Jump to content

Hola!


adamm_mk1

Recommended Posts

Dzień dobry,

 

chwale się odebrałem autko, które bardzo fajnie wyglada i bardzo mi się podoba i jest nim Seat Leon Sportstourer w wersji FR. Silnik 1.5 eTsi z DSG. Jeżeli chodzi o przesiadkę ze starego auta Mondeo MK4 jest to przepaść pod względem, obsługi (tablety). Silnik potrafi być oszczędny jak się jeździ delikatnie, ale też jak się trochę przyciśnie to już cudów nie ma. Seat mimo obniżonego i twardszego zawieszenia oraz kół 18 cali i opon o niskim profilu niestety prowadzi się przy dynamicznej jeździe gorzej od poczciwego Forda na 16 calach w kombi z dieslem. Mam nadzieje, że będzie się dobrze sprawować.

 

 

585EAD83-CDBF-4117-A253-C21C68791231.jpeg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 2.12.2021 o 21:35, adamm_mk1 napisał:

Dzień dobry,

 

chwale się odebrałem autko, które bardzo fajnie wyglada i bardzo mi się podoba i jest nim Seat Leon Sportstourer w wersji FR. Silnik 1.5 eTsi z DSG. Jeżeli chodzi o przesiadkę ze starego auta Mondeo MK4 jest to przepaść pod względem, obsługi (tablety). Silnik potrafi być oszczędny jak się jeździ delikatnie, ale też jak się trochę przyciśnie to już cudów nie ma. Seat mimo obniżonego i twardszego zawieszenia oraz kół 18 cali i opon o niskim profilu niestety prowadzi się przy dynamicznej jeździe gorzej od poczciwego Forda na 16 calach w kombi z dieslem. Mam nadzieje, że będzie się dobrze sprawować.

 

 

585EAD83-CDBF-4117-A253-C21C68791231.jpeg

 

comment_1QYODpCNb1oBVAaBtIU0A5wABm3t5ww6.jpg

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, wujek napisał:

Odważnie. Nie wieszają się multimedia? 


Multimedia to nie jest duży problem. Applecar play znalazłem już sposób żeby działał. Trzeba na wyłączonym zapłonie podłączy auto kablem i działa 9/10 razy na pozostałe trzeba wyłączyć i włączyć multimedia. Gorzej jest z reszta, np jadąc w trasie była awaria telefonu alarmowego, awaria halogenu prawego, który świeci i działa ale błąd jest, ostatnio też awaria Star&stop i front assist który raz widzi auto przed nami i reaguje raz nie widzi, przez co system jest  bezużyteczny. Dodatkowo jeszcze światła mijania raz świecą mega krótko raz normalnie. Iście hiszpański temperament.

  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, adamm_mk1 napisał:


Multimedia to nie jest duży problem. Applecar play znalazłem już sposób żeby działał. Trzeba na wyłączonym zapłonie podłączy auto kablem i działa 9/10 razy na pozostałe trzeba wyłączyć i włączyć multimedia. Gorzej jest z reszta, np jadąc w trasie była awaria telefonu alarmowego, awaria halogenu prawego, który świeci i działa ale błąd jest, ostatnio też awaria Star&stop i front assist który raz widzi auto przed nami i reaguje raz nie widzi, przez co system jest  bezużyteczny. Dodatkowo jeszcze światła mijania raz świecą mega krótko raz normalnie. Iście hiszpański temperament.

CZyli wszystkim po rowno VW, Seat i Skoda maja z tym problemy. Oby jakas aktualizacja rozwiazala problem.

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, wujek napisał:

CZyli wszystkim po rowno VW, Seat i Skoda maja z tym problemy. Oby jakas aktualizacja rozwiazala problem.


Dziś pierwszy serwis zobaczymy co na to powiedzą. Oprócz tych błędów to auto bardzo fajne.

 

Edit:

 

Akcja naprawcza zastosowana podobno pacjent wyleczony. Czas pokaże 🙂
 

AB9CE188-0B81-4CCB-8702-2595E98D9962.jpeg

Edited by adamm_mk1
Serwis
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

W dniu 23.12.2021 o 05:36, adamm_mk1 napisał:


Dziś pierwszy serwis zobaczymy co na to powiedzą. Oprócz tych błędów to auto bardzo fajne.

 

Edit:

 

Akcja naprawcza zastosowana podobno pacjent wyleczony. Czas pokaże 🙂
 

AB9CE188-0B81-4CCB-8702-2595E98D9962.jpeg

I jak?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.05.2022 o 07:02, Janosik z Pogranicza napisał:

I jak?


Błędu z halogenami brak. Osłona słupka A od strony kierowcy jest już 3, gdyż poprzednia jak i fabryczna deformowała sie i odkształcała. Dodatkowo był wyciek w układzie dolotowym, wymienili rurę na nowa. Zaktualizowany sterownik silnika akcja serwisowa. Jeździć i obserwować dalej 😜
 

edit.

 

Po aktualizacji lusterka się nie opuszczają samoczynnie podczas cofania 🥰🥰🥰. W poniedziałek dzwonię do serwisu. Chyba tylko Fiat był równie niezawodny co upierdliwy 🤣🤣🤣🤣🤣

Edited by adamm_mk1
Dodatek
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Janosik z Pogranicza napisał:

jak to wyglądało? Masz fotkę?

 

Fotki nie mam. Stojąc na zewnątrz od strony kierowcy widać było, że słupek w pewnym miejscu puchnie i robi się górka. To samo można było zobaczyć w środku. Nie było to mega widoczne.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kurde szkoda że nie masz fotki. Ja miałem chyba podobną akcję ze słupkiem ale nie jestem pewien czy chodzi o to samo bo nie mogę zobaczyć porównania.



