Skocz do zawartości

Rav4 HEV 4x4 2022


Rekomendowane odpowiedzi

i stało się, od zeszłego tygodnia mam okazje pierwszy raz jeździć prawdziwą hybrydą (wcześniej była MHEV kia sportage 1.6 diesel)

auto jak w temacie

 

tak na początek 

najgorszy wynik

image.png.cccdc9083c9db16de30bf9d77e8ef3a8.png

 

i najlepszy 

image.png.89c42d1c210338b8daddc4b3a2cb5d67.png

 

na razie uczę się auta, ale spalanie ogólnie na plus, trasa 350km z czego połowa po autostradzie 140km/h, wyszło 7-6.5L

kręcąc się lokalnie da się utrzymać 5-5.5L

 

silnik faktycznie wyje i to odruchowo powoduje odjęcie nogi z gazu ;)

ale bezstopniowy automat jest OK, a 220KM robi swoje :)

zaskoczony jestem ile auto % przejeżdża w trybie EV, o ile na eSce jest to kilka/kilkanaście %

tak na krajówce czy podmiejskich drogach dochodzi do 50%, a nawet udało się wykręcić 70%

 

na razie przejechane 1500km

 

jest gdzieś poradnik jak efektywnie korzystać z napędu ?

bo szukałem i raczej ogólniki, a mnie np ciekawi czy dotykając pedału hamulca zwiększa się odzysk prądu czy nie ma to znaczenia 

rav4 ma w bogatszych wersjach łopatki do sterowania siłą "hamowania prądem" niestety moja tego nie posiada

 

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruszać żwawo, po osiągnięciu żądanej prędkości odpuścić lekko gazu i jechać na EV. 

Ale najlepiej zapomnieć i po prostu jeździć. Komputer sam zdecyduje skąd czerpać moc do jazdy i dać mu robić swoje. O ile nie będziesz chciał być pierwszy zawsze i wszędzie, to sam zobaczysz, że elektronika jest dobrze zaprojektowana i sama daje sobie najlepiej radę.

 

To jest nowe auto, ale w starszych dbać o hamulce. W Toyotach lubią się zapiekać prowadniczki i są zwiększone opory toczenia, przez co wzrasta zużycie paliwa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Koonrad napisał:

le spalanie ogólnie na plus, trasa 350km z czego połowa po autostradzie 140km/h, wyszło 7-6.5L

Toyota RAV4 słynęła ze spore zużycia w trasie właśnie.

Mam prośbę, jak zrobisz trasę głównie autostradową tak min.  140 km/h to daj znać ile zużywa.

 

4 godziny temu, Koonrad napisał:

kręcąc się lokalnie da się utrzymać 5-5.5L

To taki hybrydowy standard w tych gabarytach, co robi wrażenie.

 

4 godziny temu, Koonrad napisał:

silnik faktycznie wyje

No cóż 😄 

 

4 godziny temu, Koonrad napisał:

jest gdzieś poradnik jak efektywnie korzystać z napędu ?

Jeździć po prostu. Im delikatniej tym taniej, zasada jest uniwersalna.

 

4 godziny temu, Koonrad napisał:

a mnie np ciekawi czy dotykając pedału hamulca zwiększa się odzysk prądu czy nie ma to znaczenia 

Powinno o ile Toyka nie zmaściła tego. Zresztą powinno się to dać zaobseerować na tym CHG-ECO-PWR mierzu po lewej.

Zwróć uwagę przy delikatnym dohamowaniu czy wychyla się więcej w stronę chargowania ;) 

 

Jaki tam jest zbiornik? Ile zasięgu pokazuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Toyota RAV4 słynęła ze spore zużycia w trasie właśnie.

Mam prośbę, jak zrobisz trasę głównie autostradową tak min.  140 km/h to daj znać ile zużywa.

Mogę zresetować przy wjeździe i przejechać kawałek, ostatnio ciężko jest swobodnie rozpędzić się do tych 140 ;)

Max miałem 7.3 po 250km autostradą i 50km krajówką

 

 

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

 

To taki hybrydowy standard w tych gabarytach, co robi wrażenie.

