PawelWaw Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 (edited) Wlasnie co najoptymalniej kupic na wyjazdy ? Z autem to pewnie daja Type2-Type2. Co kupic zeby ladowac sie z zwyklego euro gniazdka, z silowego gniazdka ? Edited April 5, 2022 by PawelWaw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelixSv Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 28 minutes ago, PawelWaw said: Wlasnie co najoptymalniej kupic na wyjazdy ? Z autem to pewnie daja Type2-Type2. Co kupic zeby ladowac sie z zwyklego euro gniazdka, z silowego gniazdka ? Z każdym EV dostaniesz type2-type2 (bo Leafa nie bierzesz pod uwagę). Z niektórymi EV (np chyba Volvo) dostaje się też kabel do ładowania z domowego gniazdka. Ja mam tylko T2-T2. Korci mnie czasem, żeby kupić na gniazdko domowe, ale chyba sobie daruję. Innych kabli z wtyczkami na siłę (czerwonymi czy niebieskimi) nie rozważam. Są różne wynalazki, np takie jak na zdjęciu, ale ja się nie muszę tak wygłupiać... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted April 5, 2022 Author Share Posted April 5, 2022 42 minuty temu, HelixSv napisał: Z każdym EV dostaniesz type2-type2 (bo Leafa nie bierzesz pod uwagę). Z niektórymi EV (np chyba Volvo) dostaje się też kabel do ładowania z domowego gniazdka. Ja mam tylko T2-T2. Korci mnie czasem, żeby kupić na gniazdko domowe, ale chyba sobie daruję. Innych kabli z wtyczkami na siłę (czerwonymi czy niebieskimi) nie rozważam. Są różne wynalazki, np takie jak na zdjęciu, ale ja się nie muszę tak wygłupiać... taka to juz moze przesada ale ladowarka do gniazdka euro + przejsciowka na sile to chyba juz rozsadnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kravitz Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 Godzinę temu, PawelWaw napisał: Wlasnie co najoptymalniej kupic na wyjazdy ? Z autem to pewnie daja Type2-Type2. Co kupic zeby ladowac sie z zwyklego euro gniazdka, z silowego gniazdka ? Do VW dostalem cegiełkę do ładowania z gniazdka 230V. I kabel chyba Type2 <-> Type2 Dokupiłem druga cegiełkę na siłowe gniazdo 400V Taki model https://evston.com/pl/przenosne-stacje-ladowania/84-przenosna-stacja-ladowania-zencar-11kw-6-16a-do-gniazda-silowego-16a-5pin.html Zasadniczo to działa i tyle, ale nie jestem do końca zadowolony, bo cholernie ciężko końcówki tej ładowarki wchodzą zarówno w gniazdo w ścianie, jak i w gniazdo do Golfa. Na tyle ciężko, że gniazdo w ścianie zwyczajnie uszkodziłem jak odłączałem ładowarkę i teraz ładuję z gniazdka 32A z przejściówką na 16A. Przejściówka się jeszcze nie uszkodziła. Na mieście do tej pory ładowałem się w trzech miejscach i wszędzie te końcówki wchodzą w miarę lekko, podobnie jak ta ładowarka 230V od VW. Zakładam zatem że gniazdko w Golfie jest wymiarowe, a to od ładowarki Zencar nie. Jak sam kupowałem tą dodatkową ładowarkę, to założyłem wątek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted April 5, 2022 Author Share Posted April 5, 2022 5 minut temu, kravitz napisał: Do VW dostalem cegiełkę do ładowania z gniazdka 230V. I kabel chyba Type2 <-> Type2 Dokupiłem druga cegiełkę na siłowe gniazdo 400V Taki model https://evston.com/pl/przenosne-stacje-ladowania/84-przenosna-stacja-ladowania-zencar-11kw-6-16a-do-gniazda-silowego-16a-5pin.html ok czyli trzeba cos takiego + adapter i mamy euro i silowe ogarniete na wyjazdach. jak ktos smignie do dokmu na mazury i bedzie tylko gniazdko zwykle to sie doladuje https://evston.com/pl/akcesoria-i-adaptery/91-adapter-cee-16a-do-wtyczki-schuko-16a.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted April 5, 2022 Author Share Posted April 5, 2022 jeszcze jedno glupie pytanie, wybaczcie majac taka ladowarke, podlaczamy sie i ladujemy. to sie jakos blokuje zeby nikt nam tej ladowarki nie "pozyczyl" ??? https://evston.com/pl/przenosne-stacje-ladowania/84-przenosna-stacja-ladowania-zencar-11kw-6-16a-do-gniazda-silowego-16a-5pin.