__________________________________
https://samozatrudniony.pl/ranking-ubezpieczen-na-zycie

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...
W dniu 22.10.2023 o 18:44, 62545tomasz napisał(a):

i jak po roku?
Ja pozbywam się o4 więc prawie leon;), 170 kkm i dramat auto;), multimedia, jakość wykończenia w środku itp

 

 

A z poważniejszych awarII? i jaki silnik i skrzynia. 

Co po O4 będzie wg Ciebie lepsze bo nie bardzo jest na co zmienic:)

Link to comment
Share on other sites

to auto to jedna wielka awaria, podobno rocznik produkcji fizycznej 2023 mocno poprawionu, moja dramat, wszystko skrzypiało, trzeszczało, multimedia żyły własnym życiem, 1.5 tsi kocha olej;),  teraz seat ateca 1.5 tsi dsg

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, jakubek napisał(a):

Z tym samym pijącym olej TSI ?

Z jeszcze gorszymi multimediami ?

Masochizm ?

zaskocze Cię;)
1.5 tsi evo 2 - inny silnik niż w o4;)

lepsze mutlimedia, stabilne, 10 kkm za mną i wszstko ok;)

nie masochizm, a wreszcie relax i odpoczynek za kierownica

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.01.2024 o 11:49, jakubek napisał(a):

Z tym samym pijącym olej TSI ?

Z jeszcze gorszymi multimediami ?

Masochizm ?

Silnik jak silnik ale Ateca ma jeszcze stare multimedia i sterowanie klima to ogromny plus. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 14.01.2024 o 15:19, jakubek napisał(a):

A zapytam całkiem poważnie : czym tak bardzo się różnią te silniki ? W czym evo 2 jest inny ?

nie wiem;)
w octavce nie miałem pracy na 2 cylindrach
w seacie nie ma pokrywy silnika tej z tworzywa...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
W dniu 22.10.2023 o 18:44, 62545tomasz napisał(a):

i jak po roku?
Ja pozbywam się o4 więc prawie leon;), 170 kkm i dramat auto;), multimedia, jakość wykończenia w środku itp

 

 

 

wierzę i jednocześnie jestem w szoku, bo z zewnątrz, to fajne spójne auto, ale na wakacjach miałem na 10 dni wypożyczonego Formentora 1.5 DSG i mimo tego, że jeździłem wieloma samochodami, w tym z wypożyczalni i to starszymi (ten miał 2 lata (2022) i miał 27 tys. km, to żaden nigdy tak nie hałasował w środku. Tam w środku wszystko trzeszczało, skrzypiało, brzęczało. W zależności od rodzaju nawierzchni "orkiestra" grała z innej strony, istna symfonia dźwięków. jedyny rodzaj nawierzchni, gdzie wnętrze było cicho, to gładki asfalt, a wystarczyło, że nawierzchnia zmieniła się na taką nieco porowatą (takie jakby kamyczki zatopione w asfalcie) i znów się zaczynało. Do tego dość twarde, mało komfortowe zawieszenie (Auto było na najmniejszych felgach, czyli 18", bez DCC, a według sprzedawców DCC tylko usztywnia zawieszenie w tym modelu) i spory hałas od wiatru przy prędkościach powyżej 100 kmh. Byłem zawiedziony, ale i w sumie zadowolony, że trafiło mi się to auto, bo miał być Peugeot 2008, z którego wcześniej byłem bardzo zadowolony (cichy diesel, wnętrze dobrze wyciszone, fajne sprężyste, ale komfortowe zawieszenie). Zadowolony byłem, ponieważ od około 2 lat był to mój faworyt na przyszłe auto, bo z zewnątrz jak i wewnątrz bardzo mi się podoba, ale takie kilkudniowe obcowanie z tym autem mnie z niego wyleczyło i rozczarowało jednocześnie. W praktyce wnętrze jest wielkości Golfa 7, a nawet wydaje się ciaśniejsze, podświetlanie ambientowe jest super, ale wszystko sterowane z ekranu po kilku dniach bardzo irytuje. Od tego czasu jeździłem jeszcze 4 sztukami na jeździe próbnej, jednego nawet miałem na weekend. We wszystkich stukało przednie zawieszenie, coś już się odzywało z boczków drzwi albo z podszybia, a hitem było trzeszczące coś przy skręcie kół przez kilka pierwszych minut, jakby łożyska McPhersona, rzucające się w uszy zaraz po odpaleniu i próbie wyjechania z miejsca parkingowego. W jednym salonie w Łodzi Pani Cupra Master powiedziała mi, że to nowe auto (niecałe 500 km) i niektóre rzeczy muszą się dotrzeć Do tego masa narzekań na forach, że coś stuka, puka w środku, że dotykowe lampki w podsufitce potrafią się same włączać/wyłączać albo nie reagować na dotyk (sam tego doświadczyłem w jednej testówce), zintegrowany z tymi lampkami panel sam dzwoni na serwis/pomoc w losowych sytuacjach (niby wymieniają te panele, ale ludzie pisali, że po wymianie w drodze do domu dzieje się to samo), zawiesza się ekran multimediów itd. Auto ma chyba spore pokrewieństwo z Octavią 4, Golfem 8, ale myślałem, że tylko Hiszpanie polecieli w tak duże oszczędności, a Octavia zawsze była solidnym samochodem i tak jest nadal. Mimo wszystko długo się zastanawiałem i wziąłem starą, ale dopracowaną Cuprę Atekę z bogatym wyposażeniem, która w porównaniu z Formentorem jest bardzo komfortowym samochodem, dużo lepiej wyciszonym, większym i o wiele lepiej i ciszej tłumiącym nierówności. Nie wygląda co prawda tak fajnie jak Frmentor, ale...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, klaudio napisał(a):

Mimo wszystko długo się zastanawiałem i wziąłem starą, ale dopracowaną Cuprę Atekę z bogatym wyposażeniem, która w porównaniu z Formentorem jest bardzo komfortowym samochodem, dużo lepiej wyciszonym, większym i o wiele lepiej i ciszej tłumiącym nierówności. Nie wygląda co prawda tak fajnie jak Frmentor, ale...

