Florydzialski Napisano 17 Marca 2021 Udostępnij Napisano 17 Marca 2021 https://www.motortrend.com/news/2022-bmw-ix-price/?utm_campaign=later-linkinbio-motortrend&utm_content=later-15441388&utm_medium=social&utm_source=instagram Jak zwykle. Prawie 500 km zasięgu, szybkie ładowanie, bajeranckie osiągi i zwariowana cena (od $88K ale oczywiście lista opcji olbrzymia). Ma być „model X killer” ale przy znacząco mniejszym zasięgu to może być trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Marca 2021 Udostępnij Napisano 17 Marca 2021 Teraz, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: https://www.motortrend.com/news/2022-bmw-ix-price/?utm_campaign=later-linkinbio-motortrend&utm_content=later-15441388&utm_medium=social&utm_source=instagram Jak zwykle. Prawie 500 km zasięgu, szybkie ładowanie, bajeranckie osiągi i zwariowana cena (od $88K ale oczywiście lista opcji olbrzymia). Ma być „model X killer” ale przy znacząco mniejszym zasięgu to może być trudne. Wszystko fajnie, tylko ceny umiarkowane Ale oni chcą się bić z modelami S i X w Tesli, a to już podobna półka. BMW i3 zrobiło jak należy, a to było już wieki temu, także te ich wózki powinny być na wysokim poziomie, zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 17 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2021 (edytowane) Podoba mi się strategia BMW. Gdyby zasięg był lepszy to bym kupił. Podobnie jak nowe Audi e-tron czy Taycana. Ale wszystkie te samochody pomimo wielkiego akumulatora mają znacząco niższy zasięg niz Tesla. Drugi powód ro ładowarki. Jest ich sporo ale ich niezawodność jest podobno kiepska - potrafią nie działać, nie chcieć ładować samochodu albo wynegocjować jakąś śmiesznie niską prędkość ładowania. Chodzi o Electrify America czyli ładowarki które VW buduje w USA za karę. Edytowane 17 Marca 2021 przez Florydziak_Florydziak_Flor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 17 Marca 2021 Udostępnij Napisano 17 Marca 2021 39 minutes ago, Florydziak_Florydziak_Flor said: Podoba mi się strategia BMW. Gdyby zasięg był lepszy to bym kupił. Podobnie jak nowe Audi e-tron czy Taycana. Ale wszystkie te samochody pomimo wielkiego akumulatora mają znacząco niższy zasięg niz Tesla. Drugi powód ro ładowarki. Jest ich sporo ale ich niezawodność jest podobno kiepska - potrafią nie działać, nie chcieć ładować samochodu albo wynegocjować jakąś śmiesznie niską prędkość ładowania. Chodzi o Electrify America czyli ładowarki które VW buduje w USA za karę. Jeśli chodzi o ładowanie to Tesla nie ma żadnej konkurencji. Imponująca sieć stacji ładowań z kilkoma czy kilkunastoma stanowiskami, duża szybkość ładowania, prostota ładowania (plug & suck), niezawodność, obliczanie trasy uwzględniając superchargery... Wszystko to minimalizuje stres użytkownika do zera. W cywilizowanej części świata Teslom wystarcza realny zasięg 300km aby sprawnie się przemieszczać. A w US przy cenach Tesli, pozostałe EV nie mają szans na poważny kawałek rynku. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 18 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 6 hours ago, HelixSv said: Jeśli chodzi o ładowanie to Tesla nie ma żadnej konkurencji. Imponująca sieć stacji ładowań z kilkoma czy kilkunastoma stanowiskami, duża szybkość ładowania, prostota ładowania (plug & suck), niezawodność, obliczanie trasy uwzględniając superchargery... Wszystko to minimalizuje stres użytkownika do zera. W cywilizowanej części świata Teslom wystarcza realny zasięg 300km aby sprawnie się przemieszczać. A w US przy cenach Tesli, pozostałe EV nie mają szans na poważny kawałek rynku. No niby wszelkie te nowe Porsche, Audi, BMW maja 800v architekturę co pozwala na ładowania 200 kWh+ czyli zdecydowanie prędzej niż Tesla. Wszystkie ładowarki Electrify America są dostosowane do 800V. Problemem jest to ze często nie działają i ryzyko utknięcia gdzieś bez prądu jest znacznie wyższe. Była słynna afera bo wszystkie były na weekend wyłączone - instalowali nowe oprogramowanie. Dodatkowo mniejszy zasięg powoduje ze trzeba częściej ładować. Za to lokalizacje tych ładowarek są w lepszych miejscach niż Superchargery bo VW ma kasę do wydania i nie oszczędza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 3 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: No niby wszelkie te nowe Porsche, Audi, BMW maja 800v architekturę co pozwala na ładowania 200 kWh+ czyli zdecydowanie prędzej niż Tesla. Wszystkie ładowarki Electrify America są dostosowane do 800V. Problemem jest to ze często nie działają i ryzyko utknięcia gdzieś bez prądu jest znacznie wyższe. Była słynna afera bo wszystkie były na weekend wyłączone - instalowali nowe oprogramowanie. Dodatkowo mniejszy zasięg powoduje ze trzeba częściej ładować. Za to lokalizacje tych ładowarek są w lepszych miejscach niż Superchargery bo VW ma kasę do wydania i nie oszczędza. Wiem że będę się powtarzał, dogonienie Tesli to niestety do nadrobienia kilka lat, zakładając że sama Tesla będzie stała w tym czasie w miejscu. Tymczasem nie stoi, co widać w choćby w ostatnim upgrade modeli, który przyniósł Plaidy chociażby. Aha, i jeszcze jako użytkownik EV, nie ma nic bardziej wkurzającego od planu trasy w którym któraś ze stacji jest zepsuta, zajęta, bądź z dupy po prostu wyłączona. Tesla na ekranie samochodu planuje trasę widząc online obłożenie superchargerów, to jest przepaść jeśli chodzi o komfort użytkowania, gdzie ja w VAG muszę to opędzić 10 aplikacjami, a i tak regularnie zdarzają się przykre niespodzianki (i to nie w trasach na Sycylię tylko takiej chociażby prozie życia jak KTW-KRK-KTW) 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 14 godzin temu, mrBEAN napisał: Wszystko fajnie, tylko ceny umiarkowane Ale oni chcą się bić z modelami S i X w Tesli, a to już podobna półka. BMW i3 zrobiło jak należy, a to było już wieki temu, także te ich wózki powinny być na wysokim poziomie, zobaczymy No i Tesla jakoś wygląda przy tej pokrace . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 3 godziny temu, format napisał: Wiem że będę się powtarzał, dogonienie Tesli to niestety do nadrobienia kilka lat, zakładając że sama Tesla będzie stała w tym czasie w miejscu. Tymczasem nie stoi, co widać w choćby w ostatnim upgrade modeli, który przyniósł Plaidy chociażby. Aha, i jeszcze jako użytkownik EV, nie ma nic bardziej wkurzającego od planu trasy w którym któraś ze stacji jest zepsuta, zajęta, bądź z dupy po prostu wyłączona. Tesla na ekranie samochodu planuje trasę widząc online obłożenie superchargerów, to jest przepaść jeśli chodzi o komfort użytkowania, gdzie ja w VAG muszę to opędzić 10 aplikacjami, a i tak regularnie zdarzają się przykre niespodzianki (i to nie w trasach na Sycylię tylko takiej chociażby prozie życia jak KTW-KRK-KTW) Amen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.