Skocz do zawartości

Rav4 HEV 4x4 2022


Rekomendowane odpowiedzi



 
Tylko tych diesli coraz mniej
Jak pisałem wcześniej u mnie też miał być diesel ale nic z 4x4 sensownego nie było na rynku
 
A rav4 pali w trasie jak diesel, za to po mieście jest oszczędniejsza, 
W podobnej trasie Tiguan 4wd 2.0TSI spalał ponad 10l 
 


Z tym "jak diesel" to ostrożnie. Bo takie wyniki mam w xc90 z uczciwych 140

W lżejszej budzie spokojnie można 1-2l mniej.

A dokładając VAT to V przelotowych robi się wir w baku w takiej hybrydzie i różnicy do ww TSI 2.0 praktycznie nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ppmarian napisał(a):


 

 


Z tym "jak diesel" to ostrożnie. Bo takie wyniki mam w xc90 z uczciwych 140

W lżejszej budzie spokojnie można 1-2l mniej.

A dokładając VAT to V przelotowych robi się wir w baku w takiej hybrydzie i różnicy do ww TSI 2.0 praktycznie nie ma.

 

Dookladnie, 140 licznikowe, to 8, 140 GPS - jakies 8,5

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ppmarian napisał(a):


 

 


Z tym "jak diesel" to ostrożnie. Bo takie wyniki mam w xc90 z uczciwych 140

W lżejszej budzie spokojnie można 1-2l mniej.

Litr może udało by się zejść

6.5 to mało realne przy 140km/h

 

10 godzin temu, ppmarian napisał(a):

 

A dokładając VAT to V przelotowych robi się wir w baku w takiej hybrydzie i różnicy do ww TSI 2.0 praktycznie nie ma.

 

 

Tak jadąc szybciej TSI spali tyle samo, a hybryda więcej 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Koonrad napisał(a):

Podałem wyniki dla licznikowych wartości

Wiem ile robiłem km Kia a ile toyotą 

Nie wiesz, że twoje spalanie najlepiej znają ludzie jeżdżący zupełnie innymi autami? :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ghost2255 napisał(a):

Nie wiesz, że twoje spalanie najlepiej znają ludzie jeżdżący zupełnie innymi autami? :hehe:

 

To normalne na AK :phi:

Wiedziałem też że TDI produkuje paliwo, ale że TSI ma cudowne właściwości to w sumie nowość ;)

 

W ostatnich 5latach akurat sporo jeździłem dieslami i wiem ile paliły

Kaszkaj 1.6 na 59-62l robił od 800 do 950km, czyli nawet oszczędnie jeżdżąc ciężko było zejść poniżej 7l/100km

Sportage 1.6 paliła trochę więcej w trasie ale ciut mniej w mieście, ale tu też na 56-60l robiło się max 850km, ale na autostradzie to bliżej 700km, tutaj przy oszczędnej jeździe te 6.5 dało się osiągnąć

 

I teraz rav4 która jest większa i cięższa a na 48-50l robi od 600-800km, przeważnie jest to 700-750km 

 

Dla porównania x3 które paliło 12-14l LPG, czy wspomniany Tiguan który na A1 pokazał ponad 10l/100km z trasy łódź-gdansk (może pod wiatr było ;) )

Wszystkie auta 4x4

 

Za to dość oszczędny był kadjar 1.4TB który pokazywał 7-7.5l, ale to było 2wd

 

I co już wcześniej pisałem, spalanie rav4 z przyczepą kempingowa też nie odstawało od diesla w Kia 

 

To są wszystko auta którymi jeździłem, czyli podobne trasy, podobny styl jazdy.

