format Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 Jako że odkopałem w TeslaMate sesję ładowania SOC 10%-90% na superchargerze 250kW wydaje się że warto się podzielić tworząc temat dla żółtodziobów i hejterów. W największym skrócie, w dużej części współczesnych aut szybkie ładowanie działa naprawdę w niewielkim oknie czasowym. W przypadku Tesli Model 3 na akumulatorach Panasonica ładowanie 250kW kończy się już przy 17%-18% naładowania. Poniżej 100kW spadamy na poziomie 51% naładowania baterii. Poniżej 50kW spadamy od około 80%. 90% to już 33kW i moc leci na pysk. Ostatecznie, od 10 do 90%, średnia moc ładowania to tylko 87 kW. Podsumowując, warto jeździć na oparach, ładować się od 5 do 50% i lecieć dalej, bo wtedy na kablu spędzamy najmniej czasu. PS. Tak, wiem, u @mrBEAN wygląda to znacznie lepiej 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 39 minut temu, format napisał: Ostatecznie, od 10 do 90%, średnia moc ładowania to tylko 87 kW. Podsumowując, warto jeździć na oparach, ładować się od 5 do 50% i lecieć dalej, bo wtedy na kablu spędzamy najmniej czasu. PS. Tak, wiem, u @mrBEAN wygląda to znacznie lepiej Rozbudowałbym tą wypowiedź, że to co opisujesz, to dotyczy głównie Tesli i jest powtarzalne zazwyczaj. Choć zdaje się SR ma mieć teraz jakąś inną baterię i odbiegającą krzywą ładowania od standardu Tesli!? Bo patrząc szerzej, to raczej panuje chaos i jest wiele zależności. Ogólnie nadal warto robić doktorat z użytkowania EV, bo się przydaje dla komfortowego użytkowania Dla porównania kilka wykresów wozów tych z większymi bateriami: TM3 LR TM3 SR Mustang Mach-e Skoda Enyaq/VW ID.3-4 Audi e-tron BMW iX3 I teraz to co robi różncę - 800V EV6/Ioniq 5 Myślę, że fajnie widać powyżej, jak różne są pomysły na krzywą ładowania. Tesla i VAG miękko, a reszta pisane po pijaku Nie ukrywam, że ta z EV6 mi się podoba, choć jeszcze nie było dane skosztować 2 z przodu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 15 godzin temu, format napisał: Podsumowując, warto jeździć na oparach, ładować się od 5 do 50% i lecieć dalej, bo wtedy na kablu spędzamy najmniej czasu. Mhm. A jaka jest odległość między ładowarkami 250kW w Polsce? Da się skoczyć "na oparach"? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 8 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 59 minut temu, iwik napisał: Mhm. A jaka jest odległość między ładowarkami 250kW w Polsce? Da się skoczyć "na oparach"? Około 10000 kilometrów! 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 8 godzin temu, format napisał: Około 10000 kilometrów! zartownis. dodaj ze w calej PL jest jedna i to wymaga jazdy po ladowaniu do tej samej przez wlochy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.