ppmarian Napisano 4 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2022 Tylko tych diesli coraz mniej Jak pisałem wcześniej u mnie też miał być diesel ale nic z 4x4 sensownego nie było na rynku A rav4 pali w trasie jak diesel, za to po mieście jest oszczędniejsza, W podobnej trasie Tiguan 4wd 2.0TSI spalał ponad 10l Z tym "jak diesel" to ostrożnie. Bo takie wyniki mam w xc90 z uczciwych 140W lżejszej budzie spokojnie można 1-2l mniej. A dokładając VAT to V przelotowych robi się wir w baku w takiej hybrydzie i różnicy do ww TSI 2.0 praktycznie nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 8 godzin temu, ppmarian napisał(a): Z tym "jak diesel" to ostrożnie. Bo takie wyniki mam w xc90 z uczciwych 140 W lżejszej budzie spokojnie można 1-2l mniej. A dokładając VAT to V przelotowych robi się wir w baku w takiej hybrydzie i różnicy do ww TSI 2.0 praktycznie nie ma. Dookladnie, 140 licznikowe, to 8, 140 GPS - jakies 8,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 10 godzin temu, ppmarian napisał(a): Z tym "jak diesel" to ostrożnie. Bo takie wyniki mam w xc90 z uczciwych 140 W lżejszej budzie spokojnie można 1-2l mniej. Litr może udało by się zejść 6.5 to mało realne przy 140km/h 10 godzin temu, ppmarian napisał(a): A dokładając VAT to V przelotowych robi się wir w baku w takiej hybrydzie i różnicy do ww TSI 2.0 praktycznie nie ma. Tak jadąc szybciej TSI spali tyle samo, a hybryda więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Godzinę temu, akisel napisał(a): Dookladnie, 140 licznikowe, to 8, 140 GPS - jakies 8,5 Ale co ma GPS do spalania ? Podałem wyniki dla licznikowych wartości Wiem ile robiłem km Kia a ile toyotą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 10 godzin temu, Koonrad napisał(a): Podałem wyniki dla licznikowych wartości Wiem ile robiłem km Kia a ile toyotą Nie wiesz, że twoje spalanie najlepiej znają ludzie jeżdżący zupełnie innymi autami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 2 minuty temu, ghost2255 napisał(a): Nie wiesz, że twoje spalanie najlepiej znają ludzie jeżdżący zupełnie innymi autami? To normalne na AK Wiedziałem też że TDI produkuje paliwo, ale że TSI ma cudowne właściwości to w sumie nowość W ostatnich 5latach akurat sporo jeździłem dieslami i wiem ile paliły Kaszkaj 1.6 na 59-62l robił od 800 do 950km, czyli nawet oszczędnie jeżdżąc ciężko było zejść poniżej 7l/100km Sportage 1.6 paliła trochę więcej w trasie ale ciut mniej w mieście, ale tu też na 56-60l robiło się max 850km, ale na autostradzie to bliżej 700km, tutaj przy oszczędnej jeździe te 6.5 dało się osiągnąć I teraz rav4 która jest większa i cięższa a na 48-50l robi od 600-800km, przeważnie jest to 700-750km Dla porównania x3 które paliło 12-14l LPG, czy wspomniany Tiguan który na A1 pokazał ponad 10l/100km z trasy łódź-gdansk (może pod wiatr było ) Wszystkie auta 4x4 Za to dość oszczędny był kadjar 1.4TB który pokazywał 7-7.5l, ale to było 2wd I co już wcześniej pisałem, spalanie rav4 z przyczepą kempingowa też nie odstawało od diesla w Kia To są wszystko auta którymi jeździłem, czyli podobne trasy, podobny styl jazdy. Choć muszę przyznać że rav4 bardziej wymusza oszczędzanie, bo podświadomie dąży się do tego żeby ta kontrolka EV świeciła jak najwięcej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 To normalne na AK Wiedziałem też że TDI produkuje paliwo, ale że TSI ma cudowne właściwości to w sumie nowość W ostatnich 5latach akurat sporo jeździłem dieslami i wiem ile paliły Kaszkaj 1.6 na 59-62l robił od 800 do 950km, czyli nawet oszczędnie jeżdżąc ciężko było zejść poniżej 7l/100km Sportage 1.6 paliła trochę więcej w trasie ale ciut mniej w mieście, ale tu też na 56-60l robiło się max 850km, ale na autostradzie to bliżej 700km, tutaj przy oszczędnej jeździe te 6.5 dało się osiągnąć I teraz rav4 która jest większa i cięższa a na 48-50l robi od 600-800km, przeważnie jest to 700-750km Dla porównania x3 które paliło 12-14l LPG, czy wspomniany Tiguan który na A1 pokazał ponad 10l/100km z trasy łódź-gdansk (może pod wiatr było ) Wszystkie