 

Ktora wersje silnikowa wybrales? Nie przeszkadzaja felgi 19-ki, bo w Cuprze chyba mniejszych nie ma?

Formentor ma absurdalny rozmiar opon, juz w podstawie jest szerokosc 245, co wplywa niekorzystnie na halas i spalanie.

W poniedzialek ma byc premiera wersji po liftingu, wiec jest szansa, ze sporo bolaczek poprawia :ok:

 

Link to comment
Share on other sites

Silnik 1.5, jest nadspodziewanie zrywny przy lekkiej budzie około 1300kg. Zastanawiałem się nad 2.0, tam jest dodatkowo napęd na 4 koła, ale różnica 20 tys PLN i to, że porównywałem Formentora 1.5 i 2.0 190 km i odczuwalnych różnic nie ma, tzn nie na żadnego większego wow, bo przy ruszaniu nie zrywa przyczepności i wskazówka trochę szybciej zbliża się do 100kmh, ale jakoś tego bardzo nie czuć w porównaniu do 1.5. obydwa niestety przy wciśnięciu gazu powyżej 3/4 wbijają na najwyższe obroty i wyją, no i spalanie o około 2 litry większe.

Też miałem dylemat co do 19", ale w Atece jest bardzo porównywalnie do 18" w Seat Ateca, którego też miałem w domu na testach. Ateka na 19 jest dużo bardziej komfortowa od Formentora na 18. Wydaje mi się, że jest duża różnica w skoku zawieszenia, w Formentorze i Leonie jest dosyć mały skok, a z DCC jeszcze mniejszy.

Tak widziałem zapowiedzi premier. Ciekawe czy potwierdzi się przód jaki było widać w przeciekach.

Ciekawe, że trzymają jeszcze Atekę, bo następcę w postaci Terramara zapowiadali, że wprowadzą już od koniec 2023. Pewnie najpierw nowy Tiguan i Kodiaq muszą się trochę posprzedawać.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.04.2024 o 07:04, Maciej__ napisał(a):

 

Ktora wersje silnikowa wybrales? Nie przeszkadzaja felgi 19-ki, bo w Cuprze chyba mniejszych nie ma?

Formentor ma absurdalny rozmiar opon, juz w podstawie jest szerokosc 245, co wplywa niekorzystnie na halas i spalanie.

W poniedzialek ma byc premiera wersji po liftingu, wiec jest szansa, ze sporo bolaczek poprawia :ok:

 

Tego debila, który zaprojektował w Fermentorze opony 245, to bym odstrzelił przy pierwszej okazji. 1.5 i taka opona, jak to ma mało palić 🤪

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, bartekm napisał(a):

Tego debila, który zaprojektował w Fermentorze opony 245, to bym odstrzelił przy pierwszej okazji. 1.5 i taka opona, jak to ma mało palić 🤪

 

Zmieniles CX-30 na Formentora?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, bartekm napisał(a):

Ja mam cx30, Formentora ma żona 😉

 

I jak wrazenia, ktore auto jest lepsze w trase, jak z halasem?

Masz 1,5 z DSG czy manual w Formentorze?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

I jak wrazenia, ktore auto jest lepsze w trase, jak z halasem?

Masz 1,5 z DSG czy manual w Formentorze?

Oba inne. Mają swoje plusy i minusy. W trasie jednak turbo lepiej się zbiera. Co do zachwytów nad skrzynia DSG**, to faktycznie aksamitnej przekłada biegi, ale w std trybie tak samo długo myśli jak hydrokinetyk przy redukcjach (która to skrzynia jest za to hejtowana). Osobiście wolę prowadzić Mazdę, bo Cupra jest za lekka w prowadzeniu (nawet w trybie sport układu kierowniczego kręci się kierownicą jak szalona) i ma zbyt bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego - choć co kto lubi - taki układ w Fordzie nazywa się najlepszym układem kierowniczym ;l

Wykonanie, to widać gołym okiem. Ergonomia w Seacie to masakra, potęgowana przez ten gówniany tablet (samą obsługa dotykowa moim zdaniem jest gorsza niż pokrętło Mazdy, gorsza jakoś wyświetlacza, gorsze - lagujace - kamery). Hałas w sumie nie wiem. Przy mniejszych prędkościach Mazda cichsza, przy wyższych oba głośne, choć chyba tempo narastania hałasu w Cuprze bardziej liniowe (cx-30 robi się szybko bardzo głośna powyżej 120km/h). Spalanie dość porównywalne, może minimalnie lepiej w Maździe, ale to pewnie się w 1l domyka, generalnie oba chlają ;] Cupra jest większa zdecydowanie w środku, więc to chyba taka bezpośrednia konkurencja tylko w cenie. ;) koszt serwisu na plus Cupry (co dwa lata i podobno 1700 + 700 wymiana oleju po roku, a w Maździe już 4k w dwa lata strzeliło na przeglądy*).