 

Za tydzień testy z przyczepą kempingową 😌

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

 

No cóż 😄 

 

Jeździć po prostu. Im delikatniej tym taniej, zasada jest uniwersalna.

 

Powinno o ile Toyka nie zmaściła tego. Zresztą powinno się to dać zaobseerować na tym CHG-ECO-PWR mierzu po lewej.

Zwróć uwagę przy delikatnym dohamowaniu czy wychyla się więcej w stronę chargowania ;) 

 

Tak, jak dotykam pedału hamulca to CHG opada w stronę OFF

i mocniej się naciska tym bliżej i w pewnym momencie przechodzi na pole OFF 

Poza tym lekkie dotknięcie pedału a auto wyraźnie zwalnia, stąd pytanie

Zwłaszcza że wybieram się w góry i hamowanie na zjazdach nie jest wskazane i można niby lewarkiem i biegami 

 

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Jaki tam jest zbiornik? Ile zasięgu pokazuje?

 

Instrukcja podaje 55L w tym 8l rezerwa, zasięg pokazał 850, ale potem spadło i może 750-800 się zrobi.

Tam jest też jakiś myk z komputerem, pokazuje zero zasięgu, a ludzie piszą że zrobili po tym 30-50km i zatankowali 52-53l

Wychodzi że zasięg pokazuje do rezerwy, której zostaje 8l

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, Koonrad said:

Tam jest też jakiś myk z komputerem, pokazuje zero zasięgu, a ludzie piszą że zrobili po tym 30-50km i zatankowali 52-53l

Wychodzi że zasięg pokazuje do rezerwy, której zostaje 8l

 

Standard w japonskich autach ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Koonrad napisał:

Tak, jak dotykam pedału hamulca to CHG opada w stronę OFF

i mocniej się naciska tym bliżej i w pewnym momencie przechodzi na pole OFF 

Poza tym lekkie dotknięcie pedału a auto wyraźnie zwalnia, stąd pytanie

Zwłaszcza że wybieram się w góry i hamowanie na zjazdach nie jest wskazane i można niby lewarkiem i biegami

 

Obserwuj pole z ładowaniem, w Ravie nie ma przełączenia rekuperacji na B, musisz sobie pomagać lekko wciskając hamulec lub przełączyć tryb na sport i hamować silnikiem.

Trochę to ułomne ale pewnie też i idiotoodporne.

Sama jazda Ravem jest ok, nawet mi przypadła do gustu może poza wyglądem ;]

Na trasie robię spalanie 5-7 w zależności jakie drogi i jakie prędkości. W mieście daje się zejść poniżej 5 wg kompa.

Irytująca jest klapa bagażnika, która pracuje jak parkingowy z kijem w d00pie. Wolno, spokojnie i do tego każdy musi słyszeć że się otwiera bądź zamyka ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Koonrad napisał:

image.png.89c42d1c210338b8daddc4b3a2cb5d67.png

 

kręcąc się lokalnie da się utrzymać 5-5.5L

 

Co ciekawe lzejszy i mniejszy UX wcale nie ma nizszego spalania, w miescie ciezko zejsc ponizej 5l, a 3.5l jeszcze sie zonie nie udalo :P


tak z ciekawosci, jak jest rozwiazany naped 4x4 w RAVie? 

tam jest dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, komor napisał:

 

Obserwuj pole z ładowaniem, w Ravie nie ma przełączenia rekuperacji na B, musisz sobie pomagać lekko wciskając hamulec lub przełączyć tryb na sport i hamować silnikiem.

wyższa wersja ma łopatki na kierownicy i można nimi sterować siłą rekuperacji 

tutaj chyba faktycznie tylko "muskanie" pedału hamulca

 

22 minuty temu, komor napisał:

Trochę to ułomne ale pewnie też i idiotoodporne.

Sama jazda Ravem jest ok, nawet mi przypadła do gustu może poza wyglądem ;]

a mnie się wygląd akurat podoba, chyba pierwsza ravka która jest OK

i to jest na plus ws do wcześniej używanego sportage

na minus na pewno hałas, przy 140 świszczy wiatr w uszczelkach drzwi :(

fotele też jakieś takie bardziej kanapowe, kia miała wygodniejsze, niemniej po 4h nie czułem zmęczenia

 

22 minuty temu, komor napisał:

Na trasie robię spalanie 5-7 w zależności jakie drogi i jakie prędkości. W mieście daje się zejść poniżej 5 wg kompa.

