cinek33 Napisano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 Witam. Mam kolejny problem że stilo. Pojawia się błąd P0237. Turbo pompowało wiecej nawet gdy jechało się spokojnie. Geometria chodzi sprawdzane. Wymieniony zawór sterowania na nowy no i tak wywala błąd oczywiście tylko na wysokim biegu i przy dużej prędkości autostradzie. Powyżej 150 wali już błędem. Może ktoś coś podpowie co jeszcze sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 Dobrze sprawdzona ta geometria? Jeśli tak, to pozostaje sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania w dolocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek33 Napisano 18 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 Geometria ok. Sprawdzę jeszcze ten czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 @cinek33 dobrze go wyczyść. Znając życie zaklejony mazią oleistą plus Sasza. Czyszczenie powinno pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 @cinek33 overboost jak jest zacięty też może być powodem przeładowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek33 Napisano 20 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2020 Dnia 19.04.2020 o 12:03, HARDTECHNO napisał: @cinek33 overboost jak jest zacięty też może być powodem przeładowania... Overboost wymieniony na nowy. Odkrece ten czujnik ciśnienia doładowania i go przeczyszcze. Zobaczę czy coś się zmieni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 Wydaje mi się, że przy brudnym czujniku miałbyś niedoładowanie. Mnie to wygląda na problem ze zmienną geometrią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris37 Napisano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2020 do poczytania: https://autokult.pl/14157,wg-bov-dv-zawory-regulujace-cisnienie-w-ukladach-z-turbosprezarka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2020 5 godzin temu, kris37 napisał: do poczytania: https://autokult.pl/14157,wg-bov-dv-zawory-regulujace-cisnienie-w-ukladach-z-turbosprezarka W Stilo 1.9 mJTD 120 występuje turbosprężarka ze zmienną geometrią, którą steruje zawór podciśnieniowy sterujący gruchą, o którym nie ma ani słowa w powyższym artykule. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 20 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2020 @bochumil zadko czytam artykuły gazeciarskie. Wolę kabel+ diag soft. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2020 22 godziny temu, HARDTECHNO napisał: @bochumil zadko czytam artykuły gazeciarskie. Wolę kabel+ diag soft. Masz jakiś prosty sposób na diagnozę zaworu przez soft? Ale zaworu, nie zaciętej zmiennej geo. Z logów które wykonałem w swoim aucie wynika, że mam przeładowanie w całym zakresie używanych obrotów. W przykładowym średnim zakresie czyli przy 2100 obrotów przeładowanie wynosi ok. 250mbar. Przy 3000 obrotów przeładowanie wynosi 80mbar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2020 @bochumil teraz pytanie. Wymieniałed zawór? Oryginał zamiennik. Jak pracuje grucha przy turbo? Jeżeli nigdy nie dlubales w zaworku zacząłbym od rozbebeszenia i przeczyszczenia. Z logów wynika że zbyt nisko opada na wolnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2020 Zawór od nowości. To wersja nierozbieralna. Nic przy niej nie dłubałem. Mam inny na podmianę gdyby coś. Dźwignia zmiennej geo podczas odpalania wykonuje co najmniej 1 cm ruch w stronę gruszki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2020 @bochumil no to najwyższa pora zabrać się za podmianę ... Lub szukanie używki rozbieranej na shrott ...w celach edukacyjnych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2020 2 godziny temu, HARDTECHNO napisał: Z logów wynika że zbyt nisko opada na wolnych Poniżej ciśnienie na jałowym. Wcale nie jest niższe od oczekiwanego. Wręcz przeciwnie, jest nieco wyższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2020 @bochumil odczytywanie logów. Trzeba przyjąć na wartościach w momencie. Pracy. Na jałowym. Biegu wartości będą skakać do 5% (błędy pomiarowe,tolerancja,odświeżanie,real timer.) Najlepiej pokazuje to wartości M/O w momencie reakcji na gaz. Kiedy gazujesz a kiedy puszczasz. Nie jestem mega specjalista od diagu. Dizla. Ale zacząłbym od zmiany OVB. Jeżeli po zmianie masz ten sam problem (logi) szukałabym dalej. (Kolektor+map) nieszczelności w dolocie... Jeżeli błędów