jqr Napisano 28 Marca 2020 Udostępnij Napisano 28 Marca 2020 (edytowane) Chcę pomóc ojcu w wymianie płynu chłodzącego i płukaniu układu. Kupił płyn do płukania Liqui Moly, koncentrat płynu, wodę demineralizowaną i termostat - chce go wymienić. Pacjent to passat b5 2004 2.0 benzyna ALT, w zbiorniku wyrównawczym płyn jest rudy, ostatnia wymiana płynu była po zakupie auta w 2015, układ chłodzenia nie cieknie - nie ma ubytków. Chiałem wlać tę płukankę do obecnego płynu, ale może warto go spuścić, przepłukać wodą bieżącą z węża, zalać demineralizowaną i do niej dodać płukankę na której auto pojeździ chwilę ? Auto w ciepłym garażu, więc woda nie zamarznie. Co myślicie ? Edytowane 28 Marca 2020 przez jqr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 28 Marca 2020 Udostępnij Napisano 28 Marca 2020 Lepiej spuścić stary płyn i płukankę zrobić z wodą tak jak napisałeś. Kiedyś wybrałem opcje z wlaniem środka do płynu i po chwili nowy płyn był cały w syfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Marca 2020 Udostępnij Napisano 28 Marca 2020 1 godzinę temu, jqr napisał: Co myślicie ? Ja bym jeszcze sprawdził działanie nowego termostatu też na wodzie, bo może sie okazać, ze nie będzie całkiem sprawny. Ostatnio wymieniałem u siebie (diesel jtd) i zamiast 90°C to trzyma okolice 80°C. Co ciekawe kupiłem tego samego producenta jak ten stary-calorstat/vernet (tamten chodził ponad 10 lat jak złoto). Teraz nawet nie wiem czy to mozna reklamować? Niby 100 zeta ale mam wątpliwości czy uda sie w obecnych czasach kupić coś działającego jak trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 28 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2020 33 minuty temu, volf6 napisał: Ja bym jeszcze sprawdził działanie nowego termostatu mądrze powiedziane mam już za sobą walkę z układem chłodzenia jak miałem stilo od banałów typu uszkodzony rezystor wentylatora, nowy termostat, który sie z szybko otwierał po cieknącą chłodnicę i pompe wody, która dostała takiego luzu na osi, że spiłowała blok silnika tak, że cały układ był szary od metalowego pyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Marca 2020 Udostępnij Napisano 28 Marca 2020 @volf6 vernet ro strzał w kolano w. Stilo nikt nie kupuje verneta bo to shit. A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 28 Marca 2020 Udostępnij Napisano 28 Marca 2020 Pierw parę razy przepłucz go samą wodą. Najlepiej poczekać aż nie będzie przymrozków i 2 dni wodę zmieniać (zakładam że auto wtedy będzie normalnie użytkowane). Jak woda przestanie być ruda to wtedy zastosuj płukankę zgodnie z zaleceniem producenta. A - i jeszcze jedno passat b5 ma odpowietrznik na wężu nagrzewnicy, którego większość ludków nie widzi. To dodatkowa dziurka na wężu przy króćcu na podszybiu. Należy popuścić cybant i trochę cofnąć wąż - wtedy powietrze wyleci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.