skrzatekMK Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Cześć, Mój tata zamierza zmienić samochód na coś nowszego. Nowszego czyli młodsze niż jego obecny Golf z 95r. Cena jaką planuje wydać to max 12k zł. Samochód musi być mało awaryjny i prosty w obsłudze (bez bajerów/elektroniki/turbin itp) oraz na noPB/LPG. No i żeby go ruda nie zżerała jak obecnego golfa Tak patrzę i w takim zakresie cenowym to są Pandy, Punta, Corsy czy Polówki. A może warto zwrócić uwagę na coś innego? Bo Fiaty to chyba ruda lubi? Co możecie doradzić? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Nie napalac sie na model czy marke. Nie bedziesz przeciez po Polo lecial pol Polski. Zawezic poszukiwania i brac najlepsza fure jaka sie znajdzie w okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Tak jak pisze @wujekcybul Nie nastawiaj się na marki i modele. Pomyśl jakiej wielkości samochód na satysfakcjonującym poziomie zaspokoi potrzebę przemieszczania się, a potem szukaj czegoś co będzie blisko, bez rdzy i najmniej zużyte (przebieg, stan utrzymania). Przy takim budżecie cudów nie ma co się spodziewać. VW bym nie szukał, bo VW za tą kasę na ogół będzie starszy niż mniej "uwielbiane" w PL marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Od siebie polecę Clio III 1.2, 1.4 lub 1.6 i coś z PSA np C3, 207 z 1.4 8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Clio 3 - ewentualnie Colt/Smart ForFour Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Jak najnowsze, zarejestrowane w Polsce. Pokaż co masz w okolicy i można myśleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Godzinę temu, Luke16 napisał: coś z PSA np C3 to jest padło straszne pod kątem awaryjności - mowa o pierwszej wersji, nikomu bym nie polecał. Opinia wyrobiona na podstawie kilkuletniej obserwacji warsztatu ad. francuskich aut, rozmowy z jego mechanikami itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati_lecha Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Clio III - dobrze zabezpieczone blachy. Uważać na egzemplarze po nauce jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Niech spojrzy na Dacie Sandero, wiem - prestiż żaden, ale nie ma zbędnej elektroniki (chociaż tej potrzebnej pewnie też nie), silnik 1.2 mało pali a do 1.4 to raczej tylko z lpg. Nie wiem jak z awaryjnością, ale pewnie podobnie jak u konkurencji. Za to do 12 k pln kupi auto nawet z 2012 w opcji z LPG z jakimś tam wyposażeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzatekMK Napisano 10 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Clio 3 i 207 trochę mało jest 5d, ale coś by się wyszukało. Colt, trochę większy się wydaje, ale może to złudzenie. Pewnie tek zrobię, że usiądę z ojcem i posiedzimy w necie i poszukamy coś w pobliżu co mu wpadnie w oko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 22 minuty temu, Smigiel napisał: Niech spojrzy na Dacie Sandero, wiem - prestiż żaden, ale nie ma zbędnej elektroniki (chociaż tej potrzebnej pewnie też nie), silnik 1.2 mało pali a do 1.4 to raczej tylko z lpg. Nie wiem jak z awaryjnością, ale pewnie podobnie jak u konkurencji. Za to do 12 k pln kupi auto nawet z 2012 w opcji z LPG z jakimś tam wyposażeniem. No tak bo Renault czy Pug to rzeczywiście prestiż a tak na poważnie bdb radzisz o tyle, że rocznik raczej bedzie 2009, max 10. 1.4 z LPG idealne. Awaryjność bez odhyleń. Nie jest źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 24 minuty temu, skrzatekMK napisał: Clio 3 i 207 trochę mało jest 5d, ale coś by się wyszukało. Colt, trochę większy się wydaje, ale może to złudzenie. Pewnie tek zrobię, że usiądę z ojcem i posiedzimy w necie i poszukamy coś w pobliżu co mu wpadnie w oko. Colt, Aveo - przestronne, przynajmniej czuć z przodu, że miejsca jest od groma. Rzeczywiście tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 (edytowane) Jak nie zależy mu na wyglądzie to może Thalia? Meriva? Edytowane 10 Września 2019 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 (edytowane) 5 godzin temu, jacob24 napisał: jest padło straszne pod kątem awaryjności - mowa o pierwszej wersji, nikomu bym nie polecał. Teściowa miała 206 z 1.4 zero problemów, znajomi odkupili jeżdżą już z 5ty rok. Były mąż teściowej miał też C3 z tym silnikiem też to śmigało. Szwagier teraz ma ten silnik w 207 i zadowolony bo bezawaryjne. Z elektryką też nikt się nie skarżył oprócz ginącej masy w lampach tylnych Edytowane 10 Września 2019 przez Luke16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanMaciej Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Wczoraj "znikły", dziś "dla emeryty" - ciekawy trend na AK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 (edytowane) Godzinę temu, PanMaciej napisał: Wczoraj "znikły", dziś "dla emeryty" - ciekawy trend na AK. Czepiasz się. emeryt - emeryta dla emeryta - dla emeryty Wszystko jasne? Tylko po co tam TATA nie rozumiem. Edytowane 10 Września 2019 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 