Skocz do zawartości

Przegląd po 120000 km


Dyrman

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :) Miał się rozpaść po 100 kkm, a tu taki psikus...

 

5623ae06f4a8bf51gen.jpg

 

Z tej oto okazji wybieram się na przegląd, żeby było śmieszniej - do ASO  :phi:  W ramach rekompensaty za pewne niedomówienia finansowe podczas ostatniej wizyty mam przegląd za 99 zł, więc warto.

 

Chciałbym zrobić wszystko co przewiduje książka serwisowa, poza rozrządem (robiony przy 90kkm) i filtrem paliwa (kilka kkm temu). Kupiłem już olej, płyn hamulcowy itd itp.

 

Moje pytania do Was:

 

Chcę wymieć pasek klinowy. Jakiej firmy pasek warto założyć? Rozważam Dayco, Gates, INA, Continental, SKF, na Allegro są też w dobrej cenie leżakowane oryginały ale to chyba odpuszczę. Możecie polecić coś sprawdzonego?

 

Czy z okazji wymiany paska warto wymienić też napinacz/rolkę?

 

Jak wygląda sprawa regulacji zaworów? Zwracaliście na to uwagę przy przeglądzie, robili Wam to? Pilnować serwis żeby to zrobili czy to raczej taka "martwa" pozycja na liście serwisowej?

 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Bravo mam pasek Gates. Wymieniałem rok temu razem z rozrządem. Przez ten czas zrobiłem jakieś 30 kkm i na razie ma się dobrze. A co do zaworów to nie są one regulowane hydraulicznie? 

 

Ano właśnie, zapomniałem wspomnieć że to 1.9 8v 120 KM. Nie ma regulacji hydraulicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, 

 

ja wymieniałem na DAYCO HP (High Performance) i rolki od SKF oraz od razu pompę wody (istotna uszczelka pod pompą wody i łożysko pompy), warto też drugi pasek wymienić. Chodzi cicho i bez problemów. tylko zawory słychac :)

 

Zalewam motulem Xcess 5w40.

 

luzy zaworów sprawdzali mi przy 65 tysiącach - ot takie miałem zyczenie i okazało się ze luzy są nawet mniejsze niż zaleca fabryka :) do sprawdzenia luzów potrzebny jest komplet specjalnych blaszek które służą do pomiaru - w dobrych warsztatach i sklepach moto mają.

 

Warto sprawdzić tez stan świec żarowych - teoretycznie może się ułamać fajka  i wpaść do cylindra jak jest mocno wypalona.... tylko że są głęboko z przodu i mechanik musi klęczeć na chłodnicy i mieć głowę przy wycieraczkach :)

 

Olej w skrzyni wymieniam co 4 lata (warsztat dobiera z katalogu fiata)  a hamulcowy co dwa lata, co roku czyszczenie klimy ultradźwiękami i zapachem.

 

Szerokości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już prawie 100 tyś km na blacie i jakoś nie przyszło mi do głowy zmieniać pasek osprzętu. W sumie to muszę się jemu przyjrzeć, bo nawet nie wiem w jakim jest stanie. Ostatnio przy wymianie tarcz i klocków z przodu wymieniłem profilaktycznie płyn hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To mój ma 175 000 na blacie i też się jakoś nie chce rozpaść :-)) Przed 3 tygodniami umarł śmiercią naturalną, acz gwałtowną oryginalny akumulator - wytrzymał 8 sezonów grzewczych :-)) Przy okazji wymiany rozrządu (Ruville 2 x komplet) zawsze wymieniam pompę. Koszt nieduży, a jakoś tak człowiek pewniej się czuję. Pasek Ruville polecili mi tu na forum - podobno taki był zakładany na 1 montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
Dnia 25.10.2016 o 09:26, tgaudio napisał:

 

luzy zaworów sprawdzali mi przy 65 tysiącach - ot takie miałem zyczenie i okazało się ze luzy są nawet mniejsze niż zaleca fabryka :) do sprawdzenia luzów potrzebny jest komplet specjalnych blaszek które służą do pomiaru - w dobrych warsztatach i sklepach moto mają.

 

 

I to jest powód do zadowolenia... ? Raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.