Skocz do zawartości

Hola!


adamm_mk1

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

chwale się odebrałem autko, które bardzo fajnie wyglada i bardzo mi się podoba i jest nim Seat Leon Sportstourer w wersji FR. Silnik 1.5 eTsi z DSG. Jeżeli chodzi o przesiadkę ze starego auta Mondeo MK4 jest to przepaść pod względem, obsługi (tablety). Silnik potrafi być oszczędny jak się jeździ delikatnie, ale też jak się trochę przyciśnie to już cudów nie ma. Seat mimo obniżonego i twardszego zawieszenia oraz kół 18 cali i opon o niskim profilu niestety prowadzi się przy dynamicznej jeździe gorzej od poczciwego Forda na 16 calach w kombi z dieslem. Mam nadzieje, że będzie się dobrze sprawować.

 

 

585EAD83-CDBF-4117-A253-C21C68791231.jpeg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 2.12.2021 o 21:35, adamm_mk1 napisał:

Dzień dobry,

 

chwale się odebrałem autko, które bardzo fajnie wyglada i bardzo mi się podoba i jest nim Seat Leon Sportstourer w wersji FR. Silnik 1.5 eTsi z DSG. Jeżeli chodzi o przesiadkę ze starego auta Mondeo MK4 jest to przepaść pod względem, obsługi (tablety). Silnik potrafi być oszczędny jak się jeździ delikatnie, ale też jak się trochę przyciśnie to już cudów nie ma. Seat mimo obniżonego i twardszego zawieszenia oraz kół 18 cali i opon o niskim profilu niestety prowadzi się przy dynamicznej jeździe gorzej od poczciwego Forda na 16 calach w kombi z dieslem. Mam nadzieje, że będzie się dobrze sprawować.

 

 

585EAD83-CDBF-4117-A253-C21C68791231.jpeg

 

comment_1QYODpCNb1oBVAaBtIU0A5wABm3t5ww6.jpg

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wujek napisał:

Odważnie. Nie wieszają się multimedia? 


Multimedia to nie jest duży problem. Applecar play znalazłem już sposób żeby działał. Trzeba na wyłączonym zapłonie podłączy auto kablem i działa 9/10 razy na pozostałe trzeba wyłączyć i włączyć multimedia. Gorzej jest z reszta, np jadąc w trasie była awaria telefonu alarmowego, awaria halogenu prawego, który świeci i działa ale błąd jest, ostatnio też awaria Star&stop i front assist który raz widzi auto przed nami i reaguje raz nie widzi, przez co system jest  bezużyteczny. Dodatkowo jeszcze światła mijania raz świecą mega krótko raz normalnie. Iście hiszpański temperament.

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, adamm_mk1 napisał:


Multimedia to nie jest duży problem. Applecar play znalazłem już sposób żeby działał. Trzeba na wyłączonym zapłonie podłączy auto kablem i działa 9/10 razy na pozostałe trzeba wyłączyć i włączyć multimedia. Gorzej jest z reszta, np jadąc w trasie była awaria telefonu alarmowego, awaria halogenu prawego, który świeci i działa ale błąd jest, ostatnio też awaria Star&stop i front assist który raz widzi auto przed nami i reaguje raz nie widzi, przez co system jest  bezużyteczny. Dodatkowo jeszcze światła mijania raz świecą mega krótko raz normalnie. Iście hiszpański temperament.

CZyli wszystkim po rowno VW, Seat i Skoda maja z tym problemy. Oby jakas aktualizacja rozwiazala problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, wujek napisał:

CZyli wszystkim po rowno VW, Seat i Skoda maja z tym problemy. Oby jakas aktualizacja rozwiazala problem.


Dziś pierwszy serwis zobaczymy co na to powiedzą. Oprócz tych błędów to auto bardzo fajne.