*) z doniesień serwis gwarancyjny Cupry jest fatalny i patrzą, żeby się wymigać. U Mazdy jest problem, to robią. Właśnie mi termostat wymienili ;]

**) na plus, ponoć skrzynia DQ381 ;)

 

 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Panowie jak czytam w internetach wpisy na temat Formentora, to mam wrażenie, że są one autorstwa konkurencji :hehe: Od jakiś 6kkm ujeżdżam Formentora VZ i faktycznie raz zwiesił się tablet i raz furka próbowała gdzieś sama zadzwonić, że się zepsuła, chociaż nic jej nie dolegało.

Poza tym to dość obszerne autko w środku nie będące jednocześnie SUV-em, dające radochę z jazdy. Bardzo precyzyjny układ kierowniczy, wydajne heble i fajny start spod świateł. Oczywiście jest dosyć sztywne i pali koło 12 l w codziennej eksploatacji, ale właśnie takie ma być. To jest samochód dla miłośników banana na twarzy, a nie amatorów jazdy o kropelce. Do takiego jeżdżenia można wybrać inną furkę, która będzie spełniać te założenia.

Jeździłem też chwilę Formentorem 150 hp i też nie było najgorzej. Owszem czasami miałem ochotę odpychać się nogą, ale pomimo, że był to samochód z wypożyczalni z nalotem blisko 30kkm, nic nie trzeszczało i wszystko działało.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.04.2024 o 11:30, bartekm napisał(a):

Tego debila, który zaprojektował w Fermentorze opony 245, to bym odstrzelił przy pierwszej okazji. 1.5 i taka opona, jak to ma mało palić 🤪

Pewnie wyszli z założenia, że sportowe odczucia z jazdy mają być za wszelką cenę i kropka :)Albo to pozostałość po większych silnikach, kiedy nie było jeszcze 1.5 w ofercie. Trzeba by zajrzeć do homologacji, czy producent przewiduje mniejsze rozmiary ogumienia. 

W Cupra Ateca standardowo są 19" o szerokości 245 i profili 40 w silnikach 2.0, ale dla 1.5 zlitowali się i dają 235/40. Co ciekawe dla 1.5 w homologacji są też wersje opcjonalne 18" 215/50 I 17" 205/55. Czyli tak jak w Seacie. Nie wiem co jest w homologacji 2.0 190 KM. 300 KM zdaje się standardowo mają większe hamulce, więc możliwe, że w nich nie ma już takiego "wyboru".

Co do spalania w Formentorze, to przy przepisowej jeździe (objazdówka na wakacjach) przy temperaturze około 25 st.C  komputer pokazywał mi średnią 5,7-7 na dystansie około 1000 km.  Wersja 2.0 190 KM przy temperaturach około 0 st.C spalanie około 9-10l/100 przy około 200 km różnej jazdy w tym trochę miasto, ale przy spokojnej jeździe przez wioski i miasteczka z różnymi skrzyżowaniami wyszło mi 7,9 na dystansie 60km.

Zarówno w jednym i drugim silniku spalanie bardzo szybko idzie do góry przy nieco bardziej dynamicznej jeździe, ale też szybko spada jak jedzie się spokojnie, jednostajną prędkością, hamuje silnikiem itd. zwłaszcza w 1.5 kiedy włącza się tryb 2 cylindrowy, ale ten z kolei w Formentorze przez gorsze wyciszenie jest słyszalny w kabinie (brzęczenie spod maski), a w Atece w ogóle tego nie słychać i nie czuć.

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, klaudio napisał(a):

Pewnie wyszli z założenia, że sportowe odczucia z jazdy mają być za wszelką cenę i kropka :)Albo to pozostałość po większych silnikach, kiedy nie było jeszcze 1.5 w ofercie. Trzeba by zajrzeć do homologacji, czy producent przewiduje mniejsze rozmiary ogumienia. 

W Cupra Ateca standardowo są 19" o szerokości 245 i profili 40 w silnikach 2.0, ale dla 1.5 zlitowali się i dają 235/40. Co ciekawe dla 1.5 w homologacji są też wersje opcjonalne 18" 215/50 I 17" 205/55. Czyli tak jak w Seacie. Nie wiem co jest w homologacji 2.0 190 KM. 300 KM zdaje się standardowo mają większe hamulce, więc możliwe, że w nich nie ma już takiego "wyboru".

Co do spalania w Formentorze, to przy przepisowej jeździe (objazdówka na wakacjach) przy temperaturze około 25 st.C  komputer pokazywał mi średnią 5,7-7 na dystansie około 1000 km.  Wersja 2.0 190 KM przy temperaturach około 0 st.C spalanie około 9-10l/100 przy około 200 km różnej jazdy w tym trochę miasto, ale przy spokojnej jeździe przez wioski i miasteczka z różnymi skrzyżowaniami wyszło mi 7,9 na dystansie 60km.

Zarówno w jednym i drugim silniku spalanie bardzo szybko idzie do góry przy nieco bardziej dynamicznej jeździe, ale też szybko spada jak jedzie się spokojnie, jednostajną prędkością, hamuje silnikiem itd. zwłaszcza w 1.5 kiedy włącza się tryb 2 cylindrowy, ale ten z kolei w Formentorze przez gorsze wyciszenie jest słyszalny w kabinie (brzęczenie spod maski), a w Atece w ogóle tego nie słychać i nie czuć.

