jimbo22 Napisano 15 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Przymierzam się do zakupu zapasowego auta. Nie ma być rodzyn, kolekcjonerski... ma stać pod domem i w razie czego służyć. nie chcę diesla. która benzyna cierpi na najmniej problemów? (przyjmując ze >2l bierem)? 2.5 190? 2.8 170? 2.8 190? 3.0 230? po 6 latach posiadania M62B44, nie spodziewam się po BMW cudów wazne ze części tanie i każdy kowal zna:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 15 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 2.5 192KM okraz 3.0 231KM to silniki z serii M54 natomiast 2.5 170KM i 2.8 193KM M52. Silniki z serii M52 występują tylko w przedliftach natomiast M54 w ostatnich latach przedliftów i polifty. Ja osobiście brał bym chyba polifta z racji że jest ładniejszy i moim zdaniem dopracowali kilka spraw (np. wzmocniona podłoga w miejscu mocowania dyfra). Znowu silniki M52 są bardziej idiotoodporne w porównaniu do m54. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Brałbym poliftowe e46 ze względu na wygląd. Niby silniki M52 są trwalsze, ale z kolei najmłodsze mają już 17 lat. M54b25 192 KM jeździ tak samo, jak m52b28 193 KM, ale m54 ma lepszy dół, przez co w manualu mniej się redukuje. Ja mam m54b22 i kilka razy z kumplem sprawdzałem z jego e46 328, pierwsze 200 metrów to jest różnica niecałej długości auta na jego korzyść. On ma teoretycznie 23 KM więcej, ale na hamowni wyszło mu więcej o 18 KM, a byliśmy razem jednego dnia. Silniki m54 mają większą tendencję do brania oleju. Mój obecnie pali 0,3/1000, ale cenię go za zużycie paliwa, przyzwoite osiągi, realnie osiąga setkę w 8,9 i kręci do odcinki na piątym biegu. Jeśli zdecydujesz się na przedlift, to wybrałbym m52b25 170KM, bo najłatwiej o niezajechany, jeśli polift, to m54b22 170 KM lub m54b25 192 KM. Konstrukcyjnie wszystkie R6 w e46 są bardzo zbliżone. Silniki m54 mają większe kolektory ssące i większy wydech oraz krótsze i lżejsze tłoki od silników m52, co przekłada się na zupełnie inny dźwięk. Z niuansów, pokrywa zaworów jest taka sama w każdym M52/54 niezależnie od pojemności. Cała elektronika i elektryka jest ta sama. M52 spełnia normę spalin euro3, a m54 euro4. Aha i jeszcze jedno mi się przypomniało, w poliftach m54 nie ma już wisko, co zdecydowanie ułatwia prace przy silniku, ja u siebie zmieniam pasek alternatora w 3 minuty, pompę wody w pół godziny, a z wisko jest już gorzej i nie zawsze chce się odkręcić. Ot tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 jak wszystko dobrze pójdzie to jutro kupię E46 coupe M52B25... czyli żona wygrała jeśli chodzi o budę, a rynek wygrał jeśli chodzi o silnik (najsłabsze auto w garażu będzie, ale z drugiej strony to ma byc zapasowe auto na miasto - powinno styknąć, przyzwyczaję się) takze w wieku 35 lat - kupuję pierwsze w życiu coupe i to model mega "dresiarski" nic to, ważne ze ma elektryczne fotele z pamięcią. nieoceniona rzecz... raz się żyje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 jak wszystko dobrze pójdzie to jutro kupię E46 coupe M52B25... poka poka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 poka poka pokaze jak kupie a nawet pewnie pozniej - jak felunek zorganizuje ale będzie grubo - są ringi, jest folia na lampach i dachu, przyciemnione szybki... na bogato btw. wyjdzie na to ze będę miał 5 razy RWD (2 motocykle i 3 samochody) z czego auta to R4, R6 i V8, zostaje mi jeszcze V6 i V10 i V12 do kupienia i będzie komplet V6 to jakiegos GMa mozna, V12 to BMW/Merc. Skąd wziąć V10? M5 stare troche drogie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Skąd wziąć V10? M5 stare troche drogie? Mamy tu jedno e39 M5.. Ja szczerze bardzo tęsknię za wygodą i mocą mojego byłego e39. Może kiedyś... Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Skąd wziąć V10? M5 stare troche drogie? Najtańsze V10 na rynku, to BMW 6er, ale nadal to drogie auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 25 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 poka poka huehuehue nie kupiłem człowiek się waha czy chce jednak sprzedać mało to poważne, ale co zrobię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 26 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2016 huehuehue nie kupiłem człowiek się waha czy chce jednak sprzedać mało to poważne, ale co zrobię... No to teraz dawaj szczegóły tej srebrnej bestii ;-)Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 26 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2016 No to teraz dawaj szczegóły tej srebrnej bestii ;-) Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka A jednak kupiona... Od razu zakupiłem Alu w Pruszkowie- owocny dzień Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 26 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2016 Ładne coupe, ale te przyciemniane lampy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 26 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2016 Ładne coupe, ale te przyciemniane lampy... Dzisiaj będą juz normalne:)właśnie idę psuć tuning:)Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 28 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Dzisiaj będą juz normalne:)właśnie idę psuć tuning:) Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka zdjąłem folię - banalna rzecz. ale... uwaga do tjunerów lamp mam minimalnie zmatowiałe klosze w miejscu gdzie jest skupienie wiązki światła. klosze nie bylejakie bo bosch. folia musi zatrzymywać ciepło w lampie i tam gdzie jest najgoręcej - nie wyrobił plastik... sama folia też była przysmażona. muszę w najbliższym czasie zamówić nowe klosze... tak się kończy tuning Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 29 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 zdjąłem folię - banalna rzecz. ale... uwaga do tjunerów lamp mam minimalnie zmatowiałe klosze w miejscu gdzie jest skupienie wiązki światła. klosze nie bylejakie bo bosch. folia musi zatrzymywać ciepło w lampie i tam gdzie jest najgoręcej - nie wyrobił plastik... sama folia też była przysmażona. muszę w najbliższym czasie zamówić nowe klosze... tak się kończy tuning huehuehue. 1. R6 w BMW rulez. nawet ten "podstawowy" silnik daje mega fun z jazdy - gdzie ja byłem że E46 dopiero teraz kupiłem? auto łączy w sobie walory "rodzicielskie" (ABS, 6 poduch itp itd) z mega prostotą - ASC odpinane 1 kliknięciem, manual, bez brzęczyków ostrzegających o pasach itp. 2. Spalanie 14,8 w korkach porannych Trzeba zacząć się szykować na E46 M3 jak sprzedam E38 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asvang Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 huehuehue. 1. R6 w BMW rulez. nawet ten "podstawowy" silnik daje mega fun z jazdy - gdzie ja byłem że E46 dopiero teraz kupiłem? auto łączy w sobie walory "rodzicielskie" (ABS, 6 poduch itp itd) z mega prostotą - ASC odpinane 1 kliknięciem, manual, bez brzęczyków ostrzegających o pasach itp. 2. Spalanie 14,8 w korkach porannych Trzeba zacząć się szykować na E46 M3 jak sprzedam E38 Gratuluję zakupu Lepiej się rozglądać za E92 M3. Ostatni porządny V8 w M-ce. Uwierz że daje radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Lepiej się rozglądać za E92 M3. Ostatni porządny V8 w M-ce. Uwierz że daje radę Mój koleżka też dał radę kiedyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Gratuluję zakupu Lepiej się rozglądać za E92 M3. Ostatni porządny V8 w M-ce. Uwierz że daje radę NIe nie. E46 to ostatnie BMW które bym chciał ewentualnie mieć. nowszych modeli - to dziękuję nawet za darmo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 NIe nie. E46 to ostatnie BMW które bym chciał ewentualnie mieć. nowszych modeli - to dziękuję nawet za darmo Popieram. Przejedź się zdrową 330i, to zapragniesz ją mieć, a kosztuje 30% ceny M3 i w eksploatacji też wychodzi duuużo taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 12 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Gratuluję zakupu Lepiej się rozglądać za E92 M3. Ostatni porządny V8 w M-ce. Uwierz że daje radę tak sobie wlasnie przeczytałem to jeszcze raz... jak można pisać "ostatni porządny V8 w Mce"? 1. nie ostatni - a pierwszy/jedyny 2. V8 to nie jest domena BMW... i ja rozumiem, że jak ogłosili nowy model 6 cylindrowy, to fala "fanów" wykupowała V8mki... ale podchodząc bardziej tradycyjnie do tematu - BMW to R6 i basta... tak mnie naszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 1. nie ostatni - a pierwszy/jedyny a M5 e39 pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 13 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 a M5 e39 pozdr. prawda. ale M5 to nie M3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 13 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 huehuehue. 