Mr_Hyde Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 Chodzi o taką tuleje i wahacz jak na foto. Sprawa ma się tak, że odstawiłem auto na taką wymianę i dzwonił rano gościu że jest problem z ruszeniem śrub żeby wyjąć wahacz. I że trzeba coś tam ciąć. spawać, nowe sanki itd. Na ile to realne, bo nie wiem czy mnie ktoś nie chce naciągnąć. Minęło już 5h i cisza, żadnego kontaktu czy zrobione/nie zrobione... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_Hyde Napisano 28 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 Upomniałem się o auto. No i tak, cały dzień robienia, po 2 tuleje w każdym wahaczu i do zapłaty cztery i pół stówy. Serio tyle się mogło zejść?? Domyślam się, że zapieczone śruby to chleb powszedni w warsztacie i są na to jakieś patenty. Myślałem, że ze zbieżnością zmieszczę się w 200 a tu 500 pęknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 Roboczogodzina kosztuje. Jesli nie ustaliles ceny z gory to nie dziw się ze ktos mordowal sie z twoim zardzewialcem 5 godzin i wezmie za to 200 zl. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 Zdarza się, szczególnie w azjatyckich autach. Miałem tak kilka razy, że śruby trzymające wahacz do ramy pomocniczej urywają się przy próbie odkręcenia. Jak wiem, że takie rzeczy będą się działy, nie robię i odsyłam do innego warsztatu, kilka razy się naciąłem i w ruch szła szlifierka ze spawarką, ale nie doliczałem za dodatkową robotę jakichś drastycznych kwot, tylko rzędu +30 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 Ale śruba się urwała, że już chciał ciąć? W starym japońskim aucie (Civic Vgen), wielu tulei nie wymieniałem, ale wymieniałem tzw. cukierki, małe w moim przypadku. Tam też mocowane było do nadwozia, śruba nie chciała iść i bałem się że się urwie. Zaryzykowałem, wziąłem klucz z pół metrową rurą i śruba poszła, a wykręcona miała gwint jak nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 2 godziny temu, analyzer64 napisał: Zaryzykowałem, wziąłem klucz z pół metrową rurą i śruba poszła, a wykręcona miała gwint jak nowa. No właśnie auta z Japonii tak mają. Bardzo rzadko urywają się śruby, chociaż z zewnatrz wyglądają na mocno skorodowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 3 godziny temu, kaczorek79 napisał: Zdarza się, szczególnie w azjatyckich autach. Miałem tak kilka razy, że śruby trzymające wahacz do ramy pomocniczej urywają się przy próbie odkręcenia. Miałem tak w Huyndai Accent. Bez cięcia i spawania się nie obeszło. Dobrze, że to był tylko gruz na dojazdy do pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 13 godzin temu, Mr_Hyde napisał: do zapłaty cztery i pół stówy Tyle to ja płaciłem za wymianę sprzęgła w Scenicu II, a tam trzeba zdemontować połowę wyposażenia komory silnika i wyciągać całe zawieszenie z wózkiem żeby cokolwiek zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_Hyde Napisano 29 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 12 godzin temu, dzikipzs napisał: Roboczogodzina kosztuje. Jesli nie ustaliles ceny z gory to nie dziw się ze ktos mordowal sie z twoim zardzewialcem 5 godzin i wezmie za to 200 zl. Ale ja wszystko rozumiem. Tylko zastanawiam się czy faktycznie z taką wymianą może tyle zejść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 1 godzinę temu, Mr_Hyde napisał: Ale ja wszystko rozumiem. Tylko zastanawiam się czy faktycznie z taką wymianą może tyle zejść Te śruby mają ''nakrętki'' w profilach zamkniętych i jak się sruba urwie albo nakrętka puści i zacznie się obracać to trochę czasu schodzi... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Godzinę temu, Mr_Hyde napisał: Ale ja wszystko rozumiem. Tylko zastanawiam się czy faktycznie z taką wymianą może tyle zejść Może jak najbardziej. W moim Golfie V też były do wymiany tuleje z przodu - śruby były zapieczone na amen w aluminiowych wspornikach - nawet po podgrzaniu elementów wykręciły się razem z gwintami Mnie szarpneło wtedy ~1200zł - 200 za tuleje, 800 za wsporniki i 200 za robotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Przypomniało mi się, że jak brat oddał mechanikowi Citroena C4 na remont zawieszenia to też mu się zeszło, ale poinformował go że może być sytuacja, że któraś ze śrub nie puści i może się zejść zanim to ogarnie. Jednak wszystkie dało się ruszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.