auta 4x4 Za to dość oszczędny był kadjar 1.4TB który pokazywał 7-7.5l, ale to było 2wd I co już wcześniej pisałem, spalanie rav4 z przyczepą kempingowa też nie odstawało od diesla w Kia To są wszystko auta którymi jeździłem, czyli podobne trasy, podobny styl jazdy. Choć muszę przyznać że rav4 bardziej wymusza oszczędzanie, bo podświadomie dąży się do tego żeby ta kontrolka EV świeciła jak najwięcej Obecne d4 volvo po fabrycznym wirusie w budzie xc40 pali mniej niż poprzedni Grand Scenic 1.6biturbo diesel mimo że ma blisko 80KM więcej i kapcie 235 vs rowerowych 195 od renault. A zasiegi 1000km nie są legendami tylko realnymi wynikami do osiągnięcia zakldajac stateczny styl jazdy Świat nie kończy się na dieslach 1.6...Jedzilem taka rav4 i o ile faktycznie obchodząc się delikatnie z gazem spala bardzo bardzo mało to juz jedząc normalnie z ciezka noga wciąga podobnie do ww. 2.0tsi a przy tych robi nieprzyjemne wycie...To jest świetny naped dla satecznego kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 22 minuty temu, ppmarian napisał(a): Obecne d4 volvo po fabrycznym wirusie w budzie xc40 pali mniej niż poprzedni Grand Scenic 1.6biturbo diesel mimo że ma blisko 80KM więcej i kapcie 235 vs rowerowych 195 od renault. A zasiegi 1000km nie są legendami tylko realnymi wynikami do osiągnięcia zakldajac stateczny styl jazdy Świat nie kończy się na dieslach 1.6... Jedzilem taka rav4 i o ile faktycznie obchodząc się delikatnie z gazem spala bardzo bardzo mało to juz jedząc normalnie z ciezka noga wciąga podobnie do ww. 2.0tsi a przy tych robi nieprzyjemne wycie... To jest świetny naped dla satecznego kierowcy. To dość ciekawe kolega ma xc40 benzynę to przy prędkościach plus VAT na autostradzie chla jak głupie, więcej niż moje 380KM. Widać z dieselem ta buda lepiej współpracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 To dość ciekawe kolega ma xc40 benzynę to przy prędkościach plus VAT na autostradzie chla jak głupie, więcej niż moje 380KM. Widać z dieselem ta buda lepiej współpracuje. Buda jak buda. Ten diesel biturbo jest mega oszczędny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 W dniu 5.12.2022 o 13:05, Koonrad napisał(a): Ale co ma GPS do spalania ? Podałem wyniki dla licznikowych wartości Wiem ile robiłem km Kia a ile toyotą … Mialem na myśli to, ze licznikowe 140, to jakies 134 z gps a 140 z gps, to juz pod 150 licznikowe (w przypadku mojego) Ty „podałeś uczciwe 140” dla Ciebie uczciwe = licznikowe, jak teraz sie okazalo dla mnie bardziej uczciwe 140 to z GPS, chociażby dla tego, ze „suszarki” mierzą te z GPS teraz ok? no i tak informacyjnie, napewno nie mialem podważać czy negować Twoja wypowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2022 W dniu 7.12.2022 o 08:05, akisel napisał(a): … Mialem na myśli to, ze licznikowe 140, to jakies 134 z gps a 140 z gps, to juz pod 150 licznikowe (w przypadku mojego) Ty „podałeś uczciwe 140” dla Ciebie uczciwe = licznikowe, jak teraz sie okazalo dla mnie bardziej uczciwe 140 to z GPS, chociażby dla tego, ze „suszarki” mierzą te z GPS teraz ok? no i tak informacyjnie, napewno nie mialem podważać czy negować Twoja wypowiedz Rozumiem, tylko po co komplikować Zaraz dojdziemy czy licznik mierzy dokładnie odległość, a czy ciśnienie było właściwe, a jaka klasa opon itd Porównuje to co licznik pokazuje Dodatkowo podałem zasięgi na zbiorniki, bo komputery przekłamują, np w kaszkaju czy dusterze wyraźnie zaniżały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 (edytowane) Kronikarsko stuknęło 30tyś, przegląd zrobiony (koszt coś 1500zł) - olej, filtry (w tym kabinowy), płyn hamulcowy ? (mają wymianę co 30kkm/2lata) zrobili test baterii i wgrali jakieś aktualizacja do modułu komunikacji klocki mają jeszcze 8 i 9mm - dużo a przy okazji kilka spostrzeżeń z okresu jesień/zima wyraźnie wzrosło spalanie, o czym już pisałem, teraz średnia z kilku tyś km wychodzi 7.3L i tak się utrzymuje, czasem spadnie do 7.2 ale generalnie z dystrybutora wychodzi podobnie na zbiorniku (50-48L) robię 650-700km W skali półrocznego