st_luk Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 Zastanawiam się jaka jest żywotność chyba najpopularniejszej jednostki w Pandzie silnika 1108 ccm? Słyszałem o przebiegach ponad 340 tys km dla silników FIRE 1000 (moc 45 KM) montowanych w Fiacie Uno. Zastanawiam się czy ktoś z Was spotkał się naocznie z takim przebiegiem w silniku 1108? Swoją drogą mój dziadek Fiatem 126 p z pierwszych lat produkcji (jeszcze w wersji włoskiej) zrobił bez remontu 220 tys km!!! Ja mam niecałe 42 tys w swjojej Pandzie, więc chyba dopiero się dotarł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwin Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 ptzy odpowiedniej eksploatacji i regularnej obsłudze ze 400kkm zrobi spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
st_luk Napisano 21 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 Też tak uważam. Regularne i terminowe przeglądy, dobre materiały eksploatacyjne i można zrobić naprawdę duuuże przebiegi. I co najważniejsze - takie przebiegi są możliwe dla silników bez instalacji gazowej, która wg mnie skraca żywotność jednostki napędowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > Też tak uważam. Regularne i terminowe przeglądy, dobre materiały > eksploatacyjne i można zrobić naprawdę duuuże przebiegi. > I co najważniejsze - takie przebiegi są możliwe dla silników bez > instalacji gazowej, która wg mnie skraca żywotność jednostki > napędowej. mialem 109 kkm gdy zakladalem gaz, tearz mam 121, zobaczymy co bedzie dalej aha to jest 1.1 SPI w Punto '97 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba81 Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > takie przebiegi są możliwe dla silników bez > instalacji gazowej, która wg mnie skraca żywotność jednostki > napędowej. w mojej rodzinie byl fiat z takim przebiegiem zdjecie seicento '00 900ccm, zdjecie zrobione na poczatku tego roku (zreszta widac na zdjeciu date- bylem wtedy odebrac misia z salonu) seicento te bylo od poczatku zagazowane instalacja ktora juz miala przejechane ok 100kkm w poprzednim seicento, z tego co pamietam nie bylo z tym sejem zadnych awarii, oczywiscie nie mowie o usterkach bo to normalka dla kazdego auta. ale jak pisal wyzej Iwin odpowiednia eksploatacja i regularna obsluga przede wszystkim (wlascicielem fiata byl mechanik ) seicento to zostalo sprzedane w maju tego roku ze stanem licznika ok 300 000 km (do konca spisywalo sie dzielnie) takze podzielam to co napisal wczesniej Iwin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba81 Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > w mojej rodzinie byl fiat z takim przebiegiem zdjecie seicento '00 > 900ccm tyle, że ten silnik miał hydrauliczną kompensację luzów zaworowych, obawiam się, że brak takowej w naszych silnikach może jednak powodować problemy przy LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
st_luk Napisano 21 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > w mojej rodzinie byl fiat z takim przebiegiem zdjecie seicento '00 > 900ccm, zdjecie zrobione na poczatku tego roku (zreszta widac na > zdjeciu date- bylem wtedy odebrac misia z salonu) seicento te > bylo od poczatku zagazowane instalacja ktora juz miala > przejechane ok 100kkm w poprzednim seicento, z tego co pamietam > nie bylo z tym sejem zadnych awarii, oczywiscie nie mowie o > usterkach bo to normalka dla kazdego auta. ale jak pisal wyzej > Iwin odpowiednia eksploatacja i regularna obsluga przede > wszystkim (wlascicielem fiata byl mechanik ) seicento to > zostalo sprzedane w maju tego roku ze stanem licznika ok 300 000 > km (do konca spisywalo sie dzielnie) > takze podzielam to co napisal wczesniej Iwin ryba81: PIĘKNY przebieg!!! Coś pięknego usłyszeć, że autko tak długo służyło bezawaryjnie i jesteś z niego zadowolony. SUPER! A to że na gazie chodziło przez tak długi przebieg dla mnie przeciwnika gazu budzi tym bardziej uznanie Sprawowało się przy sprzedaży bez zarzutu czyli jeszcze spokojnie można było bez remontu śmigać? Na jakim oleju jeździłeś przez cały okres eksploatacji? Syntetyk, półsyntetyk - jakiej marki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba81 Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > ryba81: PIĘKNY przebieg!!! Coś pięknego usłyszeć, że autko tak długo > służyło bezawaryjnie i jesteś z niego zadowolony. SUPER! A to > że na gazie chodziło przez tak długi przebieg dla mnie > przeciwnika gazu budzi tym bardziej uznanie > Na jakim oleju jeździłeś przez cały okres eksploatacji? nie, nie, nie, to wogole nie bylo moje auto, to byl sei od szfagra a jezdzil na full sytntetykch m.in. na shellu czy mobil 1 z przewaga na ten pierwszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
