Majkiel Napisano 16 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2019 Dziś wracając z pracy, nagle samochód zaczął nierówno pracować, a przy dodawaniu gazu coś stukało, terkotało. Doturlałem się do domu, ale praktycznie nie mogłem dotykać gazu (żeby nie stukało). Jazda 50-60 drogą szybkiego ruchu (ściśle to DTŚ) była dość ekstremalnym przeżyciem, dowiedziałem się nawet o górkach, o których nie miałem pojęcia. Uniacz dojechał do celu Przy uruchamianiu kręci, ale nie chce odpalić, jak mu dam gazu to zaskakuje, pracuje jak stary diesel, wszystkie konie zdechły Odpinając powoli kable kolejnych świec od cewki, iskry przeskakiwały, więc obydwie cewki wydają się działać, żadnych uszkodzonych czy poluzowanych kabli/wężyków nie widziałem, a na dokładniejsze rozeznanie nie miałem czasu. Czy mógł się przestawić pasek nierządu? Jutro albo pojutrze podepnę laptopa, ale nie wiem czy coś mądrego się dowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 17 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 chodzi jak moja dawna fajerka gdy się machnąłem z rozrządem o jeden ząbek... zdejmij osłonę i sprawdź tak na wszelki wypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 27 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2019 (edytowane) Dnia 17.04.2019 o 15:39, fenix8 napisał: chodzi jak moja dawna fajerka gdy się machnąłem z rozrządem o jeden ząbek... zdejmij osłonę i sprawdź tak na wszelki wypadek Rozrząd wygląda OK, chyba że się nie znam. Jedyne co mi się nie podoba, to fakt że jest chyba zbyt luźny. Co dalej? Kable, świece? W najgorszym wypadku, w ramach dodatkowej atrakcji OZU będzie wycieczka do Gliwic celem reanimacji Uniaka Stoi całe 30km od ośrodka Edytowane 27 Kwietnia 2019 przez Majkiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 Górny znak - ok. Dolny sprawdź na kole zamachowym pod zaślepką na skrzyni biegów, Nacięcie lub kropka powinny być przy znaku na obudowie skrzyni który jest od strony chłodnicy. Ale po pracy silnika sądzę że jest jakiś problem w obwodzie WN - może cewka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 29 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2019 Dnia 28.04.2019 o 08:40, pawel_78 napisał: Górny znak - ok. Dolny sprawdź na kole zamachowym pod zaślepką na skrzyni biegów, Nacięcie lub kropka powinny być przy znaku na obudowie skrzyni który jest od strony chłodnicy. Ale po pracy silnika sądzę że jest jakiś problem w obwodzie WN - może cewka? Zobacze te cewki. Może zaraził się od drugiego W Punto wymieniałem niedawno cewkę drugiego cylindra i wszelkie objawy niedomagania, szarpania czy nierównej pracy minęły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 1 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2019 (edytowane) Dnia 28.04.2019 o 08:40, pawel_78 napisał: Nacięcie lub kropka powinny być przy znaku na obudowie skrzyni który jest od strony chłodnicy. O to chodzi? Dnia 28.04.2019 o 08:40, pawel_78 napisał: Ale po pracy silnika sądzę że jest jakiś problem w obwodzie WN - może cewka? Dzisiaj w ogóle nie udało mi się go odpalić IAW Scan wywalił błąd "O3: Cewka zapłonowa 2 - zwarcie z masą lub przerwa". Ale nie wiem na ile mu ufać, bo jak zamieniłem kable pomiędzy cewkami albo je odłączyłem było to samo. Podobnie po wymianie cewki na nową. Dobrze myślę, że cewka 2 połączona jest ze świecą drugiego i trzeciego cylindra? Wymontowana cewka ma 7,4kΩ na uzwojeniu wtórnym i 0,5Ω na uzwojeniu pierwotnym, więc wydaje się OK. Czujnik położenia wału? Edytowane 1 Maja 2019 przez Majkiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Maja 2019 Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 Tak - ten otwór. Ten najbardziej wystający znak to 0 stopni - do ustawienia rozrządu. Przemierz przewody pomiędzy kompem a cewkami. Sprawdź też czy na obu cewkach jest plus po zapłonie (lub wtedy gdy pracuje pompa paliwa). Ta