Skocz do zawartości

Kaboom - czyli baj baj Nx i Swift na 3 cylindrach


paruch

Rekomendowane odpowiedzi

Jezdzilem na NXie w zeszlym roku. Bez zadnych problemow, wszystko cacy.

Wywalilem podtlenek. Po pol roku od wywalenia, na nowych swiecach, dobrze dobranych do samochodu dwie mi sie skruszyly w samochodzie. Ot, tak sobie. Bez zadnej przyczyny. Tez musialem zrobic "generalke"...

Slawka znam juz jakis czas i uwazam, ze zna sie na rzeczy. Widzial wiele samochod rozwalonych przez ten gaz. Glownie w RPA (tam rezydowal jakis czas). Jesli zalozyl, sprawdzil (np. swiece, dysze) i Cie wypuscil, to, wg mnie, musialo dzialac.

A po fakcie - spradzil instalacje? Bo jesli to nie jej blad, to cos w tej calej ukladance nie dziala. Moze, np, nie przyznales sie do niektorych przerobek w samochodzie i rzeczywsicie np cieplota swiec nie pozwalala tam wsadzic podtlenku?

Przykro mi ze naraziles sie na straty, ale teraz tez juz to wiesz:

Turbo + tunig, potem N2O na koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezdzilem na NXie w zeszlym roku. Bez zadnych problemow,

> wszystko cacy.

> Wywalilem podtlenek. Po pol roku od wywalenia, na nowych

> swiecach, dobrze dobranych do samochodu dwie mi sie

> skruszyly w samochodzie. Ot, tak sobie. Bez zadnej

> przyczyny. Tez musialem zrobic "generalke"...

> Slawka znam juz jakis czas i uwazam, ze zna sie na

> rzeczy. Widzial wiele samochod rozwalonych przez

> ten gaz. Glownie w RPA (tam rezydowal jakis czas).

> Jesli zalozyl, sprawdzil (np. swiece, dysze) i Cie

> wypuscil, to, wg mnie, musialo dzialac.

> A po fakcie - spradzil instalacje? Bo jesli to nie jej

> blad, to cos w tej calej ukladance nie dziala.

> Moze, np, nie przyznales sie do niektorych

> przerobek w samochodzie i rzeczywsicie np cieplota

> swiec nie pozwalala tam wsadzic podtlenku?

> Przykro mi ze naraziles sie na straty, ale teraz tez juz

> to wiesz:

> Turbo + tunig, potem N2O na koniec.

Silnik był całkowicie seryjny. Sławka teraz nie było - jestw Afryce, więc oglądali to tylko jego koledzy. Poza tym tylko swteirzdili co mogło się stać - sami nic nie otwierali... Opisz mi proszę dokładnie co musiałeś robić po ukruszeniu się tych świec i jakie były koszat. Poza tym jeśli pamiętasz jakie to były świece? Pzdr crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz najgorsze jest to, że wina nie leży po stronie Swifta, tylko

> albo instalacji podtlenku (od czego oczywista fachury co

> zakładali się odżegnują...), albo świec crazy.gif W każdym

> razie gdyby wszystko było jak należy, to nie miało prawa mieć

> miejsca. Co by jednak nie było to o podtlenku nie chcę już

> nigdy słyszeć sick.gifwpysk.gif A czy będę robił z głową to się

> jeszcze okaże jump.gif

Winą równie dobrze może być pompa paliwa która nie wydoliła przez co zachwiany został AFR lub po prostu uszkodziła się solenoida paliwowa ! Montaż raczej nie ma tu nic do rzeczy,w tym przypadku wartobyłoby założyć "Fuel Safety Switch" kosztuje ok. $50 na eBayu i automatycznie wylacza instalacje gdy cisnienie paliwa jest za niskie.

Sam uzywam podtlenku w swojej Skodzie Fabii (w serii bylo 60 koni) na dyszach + 50 - wyjeżdżone mam ok. 30 Kg gazu i poki co nic się nie dzieje. A system dziala caly czas tj.wlaczam od razu na jedynce (kwestia wyczucia aby nie "zmieliło") i nie wylaczam do czasu przejechania 400 m. czyli ok 17 sekund. Po tym czasie temp. oleju na dnie miski to ok.110 stopni Celsjusza (czytaj moze byc gorzej zlosnik.gif)

Tak wiec nie zgodze się , że podtlenek to czacha.gif

Tylko trzeba sie liczyc z usterkami spowodowanymi awaria ktoregos z elementow, po to wymyślono różnego rodzaju zabezpieczenia. No ale cóż jak kto nie chce kupic to juz jego sprawa...