st_luk Napisano 21 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 ryba81: teraz zauważyłem że "jesteś" SY Ja też jestem z Bytomia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba81 Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > ryba81: teraz zauważyłem że "jesteś" SY Ja też jestem z Bytomia ot: uzupelnij profil, wyjasni sie wiecej jaki kolor misia koali, trzeba wiedziec na jakie auto zwrocic uwage koniec oftopa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszo Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 są to dobre silniczki i powinny długo chodzić... Godula bardzo je zachwala... są wytrzymałe i dobrze poddają się tunningowi... wytrzymują obciążenia nawet do 10 000 rpm... o ile kojarzę... no i są bezkolizyjne Quote: Silnik Seicento 1100 jest jednym z najlepiej zaprojektowanych i wykonanych silników z jakimi się zetknąłem podczas swojej 25 letniej działalności tuningowej. Jednostka ta dysponuje tak olbrzymim zapasem wytrzymałości, że możemy w rozwiązaniach sportowych zwiększyć moc tego silnika ponad 2 razy /115-120 KM/, a obroty chwilowe do 10000 obr/min! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
st_luk Napisano 22 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > są to dobre silniczki i powinny długo chodzić... > Godula bardzo je zachwala... są wytrzymałe > i dobrze poddają się tunningowi... wytrzymują > obciążenia nawet do 10 000 rpm... o ile kojarzę... > no i są bezkolizyjne > Quote: > Silnik Seicento 1100 jest jednym z najlepiej zaprojektowanych i > wykonanych silników z jakimi się zetknąłem podczas swojej 25 > letniej działalności tuningowej. Jednostka ta dysponuje tak > olbrzymim zapasem wytrzymałości, że możemy w rozwiązaniach > sportowych zwiększyć moc tego silnika ponad 2 razy /115-120 KM/, > a obroty chwilowe do 10000 obr/min! WOW!!!! Ładnie, ładnie. Zobaczymy jak w praktyce się sprawdziw mojej Pandzie, bez tunignu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > WOW!!!! Ładnie, ładnie. Zobaczymy jak w praktyce się sprawdziw > mojej Pandzie, bez tunignu buda sie rozsypie a silnik bedzie krecil dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszo Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > buda sie rozsypie a silnik bedzie krecil dalej ...i pewnie masz rację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondzik Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 Sama konstrukcja silnika jest udana, jest w produkcji juz chyba z 15lat, takze wszystko dograne. Ale osprzet i uszczelki nadal kiepski. Ta cholerna pompa wody, cewka, czujnik polozenia walu itd.. Ogolnie cena do jakosci OK! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > itd.. Ogolnie cena do jakosci OK! inne Fire'y tez sa takie udane?? 1.2/1.4 np?? a 1.8?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszo Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Sama konstrukcja silnika jest udana, jest w produkcji juz chyba z > 15lat, takze wszystko dograne. Ale osprzet i uszczelki nadal > kiepski. Ta cholerna pompa wody, cewka, czujnik polozenia walu w seju przy ok. 80-90 kkm wymieniałem czujnik wału i pompę cieczy... a z uszczelek, to namiętnie pociła się kapa zaworów... ale to drobiazg z innymi nie miałem żadnego problemu, jeździłem cały czas na syntetyku i nie brał mi nic oleju miedzy wymianami... mam nadzieje, ze obecnie w miśku bedzie podobnie zauwazyłem już parę fajnych rozwiązań w pandzi, np. altek z tyłu i wentylator chłodnicy lepiej umiejscowiony, to była słaba strona sejów... syfiły się szybko i padały > itd.. Ogolnie cena do jakosci OK! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Zastanawiam się jaka jest żywotność chyba najpopularniejszej > jednostki w Pandzie silnika 1108 ccm? Mam nadzieje ze jest wytrzymaly Wlasciwie to mam wrazenie ze posypie sie wszystko dookola a silnik zostanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Zastanawiam się jaka jest żywotność chyba najpopularniejszej > jednostki w Pandzie silnika 1108 ccm? Słyszałem o przebiegach > ponad 340 tys km dla silników FIRE 1000 (moc 45 KM) montowanych > w Fiacie Uno. Zastanawiam się czy ktoś z Was spotkał się > naocznie z takim przebiegiem w silniku 1108? > Swoją drogą mój dziadek Fiatem 126 p z pierwszych lat produkcji > (jeszcze w wersji włoskiej) zrobił bez