Skocz do zawartości

Olejowi manniacy


AstraC

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś mi powie, co kierowało inżynierem który domaga się lania oleju 5W20 w uturbionej benzynie jaką jest EB Forda?

Ja się do końca na tym nie znam, może to ma coś wspólnego z kanałami olejowymi, ale jak dla mnie jest to dość cienki olej na uturbioną benzynę, która na Autostradzie/Ekspresówce może się grzać nieco jednak.

Czy będzie to miało wpływ na trwałość względem 5W30?

Co ciekawe ten sam silnik wcześniej miał zalecany 5W20 lub 5W30, a teraz tylko ten pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, grogi napisał:

Jak zareagujesz na myśl o 0W16?!

Raczej kiepsko - w TB? Czy uważasz że to jest dobre rozwiązanie? Moim zdaniem takie najbardziej uniwersalne były 5W30/40 - ale ja nie jestem wykształcony w tym kierunku, toteż pytam.

Bo sam wiesz, to że ktoś coś wprowadza jeszcze nie oznacza, że na 100% jest lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, AstraC napisał:

Raczej kiepsko - w TB? Czy uważasz że to jest dobre rozwiązanie?

Nie pozostaje nic innego jak napisać im list informujący że się nie znają.

 

A teraz sarcasm mode off. Jak sądzisz, kto wie lepiej jak smarować ecoboosta? Polski internetowy specjalista, polski mechanik po zawodówce, czy może jednak grupa inżynierów która projektowała ten silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputery współczesnych ekosilników często nie dopuszczają do przekroczenia 100C przez olej i płyn chłodniczy.

z są też takie, które utrzymują temp. oleju 60-80C w ekodrivingu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, format napisał:

A teraz sarcasm mode off. Jak sądzisz, kto wie lepiej jak smarować ecoboosta? Polski internetowy specjalista, polski mechanik po zawodówce, czy może jednak grupa inżynierów która projektowała ten silnik?

Mamy forum, żeby podyskutować - nie znam się i nie wypowiadam się jako spec, tak staram się rozłożyć to jakoś logicznie to przy jeździe autostradowej:

lepkosc_hsrraex.jpg?w=640

Lepiej chyba 5W30? Dodatkowo - dlaczego silnik się nie zmienił, a z zalecanych olejów wypadł 5W30? Pytam, nie osądzam, chcę po prostu być mądrzejszy i wiedzieć.

19 minut temu, jqr napisał:

komputery współczesnych ekosilników często nie dopuszczają do przekroczenia 100C przez olej i płyn chłodniczy.

z są też takie, które utrzymują temp. oleju 60-80C w ekodrivingu

Obniżając moc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, AstraC napisał:

Ktoś mi powie, co kierowało inżynierem który domaga się lania oleju 5W20 w uturbionej benzynie jaką jest EB Forda?

 

Oleje typu 5W20 są stosowane od dawna - jeśli projektanci uznali, że jest odpowiedni, to nie poprawiaj fabryki :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, format napisał:

Nie pozostaje nic innego jak napisać im list informujący że się nie znają.

 

A teraz sarcasm mode off. Jak sądzisz, kto wie lepiej jak smarować ecoboosta? Polski internetowy specjalista, polski mechanik po zawodówce, czy może jednak grupa inżynierów która projektowała ten silnik?

 

myślisz że wymiany oleju co 30 kkm w DCI to też inzynierowie przeforsowali , ja myslę że tam maczał paluchy marketing , a to nawet polscy mechanicy po zawodówce wiedza że jak się w dci wymienia olej dwa razy częscie to szansa że korby nie wyjdą bokiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, eryko napisał:

 

myślisz że wymiany oleju co 30 kkm w DCI to też inzynierowie przeforsowali , ja myslę że tam maczał paluchy marketing , a to nawet polscy mechanicy po zawodówce wiedza że jak się w dci wymienia olej dwa razy częscie to szansa że korby nie wyjdą bokiem .

To IMO dwie różne rzeczy.

Lepkość wynika z konstrukcji silnika i dążenia do zmniejszenia oporów.

Częstość wymiany - z chęci obniżenia kosztów dla flot - ale nikt nie zabroni zmienić oleju częściej :)

Ja też łamię się, czy w swoim nie zmienić po 15 kkm ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, AstraC napisał:

Dodatkowo - dlaczego silnik się nie zmienił, a z zalecanych olejów wypadł 5W30? Pytam, nie osądzam, chcę po prostu być mądrzejszy i wiedzieć.

Obniżając moc?

Silnik się nie zmienił, ale pierwotnie nie istniał 5w20 i norma Forda 948B. Dopiero dla silnika 1.0 EB weszła ta norma 948B, którą później rozciągnęli na wszystkie silniki benzynowe. 1.5 EB najpierw miał zalecenie trochę odziedziczone po 1.6, czyli 5w30, ale już uwzględniali ten 5w20, a teraz całkiem z instrukcji wykreślili 5w30. Oczywiście Ford twierdzi, że 5w20 zmniejsza spalanie o jakiś mały X%. To tak historycznie, na pytanie czemu wypadł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Jantarel napisał:

Silnik się nie zmienił, ale pierwotnie nie istniał 5w20 i norma Forda 948B. Dopiero dla silnika 1.0 EB weszła ta norma 948B, którą później rozciągnęli na wszystkie silniki benzynowe. 1.5 EB najpierw miał zalecenie trochę odziedziczone po 1.6, czyli 5w30, ale już uwzględniali ten 5w20, a teraz całkiem z instrukcji wykreślili 5w30. Oczywiście Ford twierdzi, że 5w20 zmniejsza spalanie o jakiś mały X%. To tak historycznie, na pytanie czemu wypadł.

Dzięki za info, widzę że masz 1.5EB, masz w instrukcji jeszcze 5W30? Który rok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rwIcIk napisał:

To IMO dwie różne rzeczy.

Lepkość wynika z konstrukcji silnika i dążenia do zmniejszenia oporów.

Częstość wymiany - z chęci obniżenia kosztów dla flot - ale nikt nie zabroni zmienić oleju częściej :)

Ja też łamię się, czy w swoim nie zmienić po 15 kkm ;]

 

Zmień :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, grogi napisał:

Jak zareagujesz na myśl o 0W16?!

 

Jak zareagujesz na 0W8?! ;] 

 

3 godziny temu, format napisał:

Jak sądzisz, kto wie lepiej jak smarować ecoboosta? Polski internetowy specjalista, polski mechanik po zawodówce, czy może jednak grupa inżynierów która projektowała ten silnik?

 

Idąc tym tokiem dalej, rozumiem że inżynierowie - nietylko ecoboosta, ustawili interwały wymiany co 30kkm w trosce o trwałość silnika? ;] 

 

Co by nie było, stosowanie olejów o takich niskich lepkościach, uważam że wymusza sama konstrukcja silnika oraz szerokopojęta ekonomia z naciskiem na to drugie :hmm: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, AstraC napisał:

Obniżając moc?

nie, układ chłodzenia oleju i płynu są sterowane elektrycznie i utrzymują temp. <80C

 

wszystko po to, aby niedogrzany silnik pracował na mało lepkim oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.