W Formentorze jest też chyba homologacja na 225mm, ale nie pamiętam czy nie z adnotacją - do zimowek. Tylko wtedy chyba felga jest węższa. W sumie to muszę doczytać, bo nie pamiętam ;] Mazda też ma odłączane cylindry i czuć je mocniej niż w Formentorze. Dla mnie największy ból był, że przez homologację min. 18" nie było stalówek ;l

PS Za to dali tylko eco contacty bida :(

Pamiętam jak w Splashu 1.0 miałem premium contact ;l

 

Edited by bartekm
Link to comment
Share on other sites

No i jest nowy Formentor i Leon, wygląda jak na przeciekach, czyli póki co według mnie mniej atrakcyjnie niż dotychczasowa wersja, może na żywo zrobi większe wrażenie, może z czasem się trochę opatrzy i też będzie miał to coś, co obecna wersja. Moim zdaniem trochę go ugrzecznili z przodu, przypomina trochę Scirocco. Wygląda na pewno bardziej świeżo, nowe lampy z tyłu (obowiązkowa dyskoteka przy włączaniu) i z przodu - zupełnie inna koncepcja niż dotychczas w Cupra/Seat, ale wygląda ciekawie.

Deska wygląda na niemalże identyczną, zmienił się trochę układ sterowania klimatyzacją zarówno na ekranie jak i na przyciskach pod nim, mają wyprofilowany kształt i chyba są podświetlane, jeszcze większy ekran, jak w nowych VW, tu 13", inne boczki drzwi z głośnikami w innym miejscu (Sennheiser), zmieniony tunel środkowy przy manipulatorze skrzyni biegów i inna tapicerka foteli. Dali też kilka nowych kolorów, ale wszystkie w ciemnej tonacji, nawet czerwony zabrali. Silniki, wiadomo, doszły mildHybrid i najmocniejsza wersja ma mieć 333KM. Ciekawe jak będą wyglądały nowe ceny i co poprawili względem pierwszej wersji, a co skopali. Przeleciałem na szybko prezentację dostępną na Youtube i na przykładzie Niemiec ceny Formentora mają startować od 39400  Euro, a Leona 35500 Euro, dotychczasowy model odpowiednio 38350 i 35040, więc dużej różnicy w podstawie nie ma. Ciekawe jak wyposażenie. Nowe konfiguratory mają wystartować 6 maja.

https://www.cupraofficial.pl/samochody/formentor

Edited by klaudio
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.05.2024 o 08:16, wujek napisał(a):

Wygląd to nic. Ważne żeby ten tablet w końcu ogarneli. 

Ludzie kupowali Formentora oczami - ot Golf ale tak ładnie ubrany. Wszędzie w Europie to się podobało. Dość powiedzieć, że w Niemczech na 1 sprzedaną Corollę przypadały 2 szt Formentora. Ciekawe czy po lifcie nadal tak wielu kupi oczami. IMO oba modele dostały lifitng na siłę, zrobiony bez pomysłu, tylko tak żeby było inaczej. Wygląd to kwestia gustu, ale widząc że w internecie na ogół ludzie to krytykują, wydaje mi się, że sprzedaż poleci w dół.

 

Jak dla mnie to teraz obecny Leon Sportstourer stał się już totalnie nieatrakcyjny. Najpierw odstraszał mnie tył (wielka, ciężka d), potem tablet który powodował problemy (to nadal nie jest ogarnięte, bo ponoć co miesiąc jest nowa wersja oprogramowania), potem znajomy kupił, cześciowo za moją namową i stuka mu DCC (a w moim staruszku działa bez zarzutu i mu się to spodobało). Teraz doszedł do tego straszny przód. Trzeba będzie za rok zmienić markę.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Manx napisał(a):

Ludzie kupowali Formentora oczami - ot Golf ale tak ładnie ubrany. Wszędzie w Europie to się podobało. Dość powiedzieć, że w Niemczech na 1 sprzedaną Corollę przypadały 2 szt Formentora. Ciekawe czy po lifcie nadal tak wielu kupi oczami. IMO oba modele dostały lifitng na siłę, zrobiony bez pomysłu, tylko tak żeby było inaczej. Wygląd to kwestia gustu, ale widząc że w internecie na ogół ludzie to krytykują, wydaje mi się, że sprzedaż poleci w dół.

 

Jak dla mnie to teraz obecny Leon Sportstourer stał się już totalnie nieatrakcyjny. Najpierw odstraszał mnie tył (wielka, ciężka d), potem tablet który powodował problemy (to nadal nie jest ogarnięte, bo ponoć co miesiąc jest nowa wersja oprogramowania), potem znajomy kupił, cześciowo za moją namową i stuka mu DCC (a w moim staruszku działa bez zarzutu i mu się to spodobało). Teraz doszedł do tego straszny przód. Trzeba będzie za rok zmienić markę.

 

W Formentorze to jeszcze nawet ten przod niezle wyglada....

Ale Leon to faktycznie wyszedl niezly koszmarek ;] No i trzeba zobaczyc na zywo, bo na zdjeciach bywa roznie.

Jak cena bedzie nadal atrakcyjna, to Formentor bedie sie sprzedawal rownie dobrze jak poprzedni.

Wbrew pozorom to auto jest bardzo dobrze wycenione na tle konkurencji.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Manx napisał(a):

Ludzie kupowali Formentora oczami - ot Golf ale tak ładnie ubrany. Wszędzie w Europie to się podobało. Dość powiedzieć, że w Niemczech na 1 sprzedaną Corollę przypadały 2 szt Formentora. Ciekawe czy po lifcie nadal tak wielu kupi oczami. IMO oba modele dostały lifitng na siłę, zrobiony bez pomysłu, tylko tak żeby było inaczej. Wygląd to kwestia gustu, ale widząc że w internecie na ogół ludzie to krytykują, wydaje mi się, że sprzedaż poleci w dół.