Co do montażu u Fortiego to mam negatywne zdanie.

Położyli mi przewód paliwowy na zbrojonym od podtlenku,czego rezultatem było przetarcie się tego pierwszego oslabiony.gif

Benzyna kapała mi w okolice kolektora wydechowego (w Fabii jest on od strony kabiny) i tylko cud sprawił,że jeszcze żyje.

Napisałem do Sławka priva na forum streetracing.pl niestety brak jakiegokolwiek oddzewu oslabiony.gif - podejscie do klienta raczej no.gif

No ale cóż tak to bywa z monopolistami (wszyscy inni w Polsce to przedstawiciele i towar maja od Fortiego) no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tez mi sie tak wydaje ok.gif

Nawet tak sobie kombinuję, że może jednak ja też bym się turbodoładował zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif Qrde devil.gif Ale zanim cokolwiek zrobię muszę się dokładnie wywiedzieć, gdzie co jak i za ile. Szkoda tylko, że do czasu aż czegoś nie wymyślę autko mam nieczynne frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet tak sobie kombinuję, że może jednak ja też bym się

> turbodoładował zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif Qrde devil.gif Ale zanim

> cokolwiek zrobię muszę się dokładnie wywiedzieć,

> gdzie co jak i za ile. Szkoda tylko, że do czasu aż

> czegoś nie wymyślę autko mam nieczynne frown.gif

no taaa. tylko jedno albo drugie. jak podniesiesz stopień sprężania, a potem dowalisz turbo, to mogą być ciekawe efekty. zagadką tez jest, jak wysoko potrafi frunąć głowica w Swifcie niewiem.gif

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no taaa. tylko jedno albo drugie. jak podniesiesz

> stopień sprężania, a potem dowalisz turbo, to mogą

> być ciekawe efekty. zagadką tez jest, jak wysoko

> potrafi frunąć głowica w Swifcie niewiem.gif

> Pozdr!

No nie ja nie piszę że chcę 1 i 2. Właśnie zacząłem się dziś zastanwiać nad zastąpeiniem tjuniku wolnossącego sprężareczką 893goodvibes.gif Seryjny stopień sprężania to 9,5 więc chyba jakieś małe coś można z tego zrobić bez odprężąnia niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjny stopień sprężania to 9,5 więc chyba jakieś małe coś można z tego zrobić bez odprężąnia niewiem.gif

można spokojnie - to nie jest bardzo wysilony silnik. można spokojnie 0.6 bara przyładować, a współczynnik BaPita, czyli możliwości optymalne * 1,5 (czyt. 0.9 bara)mozesz wykręcić spokojnie jakieś 130-140KM smile.gif

Pozdr!

PS tylko nie przeginaj z turbiną - walnij KKK K03 - spokojnie starczy i nie będziesz odczuwał słabego dołu. Wiadomo, że moc max. wykrecona strasznie nie będzie, ale za to będziesz miał równiejszy przebieg mocy i momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS tylko nie przeginaj z turbiną - walnij KKK K03 - spokojnie starczy i nie będziesz odczuwał

> słabego dołu. Wiadomo, że moc max. wykrecona strasznie nie będzie, ale za to będziesz miał

> równiejszy przebieg mocy i momentu.

Ale K03 do takiego małego silniczka to jest za duże IMO. Tu trzeba coś od turbognojka zapodać... Przecież K03 będzie mu ładować dopiero od jakiś 4000 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale K03 do takiego małego silniczka to jest za duże IMO.