 

Edit:

 

Akcja naprawcza zastosowana podobno pacjent wyleczony. Czas pokaże 🙂
 

AB9CE188-0B81-4CCB-8702-2595E98D9962.jpeg

Edytowane przez adamm_mk1
Serwis
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...
W dniu 27.05.2022 o 07:02, Janosik z Pogranicza napisał:

I jak?


Błędu z halogenami brak. Osłona słupka A od strony kierowcy jest już 3, gdyż poprzednia jak i fabryczna deformowała sie i odkształcała. Dodatkowo był wyciek w układzie dolotowym, wymienili rurę na nowa. Zaktualizowany sterownik silnika akcja serwisowa. Jeździć i obserwować dalej 😜
 

edit.

 

Po aktualizacji lusterka się nie opuszczają samoczynnie podczas cofania 🥰🥰🥰. W poniedziałek dzwonię do serwisu. Chyba tylko Fiat był równie niezawodny co upierdliwy 🤣🤣🤣🤣🤣

Edytowane przez adamm_mk1
Dodatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Janosik z Pogranicza napisał:

jak to wyglądało? Masz fotkę?

 

Fotki nie mam. Stojąc na zewnątrz od strony kierowcy widać było, że słupek w pewnym miejscu puchnie i robi się górka. To samo można było zobaczyć w środku. Nie było to mega widoczne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Kurde szkoda że nie masz fotki. Ja miałem chyba podobną akcję ze słupkiem ale nie jestem pewien czy chodzi o to samo bo nie mogę zobaczyć porównania.



__________________________________
https://samozatrudniony.pl/ranking-ubezpieczen-na-zycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące później...
W dniu 22.10.2023 o 18:44, 62545tomasz napisał(a):

i jak po roku?
Ja pozbywam się o4 więc prawie leon;), 170 kkm i dramat auto;), multimedia, jakość wykończenia w środku itp

 

 

A z poważniejszych awarII? i jaki silnik i skrzynia. 

Co po O4 będzie wg Ciebie lepsze bo nie bardzo jest na co zmienic:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jakubek napisał(a):

Z tym samym pijącym olej TSI ?

Z jeszcze gorszymi multimediami ?

Masochizm ?

zaskocze Cię;)
1.5 tsi evo 2 - inny silnik niż w o4;)

lepsze mutlimedia, stabilne, 10 kkm za mną i wszstko ok;)

nie masochizm, a wreszcie relax i odpoczynek za kierownica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2024 o 11:49, jakubek napisał(a):

Z tym samym pijącym olej TSI ?

Z jeszcze gorszymi multimediami ?

Masochizm ?

Silnik jak silnik ale Ateca ma jeszcze stare multimedia i sterowanie klima to ogromny plus. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 14.01.2024 o 15:19, jakubek napisał(a):

A zapytam całkiem poważnie : czym tak bardzo się różnią te silniki ? W czym evo 2 jest inny ?

nie wiem;)
w octavce nie miałem pracy na 2 cylindrach
w seacie nie ma pokrywy silnika tej z tworzywa...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
W dniu 22.10.2023 o 18:44, 62545tomasz napisał(a):

i jak po roku?
Ja pozbywam się o4 więc prawie leon;), 170 kkm i dramat auto;), multimedia, jakość wykończenia w środku itp

 

 

 

