Skocz do zawartości

Astra 1,6 ... Warto?


Bart_lodz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, ja goscinnie z kuncika obok tongue.gifgrinser006.gif

Chciał bym sie dowiedziec czy warto sie takim autkiem zainteresowac. Prosił bym o ewentualną garść info. dot. tego "sztrucla" tongue.gifgrinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gifbiglaugh.gif

Jakie typeowe usterki, awarie, co należało by przede wszystkim sprawdzic podczas kupna zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Konkretnie chodziło by np. o ten model KLIK

z góry dzięki 20.GIF20.GIF20.GIF

Pozdrówka ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kolegów, ja goscinnie z kuncika obok

> Chciał bym sie dowiedziec czy warto sie takim autkiem zainteresowac.

> Prosił bym o ewentualną garść info. dot. tego "sztrucla"

> Jakie typeowe usterki, awarie, co należało by przede wszystkim

> sprawdzic podczas kupna

> Konkretnie chodziło by np. o ten model KLIK

> z góry dzięki

> Pozdrówka

...aby nie 16 V ....

pali sporo, bierze olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż tak źle

Witam krajana wink.gif ja mam 16v i sie nic nie dzieje - byla po prostu wadliwa seria silnikow 1.6 16v ktore lubily sobie zycie olejem urozmaicic, mozna dojsc po numerze silnika - jak ktos pamieta niech napisze

co do zuzycia paliwa - 1.6 16v przy spokojnej jezdzie po miescie (Lodzi) ponizej 9 schodzi wink.gif , przy ostrzejszej 10 trudno przekroczyc

> A co w przypadku silników 1,4?

Mialem 1.4 8V 60KM w astrze 1 i szczerze mowiac... odradzam - ani to jedzie, ani jest oszczedne - palil mi tyle samo co 1.6 16v z klima

Jak chodzi o 1.4 16v, to pali odrobine wiecej od 1.6 16v, bo trzeba go wyzej krecic, zeby jakos jechal

Reasumujac - najoszczedniejszy silnik w astrze 1 to 1.6 8v 75KM, do tego jest na 100% bezkolizjny i nadaje sie do gazu, a jak chodzi o stosunek dynamiki do spalania, to 1.6 16v, chociaz ciezko nazwac to rajdowka wink.gif

> A jak z zawieszeniem wytrzymuje na naszych "prostych" drogach?

Astra 1 przejezdzilem ok 40kkm, nic sie z zawieszeniem nie dzialo, jest dosc komfortowe i nie dostaje tak bardzo w du.. bo profil opony jest wysoki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,4 to muł, koniecznie 1,6 mniej pali niż 1,4 a ma lepsze osiągi.

Wg. jedyna wada astry to korozja. Części tanie, dużo pasuje z daewoo, niektóre nawet z poloneza (sonda lambda). Na każdym szrocie też mają części używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,4 to muł, koniecznie 1,6 mniej pali niż 1,4 a ma lepsze osiągi.

> Wg. jedyna wada astry to korozja. Części tanie, dużo pasuje z daewoo,

> niektóre nawet z poloneza (sonda lambda). Na każdym szrocie też

> mają części używane.

Panowie mówiąć o 1,4 mówicie tylko o tym 60KM. A są przeciez jesze 82Km i 90KM które wcale nie są takie mułowate. Co do zuzycia tez bym sie tak pochopnie nie wypowiadał. Mojemu bratu 1,4 16V spalił w trasie przy spokojnej jezdzie 5 litrów. Mozecie sie pochwalic chocby zblizonym wynikiem w swoich 1,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie mówiąć o 1,4 mówicie tylko o tym 60KM. A są przeciez jesze

> 82Km i 90KM które wcale nie są takie mułowate.

1.4 90KM jest niby tylko 10KM slabszy od 1.6 ale roznica w przebiegu momentu spora - moj 1.6 przy 2000 ma 140Nm, a 1.4 max 125 przy 4000 - to wyjasnia czemu 1.6 pali mniej od 1.4, jak chodzi o wersje 8V SPI to jest podobnie, co do 1.4MPI sie nie wypowiadam bo nie jezdzilem

Co do zuzycia tez

> bym sie tak pochopnie nie wypowiadał. Mojemu bratu 1,4 16V

> spalił w trasie przy spokojnej jezdzie 5 litrów. Mozecie sie

> pochwalic chocby zblizonym wynikiem w swoich 1,6.