przerwa oznacza brak zasilania tej cewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 3 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2019 Dnia 2.05.2019 o 21:21, pawel_78 napisał: Tak - ten otwór. Ten najbardziej wystający znak to 0 stopni - do ustawienia rozrządu. Przemierz przewody pomiędzy kompem a cewkami. Sprawdź też czy na obu cewkach jest plus po zapłonie (lub wtedy gdy pracuje pompa paliwa). Ta przerwa oznacza brak zasilania tej cewki. Przewody pomiędzy kompem a cewkami są w porządku. Na obu cewkach jest plus po załączeniu zapłonu, do momentu kiedy pompa paliwa nie przestanie pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 4 Maja 2019 Udostępnij Napisano 4 Maja 2019 a błąd w ogóle daje się skasować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 4 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2019 3 godziny temu, pawel_78 napisał: a błąd w ogóle daje się skasować? Nie za bardzo W ogóle dziwna sprawa, bo jak odłączyłem przewody od obydwu cewek, to nic w kwestii błędów się nie zmieniło. Coś mi tu śmierdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 a iskrę sprawdzałeś czy jest na oby 4 cylindrach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 6 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2019 Dnia 5.05.2019 o 21:20, pawel_78 napisał: a iskrę sprawdzałeś czy jest na oby 4 cylindrach? Dzisiaj sprawdziłem raz jeszcze, wszystkie 4 po kolei. Co ciekawe, zanim odpiąłem pierwszy kabel zakręciłem i zagadał. Bardzo nierówno, ale bez dodawania gazu odpalił i pyrkał. Po odczepieniu któregoś z kabli, na 3 garach już nie chciał, jak z powrotem był na 4, to też już nie zagadał Przyjrzałem się raz jeszcze ustawieniu rozrządu - jak znacznik na kole wałka jest na równo z nacięciem na głowicy i w okienku rewizyjnym kropka pokrywa się z najbardziej wystającym ząbkiem, to znacznik na kole wału jest jakby przesunięty względem tego nacięcia na silniku. A propos paska - tam będzie standardowy z Uno (104 zęby) czy Paliowy (108) ? Jeśli nie rozrząd czy cewka-świece to co? Układ paliwowy, uszczelka pod głowicą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Zacznijmy od tego, że ten pasek jest luźny, a przynajmniej mam takie nieodparte wrażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 20 godzin temu, Majkiel napisał: Dzisiaj sprawdziłem raz jeszcze, wszystkie 4 po kolei. Co ciekawe, zanim odpiąłem pierwszy kabel zakręciłem i zagadał. Bardzo nierówno, ale bez dodawania gazu odpalił i pyrkał. Po odczepieniu któregoś z kabli, na 3 garach już nie chciał, jak z powrotem był na 4, to też już nie zagadał Przyjrzałem się raz jeszcze ustawieniu rozrządu - jak znacznik na kole wałka jest na równo z nacięciem na głowicy i w okienku rewizyjnym kropka pokrywa się z najbardziej wystającym ząbkiem, to znacznik na kole wału jest jakby przesunięty względem tego nacięcia na silniku. Tak ma być. Znak na małym kółku jest do znaku na pasku rozrządu. 20 godzin temu, Majkiel napisał: A propos paska - tam będzie standardowy z Uno (104 zęby) czy Paliowy (108) ? Jeśli nie rozrząd czy cewka-świece to co? Układ paliwowy, uszczelka pod głowicą? sądząc po kształcie zębów - 104 ale nic sobie obciąć za to nie mam. Co do innych pomysłów katalog dziwnych usterek jest spory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 10 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2019 Niewydolność krążeniowa pacjenta zdiagnozowana - ubytek między komorami serca A tłumacząc na nasze - uszczelka pod głowicą pomiędzy 3 a 4 cylindrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 10 Maja 2019 Udostępnij Napisano 10 Maja 2019 To do OZU na spokojnie zdążysz z robotą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 10 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2019 32 minuty temu, kudlaty_bytom napisał: To do OZU na spokojnie zdążysz z robotą Pytanie którego OZU