wierzę i jednocześnie jestem w szoku, bo z zewnątrz, to fajne spójne auto, ale na wakacjach miałem na 10 dni wypożyczonego Formentora 1.5 DSG i mimo tego, że jeździłem wieloma samochodami, w tym z wypożyczalni i to starszymi (ten miał 2 lata (2022) i miał 27 tys. km, to żaden nigdy tak nie hałasował w środku. Tam w środku wszystko trzeszczało, skrzypiało, brzęczało. W zależności od rodzaju nawierzchni "orkiestra" grała z innej strony, istna symfonia dźwięków. jedyny rodzaj nawierzchni, gdzie wnętrze było cicho, to gładki asfalt, a wystarczyło, że nawierzchnia zmieniła się na taką nieco porowatą (takie jakby kamyczki zatopione w asfalcie) i znów się zaczynało. Do tego dość twarde, mało komfortowe zawieszenie (Auto było na najmniejszych felgach, czyli 18", bez DCC, a według sprzedawców DCC tylko usztywnia zawieszenie w tym modelu) i spory hałas od wiatru przy prędkościach powyżej 100 kmh. Byłem zawiedziony, ale i w sumie zadowolony, że trafiło mi się to auto, bo miał być Peugeot 2008, z którego wcześniej byłem bardzo zadowolony (cichy diesel, wnętrze dobrze wyciszone, fajne sprężyste, ale komfortowe zawieszenie). Zadowolony byłem, ponieważ od około 2 lat był to mój faworyt na przyszłe auto, bo z zewnątrz jak i wewnątrz bardzo mi się podoba, ale takie kilkudniowe obcowanie z tym autem mnie z niego wyleczyło i rozczarowało jednocześnie. W praktyce wnętrze jest wielkości Golfa 7, a nawet wydaje się ciaśniejsze, podświetlanie ambientowe jest super, ale wszystko sterowane z ekranu po kilku dniach bardzo irytuje. Od tego czasu jeździłem jeszcze 4 sztukami na jeździe próbnej, jednego nawet miałem na weekend. We wszystkich stukało przednie zawieszenie, coś już się odzywało z boczków drzwi albo z podszybia, a hitem było trzeszczące coś przy skręcie kół przez kilka pierwszych minut, jakby łożyska McPhersona, rzucające się w uszy zaraz po odpaleniu i próbie wyjechania z miejsca parkingowego. W jednym salonie w Łodzi Pani Cupra Master powiedziała mi, że to nowe auto (niecałe 500 km) i niektóre rzeczy muszą się dotrzeć Do tego masa narzekań na forach, że coś stuka, puka w środku, że dotykowe lampki w podsufitce potrafią się same włączać/wyłączać albo nie reagować na dotyk (sam tego doświadczyłem w jednej testówce), zintegrowany z tymi lampkami panel sam dzwoni na serwis/pomoc w losowych sytuacjach (niby wymieniają te panele, ale ludzie pisali, że po wymianie w drodze do domu dzieje się to samo), zawiesza się ekran multimediów itd. Auto ma chyba spore pokrewieństwo z Octavią 4, Golfem 8, ale myślałem, że tylko Hiszpanie polecieli w tak duże oszczędności, a Octavia zawsze była solidnym samochodem i tak jest nadal. Mimo wszystko długo się zastanawiałem i wziąłem starą, ale dopracowaną Cuprę Atekę z bogatym wyposażeniem, która w porównaniu z Formentorem jest bardzo komfortowym samochodem, dużo lepiej wyciszonym, większym i o wiele lepiej i ciszej tłumiącym nierówności. Nie wygląda co prawda tak fajnie jak Frmentor, ale...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, klaudio napisał(a):

Mimo wszystko długo się zastanawiałem i wziąłem starą, ale dopracowaną Cuprę Atekę z bogatym wyposażeniem, która w porównaniu z Formentorem jest bardzo komfortowym samochodem, dużo lepiej wyciszonym, większym i o wiele lepiej i ciszej tłumiącym nierówności. Nie wygląda co prawda tak fajnie jak Frmentor, ale...

 

Ktora wersje silnikowa wybrales? Nie przeszkadzaja felgi 19-ki, bo w Cuprze chyba mniejszych nie ma?

Formentor ma absurdalny rozmiar opon, juz w podstawie jest szerokosc 245, co wplywa niekorzystnie na halas i spalanie.