 

Jak dla mnie to teraz obecny Leon Sportstourer stał się już totalnie nieatrakcyjny. Najpierw odstraszał mnie tył (wielka, ciężka d), potem tablet który powodował problemy (to nadal nie jest ogarnięte, bo ponoć co miesiąc jest nowa wersja oprogramowania), potem znajomy kupił, cześciowo za moją namową i stuka mu DCC (a w moim staruszku działa bez zarzutu i mu się to spodobało). Teraz doszedł do tego straszny przód. Trzeba będzie za rok zmienić markę.

Nie ma na co BMW X1 ponad 300k. Volvo zblokowane na 180. Merc GLB wystrzelił z ceną nie kosmos. Zostaje jakieś demo cła 35 Mini countryman i Ateca po FL. Plus Ateki ze przełożę graty z Leona włożę większego garreta i będzie stage 2 4x4 za 250k 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Manx napisał(a):

Ludzie kupowali Formentora oczami - ot Golf ale tak ładnie ubrany. Wszędzie w Europie to się podobało. Dość powiedzieć, że w Niemczech na 1 sprzedaną Corollę przypadały 2 szt Formentora. Ciekawe czy po lifcie nadal tak wielu kupi oczami. IMO oba modele dostały lifitng na siłę, zrobiony bez pomysłu, tylko tak żeby było inaczej. Wygląd to kwestia gustu, ale widząc że w internecie na ogół ludzie to krytykują, wydaje mi się, że sprzedaż poleci w dół.

 

Jak dla mnie to teraz obecny Leon Sportstourer stał się już totalnie nieatrakcyjny. Najpierw odstraszał mnie tył (wielka, ciężka d), potem tablet który powodował problemy (to nadal nie jest ogarnięte, bo ponoć co miesiąc jest nowa wersja oprogramowania), potem znajomy kupił, cześciowo za moją namową i stuka mu DCC (a w moim staruszku działa bez zarzutu i mu się to spodobało). Teraz doszedł do tego straszny przód. Trzeba będzie za rok zmienić markę.

Ten nowy przód nie jest taki zły, ale rewelacji nie ma, spodziewałem się czegoś więcej, spodziewałem się, że ten przód z przecieków i spy photos się jednak nie potwierdzi, że może są to celowe zabiegi przed wyczekiwaną premierą wersji po liftingu, a Cupra zaskoczy i pokaże coś na miarę obecnej wersji pod względem efektu wow i wyjdzie petarda. Myślę, że może być tak, że ten przód się lekko opatrzy na ulicach i zacznie się podobać. Z drugiej strony bywałem w ostatnim czasie w salonach Seat/Cupra z kilkanaście razy i ludzie bardzo się interesowali Formetorami, wchodzili i od razu teksty "wow, zobacz tego", widziałem też sporo osób, które się zdecydowały, z salonów znikały gotowe do odbioru auta w cale z nie bogatym wyposażeniem, spotkałem też rodzinę, która brała od razu dwie sztuki 1.5 i jak z nimi rozmawiałem, to spieszyli się, bo jak będzie lift, gdzie również widzieli zdjęcia z przecieków w Internecie, to już nie będzie to samo, co obecna wersja. Sam się wahałem, czy nie kupić, decyzja prawie już zapadła kilka razy (walka serca z rozumem), ale w końcu się nie zdecydowałem przez wady, które opisywałem wcześniej. Kolejny fakt, że dealerzy mają na placach setki Formentorów, ale z tego co widzę w ogłoszeniach, przynajmniej u tych, u których bywałem, to już tak nie znikają, więc może ludzie chcą jednak coś świeższego. Mi osobiście też już się trochę opatrzył obecny model i ten przód dla mnie już zrobił się lekko nudny. Ta nowa linia stylistyczna będzie obowiązywać chyba we wszystkich nowych modelach, ale chyba najciekawiej i najbardziej proporcjonalnie będzie się z tym przodem prezentował Terramar jeśli w końcu zdecydują się na jego wprowadzenie, bo jest już odkładana od końca 2023 roku i wiele na to wskazuje, że również w 2024 jej nie będzie. Bo jedyne nowości na ten rok, to właśnie odświeżony Formetor i Leon oraz może elektryczny Tavascan, który też już jest od dawna zapowiadany, nawet ma swoją podstronę (też od dawna) na stronie Cupry.

5 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

W Formentorze to jeszcze nawet ten przod niezle wyglada....

Ale Leon to faktycznie wyszedl niezly koszmarek ;] No i trzeba zobaczyc na zywo, bo na zdjeciach bywa roznie.

Jak cena bedzie nadal atrakcyjna, to Formentor bedie sie sprzedawal rownie dobrze jak poprzedni.

Wbrew pozorom to auto jest bardzo dobrze wycenione na tle konkurencji.

Na premierze zapowiadali, że odświeżony Formentor (jakoś tak dziwnie podkreślili, że na przykładzie niemieckiego rynku) będzie miał cenę chyba o około 1000 Euro wyższą od obecnego, ale w cenniku na www.cupraofficial.de widać jednak różnicę 2000 Euro dla wersji 1.5 z DSG (dostępny jest jeszcze konfigurator sprzed FL: 40200 Euro i po FL: 42100 Euro). U nas konfiguratora nowej wersji brak. Pewnie muszą sprzedać większość z placu po normalnej cenie, skoro u nas był taki duży popyt.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
8 godzin temu, klaudio napisał(a):

 

Na premierze zapowiadali, że odświeżony Formentor (jakoś tak dziwnie podkreślili, że na przykładzie niemieckiego rynku) będzie miał cenę chyba o około 1000 Euro wyższą od obecnego, ale w cenniku na www.cupraofficial.de widać jednak różnicę 2000 Euro dla wersji 1.5 z DSG (dostępny jest jeszcze konfigurator sprzed FL: 40200 Euro i po FL: 42100 Euro). U nas konfiguratora nowej wersji brak. Pewnie muszą sprzedać większość z placu po normalnej cenie, skoro u nas był taki duży popyt.