remontu 220 tys km!!! > Ja mam niecałe 42 tys w swjojej Pandzie, więc chyba dopiero się > dotarł sąsiad ma 200kkm z czego jakieś 190kkm na gazie i silnik dalej pracuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 hmm w silniku jedyne co wymienialem to silnik krokowy na gwrancji przy przebiegu chyba 2kkm i ostatnio jakies oringi przy uszczelnieniu silnika, no i miska olejowa, obudowa alternatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozetjot Napisano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2006 Na razie tylko przy 120 tys. zawory robione i dalej jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puntomaniak Napisano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2006 > Na razie tylko przy 120 tys. zawory robione i dalej jeździ A poza silnikiem wszystko ok?Ja neidawno miałem okazje pojeżdzić panda która była katowana w marketingu w mojej firmie.Przebieg 60kkm i byłem w szoku Nic nei stuka nic nie puka zero awarii sprzęgło nie szarpie Pozytywnie zaskoczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puntomaniak Napisano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2006 > A poza silnikiem wszystko ok?Ja neidawno miałem okazje pojeżdzić > panda która była katowana w marketingu w mojej firmie.Przebieg > 60kkm i byłem w szoku Nic nei stuka nic nie puka zero awarii > sprzęgło nie szarpie Pozytywnie zaskoczenie. bosz moja ma 62 kkm i stuka trzeszczy i wogle jakas taka jest dziwna.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2006 > bosz moja ma 62 kkm i stuka trzeszczy i wogle jakas taka jest > dziwna.... a mojemu dzisiaj stuknela setka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puntomaniak Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 > bosz moja ma 62 kkm i stuka trzeszczy i wogle jakas taka jest > dziwna.... W pracy mamy jeszcze drugą pandę która równiez jeżdzi w marketingu ma co prawda 50kkm ale poza wymianą pompy paliwa(jeżdzi na gazie) i wachaczy też sprawuje sie ok. Znam również pana któru ma 100kkm codziennie robi duzo km i tez jest baaardzo zadowolony Sam juz nie wiem co myśłec o pandzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puntomaniak Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 > a mojemu dzisiaj stuknela setka No i co zadowolonie z Pandy na twarzy czy raczej nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozetjot Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 Poza silnikiem robione było (z poważniejszych): - wymiana połamanego fotela - wymiana centralki ABS-u (laweta) - wachacze - wymiana amortyzatorów a ostatnio: - spalona pompa paliwowa - nie mam gazu (laweta) - pęknięta belka tylna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 > No i co zadowolonie z Pandy na twarzy czy raczej nie? oczywiscie ze zadowolenie zadnych powaznych usterek mimo LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 > a mojemu dzisiaj stuknela setka no chłopie Ty masz same powody do gratulacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puntomaniak Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 > oczywiscie ze zadowolenie > zadnych powaznych usterek mimo LPG I tak trzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 > no chłopie Ty masz same powody do gratulacji widac jestem w czepku urodzony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAFcioKRAK Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 nie wiem jak w przypadku MPI (pewnie podobnie) ale po przejechaniu 108 kkm na SPI zero problemow z samym silnikiem i krzynka W zasadzie jedyne co trza bylo zrobil ale to nie z samym silnikiem to kombinowac z map sensorem (koniec koncem z rurka a nie mapem), wymienic termostatat. Tyle z 9 lat. Nie zabilo go nawet jezdzenie przez 3 dni z prawie zerowa iloscia plynu w chlodnicy oraz padniety termostat i zagrzanie silnika - pupuscila jedynie uszczelka od dekla zaworowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 w podłogę,LPG i 400 kkm śmignie jak z bicza strzelił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 > inne Fire'y tez sa takie udane?? 1.2/1.4 np?? tak a 1.8?? 1.8 (1.7) nie jest silnikiem FIRE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 > 1.8 (1.7) nie jest silnikiem FIRE... to co to za silniczki 1.8 i 2.2 benzynowe montowane np w Cromie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 > to co to za silniczki 1.8 i 2.2 benzynowe montowane np w Cromie?? z jakiej rodziny ? Wersje rozwojowe rodziny Modular... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.