krzychu5 Napisano 5 Marca 2018 Udostępnij Napisano 5 Marca 2018 Witam Zastanawiam się nad zakupem Fiata Tipo z fabryczną instalacją gazową. W instrukcji obsługi znalazłem taki zapis: "W przypadku ograniczonego poziomu LPG w zbiorniku lub żądania lepszych osiągów (np. podczas wyprzedzania, w sytuacji, w której samochód jest całkowicie obciążony, podczas przekraczania dużych wzniesień), system może przełączyć działanie automatycznie na tryb zasilania benzyną, w celu zapewnienia zwiększenia żądanej mocy silnika;" Jeden z dilerów poinformował mnie, że automatyczne przełączenie na benzynę odbywa się po przekroczeniu 4000 obr/min. Czy użytkownicy Tipo z fabrycznym "gazem" mogą to potwierdzić? Czy takie przełączanie jest częste i uciążliwe podczas jazdy? Czy automatyczne przełączenie na benzynę jest sygnalizowane kierowcy (jakaś kontrolka, komunikat)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 W Grande 1.4/95KM z instalacją BRC, jeśli jest niski poziom LPG i depnę, to natychmiast przełącza się na benzynę. Nawet nie szarpnie, tylko na sterowniku zaświeci się czerwona dioda i sygnalizuje to dźwiękiem. Czasem po takim przełączeniu, jak wróćę na gaz, spokojnie można zrobić jeszcze 20-40km. Podczas jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi przy nie pustym zbiorniku nie przełącza się na benzynę. A ten silnik ma max moment obrotowy przy 4500rpm, więc 5000-6000rpm nie jest niczym dziwnym jeśli chce się jechać dynamicznie. T-jet ma maksymalny moment sporo niżej, moc maksymalna też występuje dla niższych prędkości obrotowych, więc ponad 4000rpm jeździ się z pewnością rzadziej i nie obawiałbym się tego, że w praktyce samochód będzie spalał kilka dodatkowych litrów benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrulez Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 Niekiedy mignie kontrolka ale czesciej slychac zawor w butli. Szczególnie to ma miejsce przy wdepnieciu w deche przy niskich obrotach silnika i dluzszym przyspieszaniu. Czy dzieje sie to automatycznie tego nie wiem bo nie zawsze zawor w butli slychac. Nie ma żadnego szarpniecia i gdyby nie pstrykniecie zaworu nie zwroccilbym na to uwagi w ogole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu5 Napisano 9 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2018 21 godzin temu, rallyrulez napisał: Niekiedy mignie kontrolka ale czesciej slychac zawor w butli. Szczególnie to ma miejsce przy wdepnieciu w deche przy niskich obrotach silnika i dluzszym przyspieszaniu. Czy dzieje sie to automatycznie tego nie wiem bo nie zawsze zawor w butli slychac. Nie ma żadnego szarpniecia i gdyby nie pstrykniecie zaworu nie zwroccilbym na to uwagi w ogole. Czy z tego wynika, że silnik pracuje na benzynie przy obrotach niższych niż 4000? Mam nadzieję, że w czasie jazdy paliwo nie jest co chwilę zmieniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrulez Napisano 22 Marca 2018 Udostępnij Napisano 22 Marca 2018 Dnia 9.03.2018 o 21:39, krzychu5 napisał: Czy z tego wynika, że silnik pracuje na benzynie przy obrotach niższych niż 4000? Mam nadzieję, że w czasie jazdy paliwo nie jest co chwilę zmieniane. Tego nie wiem bo nie zwrocilem na to uwagi. dzalo sie to tylko zauwazyc przy ostrym przyspieszaniu na autostradzie najczęściej z redukcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrulez Napisano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 Przepraszam za post pod postem ale pytanie jest inne. Czy ktos serwisowal fabryczne Landi Renzo w 1.4 t-jet poza ASO?? przelacza mi sie czasto na benzyne diagnoza - regulator cisnienia paliwa w kolektorze LPG i jakis czujnik temperatury. ale diagnoza powstala po podpieciu auta do kompa przez Mopar no i wolalbym opinie gazownika a nie pracownika ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
