laksen Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 Padła dwumasa w moim Santa Fe SM 2.0 CRDI, zastanawiam się nad znacznie tańszym, ale markowym zamiennikiem jednomasowym dostępnym w znanej platformie handlu internetowego, auto ma już swoje lata i wydać 1/3 wartości na same sprzęgło jednak boli. Pomimo wielu artykułów, gzie zapewniają bezproblemową eksploatację zamiennika w starszych samochodach, chcę zapytać Was o zdanie. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumcio Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 Drgania będą przenosiły się jednak intensywniej na skrzynię. Przy delikatnym i umiejętnym operowaniu sprzęgłem można jakoś próbować zminimalizować ten efekt... Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 Wymieniałem dwumasę na sprzęgło jednomasowe, ale w noPB. Różnicy nie odczułem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 Teraz, sherif napisał: Wymieniałem dwumasę na sprzęgło jednomasowe, ale w noPB. Różnicy nie odczułem. Nie odczułeś różnicy, bo stara dwumasa juz była rozklekotana i nie działała Normalnie przy sprawnej dwumasie silnik chodzi kulturalniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 Jeśli lubisz jazdę w zakresie niskich obrotów (1200 - 1700obr/min) to jednak załóż dwumasę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 3 godziny temu, kravitz napisał: Nie odczułeś różnicy, bo stara dwumasa juz była rozklekotana i nie działała Normalnie przy sprawnej dwumasie silnik chodzi kulturalniej. Nie była rozklekotana tylko wkurzająco ćwierkała, jeździłem też tym samym modelem młodszym z dwumasą. Jak napisałem bez róźnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 Nie była rozklekotana tylko wkurzająco ćwierkała, jeździłem też tym samym modelem młodszym z dwumasą. Jak napisałem bez róźnicy.Bo to nie był klekot. Ja miałem benzynę 2.3 V5 150 KM z dwumasą (założony nowy komplet), teraz mam 1.4TSI 140 KM bez dwumasy i nie wiem czy to tylko kwestia braku dwumasy czy nie, ale w 2.3 ruszało się aksamitnie płynnie bez wysiłku, a w 1.4 niestety trzeba się pilnować z bardzo płynnym operowaniem sprzęgłem i doborem obrotów, żeby ruszyć aksamitnie. Na pewno to nie kwestia samej dwumasy w tym przypadku, ale z moich doświadczeń dwumasa poprawia komfort pod każdym względem - ruszanie, zmiana biegów, drgania.Do starego auta to kwestia kosztów i można przemyśleć, ale do "normalnego" nie zmieniłbym na jednomas.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 17 godzin temu, laksen napisał: Padła dwumasa w moim S....... Pomimo wielu artykułów, gzie zapewniają bezproblemową eksploatację zamiennika w starszych samochodach, chcę zapytać Was o zdanie. Pozdrawiam serdecznie. Spróbuj oszacowac jakie masz proporcje jazdy pomiędzy miastem a trasą... bo jezeli głownie trasa to imo mozna się pokusic o "jednomas" natomiast jeżeli wyłacznie miasto to chyba nie ma dyskusji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 13 godzin temu, Spajdi napisał: Bo to nie był klekot. Ja miałem benzynę 2.3 V5 150 KM z dwumasą (założony nowy komplet), teraz mam 1.4TSI 140 KM bez dwumasy i nie wiem czy to tylko kwestia braku dwumasy czy nie, ale w 2.3 ruszało się aksamitnie płynnie bez wysiłku, a w 1.4 niestety trzeba się pilnować z bardzo płynnym operowaniem sprzęgłem i doborem obrotów, żeby ruszyć aksamitnie. Na pewno to nie kwestia samej dwumasy w tym przypadku, ale z moich doświadczeń dwumasa poprawia komfort pod każdym względem - ruszanie, zmiana biegów, drgania. Do starego auta to kwestia kosztów i można przemyśleć, ale do "normalnego" nie zmieniłbym na jednomas. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Zgoda, mimo że moja benzyna była dość mocna, to moment inaczej się rozkłada niż w TD. Porównanie innych aut z innymi silnikami bez/z dwumasy nie ma sensu. Ja miałem porównanie w tym samym aucie, w ten sam dzień rano i popołudniu . Dla mnie istotne było aby w końcu przestało ćwierkać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.