Skocz do zawartości

wymiana płynu w chłodnicy - co ile ?


jqr

Rekomendowane odpowiedzi

moja Skoda ma 5 lat i 70kkm - wg mnie najwyższy czas na pierwszą wymianę płynu w chłodnicy, ale cytując ASO "okres przydatności użytkowej czynnika chłodzącego jest porównywalny z całym samochodem"

 

czy są różnice w interwałach z płynami VW G12 i G13 ?

polecacie wymieniać czy nie (nie zamierzam sprzedawać samochodu)  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, jqr napisał:

moja Skoda ma 5 lat i 70kkm - wg mnie najwyższy czas na pierwszą wymianę płynu w chłodnicy, ale cytując ASO "okres przydatności użytkowej czynnika chłodzącego jest porównywalny z całym samochodem"

 

czy są różnice w interwałach z płynami VW G12 i G13 ?

polecacie wymieniać czy nie (nie zamierzam sprzedawać samochodu)  ?

Są testery do płynu. Każdy przyzwoity warsztat ma coś takiego. 

Ja osobiście wymieniałem płyn zawsze przy wymianie rozrządu z pompą. Czyli co 60 lub 90kkm w zależności od auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Jaruga napisał:

Są testery do płynu. Każdy przyzwoity warsztat ma coś takiego.

I co ma wynikać z badania takim testerem? Przecież jak nie dolewasz wody to temperatura zamarzania będzie ok nawet po 20 latach ale własności antykorozyjne już nie bardzo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jqr napisał:

moja Skoda ma 5 lat i 70kkm - wg mnie najwyższy czas na pierwszą wymianę płynu w chłodnicy, ale cytując ASO "okres przydatności użytkowej czynnika chłodzącego jest porównywalny z całym samochodem"

 

czy są różnice w interwałach z płynami VW G12 i G13 ?

polecacie wymieniać czy nie (nie zamierzam sprzedawać samochodu)  ?

jeżeli masz zamiar pojeździć kolejne 5 lat to ja bym wymienił...

kiedyś kiedyś rozkręcałem silnik w Opel Zafira - auto było 7-letnie, płyn fabryczny a na różnych metalowych częściach ukł.chlodzenia wewnątrz były naloty korozji - aż zdziwiłem sie bo z płynem nic nie było kombinowane, nie była dolewana woda itp. Auto miało coś 100-110 kkm

od tamtej pory wymieniam co 5 lat bez względu na przebieg, zalewam G12++ lub G13 zazwyczaj firmy FEBI bo jest najbardziej dostępny, wlewam nawet do starszych Opli i od 2 lat nic sie nie dzieje z silnikiem i ukł.chlodzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Jaruga napisał:

Są testery do płynu. Każdy przyzwoity warsztat ma coś takiego. 

Ja osobiście wymieniałem płyn zawsze przy wymianie rozrządu z pompą. Czyli co 60 lub 90kkm w zależności od auta. 

Slusznie wowczas koszt jedynie plynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jqr napisał:

polecacie wymieniać czy nie (nie zamierzam sprzedawać samochodu)  ?

wymienić, nawet płyny longlife  mają najczęściej interwał 5lat, one mogą wytrzymać dużo km (chyba na dynagel2000 jest 1 mln km deklarowany) ale wiek tu robi znaczenie. Chodzi o inhibitory korozji i odkładanie szlamu.

Warto też przepłukać układ wodą demi jeżeli robisz to sam - zalewanie różnych płynów, nawet w obrębie jednej specyfikacji, może negatywnie wpływać na dodatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam teraz podobną zagwózdke: auto ma 10 lat, płyn nie był wymieniany nigdy, wg testera zamarzalność OK. Wymieniać?

Boję się że jak auto dostanie nowego to się może coś rozszczelnić bo nowe i "aktywne" dodatki zrobią swoje... :bzik:

Auta nie zamierzam sprzedawać przez najbliższe lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sowik85 napisał:

Ja też mam teraz podobną zagwózdke: auto ma 10 lat, płyn nie był wymieniany nigdy, wg testera zamarzalność OK. Wymieniać?

Boję się że jak auto dostanie nowego to się może coś rozszczelnić bo nowe i "aktywne" dodatki zrobią swoje... :bzik:

Auta nie zamierzam sprzedawać przez najbliższe lata.

Wymień. Nie chodzi nawet o temperaturę krzepnięcia, ale o lepkość i korozję. Po 10 latach to ma już skłąd chemiczny inny od utleniania i temeperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej przy okazji wymiany rozrządu to zrobić. I tak jest zrzucany. A jak nie wymienia się rozrządu to chyba co pięć lat do wymiany. Koszt tego jest naprawdę niewielki.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.