W poniedzialek ma byc premiera wersji po liftingu, wiec jest szansa, ze sporo bolaczek poprawia :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.5, jest nadspodziewanie zrywny przy lekkiej budzie około 1300kg. Zastanawiałem się nad 2.0, tam jest dodatkowo napęd na 4 koła, ale różnica 20 tys PLN i to, że porównywałem Formentora 1.5 i 2.0 190 km i odczuwalnych różnic nie ma, tzn nie na żadnego większego wow, bo przy ruszaniu nie zrywa przyczepności i wskazówka trochę szybciej zbliża się do 100kmh, ale jakoś tego bardzo nie czuć w porównaniu do 1.5. obydwa niestety przy wciśnięciu gazu powyżej 3/4 wbijają na najwyższe obroty i wyją, no i spalanie o około 2 litry większe.

Też miałem dylemat co do 19", ale w Atece jest bardzo porównywalnie do 18" w Seat Ateca, którego też miałem w domu na testach. Ateka na 19 jest dużo bardziej komfortowa od Formentora na 18. Wydaje mi się, że jest duża różnica w skoku zawieszenia, w Formentorze i Leonie jest dosyć mały skok, a z DCC jeszcze mniejszy.

Tak widziałem zapowiedzi premier. Ciekawe czy potwierdzi się przód jaki było widać w przeciekach.

Ciekawe, że trzymają jeszcze Atekę, bo następcę w postaci Terramara zapowiadali, że wprowadzą już od koniec 2023. Pewnie najpierw nowy Tiguan i Kodiaq muszą się trochę posprzedawać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2024 o 07:04, Maciej__ napisał(a):

 

Ktora wersje silnikowa wybrales? Nie przeszkadzaja felgi 19-ki, bo w Cuprze chyba mniejszych nie ma?

Formentor ma absurdalny rozmiar opon, juz w podstawie jest szerokosc 245, co wplywa niekorzystnie na halas i spalanie.

W poniedzialek ma byc premiera wersji po liftingu, wiec jest szansa, ze sporo bolaczek poprawia :ok:

 

Tego debila, który zaprojektował w Fermentorze opony 245, to bym odstrzelił przy pierwszej okazji. 1.5 i taka opona, jak to ma mało palić 🤪

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

I jak wrazenia, ktore auto jest lepsze w trase, jak z halasem?

Masz 1,5 z DSG czy manual w Formentorze?

Oba inne. Mają swoje plusy i minusy. W trasie jednak turbo lepiej się zbiera. Co do zachwytów nad skrzynia DSG**, to faktycznie aksamitnej przekłada biegi, ale w std trybie tak samo długo myśli jak hydrokinetyk przy redukcjach (która to skrzynia jest za to hejtowana). Osobiście wolę prowadzić Mazdę, bo Cupra jest za lekka w prowadzeniu (nawet w trybie sport układu kierowniczego kręci się kierownicą jak szalona) i ma zbyt bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego - choć co kto lubi - taki układ w Fordzie nazywa się najlepszym układem kierowniczym ;l

Wykonanie, to widać gołym okiem. Ergonomia w Seacie to masakra, potęgowana przez ten gówniany tablet (samą obsługa dotykowa moim zdaniem jest gorsza niż pokrętło Mazdy, gorsza jakoś wyświetlacza, gorsze - lagujace - kamery). Hałas w sumie nie wiem. Przy mniejszych prędkościach Mazda cichsza, przy wyższych oba głośne, choć chyba tempo narastania hałasu w Cuprze bardziej liniowe (cx-30 robi się szybko bardzo głośna powyżej 120km/h). Spalanie dość porównywalne, może minimalnie lepiej w Maździe, ale to pewnie się w 1l domyka, generalnie oba chlają ;] Cupra jest większa zdecydowanie w środku, więc to chyba taka bezpośrednia konkurencja tylko w cenie. ;) koszt serwisu na plus Cupry (co dwa lata i podobno 1700 + 700 wymiana oleju po roku, a w Maździe już 4k w dwa lata strzeliło na przeglądy*).

