Dyrman Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Cześć Miał się rozpaść po 100 kkm, a tu taki psikus... Z tej oto okazji wybieram się na przegląd, żeby było śmieszniej - do ASO W ramach rekompensaty za pewne niedomówienia finansowe podczas ostatniej wizyty mam przegląd za 99 zł, więc warto. Chciałbym zrobić wszystko co przewiduje książka serwisowa, poza rozrządem (robiony przy 90kkm) i filtrem paliwa (kilka kkm temu). Kupiłem już olej, płyn hamulcowy itd itp. Moje pytania do Was: Chcę wymieć pasek klinowy. Jakiej firmy pasek warto założyć? Rozważam Dayco, Gates, INA, Continental, SKF, na Allegro są też w dobrej cenie leżakowane oryginały ale to chyba odpuszczę. Możecie polecić coś sprawdzonego? Czy z okazji wymiany paska warto wymienić też napinacz/rolkę? Jak wygląda sprawa regulacji zaworów? Zwracaliście na to uwagę przy przeglądzie, robili Wam to? Pilnować serwis żeby to zrobili czy to raczej taka "martwa" pozycja na liście serwisowej? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 W Stilo jeżdżę już na 3 continental. A co do rolek i napinacza ,jeżeli nie są zużyte to bym ich nie wymieniał. No chyba że coś terkocze,swiergocze piszczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalFSO Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 W Bravo mam pasek Gates. Wymieniałem rok temu razem z rozrządem. Przez ten czas zrobiłem jakieś 30 kkm i na razie ma się dobrze. A co do zaworów to nie są one regulowane hydraulicznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 22 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2016 W Bravo mam pasek Gates. Wymieniałem rok temu razem z rozrządem. Przez ten czas zrobiłem jakieś 30 kkm i na razie ma się dobrze. A co do zaworów to nie są one regulowane hydraulicznie? Ano właśnie, zapomniałem wspomnieć że to 1.9 8v 120 KM. Nie ma regulacji hydraulicznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 W stilo na klimie i alternatorze 5 lat a w punto ojca rozrząd 4lata na pasku Dayco i wszystko ok nic się złego nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tgaudio Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Hej, ja wymieniałem na DAYCO HP (High Performance) i rolki od SKF oraz od razu pompę wody (istotna uszczelka pod pompą wody i łożysko pompy), warto też drugi pasek wymienić. Chodzi cicho i bez problemów. tylko zawory słychac Zalewam motulem Xcess 5w40. luzy zaworów sprawdzali mi przy 65 tysiącach - ot takie miałem zyczenie i okazało się ze luzy są nawet mniejsze niż zaleca fabryka do sprawdzenia luzów potrzebny jest komplet specjalnych blaszek które służą do pomiaru - w dobrych warsztatach i sklepach moto mają. Warto sprawdzić tez stan świec żarowych - teoretycznie może się ułamać fajka i wpaść do cylindra jak jest mocno wypalona.... tylko że są głęboko z przodu i mechanik musi klęczeć na chłodnicy i mieć głowę przy wycieraczkach Olej w skrzyni wymieniam co 4 lata (warsztat dobiera z katalogu fiata) a hamulcowy co dwa lata, co roku czyszczenie klimy ultradźwiękami i zapachem. Szerokości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 26 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2016 Pytanie do posiadaczy 1.9 120KM (o ile tacy tu zaglądają): Są dostępne 2 długości paska, chyba 1255 i 1270 mm. O co tu chodzi? Jak sprawdzić który jest właściwy skoro oba są dedykowane do tego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 26 Października 2016 Udostępnij Napisano 26 Października 2016 Jestem posiadaczem 1.9 120 KM ale nic nie wiem na temat długości pasków, od nowości ich nie wymieniałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 27 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Jestem posiadaczem 1.9 120 KM ale nic nie wiem na temat długości pasków, od nowości ich nie wymieniałem Szkoda bo prawdę mówiąc trochę liczyłem właśnie na podpowiedź od Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Mam już prawie 100 tyś km na blacie i jakoś nie przyszło mi do głowy zmieniać pasek osprzętu. W sumie to muszę się jemu przyjrzeć, bo nawet nie wiem w jakim jest stanie. Ostatnio przy wymianie tarcz i klocków z przodu wymieniłem profilaktycznie płyn hamulcowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 18 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 To mój ma 175 000 na blacie i też się jakoś nie chce rozpaść :-)) Przed 3 tygodniami umarł śmiercią naturalną, acz gwałtowną oryginalny akumulator - wytrzymał 8 sezonów grzewczych :-)) Przy okazji wymiany rozrządu (Ruville 2 x komplet) zawsze wymieniam pompę. Koszt nieduży, a jakoś tak człowiek pewniej się czuję. Pasek Ruville polecili mi tu na forum - podobno taki był zakładany na 1 montaż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jodlasty Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Ja swoim zrobiłem już 282 tysiące. Zaczyna mi coś hałasować jak odpalę go rano. Pewnie jakiś napinacz paska już ma dość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 16 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2017 18 godzin temu, jodlasty napisał: Ja swoim zrobiłem już 282 tysiące. grubo, mój dobija do 107kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 16 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2017 Dnia 25.10.2016 o 09:26, tgaudio napisał: luzy zaworów sprawdzali mi przy 65 tysiącach - ot takie miałem zyczenie i okazało się ze luzy są nawet mniejsze niż zaleca fabryka do sprawdzenia luzów potrzebny jest komplet specjalnych blaszek które służą do pomiaru - w dobrych warsztatach i sklepach moto mają. I to jest powód do zadowolenia... ? Raczej nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 14 Marca 2017 Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 Dnia 22.10.2016 o 14:05, Dyrman napisał: Ano właśnie, zapomniałem wspomnieć że to 1.9 8v 120 KM. Nie ma regulacji hydraulicznej. No właśnie... jak z regulacją zaworów w tym modelu? Moj ma 8 lat i 78.000.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.