test123 Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 Dzień dobry, Sorry za odgrzebywanie tematu ale mam pytanie czy udało Ci się rallyrulez znaleźć jakiegoś gazownika który byłby w stanie serwisować tą fabryczną instalkę? mam akurat taki problem że zaczynają mi padać wtryskiwacze (108 kk przebiegu) i... okazuje się, że oczywiście Landi robi wtryskiwacze, można je kupić, można je wymienić ale... komputer fiatowski ich nie przyjmuje (tak mi w aso powiedzieli). Czyli jedyne co mogę zrobić (wg. aso) to kupić całą listwę wtryskową od fiata za... (uwaga) 2700 PLN !!! to są totalne kpiny :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 Jeszcze nie widziałem na żywo fabrycznych instalacji LPG. To znaczy takich co z fabryki producenta pojazdu wyjechały. Co nie znaczy że nie ma takich pojazdów. Natomiast sporo jest dokładek o dealerów robiących klientów w bambuko.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 W dniu 30.12.2020 o 14:36, test123 napisał: Dzień dobry, Sorry za odgrzebywanie tematu ale mam pytanie czy udało Ci się rallyrulez znaleźć jakiegoś gazownika który byłby w stanie serwisować tą fabryczną instalkę? mam akurat taki problem że zaczynają mi padać wtryskiwacze (108 kk przebiegu) i... okazuje się, że oczywiście Landi robi wtryskiwacze, można je kupić, można je wymienić ale... komputer fiatowski ich nie przyjmuje (tak mi w aso powiedzieli). Czyli jedyne co mogę zrobić (wg. aso) to kupić całą listwę wtryskową od fiata za... (uwaga) 2700 PLN !!! to są totalne kpiny Eee. Na 500lpg z fabrycznym. Masz tylko otwory pod wtryskiwacze LPG które dokłada ASO. Więc jaka listwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 22 Marca 2021 Udostępnij Napisano 22 Marca 2021 W dniu 19.03.2021 o 22:29, HARDTECHNO napisał: Eee. Na 500lpg z fabrycznym. Masz tylko otwory pod wtryskiwacze LPG które dokłada ASO. Więc jaka listwa? Listwa org LR Medy niebieskie, autor zapytania ponoć kupił używki z rozbitka z niewielkim przebiegiem wymienił i zapomniał o temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 W dniu 30.12.2020 o 14:36, test123 napisał: Dzień dobry, Sorry za odgrzebywanie tematu ale mam pytanie czy udało Ci się rallyrulez znaleźć jakiegoś gazownika który byłby w stanie serwisować tą fabryczną instalkę? mam akurat taki problem że zaczynają mi padać wtryskiwacze (108 kk przebiegu) i... okazuje się, że oczywiście Landi robi wtryskiwacze, można je kupić, można je wymienić ale... komputer fiatowski ich nie przyjmuje (tak mi w aso powiedzieli). Czyli jedyne co mogę zrobić (wg. aso) to kupić całą listwę wtryskową od fiata za... (uwaga) 2700 PLN !!! to są totalne kpiny Teraz ja odgrzeje kotleta. Wtrsyki Landi do Fiata mają inne wtyki ale to nie problem. Kupilem na allegro wtyczki Bosha i przelutowałem. Wszystko lata bez problemu na zwykłych Medach. Nie znalazłem serwisu, który ogarnia ta instalacje, Landi Renzo też nie chce bo tylko listwa i reduktor jest "ich" a reszta to Metatron. ASO to kpina bo jak pojechałem z lejącymi wtryskami na diagnoze to powiedzieli, że nie ma błędów więc jest ok i sugerowali wymianę elektrozaworu Jedyne wyjście to multiecuscan i trochę wolnego czasu i chęci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qvadrat Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 A co konkretnie robisz tym multi ecu skanem przy wymianie wtrysków? Resetujesz jakieś parametry? Jakie? Sprawdzasz