51cent Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Dla tych co pytają czy da się przerobić diesla na lpg, tak da się nawet czołg ;] ;] ;] http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/530433,czolg-na-gaz-lpg-bialystok-stag-ac-lpg-do-diesla.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Dla tych co pytają czy da się przerobić diesla na lpg, tak da się nawet czołg ;] ;] ;] http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/530433,czolg-na-gaz-lpg-bialystok-stag-ac-lpg-do-diesla.html Zasilanie silnika wysokoprężnego pomocniczo olejem napędowym to nic szczególnie nowego. Czołg ma silnik Diesla, tyle że dużej mocy, i jedynie to może być tu ciekawostką. Bardziej interesujący byłby problem zapewnienia bezpieczeństwa związanego z eksploatacją zbiorników z LPG w tego rodzaju pojeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Zasilanie silnika wysokoprężnego pomocniczo olejem napędowym to nic szczególnie nowego... Czy miało być "pomocniczo lpg" zamiast "pomocniczo olejem napędowym"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Czy miało być "pomocniczo lpg" zamiast "pomocniczo olejem napędowym"? W czym problem? Podstawowym paliwem pozostaje ON. Nie ma słowa o uruchamianiu silnika czołgu na gazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 W czym problem? Podstawowym paliwem pozostaje ON. Nie ma słowa o uruchamianiu silnika czołgu na gazie. Czekaj, bo nie załapałem. Napisałaś: "Zasilanie silnika wysokoprężnego pomocniczo olejem napędowym to nic szczególnie nowego" Skoro silnik wysokoprężny jest zasilany pomocniczo olejem napędowym, to jakie paliwo jest w tym przypadku paliwem głównym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 problem polega na tym , że silnik diesla z lpg spala jednocześnie i ON i LPG. gaz jest podawany razem z powietrzem przez kolektorr ssący do silnika a wtrysk paliwa następuje tradycyjnie. np ciężarówka spalająć 30 l/100 km ON , z lpg spala ok 24 l ON i Ok 8 l LPG. takie to są korzyści. w czołgu są troche inne proporcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 to chyba słaba oszczędność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 W ciężarówce która robi 10kkm w miesiąc nawet taka oszczędność robi obrotę Znajomy jest zawodowym kierowcą i przez pewien okres czasu jeździł taką Scanią z lpg. Mówił że była zauważalna różnica na + jeśli chodzi o moc silnika. Najlepsze co było to jak podjeżdżał pod dystrybutor lpg na stacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 problem polega na tym , że silnik diesla z lpg spala jednocześnie i ON i LPG. gaz jest podawany razem z powietrzem przez kolektorr ssący do silnika a wtrysk paliwa następuje tradycyjnie. np ciężarówka spalająć 30 l/100 km ON , z lpg spala ok 24 l ON i Ok 8 l LPG. takie to są korzyści. w czołgu są troche inne proporcje. Jesteś pewien co do proporcji? Jak kilka lat temu czytałem o lpg do diesla, to miałem wrażenie, że przy spalaniu ON 30 l/100km przy LPG może być tak: 20 ON i 9 LPG ... Ale to tylko moje wrażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Czekaj, bo nie załapałem. Napisałaś: "Zasilanie silnika wysokoprężnego pomocniczo olejem napędowym to nic szczególnie nowego" Skoro silnik wysokoprężny jest zasilany pomocniczo olejem napędowym, to jakie paliwo jest w tym przypadku paliwem głównym? OK, masz rację, myślałem o LPG, a napisałem z rozpędu o oleju napędowym. W kolejnym poście to sprostowałem. I jeszcze jedno - PŁCI NIE ZMIENIŁEM!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Dla tych co pytają czy da się przerobić diesla na lpg, tak da się nawet czołg ;] ;] ;] http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/530433,czolg-na-gaz-lpg-bialystok-stag-ac-lpg-do-diesla.html Spoko, ale argument o zwiększonym zasięgu jest conajmniej śmieszny. Równie dobrze można by było założyć 2 dodatkowe zbiorniki na ON. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Jesteś pewien co do proporcji? Jak kilka lat temu czytałem o lpg do diesla, to miałem wrażenie, że przy spalaniu ON 30 l/100km przy LPG może być tak: 20 ON i 9 LPG ... czytałeś a ja jeździłem ale było to wszystko regulowane . możliwe , że udało się ciut z tych proporcjo zejść ale podejrzewam , że to co czytałeś to typowy marketing tak samo jak katalogowe spalanie ... Ale to tylko moje wrażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 ja jezdziłem dieslem z LPG w osobówce ale to nie opłacalne chyba ze nie gasisz silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2016 I jeszcze jedno - PŁCI NIE ZMIENIŁEM!!! Oj, bardzo Ciebie przepraszam, już poprawiam ... PS. Chyba się nie uda - post za stary? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Oj, bardzo Ciebie przepraszam, już poprawiam ... PS. Chyba się nie uda - post za stary? Nie ma sprawy. BTW czy na to forum czasem zaglądają ? Na LPG + Pb na pewno jeżdżą, LPG + Diesel - chyba mało albo wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flur Napisano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2017 Nie chciało mi się wierzyć, ale faktycznie montują takie instalacje. Nawet w poczciwej T5 którą kiedyś ujeżdżałem VW Transporter T5 2,5 tdi 4 motion.rocznik 2005średnie spalanie bez LPG: 13 L ONśrednie spalanie z LPG: 7 L ON+ 5 L LPG Pytanie po jakim czasie się to zwróci... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2017 średnie spalanie bez LPG: 13 L ON średnie spalanie z LPG: 7 L ON+ 5 L LPG Pytanie po jakim czasie się to zwróci... No właśnie o tym pisałem - 13-7=6, a lpg pali 5 ... Odwrotnie jest w przypadku noPb ... No chyba że autor miał słabą trójkę z matematyki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.