1.6 8V przy 90 ma wg ksiazki 5 litrow, mysle ze gdyby utrzymywac ok 80km/h przez caly czas da sie zejsc nieco ponizej 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.4 90KM jest niby tylko 10KM slabszy od 1.6 ale roznica w przebiegu

> momentu spora - moj 1.6 przy 2000 ma 140Nm, a 1.4 max 125 przy

> 4000 - to wyjasnia czemu 1.6 pali mniej od 1.4, jak chodzi o

>

To o czym mówisz w trasie jadąc ze stała predkościa niema znaczenia bo niewykozystujesz w tym czasie mometu tylko moc. Choc pewnie moc tez bedzie miała lepsze przebiegi przynajmniej na wykresie. Pozatym zgadzam sie ze 1,6 100KM moze być. Ale koledzy chyba mówili o tym 75 konnym. Ja wolał bym 1,4 82KM lub 90KM od 1,6 75KM.

Druga sprawa to mówice: jak bym chiał to bym zeszedł do 5 litrów. Teoretyzujecie a ja wam mówie o fakcje który miał miejsce. Bo mogł by sie okazac ze jednak miło waaszych usilnych prób nieudaje wam sie zblizyc do tego spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mogę się założyć,że swoim X16SZR jestem w stanie zejść do 5

> litrów.......

Nie ze mną smile.gif

jak miałem X16SZ to niejednokrotnie schodziłem ponizej piątki smile.gif

ona bierze jeszcze mniej niż SZR .

w sumie karmisz cztery konie mniej smile.gif:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ze mną

> jak miałem X16SZ to niejednokrotnie schodziłem ponizej piątki

> ona bierze jeszcze mniej niż SZR .

> w sumie karmisz cztery konie mniej smile.gif

Mało palą te nasze auta w Polsce, kurna miałem przecież 1.4 MPI i nie było tak słodko jak piszecie. A nie jestem kapeluszem i nogę mam raczej lekką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mało palą te nasze auta w Polsce, kurna miałem przecież 1.4 MPI i nie

> było tak słodko jak piszecie. A nie jestem kapeluszem i nogę mam

> raczej lekką...

witam.

1,4 82KM ma bardzo dużą rozbieżność.

Przynajmniej moja na trasie jadąc około 90km/h da się zejść do 5litrów.

Ale jak już chce się pojeżdzić to nawet 9litrów trzeba liczyć.

Srednia jak mi wychodzi to średnio 7litrów.

I tak naprawdę zamieniłbym się na coś mocniejszego zaczyna mi brakować koników smile.gif

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To o czym mówisz w trasie jadąc ze stała predkościa niema znaczenia

> bo niewykozystujesz w tym czasie mometu tylko moc.

ale przy jezdzie miejskiej to ma znaczenie - w koncu sklada sie w duzej czesci z przyspieszania

Choc pewnie

> moc tez bedzie miała lepsze przebiegi przynajmniej na wykresie.

tak, bo moc przy danych obrotach to w uproszczeniu moment*obroty, przy ktorych wystepuje

> Pozatym zgadzam sie ze 1,6 100KM moze być. Ale koledzy chyba

> mówili o tym 75 konnym. Ja wolał bym 1,4 82KM lub 90KM od 1,6

> 75KM.

do jazdy po trasie z wiekszymi predkosciami 1.4 16v lepszy od 1.6 8v SPI

> Druga sprawa to mówice: jak bym chiał to bym zeszedł do 5 litrów.

> Teoretyzujecie a ja wam mówie o fakcje który miał miejsce. Bo

> mogł by sie okazac ze jednak miło waaszych usilnych prób

> nieudaje wam sie zblizyc do tego spalania.

ja w trasie schodze spokojnie ponizej 6 przy delikatnej jezdzie, a buda troche ciezsza (G - 1230kg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.