setor Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Mimo wymiany kolektora ssącego wraz ze sterownikiem i zaworu EGR Croma nie przestała poszarpywać w zakresie obrotów 1800-2200 Szukając odpowiedzi po necie sporo osób ma dokładnie ten sam problem, co charakterystyczne pojawia się także dzwięk przypominający szczekanie Dzieje się tak prawdopodobnie bo zaczyna się dławić silnik Pozwoliłem sobie zacytować posta jednego z użytkowników bo jego problem jest identyczny jak u mnie "Podczas zwiększania obrotów (przyspieszania) auto dostaje czkawki przy około 2000 obrotów, czasami mu się zdarzy przy innej prędkości obrotowej. Objawia się to szarpnięciem,drgnięciem silnika wówczas auto jakby mówiło "cza-cza-cza"" W moim przypadku był wymieniany na nowy kolektor ssący bo padły klapy wirowe, zawór EGR był także wymieniony na nowy (zamiennik). po wyczyszczeniu i założeniu oryginału Pierburga i jest identyczna sytuacja. nie pomogło także założenie zaślepki częściowej z otworami Co jeszcze sprawdzić, wreszcie udało mi się połączyć ze wszystkimi modułami za pomocą ELM 327 i tam któryś z modułów na pewno nie ECU pokazał temperaturę zewnętrzną -40 co chyba wskazywałoby na uszkodzony czujnik MAP sensor którzy mierzy także temperaturę, nie pamiętam już tylko czy był to błąd zapisany czy rzeczywisty Sytuacja z poszarpywaniem ma miejsce dokładnie tak jak u innych tylko na rozgrzanym silniku, dopóki nie złapie temperatury jest wprowadzający w błąd spokój Jedyne co zmieniło się na lepsze po wymianie kolektora to dynamika auta i spalanie, przed wymianą kolektora z klapami spalanie na trasie oscylowało w zakresie 8-9l po wymianie kolektora na trasie niecałe 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka131 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 żeby wyeliminować problem z EGR zaślep go pełną blachą, bez otworów. podłącz tez kompa i zrób logi podczas jazdy tu jest opisane co sprawdzić http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=32&t=9424 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 8 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Prawdopodobieństwo uszkodzenia EGR raczej wykluczam bo identyczny problem występuje na dwóch zaworach. Po założeniu nowego zamiennika poszarpywanie, po gruntownym wyczyszczeniu oryginału Pierburga zachowuje się identycznie. EGR zostawiłem wreszcie w spokoju, gdzieś wyczytałem że takie problemy może sprawiać uszkodzony przepływomierz Odpiąłem wtyczkę od przepływomierza, po złapaniu temperatury przez silnik zero szarpania co jazda po mieście ale z depnięciem na dłuższym odcinku Jaki wpływ na pracę EGR ma sprawny przepływomierz ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Jazda z odłączoną wtyczką przepływomierza zero problemów z poszarpywaniem, dziwnym dzwiękiem Po podłączeniu wtyczki i skasowaniu błędów praktycznie zaraz wróciło poszarpywanie i szczekanie Czeka mnie jeszcze wymiana przepływomierza bo prawdopodobnie ten element umiera powoli i przesyła nieprawidłowe wartości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 Dnia 2017-06-14 o 14:13, setor napisał: Jazda z odłączoną wtyczką przepływomierza zero problemów z poszarpywaniem, dziwnym dzwiękiem Po podłączeniu wtyczki i skasowaniu błędów praktycznie zaraz wróciło poszarpywanie i szczekanie Czeka mnie jeszcze wymiana przepływomierza bo prawdopodobnie ten element umiera powoli i przesyła nieprawidłowe wartości Zaślep EGR i sprawdź jeszcze raz..... Przepływkę możesz sprawdzić przez złącze diagnostyczne... uważaj bo kupisz zamiennik i będziesz żałować... jest wiele podróbek !!! Zobacz czy filtr powietrza nie masz zatkany... kiedy go wymieniałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 16 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 Filtr powietrza wymieniałem niedawno, sprawdzałem go dzisiaj, tak dla pewności i jest czysty Przy okazji potraktowałem przepływomierz preparatem do czyszczenia elektroniki, wypłynęła cała masa czarnego syfu Po skręceniu wszystkiego szarpania i szczekania nie ma Na 100% będę pewien jutro, czeka mnie dłuższa trasa, wezmę laptopa i zrobię loga Przed czyszczeniem sprawdzałem w MES i mam duże różnice w pomiarach między oczekiwaną a zmierzoną masą powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 3 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2017 Też coś takiego u mnie się pojawia czasem. Spróbuje przeczyscić przepływke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 Pytanie Laika Przpustina to jest to gówienko przy obudowie filtra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 Jeśli miałeś na myśli przepływomierz to tak Ale stawiam podobnie jak kolega Lisek , że to nie on jest przyczyną takiego poszarpywania , tylko raczej przycinający się EGR ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 taak przepływomierz EGR - też przeczyszcze pewnie - ale mam już częściowo zaślepiony i nie było problemu z nim od tej operacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 17 godzin temu, Iron napisał: Jeśli miałeś na myśli przepływomierz to tak Ale stawiam podobnie jak kolega Lisek , że to nie on jest przyczyną takiego poszarpywania , tylko raczej przycinający się EGR ... To gowienko z kabelkiem, plastikowym sitkiem w rurze za filtrem? toto przeplywomierz? Co tam sie czysci? Zagladalem po 5 latach i jakos specjalnego brudu nie widzialem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 5 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 To właśnie jest przepływomierz, czyści się elementy grzejne które zabrudzone będą przekłamywać pomiary Wracając do sedna sprawy, dlaczego po odłączeniu przepływomierza całkowicie przestało szarpać ?? Wystarczy że podłącze przepływomierz i zaraz zaczyna szarpać, odłącze i przestaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 5 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 Całkiem możliwe , że po odłączeniu przepływki ECU w ogóle nie otwiera EGR-a i stąd taki efekt Podpięcie się pod kompa i obserwacja stopnia wysterowania EGR-a wyjaśniłaby sprawę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 6 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 19 godzin temu, Iron napisał: Całkiem możliwe , że po odłączeniu przepływki ECU w ogóle nie otwiera EGR-a i stąd taki efekt Podpięcie się pod kompa i obserwacja stopnia wysterowania EGR-a wyjaśniłaby sprawę A w ogole jakie parametry % powinien miec sprawny EGR na jalowym i np na 2000 obrotow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 12 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 Jak się rozbiera te przepływke? Próbowałem wypiąć ale nie chce wyjść ten kabelek a nie chce nic urwać:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 14 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Ciągnie się do góry takie żółte zabezpieczenie wtyczki, po czym ściska się palcami taki języczek i wyciąga wtyczkę Jak będziesz chciał to zrobię zdjęcie wypiętej wtyczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 24 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2017 Wydaje mi sie że przeszło po wymianie filtra paliwa na bardziej firmowy niż Hart... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.