Jump to content

Turbo przeładowuje


cinek33

Recommended Posts

Witam. 

Mam kolejny problem że stilo. Pojawia się błąd P0237. Turbo pompowało wiecej nawet gdy jechało się spokojnie. Geometria chodzi sprawdzane. Wymieniony zawór sterowania na nowy no i tak wywala błąd oczywiście tylko na wysokim biegu i przy dużej prędkości autostradzie. Powyżej 150 wali już błędem. Może ktoś coś podpowie co jeszcze sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

Dnia 19.04.2020 o 12:03, HARDTECHNO napisał:

@cinek33 overboost jak jest zacięty też może być powodem przeładowania... 

Overboost wymieniony na nowy. Odkrece ten czujnik ciśnienia doładowania i go przeczyszcze. Zobaczę czy coś się zmieni

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
5 godzin temu, kris37 napisał:

 

W Stilo 1.9 mJTD 120 występuje turbosprężarka ze zmienną geometrią, którą steruje zawór podciśnieniowy sterujący gruchą, o którym nie ma ani słowa w powyższym artykule. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

@bochumil zadko czytam artykuły gazeciarskie. Wolę kabel+ diag soft. 

 

Masz jakiś prosty sposób na diagnozę zaworu przez soft? Ale zaworu, nie zaciętej zmiennej geo. Z logów które wykonałem w swoim aucie wynika, że mam przeładowanie w całym zakresie używanych obrotów. W przykładowym średnim zakresie czyli przy 2100 obrotów przeładowanie wynosi ok. 250mbar. Przy 3000 obrotów przeładowanie wynosi 80mbar.

 

677652569_Doadowanie.png.80985c906493a73e2b09c24ced9a35ae.png

 

Link to comment
Share on other sites

@bochumil teraz pytanie. Wymieniałed zawór? Oryginał zamiennik. 

Jak pracuje grucha przy turbo? 

Jeżeli nigdy nie dlubales w zaworku zacząłbym od rozbebeszenia i przeczyszczenia. Z logów wynika że zbyt nisko opada na wolnych 

Link to comment
Share on other sites

@bochumil odczytywanie logów. Trzeba przyjąć na wartościach w momencie. Pracy. Na jałowym. Biegu wartości będą skakać do 5% (błędy pomiarowe,tolerancja,odświeżanie,real timer.) Najlepiej pokazuje to wartości M/O w momencie reakcji na gaz. Kiedy gazujesz a kiedy puszczasz. 

Nie jestem mega specjalista od diagu. Dizla. Ale zacząłbym od zmiany OVB. Jeżeli po zmianie masz ten sam problem (logi) szukałabym dalej. (Kolektor+map) nieszczelności w dolocie...

Jeżeli błędów brak a diagnostyki nie można zlokalizować- jezdzilbym cały czas...

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, HARDTECHNO napisał:

@bochumil odczytywanie logów. Trzeba przyjąć na wartościach w momencie. Pracy. Na jałowym. Biegu wartości będą skakać do 5% (błędy pomiarowe,tolerancja,odświeżanie,real timer.) Najlepiej pokazuje to wartości M/O w momencie reakcji na gaz. Kiedy gazujesz a kiedy puszczasz. 

Nie jestem mega specjalista od diagu. Dizla. Ale zacząłbym od zmiany OVB. Jeżeli po zmianie masz ten sam problem (logi) szukałabym dalej. (Kolektor+map) nieszczelności w dolocie...

Jeżeli błędów brak a diagnostyki nie można zlokalizować- jezdzilbym cały czas...

 

 

 

U mnie będzie to na 80% zmienna geometria. Po 25 km trasie zrobionej w trybie mocno dynamicznym oczekiwane i zmierzone ciśnienie się pokrywają. Aczkolwiek zaworu również wykluczyć nie można. Co ciekawe, po przegonieniu auta zapach spalin przestał być drażniący. Czyli przeładowanie ma wpływ na spaliny, prawdopodobnie większe ciśnienie = większa dawka paliwa; większa dawka = nieprzepalone paliwo, które przekłada się na zapach spalin. To tak na chłopski rozum.  

 

 

Boost.png.124d0d7fd260b1269884575ee7982c62.png

Link to comment
Share on other sites

Logowanie poprawnie wykonałeś? Bo mi to wygląda jakbyś na postoju to robił. A obserwowanie parametrów doładowania na jałowym to już w ogóle kosmos ;) Oprócz zaworu ovb to można sprawdzić przewód idący od niego do gruchy czy nie ma jakiejś dziurki czy coś. Przy okazji wyczyścić i sprawdzić przepływkę też nie zaszkodzi.

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, szulu napisał:

A obserwowanie parametrów doładowania na jałowym to już w ogóle kosmos ;)

 

Wydaje mi się, że po to ECU podaje wartości oczekiwane i zmierzone, aby się one pokrywały. Co za problem zaprogramować w mapie wartość ciśnienia w dolocie na zdrowym, nieobciążonym silniku? Z pewnością inżynierzy tą wartość znają i taką do ECU wprowadzili. To jest Multijet. Wszystko jest precyzyjnie wyliczane aby zapewnić optymalną pracę silnika oraz spaliny zgodne z odpowiednią normą. Tak jest np. z przepływomierzem, który podczas postoju podaje wartości oczekiwane i zmierzone właściwie identyczne.

Przewody są szczelne, skupię się na zaworze oraz na zmiennej geometrii. W sieci krążą filmiki oraz wpisy na forach o pozytywnym efekcie zastosowania pianki do czyszczenia piekarników. Stosować można bez wyciągania turbosprężarki z auta. Wystarczy odłączyć kolano EGR, wpuścić pianę na około pół godziny i zmienna jeśli nie jest ekstremalnie zapieczona powinna wrócić do żywych. Zabieg można powtórzyć kilka razy. 

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, bochumil napisał:

 

Wydaje mi się, że po to ECU podaje wartości oczekiwane i zmierzone, aby się one pokrywały. Co za problem zaprogramować w mapie wartość ciśnienia w dolocie na zdrowym, nieobciążonym silniku? Z pewnością inżynierzy tą wartość znają i taką do ECU wprowadzili. To jest Multijet.

 

Ale to nie jest jakaś kosmiczna technologia ten MultiJet ;) Zloguj dynamicznie tak jak trzeba i będzie widać co się dzieje. Oczekiwane i rzeczywiste ciśnienie, masy powietrza to wszystko od 1.5 do 4 tysięcyrpm w jednym ciągu i tak kilka razy dodając potrzebne parametry. Bo logując na postoju nie widzisz działania całego układu tak jak powinieneś. Na postoju to co najwyżej błędy można odczytać i skasować ;)

Edited by szulu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.