Choć muszę przyznać że rav4 bardziej wymusza oszczędzanie, bo podświadomie dąży się do tego żeby ta kontrolka EV świeciła jak najwięcej :phi:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To normalne na AK :phi:
Wiedziałem też że TDI produkuje paliwo, ale że TSI ma cudowne właściwości to w sumie nowość
 
W ostatnich 5latach akurat sporo jeździłem dieslami i wiem ile paliły
Kaszkaj 1.6 na 59-62l robił od 800 do 950km, czyli nawet oszczędnie jeżdżąc ciężko było zejść poniżej 7l/100km
Sportage 1.6 paliła trochę więcej w trasie ale ciut mniej w mieście, ale tu też na 56-60l robiło się max 850km, ale na autostradzie to bliżej 700km, tutaj przy oszczędnej jeździe te 6.5 dało się osiągnąć
 
I teraz rav4 która jest większa i cięższa a na 48-50l robi od 600-800km, przeważnie jest to 700-750km 
 
Dla porównania x3 które paliło 12-14l LPG, czy wspomniany Tiguan który na A1 pokazał ponad 10l/100km z trasy łódź-gdansk (może pod wiatr było )
Wszystkie auta 4x4
 
Za to dość oszczędny był kadjar 1.4TB który pokazywał 7-7.5l, ale to było 2wd
 
I co już wcześniej pisałem, spalanie rav4 z przyczepą kempingowa też nie odstawało od diesla w Kia 
 
To są wszystko auta którymi jeździłem, czyli podobne trasy, podobny styl jazdy.
Choć muszę przyznać że rav4 bardziej wymusza oszczędzanie, bo podświadomie dąży się do tego żeby ta kontrolka EV świeciła jak najwięcej :phi:
 
Obecne d4 volvo po fabrycznym wirusie w budzie xc40 pali mniej niż poprzedni Grand Scenic 1.6biturbo diesel mimo że ma blisko 80KM więcej i kapcie 235 vs rowerowych 195 od renault. A zasiegi 1000km nie są legendami tylko realnymi wynikami do osiągnięcia zakldajac stateczny styl jazdy

Świat nie kończy się na dieslach 1.6...

Jedzilem taka rav4 i o ile faktycznie obchodząc się delikatnie z gazem spala bardzo bardzo mało to juz jedząc normalnie z ciezka noga wciąga podobnie do ww. 2.0tsi a przy tych robi nieprzyjemne wycie...

To jest świetny naped dla satecznego kierowcy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, ppmarian napisał(a):

Obecne d4 volvo po fabrycznym wirusie w budzie xc40 pali mniej niż poprzedni Grand Scenic 1.6biturbo diesel mimo że ma blisko 80KM więcej i kapcie 235 vs rowerowych 195 od renault. A zasiegi 1000km nie są legendami tylko realnymi wynikami do osiągnięcia zakldajac stateczny styl jazdy

Świat nie kończy się na dieslach 1.6...

Jedzilem taka rav4 i o ile faktycznie obchodząc się delikatnie z gazem spala bardzo bardzo mało to juz jedząc normalnie z ciezka noga wciąga podobnie do ww. 2.0tsi a przy tych robi nieprzyjemne wycie...

To jest świetny naped dla satecznego kierowcy.

To dość ciekawe kolega ma xc40 benzynę to przy prędkościach plus VAT na autostradzie chla jak głupie, więcej niż moje 380KM. Widać z dieselem ta buda lepiej współpracuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2022 o 13:05, Koonrad napisał(a):

Ale co ma GPS do spalania ?

Podałem wyniki dla licznikowych wartości

Wiem ile robiłem km Kia a ile toyotą 

 

Mialem na myśli to, ze licznikowe 140, to jakies 134 z gps

a 140 z gps, to juz pod 150 licznikowe (w przypadku mojego)

Ty „podałeś uczciwe 140”

dla Ciebie uczciwe = licznikowe, jak teraz sie okazalo

dla mnie bardziej uczciwe 140 to z GPS, chociażby dla tego, ze „suszarki” mierzą te z GPS 

teraz ok?