Na tym, to możemy zrobić zlot kropków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 10 Maja 2019 Udostępnij Napisano 10 Maja 2019 Sugerujesz, abym wziął żony auto? Naprawiaj a nie odbiegaj od tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 10 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2019 44 minuty temu, kudlaty_bytom napisał: Sugerujesz, abym wziął żony auto? Czemu nie 45 minut temu, kudlaty_bytom napisał: Naprawiaj a nie odbiegaj od tematu Póki co stoi u Pawła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 11 Maja 2019 Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 o widzisz. szybka robota i jazda. najdłużej się schodzi z czekaniem aż splanują, reszta to pikuś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 23 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2019 Uszczelka : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 24 Maja 2019 Udostępnij Napisano 24 Maja 2019 a 7 lat temu taka ładna była...nowa. ta głowica z tego co pamiętam była sheblowana o 0,5mm. dobrze by było mieć to na uwadze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 24 Maja 2019 Udostępnij Napisano 24 Maja 2019 7 godzin temu, Majkiel napisał: Uszczelka ładnie ją Panie zmęczyłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 26 Maja 2019 Udostępnij Napisano 26 Maja 2019 Dnia 24.05.2019 o 06:01, trychu napisał: a 7 lat temu taka ładna była...nowa. ta głowica z tego co pamiętam była sheblowana o 0,5mm. dobrze by było mieć to na uwadze Można dać grubszą uszczelkę - to nie problem. Zastanawiam się nad przyczyną - skłaniam się ku wadzie samej uszczelki - bo wszystko było dobrze złożone. Zwłaszcza że jest już kolejny Reinz, który odmówił posługi w dość szybkim czasie - (bardziej o przebieg mi chodzi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 27 Maja 2019 Udostępnij Napisano 27 Maja 2019 u mnie ten silniczek lekko nie miał. w końcu zrobiłem go do kjs-ów. często kręciłem go bardzo wysoko. czy jej pomogłem na samym początu? nie wiem. zawsze można założyć elringa albo innego kolbenszmita o ile jest dostępny.z grubością uszczelki też bym nie szalał. specjalnie go lekko doprężyłem i nic się nie działo. uszczelniacze też były wymieniane wiec mozna je olać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 27 Maja 2019 Udostępnij Napisano 27 Maja 2019 Miałem podobny przypadek z UPG w 1.1 8v w SC i w 1.2 8v Punto 2, obie uszczelki Reinz-a w ten sam sposób się przeplaliły pomiędzy cylindrami. W obu przypadkach przejechane 20-30kkm na lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 27 Maja 2019 Udostępnij Napisano 27 Maja 2019 15 godzin temu, trychu napisał: u mnie ten silniczek lekko nie miał. w końcu zrobiłem go do kjs-ów. często kręciłem go bardzo wysoko. czy jej pomogłem na samym początu? nie wiem. zawsze można założyć elringa albo innego kolbenszmita o ile jest dostępny.z grubością uszczelki też bym nie szalał. specjalnie go lekko doprężyłem i nic się nie działo. uszczelniacze też były wymieniane wiec mozna je olać Będzie Payen czyli dawne Goetze. Nigdy nie miałem babola na tej marce - nawet po 150kkm w różnych autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 7 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 (edytowane) No wracamy na drogę @pawel_78, dziękuje bardzo Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Edytowane 7 Czerwca 2019 przez Majkiel 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 A nima za co obywatelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 12 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2019 Zapomniałem dodać - wleciała cieńsza uszczelka z Payena - taka jak do 1,2 by nie utracić doprężenia silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2019 Panie Majster, baaaardzo dobra robota. Trzeba mu było zrobić z 11:1 stopień sprężania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.