> Tu trzeba coś od turbognojka zapodać... Przecież

> K03 będzie mu ładować dopiero od jakiś 4000

> obrotów.

no nieee. to nie taka duża turbinka. powinna ładować od 3k obrotów. a jazda poniżej autem z tym silnikiem i tak nie ma sensu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nieee. to nie taka duża turbinka. powinna ładować od 3k obrotów. a jazda poniżej autem z tym

> silnikiem i tak nie ma sensu smile.gif

Że na dole będzie muł to wiem, ale chyba mięki K03 a K03Sport dużej różnicy w pompowaniu nie ma a u mnie w Golfie K03Sport czuje dopiero powyżej 3000 - przy silniku połowę mniejszym to wogóle nie wiem co i jak confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no może. ale jeśli tak, to przecież ciągle nie jest wina Parucha...

Nigdzie nie twierdziłem i nie twierdzę że to jego wina... Jestem ciekaw co tam się tak naprawdę stało i co było tego przyczyną...

Pomijam tu fakt że nitro bym do swojego samochodu nie wsadził...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Że na dole będzie muł to wiem, ale chyba mięki K03 a

> K03Sport dużej różnicy w pompowaniu nie ma a u mnie

> w Golfie K03Sport czuje dopiero powyżej 3000 - przy

> silniku połowę mniejszym to wogóle nie wiem co i

> jak confused.gif

hmmm. nie znam określenia K03Sport, ale jeśli jest to turbinka z 1.8T (180KM) KKK K03/04, to rzeczywiście jest trochę większa. ale 1.3 z K03 spokojnie sobie poradzi i odpowiednio "dmuchnie" smile.gif

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdzie nie twierdziłem i nie twierdzę że to jego

> wina... Jestem ciekaw co tam się tak naprawdę stało

> i co było tego przyczyną...

> Pomijam tu fakt że nitro bym do swojego samochodu nie

> wsadził...

Drążąc trochę temat dotarłem do wiadomości, że poprzedni właściciel tej instalacji rozwalił sobie na niej silnik (Modlin Honda Concerto taxi) w identyczny sposób jak ja tzn. stopiły się 2 świece i auto chodziło na 3 garkach, a aktulanie jest po remoncie... W związku z tym pytanie czy koleś aby na pewno sprzedał mi w pełni sparwny sprzęt

crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drążąc trochę temat dotarłem do wiadomości, że poprzedni

> właściciel tej instalacji rozwalił sobie na niej silnik

> (Modlin Honda Concerto taxi) w identyczny sposób jak ja tzn.

> stopiły się 2 świece i auto chodziło na 3 garkach, a

> aktulanie jest po remoncie... W związku z tym pytanie czy

> koleś aby na pewno sprzedał mi w pełni sparwny sprzęt

> crazy.gif

Ja wczesniej nie chcialem nic pisac , ale sie zastanawialem komu ty teraz sprzedasz uszkodzona instalacje NX frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spoko, spoko, do Atosa to trzeba wrzucić dwie, jak w

> Fast and Furious styling można już sobie darować

> - seryjnie jest aż nadto agresywny

A tak swoją drogą to jest takie auto jak Suzuki Carry - taka maleńki japoński dostawczak (jakieś 3,6 na dł i wyższy jak szerszy. ) I do tego japońce pakowali silnik 1.3 16V jak u mnie... do tego tylni napęd. Autko potrzebuje do osiągnięcia 100km/h ok. 10s. A teraz najlepsze. Kumpel (ten od Suzuki) był takim w modlinie i chłopaki proponowali, że wrzucą Nx`a +50km Mogło by być niezłe zamieszanie, ale przede wszystkim ubaw jak by takie cuś śmigało zlosnik2.gifzlosnik2.gifzlosnik2.gif No ale autko było służbowe więc nie pojechało na 400m. Niemniej dla mnie wśród najbardziej niepozornych autek to jest ideał.do wq... ludzi na światłach zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm. nie znam określenia K03Sport, ale jeśli jest to turbinka z 1.8T (180KM) KKK K03/04, to

> rzeczywiście jest trochę większa.

K03Sport to przynajmniej wg. brytyjczyków nazwa tej hybrydy o której myślisz... Ale ona ma przecież tylko zimną stronę większą, więc powinien ciągnąć od takich samych obrotów jak K03 - przynajmniej tak mi się wydaje...

> ale 1.3 z K03 spokojnie sobie poradzi i odpowiednio "dmuchnie"

Tylko pytanie czy dla jakiegoś 0.6 bara warto taką "armatę" wytaczać - nie lepiej coś mniejszego od turbognojka wsadzić??