;)

no i tak informacyjnie, napewno nie mialem podważać czy negować Twoja wypowiedz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2022 o 08:05, akisel napisał(a):

Mialem na myśli to, ze licznikowe 140, to jakies 134 z gps

a 140 z gps, to juz pod 150 licznikowe (w przypadku mojego)

Ty „podałeś uczciwe 140”

dla Ciebie uczciwe = licznikowe, jak teraz sie okazalo

dla mnie bardziej uczciwe 140 to z GPS, chociażby dla tego, ze „suszarki” mierzą te z GPS 

teraz ok?

;)

no i tak informacyjnie, napewno nie mialem podważać czy negować Twoja wypowiedz 

 

Rozumiem, tylko po co komplikować

Zaraz dojdziemy czy licznik mierzy dokładnie odległość, a czy ciśnienie było właściwe, a jaka klasa opon itd 

 

Porównuje to co licznik pokazuje

Dodatkowo podałem zasięgi na zbiorniki, bo komputery przekłamują, np w kaszkaju czy dusterze wyraźnie zaniżały

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Kronikarsko 

stuknęło 30tyś, przegląd zrobiony (koszt coś 1500zł) - olej, filtry (w tym kabinowy), płyn hamulcowy ? (mają wymianę co 30kkm/2lata)

zrobili test baterii i wgrali jakieś aktualizacja do modułu komunikacji 

klocki mają jeszcze 8 i 9mm - dużo :)

 

a przy okazji kilka spostrzeżeń z okresu jesień/zima 

wyraźnie wzrosło spalanie, o czym już pisałem, teraz średnia z kilku tyś km wychodzi 7.3L 

i tak się utrzymuje, czasem spadnie do 7.2 ale generalnie z dystrybutora wychodzi podobnie 

na zbiorniku (50-48L) robię 650-700km 

W skali półrocznego użytkowania wygląda to tak

IMG_20230109_182627.jpg.79cd85fa9da53ac6055fbf6ddcf8554b.jpg

(Latem trochę km zrobione z przyczepą, co podnosi średnią)

 

napęd 4x4 robi robotę, tzn w kopnym śniegu auto spokojnie dawało sobie radę,

fakt że działa dość nerwowo - tzn czuć jak się dołącza 

a była okazja pojeździć po śniegu, zarówno kopnym po polach, jak i ubitym na drodze jak niżej :cool:

IMG_20221216_135046.jpg

nawet bączki da się pokręcić :phi:

 

nagrzewa się stosunkowo szybko, chyba szybciej jak diesel

 

z minusów

wycieraczki przednie są poza strefą grzaną szyby, więc przymarzają - kolejne auto które ma tak głupie rozwiązanie

akurat jechałem w marznącym deszczu i było słabo

 

przy większym mrozie nie mogę dobrać ustawień nadmuchu, w trybie auto jest zimno od szyby, marzną ręce

więc trzeba kombinować z ustawieniami manualnymi nadmuchu

 

 

 

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i stuknęło 30tyś, przegląd zrobiony (koszt coś 1500zł) - olej, filtry (w tym kabinowy), płyn hamulcowy ? (mają wymianę co 30kkm/2lata)
zrobili test baterii i wgrali jakieś aktualizacja do modułu komunikacji 
klocki mają jeszcze 8 i 9mm - dużo
 
a przy okazji kilka spostrzeżeń z okresu jesień/zima 
wyraźnie wzrosło spalanie, o czym już pisałem, teraz średnia z kilku tyś km wychodzi 7.3L 
i tak się utrzymuje, czasem spadnie do 7.2 ale generalnie z dystrybutora wychodzi podobnie 
na zbiorniku (50-48L) robię 650-700km 
 
napęd 4x4 robi robotę, tzn w kopnym śniegu auto spokojnie dawało sobie radę,
fakt że działa dość nerwowo - tzn czuć jak się dołącza 
a była okazja pojeździć po śniegu, zarówno kopnym po polach, jak i ubitym na drodze jak niżej :cool:
IMG_20221216_135046.jpg.fb3f9c15dd4e2d2a1420f7e472c8b88c.jpg
nawet bączki da się pokręcić :phi:
 
nagrzewa się stosunkowo szybko, chyba szybciej jak diesel
 
z minusów
wycieraczki przednie są poza strefą grzaną szyby, więc przymarzają - kolejne auto które ma tak głupie rozwiązanie
akurat jechałem w marznącym deszczu i było słabo
 
przy większym mrozie nie mogę dobrać ustawień nadmuchu, w trybie auto jest zimno od szyby, marzną ręce
więc trzeba kombinować z ustawieniami manualnymi nadmuchu
 