*) z doniesień serwis gwarancyjny Cupry jest fatalny i patrzą, żeby się wymigać. U Mazdy jest problem, to robią. Właśnie mi termostat wymienili ;]

**) na plus, ponoć skrzynia DQ381 ;)

 

 

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak czytam w internetach wpisy na temat Formentora, to mam wrażenie, że są one autorstwa konkurencji :hehe: Od jakiś 6kkm ujeżdżam Formentora VZ i faktycznie raz zwiesił się tablet i raz furka próbowała gdzieś sama zadzwonić, że się zepsuła, chociaż nic jej nie dolegało.

Poza tym to dość obszerne autko w środku nie będące jednocześnie SUV-em, dające radochę z jazdy. Bardzo precyzyjny układ kierowniczy, wydajne heble i fajny start spod świateł. Oczywiście jest dosyć sztywne i pali koło 12 l w codziennej eksploatacji, ale właśnie takie ma być. To jest samochód dla miłośników banana na twarzy, a nie amatorów jazdy o kropelce. Do takiego jeżdżenia można wybrać inną furkę, która będzie spełniać te założenia.

Jeździłem też chwilę Formentorem 150 hp i też nie było najgorzej. Owszem czasami miałem ochotę odpychać się nogą, ale pomimo, że był to samochód z wypożyczalni z nalotem blisko 30kkm, nic nie trzeszczało i wszystko działało.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2024 o 11:30, bartekm napisał(a):

Tego debila, który zaprojektował w Fermentorze opony 245, to bym odstrzelił przy pierwszej okazji. 1.5 i taka opona, jak to ma mało palić 🤪

Pewnie wyszli z założenia, że sportowe odczucia z jazdy mają być za wszelką cenę i kropka :)Albo to pozostałość po większych silnikach, kiedy nie było jeszcze 1.5 w ofercie. Trzeba by zajrzeć do homologacji, czy producent przewiduje mniejsze rozmiary ogumienia. 

W Cupra Ateca standardowo są 19" o szerokości 245 i profili 40 w silnikach 2.0, ale dla 1.5 zlitowali się i dają 235/40. Co ciekawe dla 1.5 w homologacji są też wersje opcjonalne 18" 215/50 I 17" 205/55. Czyli tak jak w Seacie. Nie wiem co jest w homologacji 2.0 190 KM. 300 KM zdaje się standardowo mają większe hamulce, więc możliwe, że w nich nie ma już takiego "wyboru".

Co do spalania w Formentorze, to przy przepisowej jeździe (objazdówka na wakacjach) przy temperaturze około 25 st.C  komputer pokazywał mi średnią 5,7-7 na dystansie około 1000 km.  Wersja 2.0 190 KM przy temperaturach około 0 st.C spalanie około 9-10l/100 przy około 200 km różnej jazdy w tym trochę miasto, ale przy spokojnej jeździe przez wioski i miasteczka z różnymi skrzyżowaniami wyszło mi 7,9 na dystansie 60km.

Zarówno w jednym i drugim silniku spalanie bardzo szybko idzie do góry przy nieco bardziej dynamicznej jeździe, ale też szybko spada jak jedzie się spokojnie, jednostajną prędkością, hamuje silnikiem itd. zwłaszcza w 1.5 kiedy włącza się tryb 2 cylindrowy, ale ten z kolei w Formentorze przez gorsze wyciszenie jest słyszalny w kabinie (brzęczenie spod maski), a w Atece w ogóle tego nie słychać i nie czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, klaudio napisał(a):

Pewnie wyszli z założenia, że sportowe odczucia z jazdy mają być za wszelką cenę i kropka :)Albo to pozostałość po większych silnikach, kiedy nie było jeszcze 1.5 w ofercie. Trzeba by zajrzeć do homologacji, czy producent przewiduje mniejsze rozmiary ogumienia. 