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelixSv Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 1 hour ago, PawelWaw said: jeszcze jedno glupie pytanie, wybaczcie majac taka ladowarke, podlaczamy sie i ladujemy. to sie jakos blokuje zeby nikt nam tej ladowarki nie "pozyczyl" ??? https://evston.com/pl/przenosne-stacje-ladowania/84-przenosna-stacja-ladowania-zencar-11kw-6-16a-do-gniazda-silowego-16a-5pin.html Wtyczka jest domyślnie zablokowana w gniazdku w samochodzie, więc wszystkie kable/ładowarki jednoczęściowe są bezpieczne. Nie wiem, jak jest z tymi dwuczęściowymi. Możliwe, że da się "pożyczyć" ten kawałek przy źródle prądu... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 4 godziny temu, PawelWaw napisał: Z autem to pewnie daja Type2-Type2. Nie dają I ten warto mieć, chociaż może się zdarzyć, że użyjesz raz w roku ale to zależy od tego gdzie będziesz bywał. 4 godziny temu, PawelWaw napisał: Co kupic zeby ladowac sie z zwyklego euro gniazdka, z silowego gniazdka ? Ze zwykłego gniazdka do dostaniesz z autem zasilacz do ładowania. A jeśli będziesz miał 3-fazowe gniazdo, to wtedy opcji jest kilka. Polecane są, EVSE Zencar, wallbox Webasto, lub od siebie polecam Wallbox Pulsar Plus - jest apka z licznikiem, harmonogramem i wyborem amperażu. Do tego sprzęt z górnej półki, z wieloma zabezpieczeniami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kravitz Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 3 godziny temu, PawelWaw napisał: ok czyli trzeba cos takiego + adapter i mamy euro i silowe ogarniete na wyjazdach. jak ktos smignie do dokmu na mazury i bedzie tylko gniazdko zwykle to sie doladuje https://evston.com/pl/akcesoria-i-adaptery/91-adapter-cee-16a-do-wtyczki-schuko-16a.html Od biedy wystarczy, ale moim zdaniem to takie mało wygodne. Kable od ładowarki siłowej są ciężkie i grube prawie jak wąż ogrodowy. A te od 230V to kable prawie jak od żelazka. Jest spora różnica. A co do blokady. Tak, kabla nie wyciągniesz z samochodu. Tak jest w VW przynajmniej. Musisz użyć przycisku na pilocie do otwarcia zamka (nawet jak otwarty) lub przycisku wewnątrz na drzwiach do otwarcia zamka. Ladowarki te co mam mają kable nierozłączne, wiec jak nie wyjmiesz kabla to i całej ładowarki nie weźmiesz. Chyba ze kabel utkniesz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted April 5, 2022 Author Share Posted April 5, 2022 Teraz, kravitz napisał: Kable od ładowarki siłowej są ciężkie i grube prawie jak wąż ogrodowy. A te od 230V to kable prawie jak od żelazka. Jest spora różnica. Cenna uwaga, trzeba to organoleptycznie sprawdzić czy się zmieści w bagażniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kravitz Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 44 minuty temu, PawelWaw napisał: Cenna uwaga, trzeba to organoleptycznie sprawdzić czy się zmieści w bagażniku Do bagażnika wejdzie, ale to zwyczajnie niewygodne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted April 5, 2022 Author Share Posted April 5, 2022 1 minutę temu, kravitz napisał: Do bagażnika wejdzie, ale to zwyczajnie niewygodne. Do przedniego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HanYs Posted April 7, 2022 Share Posted April 7, 2022 W dniu 5.04.2022 o 13:04, PawelWaw napisał: Do przedniego W razie czego możesz kupić małą przyczepkę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted April 7, 2022 Author Share Posted April 7, 2022 5 godzin temu, HanYs napisał: W razie czego możesz kupić małą przyczepkę. To chyba z generatorem diesla 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.