 
 
Jeśli to prawda z tym szarpaniem przy dołączaniu napędu to dla mnie dyskalifilacja. Tyle że ja przesiadłem się z subaru i jest wymagający jeśli chodzi o płynność w balansowaniu napedu przód/tył
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ppmarian napisał(a):

Jeśli to prawda z tym szarpaniem przy dołączaniu napędu to dla mnie dyskalifilacja. Tyle że ja przesiadłem się z subaru i jest wymagający jeśli chodzi o płynność w balansowaniu napedu przód/tył

 

czemu miało by być nieprawdą ;)

mam porównanie do xdrive, nissan (kaszka, duster), sportage

najlepiej wypada xdrive który działa niezauważalnie, raz w błocie zdarzyło się że poczułem dołączenie napędu

kaszkaj też płynnie dołączał tył nawet na śniegu

duster i kia nie jeździłem po śniegu, ale kia w błocie wyraźnie czuć było jak dopina napęd

rav4 wypada chyba najgorzej, ale porównywalnie z kia :hmm:

na pewno nie jest to subaru :phi:

ale też nie jest crv I gen

 

jak chcesz tym polatać bokami to słabo, raz jest podsterowny i wyjeżdża przodem

a za chwilę czuć że tył ciągnie i podsterowność znika

ale to auto chyba nie do tego jest stworzone :hmm:

w normalnej jeździe napęd nie przeszkadza, bardziej przeszkadza bardzo czułe ESP 

w X3 nawet w włączonym ESP można poczuć że wchodzi w uślizg i dopiero ESP delikatnie ingeruje

rav4 przy minimalnym uślizgu szarpie tak że można nos o kierownicę rozbić ;)

 

 

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
czemu miało by być nieprawdą
mam porównanie do xdrive, nissan (kaszka, duster), sportage
najlepiej wypada xdrive który działa niezauważalnie, raz w błocie zdarzyło się że poczułem dołączenie napędu
kaszkaj też płynnie dołączał tył nawet na śniegu
duster i kia nie jeździłem po śniegu, ale kia w błocie wyraźnie czuć było jak dopina napęd
rav4 wypada chyba najgorzej, ale porównywalnie z kia :hmm:
na pewno nie jest to subaru :phi:
ale też nie jest crv I gen
 
jak chcesz tym polatać bokami to słabo, raz jest podsterowny i wyjeżdża przodem
a za chwilę czuć że tył ciągnie i podsterowność znika
ale to auto chyba nie do tego jest stworzone :hmm:
w normalnej jeździe napęd nie przeszkadza, bardziej przeszkadza bardzo czułe ESP 
w X3 nawet w włączonym ESP można poczuć że wchodzi w uślizg i dopiero ESP delikatnie ingeruje
rav4 przy minimalnym uślizgu szarpie tak że można nos o kierownicę rozbić
 
 
 
Jak pisałem dla mnie to dramat bo dużo jedze po śniegu.

U mnie subaru bardzo wysoko postawiło poprzeczkę.

Taki misiek phev mimo tył miał pędzony tylko z el silnika
balansowal napędem super płynie. Podobnie haldex obecnej generacji w volvo (czego nie można powiedzieć o poprzednich generacjach haldex)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ppmarian napisał(a):

Jak pisałem dla mnie to dramat bo dużo jedze po śniegu.

U mnie subaru bardzo wysoko postawiło poprzeczkę.

