steyr Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Cześć, ostatnio zdemontowałem sprzęgło w swojej padlinie, ze względu na stuki przy zmianie biegów w chwili załączania sprzęgła. Oprócz luzu na tłumiku drgań skrętnych tarczy sprzęgłowej zauważyłem bardzo duże zużycie tarczy dociskowej, praktycznie parę kkm i łożysko wyciskowe z czasem przeszło by na wylot przez docisk jak widać na zdjęciu. Auto użytkowane w 98% przez moją osobę, 70% poza miastem reszta to można przyjąć ruch miejski. W ruchu typowo miejskim pewnie sprzęgło by już dawno padło. Rzeczowe sprzęgło to zestaw Luk-a [w zestawie był tarcza i docisk sygnowane Luk-a, łożysko wyciskowe z logo INA] montowane przy 191kkm, obecny przebieg to 241kkm. Zamierzam zestaw reklamować bo od montażu minęło 1,5r. Spotkał się ktoś z takim problemem? Sprzęgło po montażu działało prawidłowo, skok pedała sprzęgła był w całym zakresie i sprzęgło "łapało" w połowie skoku. Uprzedzam pytania, nie nie jeżdżę z nogą opartą na pedale sprzęgła. Zdemontowany org. przy przebiegu 191kkm miał docisk w lepszym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 skoro już wiesz, że zaraz miałbyś odpowiedź, że trzymasz nogę na sprzęgle, to teraz trzeba poszukać przyczyny, dlatego ono nie odbijało. Może np. jest linka samoregulująca? Trzeba szukać P. S. reklamacji nie uznają Ci na to, szkoda czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 14 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 Układ wysprzęglania jest hydrauliczny. Pedał sprzęgła na samym początku ruchu 1-2cm luzu dopiero później jest wyczuwalny opór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 pokazesz te luzy na tlumku drgan skretnych? pamietam jak pisales w moim temacie ze masz podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 Pewnie ''dobry'' materiał i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 9 godzin temu, steyr napisał: Układ wysprzęglania jest hydrauliczny. Pedał sprzęgła na samym początku ruchu 1-2cm luzu dopiero później jest wyczuwalny opór. a wysprzęglinik jest wewnętrzny czy zewnętrzny? Może nie odbija do końca i tu jest problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 Byłem ostatnio odebrać z serwisu japończyka mojej siostry i przy okazji zapytałem o koszt wymiany dwumasy w moim pudle. Ja wiem, że to nie sprzęgło, ale majster z którym rozmawiałem stwierdził, że jakościowo zamienniki to jest dramat, czy to sprzęgła czy dwumasy. Wg niego tylko oryginał. Nie wiem na ile mówił prawdę, a na ile ściemniał zabezpieczając się przed ewentualnymi reklamacjami. Nie wiem również co miał na myśli mówiąc - oryginał. Z tego co wiem, głównymi dostawcami na pierwszy montaż dla różnych producentów są LUK, Sachs i Valeo. Nierzadko zdarza się tak, że w pudełku LUK znajdziemy sprzęgło VALEO i na odwrót, podobnie z Sachs'em. Nie wiem o co w tym chodzi, ale wydaje mi się że jakościowo taki zamiennik powinien być zbliżony do oryginału. Są przecież jakieś normy jakościowe, które określają materiał zastosowany do ich produkcji, jego twardość czy tolerancje wykonania sprzęgła. To nie jest przecież haczyk do zamykania furtki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 Niestety od paru lat to normalny widok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 @bochumil dla forda są jeszcze w ofercie produkty fomoco: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sprzeglo-komplet-1.6-TDCi-Focus-Mk3-C-max-FORD/4484 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 Godzinę temu, bochumil napisał: Byłem ostatnio odebrać z serwisu japończyka mojej siostry i przy okazji zapytałem o koszt wymiany dwumasy w moim pudle. Ja wiem, że to nie sprzęgło, ale majster z którym rozmawiałem stwierdził, że jakościowo zamienniki to jest dramat, czy to sprzęgła czy dwumasy. Wg niego tylko oryginał. Nie wiem na ile mówił prawdę, a na ile ściemniał zabezpieczając się przed ewentualnymi reklamacjami. Nie wiem również co miał na myśli mówiąc - oryginał. Z tego co wiem, głównymi dostawcami na pierwszy montaż dla różnych producentów są LUK, Sachs i Valeo. Nierzadko zdarza się tak, że w pudełku LUK znajdziemy sprzęgło VALEO i na odwrót, podobnie z Sachs'em. Nie wiem o co w tym chodzi, ale wydaje mi się że jakościowo taki zamiennik powinien być zbliżony do oryginału. Są przecież jakieś normy jakościowe, które określają materiał zastosowany do ich produkcji, jego twardość czy tolerancje wykonania sprzęgła. To nie jest przecież haczyk do zamykania furtki... Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale bardzo wielu producentów sprzedaje na rynek detaliczny np. sprzęgła, zaciski hamulcowe , maglownice regenerowane, a nie nowe. Poza tym komponenty na pierwszy montaż są robione według specyfikacji producenta który oczekuje bardzo konkretnych parametrów odnośnie trwałości i skrupulatnie je sprawdza żeby nie ponosić kosztów gwarancyjnych i pogarszać swojej reputacji. Zamienniki to już mają tylko pasować i spełniać normy z zakresu bezpieczeństwa - reszta jest zależna wyłącznie od widzimisię producenta i półki cenowej. Myślę że autor wątku mógł też trafić podróbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 Nie róbcie burzy w szklance wody bo niedługo będziecie mieć lęki kupując skarpetki... steyr podrzuć nr. tego zestawu, albo daj znać w czym dokładnie to siedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 14 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 11 godzin temu, patgaw napisał: pokazesz te luzy na tlumku drgan skretnych? pamietam jak pisales w moim temacie ze masz podobnie Mam film nagrany film gdzie porównuje starą tarczę z nową, wrzucę w wolnym czasie. Teraz przy gaszeniu nie ma żadnych stuków i itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 14 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 5 godzin temu, SorenLorenson napisał: a wysprzęglinik jest wewnętrzny czy zewnętrzny? Może nie odbija do końca i tu jest problem Wysprzęglik zewnętrzny. Trzpień wysprzęglika naciska na łapę dźwigni z pewną siłą, sam wysprzęglik ma w sobie chyba sprężyną bo po odłączeniu przewodu hydraulicznego siła docisku trzpienia wysprzęglika nie zmienia się. Sprawdzałem u w I20 z hydraulicznym wysprzęglikiem i podobnie przy nie wycisniętym sprzęgle trzpień naciska również na łapę wysprzęglika. W przypadku napędu za pomocą linki sprzęgła jest podobnie, łożysko jest obciążone o dotyka docisku wskutek siły od ciężaru samego pedała sprzęgła sprawdzałem w Matizie. Zresztą na starym sprzęgle org zrobiłem 4 razy większy przebieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 14 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 2 godziny temu, bochumil napisał: Byłem ostatnio odebrać z serwisu japończyka mojej siostry i przy okazji zapytałem o koszt wymiany dwumasy w moim pudle. Ja wiem, że to nie sprzęgło, ale majster z którym rozmawiałem stwierdził, że jakościowo zamienniki to jest dramat, czy to sprzęgła czy dwumasy. Wg niego tylko oryginał. Nie wiem na ile mówił prawdę, a na ile ściemniał zabezpieczając się przed ewentualnymi reklamacjami. Nie wiem również co miał na myśli mówiąc - oryginał. Z tego co wiem, głównymi dostawcami na pierwszy montaż dla różnych producentów są LUK, Sachs i Valeo. Nierzadko zdarza się tak, że w pudełku LUK znajdziemy sprzęgło VALEO i na odwrót, podobnie z Sachs'em. Nie wiem o co w tym chodzi, ale wydaje mi się że jakościowo taki zamiennik powinien być zbliżony do oryginału. Są przecież jakieś normy jakościowe, które określają materiał zastosowany do ich produkcji, jego twardość czy tolerancje wykonania sprzęgła. To nie jest przecież haczyk do zamykania furtki... Znajomemu z rodziny dwumas z Valeo stuka przy gaszeniu jak szalony, a od wymiany jest 40kkm w 1.9jtd 115KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 14 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 Godzinę temu, goofer007 napisał: Nie róbcie burzy w szklance wody bo niedługo będziecie mieć lęki kupując skarpetki... steyr podrzuć nr. tego zestawu, albo daj znać w czym dokładnie to siedzi. Chcesz nr z części? Siedzi to w Punto 2 FL 1.2 16v z 2003r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 Znajomemu z rodziny dwumas z Valeo stuka przy gaszeniu jak szalony, a od wymiany jest 40kkm w 1.9jtd 115KM.Ten sam mechanik powiedział mi, że hałasy przy gaszeniu bez wciśniętego sprzęgła to niekoniecznie dwumas. Dziwne dla mnie ale nie będę się mądrzyć bo mechanikiem nie jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 Dnia 14.01.2019 o 22:12, steyr napisał: Mam film nagrany film gdzie