1 godzinę temu, Luke16 napisał: Teściowa miała 206 z 1.4 zero problemów, znajomi odkupili jeżdżą już z 5ty rok. Były mąż teściowej miał też C3 z tym silnikiem też to śmigało. Szwagier teraz ma ten silnik w 207 i zadowolony bo bezawaryjne. Z elektryką też nikt się nie skarżył oprócz ginącej masy w lampach tylnych Sam silnik można zaliczyć do mało awaryjnych i udanych ze względu na prostą budowę to fakt. Spalanie w mieście już nie takie kolorowe ale cudów nie wymagajmy. Natomiast Ty masz przykład raptem jednego auta - napisałem konkretnie o C3. Widziałem przez lata przynajmniej z 20 sztuk. Niestety ale przy przebiegu powyżej 150 tys.km działy się różne rzeczy. Elektryka w dużej mierze. Jak ktoś nie boi się częstych wizyt w serwisie to czemu nie:-) Ciekawe i wizualnie przyjemne dla oka auto nawet dzisiaj ale za często przewijały się przez serwis. Miałem dwie Meganki równorzędnie, jedna od nowości w rodzinie - skończyła się przy 180-190 tys. Dobiła do 230 tys. i złom. Druga skończyła się przy 220 tys. - jakoś tak. Nie było sensu już nic robić - tyle kasy poszło i ciągle coś. Auta francuskie po 2006/7 roku ok ale żadne starsze. Oczywiście to moja opinia jak napisałem nie wyssana z palca ani nie zasięgnięta z gazet:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, jacob24 napisał: Miałem dwie Meganki równorzędnie, jedna od nowości w rodzinie - skończyła się przy 180-190 tys. Dobiła do 230 tys. i złom Jedna 400 tyś km i jeździ do dzisiaj dzień 1.4 + LPG (wróciła do mojej mieściny - rudej zero tak jak ją kupiłem tak do dzisiaj dzień jest) , drugą też widziałem też miała jak sprzedawałem około 260 tyś km auta z 2001 roku . U mnie w rodzinie same Renault i kompletnie bezawaryjne auta, rocznikowi różnie nawet starszego Kangoo z 1997 roku 1.9D śmiga po dzisiaj dzień miło praktycznie żadnego całego elementu i zadbania zerowego - nawet korozja go tak mocno nie chrupie Edytowane 10 Września 2019 przez Luke16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 2 minuty temu, Luke16 napisał: Jedna 400 tyś km i jeździ do dzisiaj dzień 1.4 + LPG (wróciła do mojej mieściny - rudej zero tak jak ją kupiłem tak do dzisiaj dzień jest) to chyba jedna na milion możemy sobie pisać, ale nie uwierzę, że w Megane I z nalotem 400 kkm bez rdzy itd. Jedną Megankę I widziałem w ładnym stanie, reszta to zgniłki i złomy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Teraz, jacob24 napisał: to chyba jedna na milion możemy sobie pisać, ale nie uwierzę, że w Megane I z nalotem 400 kkm bez rdzy itd. Jedną Megankę I widziałem w ładnym stanie, reszta to zgniłki i złomy. Porobie foto bo jeździ nią obecnie listonosz xD Clio II brata 2001r które posiadał - grama rdzy. Scenic czy to rodziców czy znajomych, jeden 1999r drugi 2002 grama rdzy. Znam nawet u swoich klientów Renault przeróżne z tamtych lat bez grama rdzy. Mam tylko jedno ale.... Wszystkie te auta pochodzą lub pochodziły z zachodu. Np Kangoo krajowe z tego roku praktycznie nie istnieje ten starego był sprowadzony kiedyś i rdzy jak na lekarstwo, podobnie u znajomego 2001r lakier bezbarwny z dachu zlazi ale progi i podłoga nawet nalotu nie ma. Z resztą mam ostatnio pewne przemyślenia i porównanie moich Dusterow. Jeden krajowy drugi sprowadzony. Jeden 48 tyś km drugi 274 tyś km. Zgaduj który jest lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Godzinę temu, Luke16 napisał: Mam tylko jedno ale.... Wszystkie te auta pochodzą lub pochodziły z zachodu. Np Kangoo krajowe z tego roku praktycznie nie istnieje ten starego był sprowadzony kiedyś i rdzy jak na lekarstwo, podobnie u znajomego 2001r lakier bezbarwny z dachu zlazi ale progi i podłoga nawet nalotu nie ma. Z resztą mam ostatnio pewne przemyślenia i porównanie moich Dusterow. Jeden krajowy drugi sprowadzony. Jeden 48 tyś km drugi 274 tyś km. Zgaduj który jest lepszy? hmm mógłbyś rozwinąć swoje przemyślenia? zakrawa mi to trochę "maluchami" na tzw. export dla ułatwienia moje Meganki były kupione w PL salonie. Może coś w tym jest ale to musiało by być diametralnie inne zabezpieczenie p/korozyjne oraz zupełnie inna kontrola jakości. Nie przeczę, że tak nie może być. Trochę mnie zaskoczyłeś, chętnie zgłębię temat ad. porównania Renault z "Zachodu" vs sprzedawane w PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati_lecha Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Jakoś nie wierzę, żeby robili osobną linię produkcyjną na PL. Zwłaszcza, że PL, to marginalna sprzedaż w całej skali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 12 minut temu, mati_lecha napisał: Jakoś nie wierzę, żeby robili osobną linię produkcyjną na PL. Zwłaszcza, że PL, to marginalna sprzedaż w całej skali. Nie chce mi się tego tłumaczyć ale wcale bym się nie zdziwił jak linia produkcyjna jest podzielona auta na wschód czyli między innymi Polska i zachód ale nie chce mi się tego drążyć dalej bo to nie ten temat 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.