brak a diagnostyki nie można zlokalizować- jezdzilbym cały czas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2020 5 minut temu, HARDTECHNO napisał: @bochumil odczytywanie logów. Trzeba przyjąć na wartościach w momencie. Pracy. Na jałowym. Biegu wartości będą skakać do 5% (błędy pomiarowe,tolerancja,odświeżanie,real timer.) Najlepiej pokazuje to wartości M/O w momencie reakcji na gaz. Kiedy gazujesz a kiedy puszczasz. Nie jestem mega specjalista od diagu. Dizla. Ale zacząłbym od zmiany OVB. Jeżeli po zmianie masz ten sam problem (logi) szukałabym dalej. (Kolektor+map) nieszczelności w dolocie... Jeżeli błędów brak a diagnostyki nie można zlokalizować- jezdzilbym cały czas... U mnie będzie to na 80% zmienna geometria. Po 25 km trasie zrobionej w trybie mocno dynamicznym oczekiwane i zmierzone ciśnienie się pokrywają. Aczkolwiek zaworu również wykluczyć nie można. Co ciekawe, po przegonieniu auta zapach spalin przestał być drażniący. Czyli przeładowanie ma wpływ na spaliny, prawdopodobnie większe ciśnienie = większa dawka paliwa; większa dawka = nieprzepalone paliwo, które przekłada się na zapach spalin. To tak na chłopski rozum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2020 @bochumil wykresy robisz na prawidłowej temp silnika? Jak wygląda wykres z przepływomierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2020 Oczywiście, że na prawidłowej - średnio 86 stopni. Wykresy z przepływomierza wzorowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2020 @bochumil ja bym.jezdzil.nie przejmował.sie . Tematy z poduszką też bym olał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2020 [mention=189995]bochumil[/mention] ja bym.jezdzil.nie przejmował.sie . Tematy z poduszką też bym olał. Poduszka kupiona dzięki koledze z forum czeka na wymianę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 Logowanie poprawnie wykonałeś? Bo mi to wygląda jakbyś na postoju to robił. A obserwowanie parametrów doładowania na jałowym to już w ogóle kosmos Oprócz zaworu ovb to można sprawdzić przewód idący od niego do gruchy czy nie ma jakiejś dziurki czy coś. Przy okazji wyczyścić i sprawdzić przepływkę też nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 28 minut temu, szulu napisał: A obserwowanie parametrów doładowania na jałowym to już w ogóle kosmos Wydaje mi się, że po to ECU podaje wartości oczekiwane i zmierzone, aby się one pokrywały. Co za problem zaprogramować w mapie wartość ciśnienia w dolocie na zdrowym, nieobciążonym silniku? Z pewnością inżynierzy tą wartość znają i taką do ECU wprowadzili. To jest Multijet. Wszystko jest precyzyjnie wyliczane aby zapewnić optymalną pracę silnika oraz spaliny zgodne z odpowiednią normą. Tak jest np. z przepływomierzem, który podczas postoju podaje wartości oczekiwane i zmierzone właściwie identyczne. Przewody są szczelne, skupię się na zaworze oraz na zmiennej geometrii. W sieci krążą filmiki oraz wpisy na forach o pozytywnym efekcie zastosowania pianki do czyszczenia piekarników. Stosować można bez wyciągania turbosprężarki z auta. Wystarczy odłączyć kolano EGR, wpuścić pianę na około pół godziny i zmienna jeśli nie jest ekstremalnie zapieczona powinna wrócić do żywych. Zabieg można powtórzyć kilka razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 @bochumil zrób jeszcze taki myk. Porób te logi i zapnij jesXze log z przeplywki do kompletu. Chciałbym zobaczyć jak się zachowuje w momencie wariacji OVB 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2020 (edytowane) 16 godzin temu, bochumil napisał: Wydaje mi się, że po to ECU podaje wartości oczekiwane i zmierzone, aby się one pokrywały. Co za problem zaprogramować w mapie wartość ciśnienia w dolocie na zdrowym, nieobciążonym silniku? Z pewnością inżynierzy tą wartość znają i taką do ECU wprowadzili. To jest Multijet. Ale to nie jest jakaś kosmiczna technologia ten MultiJet Zloguj dynamicznie tak jak trzeba i będzie widać co się dzieje. Oczekiwane i rzeczywiste ciśnienie, masy powietrza to wszystko od 1.5 do 4 tysięcyrpm w jednym ciągu i tak kilka razy dodając potrzebne parametry. Bo logując na postoju nie widzisz działania całego układu tak jak powinieneś. Na postoju to co najwyżej błędy można odczytać i skasować Edytowane 23 Czerwca 2020 przez szulu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.