Taki misiek phev mimo tył miał pędzony tylko z el silnika
balansowal napędem super płynie. Podobnie haldex obecnej generacji w volvo (czego nie można powiedzieć o poprzednich generacjach haldex)

 

ale tak jak pisałem, jak nie chcesz jeździć poślizgami to ten napęd nie przeszkadza 

większym problemem jest ESP

miałem np taką sytuację że wyjeżdżam z bocznej drogi w lewo, na głównej błoto pośniegowe, koła skręcone, gaz żeby się włączyć

i ESP musiało wykryć uślizg skręconych kół (wtedy tak agresywnie reaguje) i auto zamiast przyspieszać zwalnia 

pierwszy raz miałem taką sytuację, dość niebezpieczną, bo poślizgu nie było, a ja prawie zostałem na środku skrzyżowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
ale tak jak pisałem, jak nie chcesz jeździć poślizgami to ten napęd nie przeszkadza 
większym problemem jest ESP
miałem np taką sytuację że wyjeżdżam z bocznej drogi w lewo, na głównej błoto pośniegowe, koła skręcone, gaz żeby się włączyć
i ESP musiało wykryć uślizg skręconych kół (wtedy tak agresywnie reaguje) i auto zamiast przyspieszać zwalnia 
pierwszy raz miałem taką sytuację, dość niebezpieczną, bo poślizgu nie było, a ja prawie zostałem na środku skrzyżowania
Jeździłem RAV4 Hybrid plugin latem dookoła komina i trochę po autostradzie bardzo pozytywnie odebrałem to auto ale potem co piszesz dla mnie skreślone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
W dniu 8.07.2022 o 21:31, Koonrad napisał(a):

 

tempomat 140km/h, przejechanie ok 20km, w sumie bez zmiany prędkości (było pusto), jazda A2 więc w miarę po równym, delikatnie pod wiatr

 

czyli w takich warunkach trzeba liczyć 8-8.5L

 

czyli praktycznie tyle samo co mniejszy i lzejszy UX.

jechalem w nocy, zakladam, ze wiatru nie bylo. 25km z tempomatem ustawionym na 140km/h dalo dokladnie 7.9l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

to dla statystyki i podtrzymania wątku ;)

dziś serwis 45kkm, zrobiony pakiet minimum czyli oleje i filtry, o cenę nie pytałem 

reszta bez zarzutów ... hmm kia już 3x lawetę zaliczyła do tego momentu :phi:

trochę wkurzają te przeglądy co 15kkm, czyli u mnie wypada co 3-4miesiące 

plus taki że auta nie muszę myć bo ASO ogarnia ;)

 

pochwalić trzeba ASO, serwis umawiam z tygodniowym wyprzedzeniem i termin można wybierać (kia3tyg wcześniej zaklepywałem godzinę)

2h kawka, przeglądnięte maile z korpo i auto zrobione, łącznie z myciem i sprzątaniem wnętrza 

 

pochwalić muszę jednak napęd, całkiem dobrze sobie radzi i tylko raz się zakopałem w piasku i koleinach (siadła na brzuchu)

tam gdzie dustery idą, rav4 też daje radę ;) nie ma problemu żeby brakło prądu w baterii dla tylnego silnika (napęd na tylną oś jest tylko elektryczny) 

 

zrobiło się ciepło to od razu spalanie poleciało w dół, już na baku robię 750km (50L), a komputer z max 7.4 zleciał na 6.9L (ten tydzień średnia 6.7)

widać na wykresie miesięcznym jak zima zwiększa spalanie w hybrydzie 

image.png.4c82ca5dd217804e31c5b3202e3536a2.png

tarcze/klocki chyba będą do wymiany ze starości, zrobiłem kolejne 15kkm i dalej klocki mają 8mm :phi:

ale ja nigdy klocków nie zużywałem szybko, często do 60-70kkm nie było potrzeby wymiany nawet w kaszkaju 

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.