porównuje starą tarczę z nową, wrzucę w wolnym czasie. Teraz przy gaszeniu nie ma żadnych stuków i itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 Dnia 14.01.2019 o 22:24, bochumil napisał: Dnia 14.01.2019 o 22:21, steyr napisał: Znajomemu z rodziny dwumas z Valeo stuka przy gaszeniu jak szalony, a od wymiany jest 40kkm w 1.9jtd 115KM. Ten sam mechanik powiedział mi, że hałasy przy gaszeniu bez wciśniętego sprzęgła to niekoniecznie dwumas. Dziwne dla mnie ale nie będę się mądrzyć bo mechanikiem nie jestem. Może to być równie dobrze łożysko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 Może to być równie dobrze łożysko. Jakie łożysko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2019 Dnia 14.01.2019 o 18:28, bochumil napisał: Nie wiem o co w tym chodzi, ale wydaje mi się że jakościowo taki zamiennik powinien być zbliżony do oryginału Niestety nie. Tak długo jak trwa produkcja danego modelu, kupując zamiennik producenta części OE, tak masz szansę dostać produkt identyczny. Jeśli produkcja części na pierwszy montaż staje, to i jakość zamienników tego producenta zjeżdża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2019 Niestety nie. Tak długo jak trwa produkcja danego modelu, kupując część tego samego producenta części OE, tak masz szansę dostać produkt identyczny. Jeśli produkcja części na pierwszy montaż staje, to i jakość zamienników tego producenta zjeżdża.Czyli szukając części do auta patrzeć na te w pudełkach oznaczonych logo FIAT OE? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2019 Dnia 13.01.2019 o 20:48, steyr napisał: Cześć, ostatnio zdemontowałem sprzęgło w swojej padlinie, ze względu na stuki przy zmianie biegów w chwili załączania sprzęgła. Oprócz luzu na tłumiku drgań skrętnych tarczy sprzęgłowej zauważyłem bardzo duże zużycie tarczy dociskowej, praktycznie parę kkm i łożysko wyciskowe z czasem przeszło by na wylot przez docisk jak widać na zdjęciu. Auto użytkowane w 98% przez moją osobę, 70% poza miastem reszta to można przyjąć ruch miejski. W ruchu typowo miejskim pewnie sprzęgło by już dawno padło. Rzeczowe sprzęgło to zestaw Luk-a [w zestawie był tarcza i docisk sygnowane Luk-a, łożysko wyciskowe z logo INA] montowane przy 191kkm, obecny przebieg to 241kkm. Zamierzam zestaw reklamować bo od montażu minęło 1,5r. Spotkał się ktoś z takim problemem? Sprzęgło po montażu działało prawidłowo, skok pedała sprzęgła był w całym zakresie i sprzęgło "łapało" w połowie skoku. Uprzedzam pytania, nie nie jeżdżę z nogą opartą na pedale sprzęgła. Zdemontowany org. przy przebiegu 191kkm miał docisk w lepszym stanie. Ewidentnie był problem z niewłaściwie pracującym łożyskiem. W jakim jest ono stanie? Ogółem to łożysko powinno cały czas mieć kontakt ze sprężyną centralną i teoretycznie zawsze mieć obroty tejże ale różnie to bywa w praktyce. Ja właśnie zmieniam u siebie sprzęgło i też nie jestem zachwycony. Samochód z 2005 roku, 98 tys mil przebiegu a w środku znalazłem sprzęgło Valeo z 2012 roku gdzie tarcza sprzęgłowa naprawdę wygląda solidnie ale tarcza dociskowa jakaś taka niska. Wsadzam właśnie LUK'a ale też pięknie bo już znalazłem, że tarcza dociskowa została zmodyfikowana i nie jest już odlewem a wytłoczką z blachy a łożysko wyciskowe ma plastikowe mocowania do widełek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 28 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 9 godzin temu, Igorek napisał: Ewidentnie był problem z niewłaściwie pracującym łożyskiem. W jakim jest ono stanie? Ogółem to łożysko powinno cały czas mieć kontakt ze sprężyną centralną i teoretycznie zawsze mieć obroty tejże ale różnie to bywa w praktyce. Ja właśnie zmieniam u siebie sprzęgło i też nie jestem zachwycony. Samochód z 2005 roku, 98 tys mil przebiegu a w środku znalazłem sprzęgło Valeo z 2012 roku gdzie tarcza sprzęgłowa naprawdę wygląda solidnie ale tarcza dociskowa jakaś taka niska. Wsadzam właśnie LUK'a ale też pięknie bo już znalazłem, że tarcza dociskowa została zmodyfikowana i nie jest już odlewem a wytłoczką z blachy a łożysko wyciskowe ma plastikowe mocowania do widełek. Właśnie łożysko było w dobrym stanie, nie zatarte i itp. Po wyciśnięciu sprzęgła żadnych niepokojących odgłosów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.