czy wtryski nie leja? Które to parametry? pytam bo czeka mnie wymiana wtrysków, znalazłem takie ze złączka fiata w cenie takichbze standardowa złączka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu5 Napisano 13 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2021 W dniu 7.10.2021 o 22:00, Michal___ napisał: Teraz ja odgrzeje kotleta. Wtrsyki Landi do Fiata mają inne wtyki ale to nie problem. Kupilem na allegro wtyczki Bosha i przelutowałem. Wszystko lata bez problemu na zwykłych Medach. Nie znalazłem serwisu, który ogarnia ta instalacje, Landi Renzo też nie chce bo tylko listwa i reduktor jest "ich" a reszta to Metatron. ASO to kpina bo jak pojechałem z lejącymi wtryskami na diagnoze to powiedzieli, że nie ma błędów więc jest ok i sugerowali wymianę elektrozaworu Jedyne wyjście to multiecuscan i trochę wolnego czasu i chęci... Ja wymieniałem wtryski LPG przy przebiegu około 60 tys. km. W warsztacie zamówili takie, które mają fiatowskie wtyczki. Po wymianie na komputerze sprawdzili tylko czy korekty są w normie. Nic więcej nie robili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 Godzinę temu, krzychu5 napisał: Ja wymieniałem wtryski LPG przy przebiegu około 60 tys. km. W warsztacie zamówili takie, które mają fiatowskie wtyczki. Po wymianie na komputerze sprawdzili tylko czy korekty są w normie. Nic więcej nie robili. Bo za bardzo nie ma tam co regulować, poza ciśnieniem na reduktorze. Tipo 1.4tjet z fabryczną instalacją LR ma dużo większy rozjazd korekt dopuszczalnych i itp, gdzie przy wersji bez fabrycznej instalacji lpg już zaczynają się problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qvadrat Napisano 14 Października 2021 Udostępnij Napisano 14 Października 2021 I o to mi chodziło, dzięki. Mam już cała nowa listwę z czujnikiem tylko czas musza znaleźć i do dzieła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czubaka Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 Krzychu5 A jesteś w stanie podać mi info w jakim to serwisie CI zamówili te wtryski? Bo mi też "niby" Fiatowskie zamawiali w ASO i się okazało że nie pasują (ale nie powiedzieli mi co konkretnie nie pasuje ) Ewentualnie czy ktoś by się podjął przelutowania, czy zrobienia tego tak jak to powinno działać ? (ja bym sobie wtedy nawet na "zapas" zamówił wtedy 2 komplety tych wtrysków ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu5 Napisano 19 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 W dniu 17.11.2021 o 17:40, czubaka napisał: Krzychu5 A jesteś w stanie podać mi info w jakim to serwisie CI zamówili te wtryski? Bo mi też "niby" Fiatowskie zamawiali w ASO i się okazało że nie pasują (ale nie powiedzieli mi co konkretnie nie pasuje ) Ewentualnie czy ktoś by się podjął przelutowania, czy zrobienia tego tak jak to powinno działać ? (ja bym sobie wtedy nawet na "zapas" zamówił wtedy 2 komplety tych wtrysków ) KKL AutoGaz w Katowicach na Hallera 20c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qvadrat Napisano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 Te niebieskie medy są w wersjach z dwiema złączami, zwykle i z dopiskiem Fiat. Te do fiata są ok 10zl droższe. Możesz je kupić w firmie enerma. Same wtryski lub ci pan skompletuje cała listwę z czujnikiem i wtryskami z fiatowym zlaczkami. i pamietaj, ze czujnik w tej listwie jest 5,5 bara. Nigdzie nie ma o tym info a przekonasz się dopiero jak wykręcisz oryginalny. Jest na nim nadruk z ta informacja ale jest ona naniesiona od dołu i praktycznie nie do zobaczenia jak siedzi w aucie w listwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.