobiłem do 20tkm i od wymiany szacuję spalanie oleju na 0.1-0.2l/5000km. Zobaczę co będzie dalej, aktualnie trwa chyba wymiana softu w Pulsarach, ale ja dopiero za 5tkm wybieram się na wymianę oleju Na razie zużycie oleju daleko ma do Fiata 1.4 16v, więc luzik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lookazz Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 Dnia 8.03.2017 o 11:56, Maciej__ napisał: 2.0 noPB w Primerze P11 nawet przy przbiego 350kkm bral symboliczne ilosci bo to było prawdziwe auto ! tez mialem chwilę P11 2,0 miło wspominam choc ruda gryzła ją strasznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacko29 Posted April 16, 2017 Share Posted April 16, 2017 (edited) Note 1.4 również nie brał oleju,można było zapomnieć o kontroli na bagnecie.W tej chwili w Qq J11 1.2 mam 3 tys przejechane od III go przeglądu i na bagnecie zostało około 5mm do najniższego wskazania.Reasumując zużycie wyjdzie na poziomie 250ml na1000km Edited April 16, 2017 by Jacko29 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lookazz Posted April 22, 2017 Share Posted April 22, 2017 Dnia 16.04.2017 o 12:26, Jacko29 napisał: Note 1.4 również nie brał oleju,można było zapomnieć o kontroli na bagnecie.W tej chwili w Qq J11 1.2 mam 3 tys przejechane od III go przeglądu i na bagnecie zostało około 5mm do najniższego wskazania.Reasumując zużycie wyjdzie na poziomie 250ml na1000km zalezy od stylu jazdy, jak ktos deptał nie ma bata zeby note nie wziął cos oleju btw. co ile przeglady robisz w QQ ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacko29 Posted April 23, 2017 Share Posted April 23, 2017 Co rok,przebieg w zależności 15-18tys Nowe info na temat zuzycia oleju...od przeglądu przejechałem 2400km,na miarce mam 3-4mm poniżej minimum,jazda tylko w mieście Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartekm Posted April 25, 2017 Share Posted April 25, 2017 Dnia 23.04.2017 o 11:44, Jacko29 napisał: Co rok,przebieg w zależności 15-18tys Nowe info na temat zuzycia oleju...od przeglądu przejechałem 2400km,na miarce mam 3-4mm poniżej minimum,jazda tylko w mieście Czyli jednak więcej niż 0.25l/1000km. Zaraz pryjdzie Collins i napisze, że jemu nie pali oleju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacko29 Posted April 27, 2017 Share Posted April 27, 2017 Nooo,teraz to już wiem,że znacznie więcej,bo 0.9L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lookazz Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 Dnia 25.04.2017 o 06:47, bartekm napisał: Czyli jednak więcej niż 0.25l/1000km. Zaraz pryjdzie Collins i napisze, że jemu nie pali oleju predzej czy pozniej kazdemu uturbionemu silnikowi sie zdarza chlipać olej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacko29 Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 Silnik mam do wymiany,Kaśka odstawiona do serwisu,czeka na nowe serducho. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacko29 Posted September 21, 2017 Share Posted September 21, 2017 No i silniczek wymieniony,hula pod maską :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlawekS Posted September 21, 2017 Share Posted September 21, 2017 Od 4 lipca wymieniali? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartekm Posted September 21, 2017 Share Posted September 21, 2017 3 godziny temu, SlawekS napisał: Od 4 lipca wymieniali? Z Japonii ciągnęli 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lookazz Posted September 29, 2017 Share Posted September 29, 2017 Dnia 21.09.2017 o 22:19, bartekm napisał: Z Japonii ciągnęli zaden qq nie ma w sobie nic z japonii poprostu nie mieli na stanie, ani w polskim magazynie ,ani w tym centralnym w holandii, z produkcji w uk musieli wyrwac... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnson Posted September 30, 2017 Share Posted September 30, 2017 10 godzin temu, Lookazz napisał: zaden qq nie ma w sobie nic z japonii poprostu nie mieli na stanie, ani w polskim magazynie ,ani w tym centralnym w holandii, z produkcji w uk musieli wyrwac... Czyli u nissana silnik to eksploatacja Duzy przeglad po 60 tys Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartekm Posted September 30, 2017 Share Posted September 30, 2017 11 godzin temu, Lookazz napisał: zaden qq nie ma w sobie nic z japonii poprostu nie mieli na stanie, ani w polskim magazynie ,ani w tym centralnym w holandii, z produkcji w uk musieli wyrwac... Jacko twierdził na forum nissana inaczej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacko29 Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 Dnia 21.09.2017 o 19:08, SlawekS napisał: Od 4 lipca wymieniali? No niestety,a silniczek faktycznie jest z Japan,mam potwierdzenie z ASO,a poza tym od wewnętrznej strony silnika(pod kolektorem wydechowym) na każdym silniku 1.2 jest napis RENAULT,na poprzednim był ,na tym nie ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novy81 Posted February 10, 2018 Author Share Posted February 10, 2018 Dnia 26.10.2017 o 19:37, Jacko29 napisał: No niestety,a silniczek faktycznie jest z Japan,mam potwierdzenie z ASO,a poza tym od wewnętrznej strony silnika(pod kolektorem wydechowym) na każdym silniku 1.2 jest napis RENAULT,na poprzednim był ,na tym nie ma. Odgrzebuję temat Jak spalanie oleju na nowym silniku? Kolega zapomniał sprawdzać oleju przez ok 3 miesiące ( żony autko ) a gdy już to zrobił okazało się że bagnet suchy. Po dolaniu 2 litrów oleju stan na bagnecie ciutkę powyżej minimum.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacko29 Posted February 24, 2018 Share Posted February 24, 2018 Nie ma brania oleju,silnik cichutki i przyjemny w jeździe 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkrol Posted February 26, 2019 Share Posted February 26, 2019 Dnia 24.02.2018 o 21:24, Jacko29 napisał: Nie ma brania oleju,silnik cichutki i przyjemny w jeździe A piszesz o silniku 1.2 czy tym który masz obecnie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkrol Posted February 26, 2019 Share Posted February 26, 2019 Jestem na etapie czytania o Qashqai 1.2 bo się napaliłem ,ale pomału entuzjazm opada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartekm Posted February 27, 2019 Share Posted February 27, 2019 17 godzin temu, tomkrol napisał: A piszesz o silniku 1.2 czy tym który masz obecnie . O 1.2 teraz ma 1.6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkrol Posted February 27, 2019 Share Posted February 27, 2019 7 godzin temu, bartekm napisał: O 1.2 teraz ma 1.6 Tak wiem tylko dlaczego Nisan rezygnuje z 1.2 ,na forum jest dużo odpowiedzi że olej łyka i dość mocno.Tak mocno pił że Jacko aż go wymienił:) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi1971 Posted December 17, 2021 Share Posted December 17, 2021 Witam Panowie. Zastanawiam się nad zakupem 1.2 z rocznika 2018 (po lifcie). Czy problem z olejem może dotyczyć również tych silników z tak późnego okresu produkcji? Może ma ktoś jakies informacje. Z góry dziekuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.