1. R6 w BMW rulez. nawet ten "podstawowy" silnik daje mega fun z jazdy - gdzie ja byłem że E46 dopiero teraz kupiłem? auto łączy w sobie walory "rodzicielskie" (ABS, 6 poduch itp itd) z mega prostotą - ASC odpinane 1 kliknięciem, manual, bez brzęczyków ostrzegających o pasach itp. 2. Spalanie 14,8 w korkach porannych Trzeba zacząć się szykować na E46 M3 jak sprzedam E38 spalanie spadło grubo ponizej 14 zacnie... 6 mniej niż E38 btw. moja żona właśnie rzekła (po powrocie z pracy) - ja jutro nie "jade tym spartańskim autem". no ta - w d... sie poprzewracało - brak automatu, bluetooth i skrobanie szyb zostawiło ślad na psychice, którego nawet grzane fotele z pamięcią nie potrafią zetrzeć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 tak sobie wlasnie przeczytałem to jeszcze raz... jak można pisać "ostatni porządny V8 w Mce"? 1. nie ostatni - a pierwszy/jedyny 2. V8 to nie jest domena BMW... i ja rozumiem, że jak ogłosili nowy model 6 cylindrowy, to fala "fanów" wykupowała V8mki... ale podchodząc bardziej tradycyjnie do tematu - BMW to R6 i basta... tak mnie naszło Do tego, te V8 od BMW z płaskim wałem korbowym nie chodzi tak, jak V8 chodzić powinno. Co innego w Audi, czy Mercedesie z wykorbionym wałem. BMW najlepiej wyszło R6 i V12. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asvang Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Do tego, te V8 od BMW z płaskim wałem korbowym nie chodzi tak, jak V8 chodzić powinno. Co innego w Audi, czy Mercedesie z wykorbionym wałem. BMW najlepiej wyszło R6 i V12. No moje jakoś odpukać daje radę. Na razie zero awarii a po kosmetycznych przeróbkach jest 450PS a V-max jaką osiągnąłem to 328km/h. Oczywiście w niemcowni i z lekko spoconymi rękami ale emka dała radę. Najlepsze jest to że przy normalnej jeździe w stosunku do mocy i osiągów potrafi być ekonomiczne, no w porównaniu do V10 w M5 to zayebiście ekonomiczne. W sumie sama buda nie powala E46 dla mnie też ładniejsza była, ale lata lecą auta się starzeją. E46 to już stare auto, małolaty po 7-8k kupują i upalają. Miałem 328, 330, 330D. Ja też 3-4 lata i będzie zmiana na F10 550i bardzo przyjemnie się odpycha. Taki filmik poglądowy wrzucę że jednak V8 w Bmw to nie taka kicha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 16 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 No moje jakoś odpukać daje radę. Na razie zero awarii a po kosmetycznych przeróbkach jest 450PS a V-max jaką osiągnąłem to 328km/h. Oczywiście w niemcowni i z lekko spoconymi rękami ale emka dała radę. Najlepsze jest to że przy normalnej jeździe w stosunku do mocy i osiągów potrafi być ekonomiczne, no w porównaniu do V10 w M5 to zayebiście ekonomiczne. W sumie sama buda nie powala E46 dla mnie też ładniejsza była, ale lata lecą auta się starzeją. E46 to już stare auto, małolaty po 7-8k kupują i upalają. Miałem 328, 330, 330D. Ja też 3-4 lata i będzie zmiana na F10 550i bardzo przyjemnie się odpycha. Taki filmik poglądowy wrzucę że jednak V8 w Bmw to nie taka kicha. a jak porównasz prowadzenie? Bo to mój największy zarzut do BMW. Nie piszę tutaj o Mkach. Z generacji na generację BMW poprawiało układ kierowniczy... E46 jest swietne (moje jeszcze nie, ale w poniedziałek idzie do warsztatu na zawias)... potem wychodzi E90 i jest dowodem na to, że precyzja prowadzenia ma granice. E90 jest przegięte - nerwowe, twarde... nie chciałbym tym jezdzic na codzień. F30 jest sporo "lepsze" - cofnęli się o krok. Ty jestes z tych co "sport" ponad wszystko... i betonowy zawias i nerwowa kierownica nie przeszkadza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 Przymierzam się do zakupu zapasowego auta. Nie ma być rodzyn, kolekcjonerski... ma stać pod domem i w razie czego służyć. nie chcę diesla. która benzyna cierpi na najmniej problemów? (przyjmując ze >2l bierem)? 2.5 190? 2.8 170? 2.8 190? 3.0 230? po 6 latach posiadania M62B44, nie spodziewam się po BMW cudów wazne ze części tanie i każdy kowal zna:) Miałem e46 2.8 coupe i dosłownie nic się nie psuło. Mocy w sam raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.