BOGUSS Napisano 19 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2019 Agila 1.2 potrzebuję zdiagnozować. Jaki interface i program ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2019 Obojętnie, Agila wspiera OBD2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 19 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2019 Op com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 19 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2019 Wy chcecie mnie zrujnować. Auto za grosze a interface za setki pln. A takie coś nie starczy ? https://allegro.pl/oferta/interface-elm327-all-obdii-interfejs-led-bluetooth-5227792630# Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2019 1 godzinę temu, BOGUSS napisał: Wy chcecie mnie zrujnować. Auto za grosze a interface za setki pln. A takie coś nie starczy ? https://allegro.pl/oferta/interface-elm327-all-obdii-interfejs-led-bluetooth-5227792630# Jak tylko silnik chcesz diagnozować to starczy, do tego apka PistonOBDII. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 24 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2019 Gdyby ktoś chciał zobaczyć dlaczego silnik rzęził : 2 dni dłubania, w moim wieku to sukces. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 24 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2019 Ile przejechane? 1.0 12v z Corsy to był nie wypał, nie wiem czy był montowany w Agili. Robiłem taką Corsę C z 1.2 16v, rozbierania masa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 24 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2019 To właśnie 1.2 16v . Przebieg ? W aucie z 2003r na liczniku 210.000 . Za to buda bez śladów korozji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 24 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2019 Jeśli to pierwszy łańcuch, to piękny wynik. Robiłem to samo 2 miesiące temu. W dobrze wyposażonym warsztacie zrobiłem sam w 6h, ale mam nadzieję, że długo wytrzyma, bo nie chcę tego powtarzać. Pytanie techniczne: odkręcałeś/luzowałeś miskę olejową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 24 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2019 Tylko luzowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 Też luzowałem. Za to w 1.4 16v 90KM łańcuch to często słychać już w okolicy 100kkm. Akurat mam z taką Merivą do czynienia z tym z motorem, znajomy w Astrze II zmieniał łańcuch przy 70kkm w 1.4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 23 godziny temu, BOGUSS napisał: Gdyby ktoś chciał zobaczyć dlaczego silnik rzęził No ładnie. Podejrzewam że u mnie też rozrząd się kończy. Przebieg udokumentowany 196 kkm silnik X12XEP. Bez obciążenia pomiędzy 900 a 1200 obr/min słychać terkot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 No i nie udało się. Odłożyłem uruchomienie silnika na później i du*a. Łańcuch sprawdzany 2 krotnie na znaki przeskoczył na zębatce wału przy 1 uruchomieniu. Silnik chwilę pochodził, zaczął klekotać i zgasł i nie udało się go uruchomić. Jednak nowy łańcuch i nowy napinacz i ślizgi nie gwarantują bezproblemowej wymiany. Czyli od nowa polsko ludowa. Ciekawe czy zawory jeszcze są sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 zębatka na wale nowa? Ja po założeniu wszystkich nowych kół zębatych, ślizgów, napinacza no i łańcucha nie mogłem ugiąć łańcucha prawie wcale. Nie było szans na przeskoczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 26 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 Zębatka stara, nigdzie nie wyczytałem o konieczności wymiany. posługiwałem się opisem : https://forum.opel24.com/topic/57604-wymiana-łańcucha-rozrządu-domowym-sposobem-z10xe-i-podobne/ . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 10 godzin temu, BOGUSS napisał: Zębatka stara, nigdzie nie wyczytałem o konieczności wymiany Szkoda. Po takim przebiegu warto było dać nowe koła zębate. To całkiem duża robota i szkoda robić to powtórnie. Ja dałem cały zestaw GM z kołami, ślizgami, śrubami itp. Razem z uszczelką pokrywy rozrządu i simmeringiem wału dałem 480zł. Do tego pompa wody SKF z rolką paska za 280zł i mam temat rozrządu zamknięty na długo(mam nadzieję :D). Co dalej robisz? Sprawdzasz kompresję i składasz, czy zrzucasz głowicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 Czy teraz aby nie kręci tak jakby zerwał się rozrząd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 27 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 (edytowane) Ponowny demontaż, sprawdzenie szkód, jeżeli nie będzie na dole to złożenie. Tylko założę łańcuch, dokręcę zębatkę kołem pasowym bez pokrywy i sprawdzenie kompresji. Jak nie będzie ciśnienia to auto na złom. Poniżej są fotki wałków ssących, trochę się różnią. Mój to ten z całą tarczką. Czy są zamienne ? Silnik 1.2 mpi. Edytowane 27 Listopada 2019 przez BOGUSS dodatkowe fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 28 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 Jednak koncepcja się zmieniła. Ze względu na porę roku, auto powędrowało na ogródek. Zwalniając miejsce w garażu dla zabytkowej Caravelle. A ja będę poszukiwał sprawnego silnika lub słupka do wymiany na wiosnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 5 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2019 Wczoraj była względna pogoda i ponownie Agila na kanale. Wymieniony na "nowy" wałek ssący, rozrząd ustawiony na bolec w wale, wałki na listwę w przecięciach. Silnik przekręcony 2x kluczem czy aby nie ma pomyłki w ustawieniach. I de blada nie odpala, nawet nie daje znaku życia. Iskra jest, świece mokre. Błąd tylko jeden P0141. Gdzie zacząć szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 5 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2019 I wyjaśniło się wszystko brak kompresji na cylindrach. Zawory pogięte lub popękana głowica. 1 wypadek w karierze asekurującego mechanika. Nie dopilnowałem dołu silnika bo góra była na zablokowana na listwę. Syn mechanik się nie popisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2019 Znaczy na wszytkich po 4 - 5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Zakupiłem głowicę z "PEWEXU" za 250 pln od Corsy Z12XE. Po przeglądzie i wyczyszczeniu oraz sprawdzeniu szczelności zaworów. Zamontowana i silnik chodzi jak pszczółka. Nie obyło się bez strachu, brak ciśnienia w 4 cylindrze. Na szczęście tylko "konik" spadł z popychacza. Po zluzowaniu mocowania wałka ssącego udało się go usadowić poprawnie. Konkluzja całości : NIGDY więcej OPLA i silnika na łańcuszku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 6 Marca 2020 Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 3 godziny temu, BOGUSS napisał: NIGDY więcej OPLA i silnika na łańcuszku. ...Ople się nie psują, one tylko udają... Jeśli chodzi o silnik na łańcuszku to na chwilę obecną te łańcuchy wyglądają jak takie od roweru, kiedyś to były łańcuchy. W124 : Corsa C: Koszt wymiany takiego rozrządu jest większy niż na pasku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 8 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2020 Czyli mam rację Opel na łańcuszku to szrot ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 8 Marca 2020 Udostępnij Napisano 8 Marca 2020 Nie tylko opel, silniki TSI ze stajni VW jeszcze gorsze były. Tam łańcuchy potrafiły padać po 50 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Miałem auto z silnikiem VR6 nie wiem jak tam łańcuch wyglądał. A przebieg ponad 300 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 9 godzin temu, BOGUSS napisał: Miałem auto z silnikiem VR6 nie wiem jak tam łańcuch wyglądał. A przebieg ponad 300 kkm. To kup teraz 1.4 TSI z serii EA111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 18 godzin temu, 51cent napisał: To kup teraz 1.4 TSI z serii EA111 Albo porównaj z łańcuchem w 2.0/2.2 DTI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.