 

Faktycznie jest roznica +2k EUR, ale z tego co widze po liftingu 1,5 TSI jest w wersji mild hybrid.

Do wybory sa w zasadzie tylko 3 kolory, moze potem cos jeszcze dojdzie.

Co ciekawe poszli po rozum do glowy i w podstawie sa opon 225/45/18 :ok:

Jak jeszcze poprawia wyciszenie to moze byc calkiem niezla opcja, szczegolnie ze system multimedialny tez jest nowy.

Osobiscie ten przod po liftingu podoba mi sie bardziej.

Ciekawe jak go wycenia w PL, ale stocki chyba sa zawalone, wiec nie beda sie spieszyc...

Podobnie bylo z Dusterem 3, kilka razy przesuwali publikacje cennika.

 

Edited by Maciej__
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

faktycznie podany rozmiar 225, ale wygląda na to, że chyba ta sama podstawowa felga na austriackiej stronie już ma rozmiar 245. Ciekawe, gdzie jest błąd:

DE:
 

obraz.png.521cee285fe16b63d37eefdb15d226ac.png

 

AT:
obraz.png.38571685a8aa55468faaf7ddfa792ea2.png

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.05.2024 o 21:36, wujek napisał(a):

Nie ma na co BMW X1 ponad 300k. Volvo zblokowane na 180. Merc GLB wystrzelił z ceną nie kosmos. Zostaje jakieś demo cła 35 Mini countryman i Ateca po FL. Plus Ateki ze przełożę graty z Leona włożę większego garreta i będzie stage 2 4x4 za 250k 

No prawda - trudno dziś na rynku coś wybrać. Już w tym roku miałem pokusę Leona pogonić - koniec finansowania, koniec gwarancji, no i opatrzył mi się już wizualnie (mam już drugi egzemplarz, więc sumie 8 lat to samo auto). Rozejrzałem się po rynku, ale  niczego ciekawego z przyzwoitymi osiągami w akceptowalnych pieniądzach nie znalazłem. BMW z tymi grillami i porąbanymi zegarami wymaga amatora - ja osobiście nie jestem w stanie zdzierżyć stylistyki nowych BMW i tych ich dziwnych zegarów. GLB był ciekawym autem, ale faktycznie "był", bo już nie jest. Audi drogie i nudne - nie ma wow. Cupra Ateca - zbyt podobna i mniej pakowna. Nowy Cupra Leon Sportstourer niby się wyszystko zgadza, ale wizualnie mnie odpycha i ma problemy jakościowe (infotainment i stukające DCC). Cupra Terramar - ma być, ale nikt nie wie tak naprawdę kiedy i za ile. Volvo XC60 ciekawa opcja (mi blokada do 180 nie szkodzi), ale już blisko 300k. Auto prawie idealne oczywiście istnieje, ale grubo przekracza założony budżet. Jak żyć ;) 

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, Manx napisał(a):

No prawda - trudno dziś na rynku coś wybrać. Już w tym roku miałem pokusę Leona pogonić - koniec finansowania, koniec gwarancji, no i opatrzył mi się już wizualnie (mam już drugi egzemplarz, więc sumie 8 lat to samo auto). Rozejrzałem się po rynku, ale  niczego ciekawego z przyzwoitymi osiągami w akceptowalnych pieniądzach nie znalazłem. BMW z tymi grillami i porąbanymi zegarami wymaga amatora - ja osobiście nie jestem w stanie zdzierżyć stylistyki nowych BMW i tych ich dziwnych zegarów. GLB był ciekawym autem, ale faktycznie "był", bo już nie jest. Audi drogie i nudne - nie ma wow. Cupra Ateca - zbyt podobna i mniej pakowna. Nowy Cupra Leon Sportstourer niby się wyszystko zgadza, ale wizualnie mnie odpycha i ma problemy jakościowe (infotainment i stukające DCC). Cupra Terramar - ma być, ale nikt nie wie tak naprawdę kiedy i za ile. Volvo XC60 ciekawa opcja (mi blokada do 180 nie szkodzi), ale już blisko 300k. Auto prawie idealne oczywiście istnieje, ale grubo przekracza założony budżet. Jak żyć ;) 

Szwagier kupił X5 zegary tragedia i obsługa tęgo całego systemu tez tragedia. Będę obserwował jakieś młode GLB AMG po demo tak żeby w 260k się zmieścić. Jak się nie uda to pokraka Mini lub Ateca. Ale czekam na ten ich kolejny lifting żeby matryce dodali i inne diwajsy. Terramar z zewnątrz ładne ale strach się bać co odwalili z multimediami i duży minus, ze ostrzeżenia o przekroczeniu prędkości nie da się wyłączyć. Niby jest obd11 ale to pewnie za rok dwa ogarną. Klikać jak małpa po każdym uruchomieniu mi sie średnio podoba.

 

Teraz mam włączone zapamiętywanie trybów jazdy po ponownym uruchomieniu. Na stale powyłączane wszelkie sikacze etc. Oszaleć można w nowych autach... Tylko BMW ma to pod jednym przyciskiem.

