bolekatepl Napisano 11 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2018 Witam Tak sie zastanawiam czy temperatura w jakij dokrecamy glowice ma znaczenie Przeszukalem neta ale nic nie znalazlem a wydaje mi sie to istotne bo biorac pod uwage wlasciwosci fizyczne materialu tzn srob i glowicy wedlug mnie powinno sie dokrecac glowiece podanymi wartosciami w odpowiedniej tem Bo np w tem +25 material ma inne wlasciwosci tzn rozciaga sie a przy -1 bardziej sie kurczy Ma ktos wiedze jak to jest Stosowac takie same momenty dokrecania srob czy inne a jak inne to jakie mniejsze wieksze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 11 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2018 1 godzinę temu, bolekatepl napisał: Witam Tak sie zastanawiam czy temperatura w jakij dokrecamy glowice ma znaczenie Przeszukalem neta ale nic nie znalazlem a wydaje mi sie to istotne bo biorac pod uwage wlasciwosci fizyczne materialu tzn srob i glowicy wedlug mnie powinno sie dokrecac glowiece podanymi wartosciami w odpowiedniej tem Bo np w tem +25 material ma inne wlasciwosci tzn rozciaga sie a przy -1 bardziej sie kurczy Ma ktos wiedze jak to jest Stosowac takie same momenty dokrecania srob czy inne a jak inne to jakie mniejsze wieksze? Przy dokręcaniu na kąty nie ma dużego znaczenia. Jak się dokręca na moment, to ma znaczenie kolosalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 No własnie a z reguły jest tak że dokreca sie np 40Nm i nastepnie o 90 stopni i wydaje mi sie ze w tym wypadku temperatura ma znaczenie bo przy dokreceniu Nm nie bedzie tak samo mocno dokrecona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 13 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 Mi się wydaje, że nie będzie miało to większego znaczenia. Chodzi o to, żeby było w odpowiedniej kolejności i z taką sama siłą (oczywiście bez przegięć w dół czy w górę). Równie dobrze można brać pod uwagę niedokładność klucza dynamometrycznego. Wprawdzie nie powinienem się wypowiadać bo mam stosunkowo dużą skuteczność w zrywaniu gwintów/urywaniu śrub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 13 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 Poczytaj kiedys tez rozkminialem https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.victorreinz.com/functions/csdownload3.aspx%3Fid%3D94%26org%3D002%26key%3Df78e7ffdbbd51ac14b51d564510ca07a901685e25d9e7687e490329e9474d8da&ved=2ahUKEwiJxa2ZxaLZAhVBAcAKHQOsDR8QFjACegQIERAB&usg=AOvVaw2b6SOJ_WkZmYxxMeVL07sC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 13 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 Poczytał bym ale link nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 To jest link do downloadu pdfa.. Ok wgralem na siec Rozkminka. w zalaczniku 39-00129-05_PI_2_Bolts-pl-low.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 14 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Poczytałem i w sumie o temperaturze dokrecania nic nie ma. Co do nowych śrub to przeczytałem chyba ze 30 stron i opinie sa bardzo podzielone. Chyba jest tyle samo przeciwników co zwolenników wymiany śrób na nowe. Ja profilaktycznie kupiłem nowe śruby firmy Erling bo w moim wypadku (punto1,2) to koszt niecałych 30pln. nadal sie jednak zastanawiam nad ta temperatura otoczenia bo wydaje mi sie ze jeśli z reguły w warsztatach zima czy latem jest te 15-20C to nie ma to takiego znaczenia ale jak robimy to w nieocieplanym garazu przy -5 to ma to znaczenie bo materiał (głowica + blok + śruby) jest znacznie skurczony Porównuje to np do trakcji elektrycznej która mam za oknem. jak jest mróz to druty sa proste a latem wisza tak ze nie raz zdaje sie ze dotkną ziemi. Dlatego boje sie ze wymiana uszczelki w takich warunkach moze byc niedokładna tzn mozna źle dokrecic śruby alb co gorsza urwac śrube ktora jest zmarznięta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Ogólnie wszystkie naprawy wymagające bardziej precyzyjnego napięcia / dokręcenia czegokolwiek powinny być wykonywane w warunkach temperatur pokojowo-warsztatowych. Oprócz głowicy, pasek rozrządu też powinno się tak robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 15 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Też tak na logike mi sie wydawało ale chciałem sie upewnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob_best Napisano 16 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2018 ja pamiętam jak wiele lat temu skręcaliśmy w zimę w nieogrzewanym garażu mój silnik z @InterMan. Inteligentnie dogrzewaliśmy się piecykiem gazowym :). Silnik był bardzo mocno doprężony i potem latał do samego końca bez awarii. Wg mnie nie ma znaczenia. Silnik to było 1.1 z górą 1.2 po mocnym planowaniu; śruby dawałem nowe. To były czasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 16 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2018 No właśnie dogrzewaliście sie czyli domniemam że w garażu w najgorszym wypadku było kilka stopni powyżej zera a nie na minusie. Sruby oczywiście nowe elringa choc słyszałem opinie że fabryczne nawet stare (użyte 1 raz) sa lepsze niż elring ale tyle ile użytkowników tyle opinii jednemu pasuje innemu nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 16 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2018 Niektórzy producenci silników (Subaru chyba jeżeli dobrze pamiętam z tego co kiedyś oglądałem) nie wyrażają konieczności używania nowych śrub, ale zaznaczają bardzo mocno inną procedurę dokręcania w takim przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 16 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2018 38 minut temu, woj76 napisał: Niektórzy producenci silników (Subaru chyba jeżeli dobrze pamiętam z tego co kiedyś oglądałem) nie wyrażają konieczności używania nowych śrub, ale zaznaczają bardzo mocno inną procedurę dokręcania w takim przypadku. Racja. W Subaru jest procedura z popuszczaniem śrub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.