Szary77 Napisano 13 Września 2019 Udostępnij Napisano 13 Września 2019 Witam. Autko nabyłem z myślą o wyjazdach na działeczkę i po mieście. W dalsze trasy jest inne autko - nowsze. Postanowiłem troszkę mu pomóc żyć dalej i tu prośba o pomoc. Nie zlinczujcie mnie że pytam, o rzeczy które są pewnie w FAQ ale już to czytałem i za dużo tego dla mnie, a ja ma tylko 3-4, pytania. Muszę wymienić płyny i takie tam i stąd pytania. 1. Płyn chłodniczy, ile go wchodzi ? 2. Olej . Teraz jest wlany Elf 10w40 ale nie wiem czy to dobry pomysł. Co wlać i ile litrów wchodzi? 3. Płyn hamulcowy - jaki? i ile ? DOT3/DOT4? 4. Świece jakie najlepsze do tego silnika? 5. Ewentualnie olej do skrzyni. Wyczytałem że Tutella 75W80 bodaj i tyle. Jakiś konkretny symbol/ specyfikacja. podaje VIN: ZFA18800004063538 dla ułatwienia. Bardzo dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwpraca Napisano 16 Września 2019 Udostępnij Napisano 16 Września 2019 Ściągnij sobie instrukcję obsługi, tam masz ilości i rodzaje płynów/środków smarnych. Co do oleju - od lat używam Lotos 10W40 i wszystko gra. Świec używam Denso TT, olej do skrzyni to właśnie Tutella, kupowałem na znanym portalu aukcyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Września 2019 Udostępnij Napisano 16 Września 2019 Dnia 13.09.2019 o 16:03, Szary77 napisał: 1. Płyn chłodniczy, ile go wchodzi ? 5l starczy na wymianę, po wymianie przelać ponad MAX żeby układ się łatwiej odpowietrzył. Dnia 13.09.2019 o 16:03, Szary77 napisał: 2. Olej . Teraz jest wlany Elf 10w40 ale nie wiem czy to dobry pomysł. Co wlać i ile litrów wchodzi? ujdzie, ale pomyśl o przejściu na 5W40, jest lżejszy na zimno i obecnie lepszy jakościowo niż 10W40 Dnia 13.09.2019 o 16:03, Szary77 napisał: 3. Płyn hamulcowy - jaki? i ile ? DOT3/DOT4? DOT4 Pamiętaj o wysprzęgliku. Dnia 13.09.2019 o 16:03, Szary77 napisał: 4. Świece jakie najlepsze do tego silnika? Zwykłe NGK albo Denso. Denso TT sugeruję unikać, szczególnie przy LPG. Dnia 13.09.2019 o 16:03, Szary77 napisał: 5. Ewentualnie olej do skrzyni. Wyczytałem że Tutella 75W80 bodaj i tyle. Jakiś konkretny symbol/ specyfikacja. Lej tą Tutelle i nie kombinuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szary77 Napisano 17 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2019 (edytowane) 13 godzin temu, Ozarek napisał: Dzięki za porady. Mam jeszcze pytanie. 1. O co chodzi z tym pamiętaniem o wysprzęgliku? 2. Olej Tutela ale GL4 czy GL5 3. W instrukcji piszą o świecach: CHAMPION COPPER PLUS RC10YCC OE016. Mogą być? A te Denso to jaki maja symbol? 4. Z tym olejem, to tak bez problemu mogę sie cofnąć z półsyntetyku na syntetyk. Z pokrywy zaworów trochę leci/poci się. Nie będzie gorzej? 5. Aha no i ta uszczelka. Jakaś jest polecana pod ten silnik? Jakieś gusła trzeba robić by ja popprawnie załozyć by na jakis czas był spokój? Pamiętam w Nubirze był patent z pastą uszczelniającą przy wałkach rozrządu. Jak raz zrobiłem to przez 7 lat nawet sie nie spociła. Edytowane 17 Września 2019 przez Szary77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 17 Września 2019 Udostępnij Napisano 17 Września 2019 uszczelka pokrywy zaworow. nie ma tam jakiegos patentu... stara twardnieje i dlatego ci cieknie z pokrywy.kupujesz uszczelke np corteco i wymeniasz czyli czyscisz stara z bloku i pokrywy odtluszczesz i zakrezasz... tutoriale na yt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 17 Września 2019 Udostępnij Napisano 17 Września 2019 2 godziny temu, Szary77 napisał: 1. O co chodzi z tym pamiętaniem o wysprzęgliku? hydrauliczny układ sprzęgła wykorzystuje płyn hamulcowy, przy wymianie trzeba odkręcić odpowietrznik też tam żeby wymienić w nim płyn. 2 godziny temu, Szary77 napisał: 2. Olej Tutela ale GL4 czy GL5 GL5 2 godziny temu, Szary77 napisał: 3. W instrukcji piszą o świecach: CHAMPION COPPER PLUS RC10YCC OE016. Mogą być? A te Denso to jaki maja symbol? Denso KPR16-U 2 godziny temu, Szary77 napisał: 4. Z tym olejem, to tak bez problemu mogę sie cofnąć z półsyntetyku na syntetyk. Z pokrywy zaworów trochę leci/poci się. Nie będzie gorzej? wśród 5w-40 to mało jest syntetyków, znakomita większość to HC, a już na pewno wszystkie popularnie to HC. 10w40 teraz bliżej do podłych minerałów niż półsyntetyków. Spod pokrywy się poci bo pewnie uszczelka jest już plastikowa. Kup nową, sprawdź przy okazji luzy zaworowe skręć wszystko. 