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> K03Sport to przynajmniej wg. brytyjczyków nazwa tej

> hybrydy o której myślisz... Ale ona ma przecież

> tylko zimną stronę większą, więc powinien ciągnąć

> od takich samych obrotów jak K03 - przynajmniej tak

> mi się wydaje...

> Tylko pytanie czy dla jakiegoś 0.6 bara warto taką

> "armatę" wytaczać - nie lepiej coś mniejszego od

> turbognojka wsadzić??

> Pozdrawiam...

Zawsze można potem silnik odprężyć i jeszcze coś niecoś mu pierdutnąć grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A widzę że chyba chcesz... Ze Swifta Hayabusy nie

> zrobisz, mimo że pojemność podobna

> Myślę że tak do 0.6 możesz ładować, jeśli chcesz więcej

> to wykuj sobie dół silnika

A ile to może dać koników i niutonometrzyków z takiej kosiareczki? devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile to może dać koników i niutonometrzyków z takiej kosiareczki?

Nie mam pojęcia, myślę że ktoś kto nie podłubał kilku chociaż podobnych silniczków nie będzie Ci w stanie odpowiedzieć inaczej niż strzelając... Zaręczam tylko że moment będzie płaski a maksymalna wartość będzie nisko położona - pewnie w okolicach miejsca gdzie turbo będzie zaczynało ładować... Moc - hmm... w serii masz 86KM dobrze kojarzę? Myślę że 100-110KM ostrożnie szacując jest osiągalne nawet metodami druciarskimi - czyli tzw. homemade turbo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam pojęcia, myślę że ktoś kto nie podłubał kilku chociaż

> podobnych silniczków nie będzie Ci w stanie odpowiedzieć inaczej

> niż strzelając... Zaręczam tylko że moment będzie płaski a

> maksymalna wartość będzie nisko położona - pewnie w okolicach

> miejsca gdzie turbo będzie zaczynało ładować... Moc - hmm... w

> serii masz 86KM dobrze kojarzę? Myślę że 100-110KM ostrożnie

> szacując jest osiągalne nawet metodami druciarskimi - czyli tzw.

> homemade turbo

Jeśli będę robił to w Promotorze i z inetrcoolerem, ale na razie to tylko teoria 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak swoją drogą to jest takie auto jak Suzuki Carry - taka maleńki

> japoński dostawczak (jakieś 3,6 na dł i wyższy jak szerszy. ) I

> do tego japońce pakowali silnik 1.3 16V jak u mnie... do tego

> tylni napęd. Autko potrzebuje do osiągnięcia 100km/h ok. 10s.

Jezdzilem troszke takim, u ojca w firmie jezdzi ok.gif

Ma dokladnie 11 do setki... I siedzi sie na silniku - pod maska jest tylko chlodnica i zbiorniczki rotfl.gif Serio, w tym malym blaszaku wrazenia rewelacyjne devil.gif Halas, podrywa przod i ogien hehe.gif Tylko ze na zakretach trzeba bardzo uwazac... Bardzo... I boczny wiatr (np most Grota) potrafi powodowac zmiany pasa hehe.gif Ale ogolnie jezdzi rewelacyjnie, przesmieszna zabawka ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezdzilem troszke takim, u ojca w firmie jezdzi

> Ma dokladnie 11 do setki... I siedzi sie na silniku - pod maska jest

> tylko chlodnica i zbiorniczki Serio, w tym malym blaszaku

> wrazenia rewelacyjne Halas, podrywa przod i ogien Tylko ze na

> zakretach trzeba bardzo uwazac... Bardzo... I boczny wiatr (np

> most Grota) potrafi powodowac zmiany pasa Ale ogolnie jezdzi

> rewelacyjnie, przesmieszna zabawka

Tak sobie myślę, że skoro to ma tylni napęd i fajny silniczek, to można by wziąśc płytę podłogową od tego, motorek i zrobić sobie coś fajnego grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli będę robił to w Promotorze i z inetrcoolerem, ale na razie to

> tylko teoria

Ale homemade też może (powinien mieć) intercooler - chociaż przy takim ciśnieniu nie dochodzi do zbytniego nagrzania powietrza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.