użytkowania wygląda to tak (Latem trochę km zrobione z przyczepą, co podnosi średnią) napęd 4x4 robi robotę, tzn w kopnym śniegu auto spokojnie dawało sobie radę, fakt że działa dość nerwowo - tzn czuć jak się dołącza a była okazja pojeździć po śniegu, zarówno kopnym po polach, jak i ubitym na drodze jak niżej nawet bączki da się pokręcić nagrzewa się stosunkowo szybko, chyba szybciej jak diesel z minusów wycieraczki przednie są poza strefą grzaną szyby, więc przymarzają - kolejne auto które ma tak głupie rozwiązanie akurat jechałem w marznącym deszczu i było słabo przy większym mrozie nie mogę dobrać ustawień nadmuchu, w trybie auto jest zimno od szyby, marzną ręce więc trzeba kombinować z ustawieniami manualnymi nadmuchu Edytowane 9 Stycznia 2023 przez Koonrad 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 i stuknęło 30tyś, przegląd zrobiony (koszt coś 1500zł) - olej, filtry (w tym kabinowy), płyn hamulcowy ? (mają wymianę co 30kkm/2lata) zrobili test baterii i wgrali jakieś aktualizacja do modułu komunikacji klocki mają jeszcze 8 i 9mm - dużo a przy okazji kilka spostrzeżeń z okresu jesień/zima wyraźnie wzrosło spalanie, o czym już pisałem, teraz średnia z kilku tyś km wychodzi 7.3L i tak się utrzymuje, czasem spadnie do 7.2 ale generalnie z dystrybutora wychodzi podobnie na zbiorniku (50-48L) robię 650-700km napęd 4x4 robi robotę, tzn w kopnym śniegu auto spokojnie dawało sobie radę, fakt że działa dość nerwowo - tzn czuć jak się dołącza a była okazja pojeździć po śniegu, zarówno kopnym po polach, jak i ubitym na drodze jak niżej nawet bączki da się pokręcić nagrzewa się stosunkowo szybko, chyba szybciej jak diesel z minusów wycieraczki przednie są poza strefą grzaną szyby, więc przymarzają - kolejne auto które ma tak głupie rozwiązanie akurat jechałem w marznącym deszczu i było słabo przy większym mrozie nie mogę dobrać ustawień nadmuchu, w trybie auto jest zimno od szyby, marzną ręce więc trzeba kombinować z ustawieniami manualnymi nadmuchu Jeśli to prawda z tym szarpaniem przy dołączaniu napędu to dla mnie dyskalifilacja. Tyle że ja przesiadłem się z subaru i jest wymagający jeśli chodzi o płynność w balansowaniu napedu przód/tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 (edytowane) 9 minut temu, ppmarian napisał(a): Jeśli to prawda z tym szarpaniem przy dołączaniu napędu to dla mnie dyskalifilacja. Tyle że ja przesiadłem się z subaru i jest wymagający jeśli chodzi o płynność w balansowaniu napedu przód/tył czemu miało by być nieprawdą mam porównanie do xdrive, nissan (kaszka, duster), sportage najlepiej wypada xdrive który działa niezauważalnie, raz w błocie zdarzyło się że poczułem dołączenie napędu kaszkaj też płynnie dołączał tył nawet na śniegu duster i kia nie jeździłem po śniegu, ale kia w błocie wyraźnie czuć było jak dopina napęd rav4 wypada chyba najgorzej, ale porównywalnie z kia na pewno nie jest to subaru ale też nie jest crv I gen jak chcesz tym polatać bokami to słabo, raz jest podsterowny i wyjeżdża przodem a za chwilę czuć że tył ciągnie i podsterowność znika ale to auto chyba nie do tego jest stworzone w normalnej jeździe napęd nie przeszkadza, bardziej przeszkadza bardzo czułe ESP w X3 nawet w włączonym ESP można poczuć że wchodzi w uślizg i dopiero ESP delikatnie ingeruje rav4 przy minimalnym uślizgu szarpie tak że można nos o kierownicę rozbić Edytowane 9 Stycznia 2023 przez Koonrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 10 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2023 czemu miało by być nieprawdą mam porównanie do xdrive, nissan (kaszka, duster), sportage najlepiej wypada xdrive który działa niezauważalnie, raz w błocie zdarzyło się że poczułem dołączenie napędu kaszkaj też płynnie dołączał tył nawet na śniegu duster i kia nie jeździłem po śniegu, ale kia w błocie wyraźnie czuć było jak dopina napęd rav4 wypada chyba najgorzej, ale porównywalnie z kia na pewno nie jest to subaru ale też nie jest crv I gen jak chcesz tym polatać bokami to słabo, raz jest podsterowny i wyjeżdża przodem a za chwilę czuć że tył