W Cupra Ateca standardowo są 19" o szerokości 245 i profili 40 w silnikach 2.0, ale dla 1.5 zlitowali się i dają 235/40. Co ciekawe dla 1.5 w homologacji są też wersje opcjonalne 18" 215/50 I 17" 205/55. Czyli tak jak w Seacie. Nie wiem co jest w homologacji 2.0 190 KM. 300 KM zdaje się standardowo mają większe hamulce, więc możliwe, że w nich nie ma już takiego "wyboru".

Co do spalania w Formentorze, to przy przepisowej jeździe (objazdówka na wakacjach) przy temperaturze około 25 st.C  komputer pokazywał mi średnią 5,7-7 na dystansie około 1000 km.  Wersja 2.0 190 KM przy temperaturach około 0 st.C spalanie około 9-10l/100 przy około 200 km różnej jazdy w tym trochę miasto, ale przy spokojnej jeździe przez wioski i miasteczka z różnymi skrzyżowaniami wyszło mi 7,9 na dystansie 60km.

Zarówno w jednym i drugim silniku spalanie bardzo szybko idzie do góry przy nieco bardziej dynamicznej jeździe, ale też szybko spada jak jedzie się spokojnie, jednostajną prędkością, hamuje silnikiem itd. zwłaszcza w 1.5 kiedy włącza się tryb 2 cylindrowy, ale ten z kolei w Formentorze przez gorsze wyciszenie jest słyszalny w kabinie (brzęczenie spod maski), a w Atece w ogóle tego nie słychać i nie czuć.

W Formentorze jest też chyba homologacja na 225mm, ale nie pamiętam czy nie z adnotacją - do zimowek. Tylko wtedy chyba felga jest węższa. W sumie to muszę doczytać, bo nie pamiętam ;] Mazda też ma odłączane cylindry i czuć je mocniej niż w Formentorze. Dla mnie największy ból był, że przez homologację min. 18" nie było stalówek ;l

PS Za to dali tylko eco contacty bida :(

Pamiętam jak w Splashu 1.0 miałem premium contact ;l

 

Edytowane przez bartekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest nowy Formentor i Leon, wygląda jak na przeciekach, czyli póki co według mnie mniej atrakcyjnie niż dotychczasowa wersja, może na żywo zrobi większe wrażenie, może z czasem się trochę opatrzy i też będzie miał to coś, co obecna wersja. Moim zdaniem trochę go ugrzecznili z przodu, przypomina trochę Scirocco. Wygląda na pewno bardziej świeżo, nowe lampy z tyłu (obowiązkowa dyskoteka przy włączaniu) i z przodu - zupełnie inna koncepcja niż dotychczas w Cupra/Seat, ale wygląda ciekawie.

Deska wygląda na niemalże identyczną, zmienił się trochę układ sterowania klimatyzacją zarówno na ekranie jak i na przyciskach pod nim, mają wyprofilowany kształt i chyba są podświetlane, jeszcze większy ekran, jak w nowych VW, tu 13", inne boczki drzwi z głośnikami w innym miejscu (Sennheiser), zmieniony tunel środkowy przy manipulatorze skrzyni biegów i inna tapicerka foteli. Dali też kilka nowych kolorów, ale wszystkie w ciemnej tonacji, nawet czerwony zabrali. Silniki, wiadomo, doszły mildHybrid i najmocniejsza wersja ma mieć 333KM. Ciekawe jak będą wyglądały nowe ceny i co poprawili względem pierwszej wersji, a co skopali. Przeleciałem na szybko prezentację dostępną na Youtube i na przykładzie Niemiec ceny Formentora mają startować od 39400  Euro, a Leona 35500 Euro, dotychczasowy model odpowiednio 38350 i 35040, więc dużej różnicy w podstawie nie ma. Ciekawe jak wyposażenie. Nowe konfiguratory mają wystartować 6 maja.

https://www.cupraofficial.pl/samochody/formentor

Edytowane przez klaudio
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.