misiu Napisano 9 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2020 Cześć Zamierzam kupić crossovera z AWD, a dokładnie to celuję w Dodge Journey. Interesuje mnie tylko z silnikiem V6 3.6. Co do samego motoru to tutaj nie mam obiekcji bo już miałem auto z podobnym to jeśli chodzi o sam napęd, to dla mnie zupełna nowość. W aucie nie ma możliwości wyboru napędu, decyduje o tym komputer i za pomocą sprzęgła elektronicznego ECC dołącza tylny napęd. No i teraz nie mam pojęcia jak to sprawdzić, czy wszystko działa jak należy. Macie jakieś wskazówki? Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
29 Napisano 9 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2020 Powinna tam byc gdzies w menu animacja pokazujaca aktualny rozdzial momentu miedzy osiami. Poza tym w razie awarii systemu bedzie sie swiecila jakas kontrolka albo wyskoczy jakis komunikat. Dla pewnosci mozna podlaczys sie interfejsem diagnostycznym i zobaczyc, czy nie ma zapisanych bledow po jezdzie probnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 9 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2020 (edytowane) Może ktoś zaproponuje mądrzejsze rozwiązanie, ale - w warunkach polowych - najprościej pojechać na luźną nawierzchnię, postawić kogoś obok auta, żeby obserwował, skręcić koła i dać w palnik. Jak tył się dołączy to znaczy, że działa. Druga opcja - bardziej cywilizowana - to stacja diagnostyczna przystosowana do obsługi 4×4. Edytowane 9 Lipca 2020 przez camel00 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 7 godzin temu, 29 napisał: Powinna tam byc gdzies w menu animacja pokazujaca aktualny rozdzial momentu miedzy osiami. Poza tym w razie awarii systemu bedzie sie swiecila jakas kontrolka albo wyskoczy jakis komunikat. Dla pewnosci mozna podlaczys sie interfejsem diagnostycznym i zobaczyc, czy nie ma zapisanych bledow po jezdzie probnej. Jak kolega tak kupuje te super amerykance to niezle. Taki program mozna podpiac, ze Janusze o tym nie slyszeli i bledow nie bedzie. Tylko stacja/serwis przytosowany do 4x4 to sprawdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norm4n Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 (edytowane) Żaden komp nie wypluje Ci błędu, jeśli coś mechanicznie jest upalone. W poprzednim xc70 gwizdał mi most przy zakresach prędkości 40-50 km/h i 130-140 km/h, zrobiłem tak blisko 100 tys km, po czym wył jak tramwaj przy każdej prędkości (a komp serwisowy do volvo nie widział żadnego błędu). Najprostszy test to tak jak koledzy radzili - sypka nawierzchnia, kontrola trakcji off, skręcona kierownica, but w podłogę i patrzeć czy auto kręci bączki. W ten sposób stwierdzisz, czy całość się uruchamia, a jak działa to wyjdzie w późniejszym użytkowaniu. Oprócz tego kanał, sprawdzić czy nie ma luzów, wycieków, etc. Edytowane 10 Lipca 2020 przez norm4n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 W ośmioletnim Tiguanie błędów nie było a załączenie/przesterowanie napędu przy mocnym przyspieszaniu objawiało się łupnięciem. Czuć było także rozłączanie. Więc w teście drogowym też bądź wyczulony na takie zjawiska. Dodatkowo mokra trawa może pokazać czy jak przekazuje napęd. A najlepiej to nasz kolega z forum ze swoimi rolkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 8 godzin temu, camel00 napisał: Może ktoś zaproponuje mądrzejsze rozwiązanie, ale - w warunkach polowych - najprościej pojechać na luźną nawierzchnię, postawić kogoś obok auta, żeby obserwował, skręcić koła i dać w palnik. Jak tył się dołączy to znaczy, że działa. Druga opcja - bardziej cywilizowana - to stacja diagnostyczna przystosowana do obsługi 4×4. Zawsze można pójść w teren i sprawdzić czy robi w błocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 4 minuty temu, chojny napisał: Zawsze można pójść w teren i sprawdzić czy robi w błocie. A jak utopi to powie, ze nie bierze i niech sobie właściciel wyciąga z bagna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 Teraz, volf6 napisał: A jak utopi to powie, ze nie bierze i niech sobie właściciel wyciąga z bagna No tak, znaczy że nie działa. Wada ukryta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
29 Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 8 godzin temu, wujek napisał: Jak kolega tak kupuje te super amerykance to niezle. Taki program mozna podpiac, ze Janusze o tym nie slyszeli i bledow nie bedzie. Tylko stacja/serwis przytosowany do 4x4 to sprawdzi. O czym ty znowu bajasz do mnie? Moje amerykance opuszczaja USA jeszcze na gwarancji i z przebiegiem ponizej 30kkm, tylko co to ma do tego Journeya? Jazda nic nie wykazuje, bledow/komunikatow brak, a ty pojedziesz na stacje/do serwisu, i co oni tam zrobia? Bedziesz kazal sprzeglo rozbierac? Olej z dyfrow spuszczac, czy aby nie przegrzany? Badzmy powazni... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.