ciągnie i podsterowność znika ale to auto chyba nie do tego jest stworzone w normalnej jeździe napęd nie przeszkadza, bardziej przeszkadza bardzo czułe ESP w X3 nawet w włączonym ESP można poczuć że wchodzi w uślizg i dopiero ESP delikatnie ingeruje rav4 przy minimalnym uślizgu szarpie tak że można nos o kierownicę rozbić Jak pisałem dla mnie to dramat bo dużo jedze po śniegu. U mnie subaru bardzo wysoko postawiło poprzeczkę. Taki misiek phev mimo tył miał pędzony tylko z el silnika balansowal napędem super płynie. Podobnie haldex obecnej generacji w volvo (czego nie można powiedzieć o poprzednich generacjach haldex) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 10 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2023 13 godzin temu, ppmarian napisał(a): Jak pisałem dla mnie to dramat bo dużo jedze po śniegu. U mnie subaru bardzo wysoko postawiło poprzeczkę. Taki misiek phev mimo tył miał pędzony tylko z el silnika balansowal napędem super płynie. Podobnie haldex obecnej generacji w volvo (czego nie można powiedzieć o poprzednich generacjach haldex) ale tak jak pisałem, jak nie chcesz jeździć poślizgami to ten napęd nie przeszkadza większym problemem jest ESP miałem np taką sytuację że wyjeżdżam z bocznej drogi w lewo, na głównej błoto pośniegowe, koła skręcone, gaz żeby się włączyć i ESP musiało wykryć uślizg skręconych kół (wtedy tak agresywnie reaguje) i auto zamiast przyspieszać zwalnia pierwszy raz miałem taką sytuację, dość niebezpieczną, bo poślizgu nie było, a ja prawie zostałem na środku skrzyżowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 ale tak jak pisałem, jak nie chcesz jeździć poślizgami to ten napęd nie przeszkadza większym problemem jest ESP miałem np taką sytuację że wyjeżdżam z bocznej drogi w lewo, na głównej błoto pośniegowe, koła skręcone, gaz żeby się włączyć i ESP musiało wykryć uślizg skręconych kół (wtedy tak agresywnie reaguje) i auto zamiast przyspieszać zwalnia pierwszy raz miałem taką sytuację, dość niebezpieczną, bo poślizgu nie było, a ja prawie zostałem na środku skrzyżowaniaJeździłem RAV4 Hybrid plugin latem dookoła komina i trochę po autostradzie bardzo pozytywnie odebrałem to auto ale potem co piszesz dla mnie skreślone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 22 Marca 2023 Udostępnij Napisano 22 Marca 2023 W dniu 8.07.2022 o 21:31, Koonrad napisał(a): tempomat 140km/h, przejechanie ok 20km, w sumie bez zmiany prędkości (było pusto), jazda A2 więc w miarę po równym, delikatnie pod wiatr czyli w takich warunkach trzeba liczyć 8-8.5L czyli praktycznie tyle samo co mniejszy i lzejszy UX. jechalem w nocy, zakladam, ze wiatru nie bylo. 25km z tempomatem ustawionym na 140km/h dalo dokladnie 7.9l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2023 to dla statystyki i podtrzymania wątku dziś serwis 45kkm, zrobiony pakiet minimum czyli oleje i filtry, o cenę nie pytałem reszta bez zarzutów ... hmm kia już 3x lawetę zaliczyła do tego momentu trochę wkurzają te przeglądy co 15kkm, czyli u mnie wypada co 3-4miesiące plus taki że auta nie muszę myć bo ASO ogarnia pochwalić trzeba ASO, serwis umawiam z tygodniowym wyprzedzeniem i termin można wybierać (kia3tyg wcześniej zaklepywałem godzinę) 2h kawka, przeglądnięte maile z korpo i auto zrobione, łącznie z myciem i sprzątaniem wnętrza pochwalić muszę jednak napęd, całkiem dobrze sobie radzi i tylko raz się zakopałem w piasku i koleinach (siadła na brzuchu) tam gdzie dustery idą, rav4 też daje radę nie ma problemu żeby brakło prądu w baterii dla tylnego silnika (napęd na tylną oś jest tylko elektryczny) zrobiło się ciepło to od razu spalanie poleciało w dół, już na baku robię 750km (50L), a komputer z max 7.4 zleciał na 6.9L (ten tydzień średnia 6.7) widać na wykresie miesięcznym jak zima zwiększa spalanie w hybrydzie tarcze/klocki chyba będą do wymiany ze starości, zrobiłem kolejne 15kkm i dalej klocki mają 8mm ale ja nigdy klocków nie zużywałem szybko, często do 60-70kkm nie było potrzeby wymiany nawet w kaszkaju 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.