Link to comment
Share on other sites

O terramarze właśnie niewiele wiadomo, a przede wszystkim nie ma pewnych dat i cen. Mam nadzieję, że nieco poszerzą możliwości personalizacji w tej marce - obecnie lakiery to 3 odcienie szarosci, biały, czarny, mat. Wnętrze czarne lub granat. Koniec . Może w Terramarze będzie lepiej, ale nie spodziewam się, bo taka dziwna polityka VW. Oglądałem parę dni temu Tiguana III - wizualnie no OK, ale wnętrze może być czarny materiał, czarna lub jansoszara skóra z plastikowej krowy (czyli za 2-3  lata spęka). Mocnej benzyny z 4x4 na razie nie ma- ma być, ale tanio nie będzie, bo diesel z 4x4 to dziś wydatek 230k.

47 minut temu, wujek napisał(a):

Teraz mam włączone zapamiętywanie trybów jazdy po ponownym uruchomieniu. Na stale powyłączane wszelkie sikacze etc. Oszaleć można w nowych autach... Tylko BMW ma to pod jednym przyciskiem.

A to ciekawe, bo u mnie zostaje ostatni używany tryb. W rodzinie pojawiła się w zeszłym roku Arona i tam przy każdym odpaleniu powraca do trybu Comfort. Denerwujące to jest.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Manx napisał(a):

O terramarze właśnie niewiele wiadomo, a przede wszystkim nie ma pewnych dat i cen. Mam nadzieję, że nieco poszerzą możliwości personalizacji w tej marce - obecnie lakiery to 3 odcienie szarosci, biały, czarny, mat. Wnętrze czarne lub granat. Koniec . Może w Terramarze będzie lepiej, ale nie spodziewam się, bo taka dziwna polityka VW. Oglądałem parę dni temu Tiguana III - wizualnie no OK, ale wnętrze może być czarny materiał, czarna lub jansoszara skóra z plastikowej krowy (czyli za 2-3  lata spęka). Mocnej benzyny z 4x4 na razie nie ma- ma być, ale tanio nie będzie, bo diesel z 4x4 to dziś wydatek 230k.

A to ciekawe, bo u mnie zostaje ostatni używany tryb. W rodzinie pojawiła się w zeszłym roku Arona i tam przy każdym odpaleniu powraca do trybu Comfort. Denerwujące to jest.

Odis trzeba użyć i trwale zmienić. Normalnie to się wszystko resetowało. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 9.05.2024 o 00:10, klaudio napisał(a):

Na premierze zapowiadali, że odświeżony Formentor (jakoś tak dziwnie podkreślili, że na przykładzie niemieckiego rynku) będzie miał cenę chyba o około 1000 Euro wyższą od obecnego, ale w cenniku na www.cupraofficial.de widać jednak różnicę 2000 Euro dla wersji 1.5 z DSG (dostępny jest jeszcze konfigurator sprzed FL: 40200 Euro i po FL: 42100 Euro). U nas konfiguratora nowej wersji brak. Pewnie muszą sprzedać większość z placu po normalnej cenie, skoro u nas był taki duży popyt.

 

Dzisiaj pojawil sie cennik nowego Formentora.

NIe jest jakos mocno drozej niz bylo, a dodatkowo wersja 1,5TSI z DSG ma miekka hybryde.

Przy czym w zasadzie, trzeba doliczyc od razu 10kPLN na 2 pakiety Edge i Intelligent Drive.

 

https://www.cupraofficial.pl/cenniki

image.png.966f5f555017021f43975160baf609c6.png

 

 

image.png

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Dzisiaj pojawil sie cennik nowego Formentora.

NIe jest jakos mocno drozej niz bylo, a dodatkowo wersja 1,5TSI z DSG ma miekka hybryde.

Przy czym w zasadzie, trzeba doliczyc od razu 10kPLN na 2 pakiety Edge i Intelligent Drive.

 

https://www.cupraofficial.pl/cenniki

 

Nie wygląda to źle, inaczej te pakiety skonfigurowali niż wcześniej i wyposażenie podstawowe też jest trochę inne, ale fakt, te dwa o których piszesz to taki rozsądny wybór, można się jeszcze o matrixy pokusić i ewentualnie lepsze audio. Plus za elektryczną klapę w standardzie i opony wielosezonowe w opcji. Ja musiałem zamawiać do Ateki dodatkowo i teraz zostanę z kompletem prawie "nowych" letnich.

Na którymś kanale na YT widziałem zapowiedzi polskiego przedstawiciela Cupry, że na koniec roku ma być premiera Terramara. Zobaczymy, czy się wyrobią w czasie, bo jak na razie, to kończy się na samych zapowiedziach od dawna. No i jeszcze kwestia wprowadzenia go do sprzedaży na polski rynek, bo jak widać po odświeżonym Formentorze nie spieszą się z tym w porównaniu z krajami zachodniej EU, no ale jak patrzyłem na stokowe auta na stronie Cupry, to mają jeszcze >1000 Formentorów sprzed FL do opchnięcia, więc... 😁

Swoją drogą polskie przedstawicielstwo albo mocno tnie koszty albo jest niekompetentne np. w obszarze strony www, która jest wizytówką firmy, bo na stronie często są błędy w danych, błędy w konfiguratorze albo w ogóle konfigurator nie działa albo dla jednego modelu albo w ogóle nie działa tak jak teraz. I taki stan potrafi się utrzymywać tygodniami, więc albo mają jakiegoś "informatyka" świadczącego im usługi po godzinach, jak już się obrobi na swoim etacie albo dorywczo podnajmują jakąś firmę na ograniczoną liczbę man-days w miesiącu 😁 Ale jeśli i tak ludzie kupują, to po co się starać.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.