2 godziny temu, Szary77 napisał: 5. Aha no i ta uszczelka. Jakaś jest polecana pod ten silnik? Jakieś gusła trzeba robić by ja popprawnie załozyć by na jakis czas był spokój? jakaś 3 rowkowa, która nie wisiała 2 lata na kołku w sklepie. W starszych silnikach można było delikatnie zebrać nóżki pokrywy żeby lepiej docisnęła uszczelkę, ale na początek daj nową uszczelkę, wyczyść wszystko dookoła i obserwuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szary77 Napisano 17 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2019 Dziękuję za podpowiedzi. Odnośnie Denso, to tego modelu jakoś nie mogę namierzyć. Nawet Google wywala same zagraniczne strony. Na pewno ten model? Na pewno te Championy by nie były? Są w instrukcji i są dostępne od ręki, więc... A co do oleju, to zalał bym Motulem 5W40, ale widzę dwa i nie wiem który trzyma specyfikacje dla tego silnika. Znalazłem Motul 8100 X-cess i Motul 8100 X-clean. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 17 Września 2019 Udostępnij Napisano 17 Września 2019 3 godziny temu, Szary77 napisał: Odnośnie Denso, to tego modelu jakoś nie mogę namierzyć. Nawet Google wywala same zagraniczne strony. Na pewno ten model? Napewno, ale tak jak wyżej Ci pisałem to jest zwykłe Denso nie TT. Ja niklowych TT nie polecam, a irydowych pakować do tego silnika nie ma sensu. Denso TT Niklowe K16TT Irydowe IK16TT 3 godziny temu, Szary77 napisał: Na pewno te Championy by nie były? Są w instrukcji i są dostępne od ręki, więc... Pewnie, że mogą być. Champion, Iskra. To nie jest jakiś wymagający silnik pod tym względem, jeżeli masz je pod ręką z pewnego źródła to bierz 3 godziny temu, Szary77 napisał: A co do oleju, to zalał bym Motulem 5W40, ale widzę dwa i nie wiem który trzyma specyfikacje dla tego silnika. Znalazłem Motul 8100 X-cess i Motul 8100 X-clean. Ciężko mi powiedzieć, nigdy fanem/użytkownikiem Motula nie byłem. Wg. Mnie w popularnych liniach jest w nim więcej marketingu niż wartości. Którykolwiek wlejesz będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szary77 Napisano 17 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2019 OK. Powoli ogarniam. Jeszcze w kwestii uszczelki po pokrywę zaworów. Widzę, że raczej tanie są. Mowa o Corteco, czy Elring. W sumie OK. Bardziej wymiana mnie intryguje. Na jakimś filmie YT widziałem jak człowiek nałożył uszczelkę na pokrywę zaworów i potem pojechał po niej silikonem - serio tak trzeba? W nubirce takich akcji nie było. Żywa uszczelka szła na odtłuszczoną głowice, bez żadnych silikonów. Co radzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 17 Września 2019 Udostępnij Napisano 17 Września 2019 Wyczyść odtlusc i załóż nową uszczelkę nielezakowana xlat. I będzie spokoj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 18 Września 2019 Udostępnij Napisano 18 Września 2019 (edytowane) W starych silnikach 0,9 8v, 1,1 8v, 1,2 8v made by Fiat to jest znana procedura montowania uszczelki dodatkowo na masie uszczelniającej lub poprzez piłowanie stopek w pokrywie. Jak kto woli, z czasem bez tych ww. zabiegów temat pocenia się powtarza. Edytowane 18 Września 2019 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 19 Września 2019 Udostępnij Napisano 19 Września 2019 Dnia 17.09.2019 o 21:49, Szary77 napisał: OK. Powoli ogarniam. Jeszcze w kwestii uszczelki po pokrywę zaworów. Widzę, że raczej tanie są. Mowa o Corteco, czy Elring. W sumie OK. Bardziej wymiana mnie intryguje. Na jakimś filmie YT widziałem jak człowiek nałożył uszczelkę na pokrywę zaworów i potem pojechał po niej silikonem - serio tak trzeba? W nubirce takich akcji nie było. Żywa uszczelka szła na odtłuszczoną głowice, bez żadnych silikonów. Co radzisz? W przypadku Uno fire polecali dać po kropce silikonu w narożnikach przy wałku - tutaj tutorial Operacja prosta jak kij od szczotki - jedna z pierwszych rzeczy jaką lata temu robiłem przy samochodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szary77 Napisano 11 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2019 Jeszcze takie cos....1. Akumulator. Czy są jakieś negatywne skutki jego odpięcia? Coś trzeba potem programować ( prócz radia)? Gdzieś czytałem że wywali błąd poduszek, ale może to mit.2. Lampy. Stare lampy mam Valeo z nadrukiem Fiat. Wiadomo, nadgryzione zębem czasu, ułamane trzecie mocowanie. Na znanym portalu pełno lamp firmy TYC czy DEPO ale opinie o nich są takie sobie. Dostane gdzieś coś lepszego ? Coś jak teraz mam?Dzięki za odpowiedzi z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 12 Października 2019 Udostępnij Napisano 12 Października 2019 Nie powinno być żadnych błędów. Jeśli chodzi o lampy to trzeba niestety szukać można znaleźć Valeo i te chyba najlepsze będą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.