Irytująca jest klapa bagażnika, która pracuje jak parkingowy z kijem w d00pie. Wolno, spokojnie i do tego każdy musi słyszeć że się otwiera bądź zamyka ;l

miałem chwilę elektryczną klapę, faktycznie wkurzające wolne zamykanie

teraz mam zwykłą i mogę sobie normalnie szybko pierdyknąć :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, komandos80 napisał:

Co ciekawe lzejszy i mniejszy UX wcale nie ma nizszego spalania, w miescie ciezko zejsc ponizej 5l, a 3.5l jeszcze sie zonie nie udalo :P


tak z ciekawosci, jak jest rozwiazany naped 4x4 w RAVie? 

tam jest dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi?
 

 

tak, w hybrydzie jest dodatkowy silnik elektryczny, co ciekawe model 4x4 ma DMC przyczepy 1650kg, a model z napędem FWD ma tylko 800kg

4x4 ma też kilka KM więcej 222KM ws 218KM w FWD, ale wynika to z różnicy globalnej, benzyna (176KM) i elektryka (120(KM) ma tyle samo :hmm:

ale są chyba jeszcze 2.0 benzyny z klasycznym napędem 4x4 

 

te 3.5L to trzeba się postarać, podmiejski ruch (ale normalna jazda "do sklepu na wsi"), max 70km/h i bardzo delikatne obchodzenie się z gazem,

auto było rozgrzane i temp zew ok 20'C 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Koonrad napisał:

 

tak, w hybrydzie jest dodatkowy silnik elektryczny, co ciekawe model 4x4 ma DMC przyczepy 1650kg, a model z napędem FWD ma tylko 800kg

4x4 ma też kilka KM więcej 222KM ws 218KM w FWD, ale wynika to z różnicy globalnej, benzyna (176KM) i elektryka (120(KM) ma tyle samo :hmm:

ale są chyba jeszcze 2.0 benzyny z klasycznym napędem 4x4

 

 

Pewnie w tym wypadku chodzi o trakcje, FWD ślizga się jak but na lodzie przy pełnym gazie na starcie. 4x4 załatwia tutaj sprawę i przy przyczepie daje pewno rade, a FWD pewnie jeszcze bardziej by się ślizgał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Koonrad napisał:

 

w hybrydzie tylko elektryk

A wiesz w ogóle jaka ma moc? Jakoś nie znalazłem tego w katalogu toyoty, a w Lexusie ux to jest jakieś smiesze 7KM.

 

Swoją drogą, tak sobie myślę, że tego typu napęd może jeszcze bardziej wpływać na obniżenie zużycia paliwa, bo układ ma dwa silniki elektryczne, którymi może wydajniej sterować.

 

Przy okazji wczoraj sprawdziłem, że da się jednak uzyskać niższe spalanie niż 5l, ale mimo to do 3.5l nie udało mi się zejść :P

image.png.2f6962bd4fbe2986750b5a8a4b8b7723.png

 

Edytowane przez komandos80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, komandos80 napisał:

A wiesz w ogóle jaka ma moc? Jakoś nie znalazłem tego w katalogu toyoty, a w Lexusie ux to jest jakieś smiesze 7KM.

 

 

też nie widzę info w oficjalnych materiałach

kolega @vavoom pisał że 68KM, widać że coś tam potrafi i auto samy tyłem z rolek wyjedzie

tu znowu podają że 55KM

https://e.autokult.pl/35025,hybryda-w-terenie-toyota-rav4-pokazuje-ze-mozna

 

dodatkowy silnik powinien skuteczniej odzyskać energię przy hamowaniu, nawet jest to na grafice ;)

ale auto jest też 100kg cięższe i w efekcie spalanie średnie producent podaje wyższe

za to ma szybszy start do 100km/h, ale to pewnie kwestia trakcji jak już ktoś pisał

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koonrad napisał:

kolega @vavoom pisał że 68KM

 

2 godziny temu, Koonrad napisał:

tu znowu podają że 55KM

 

RAV4 o oznaczeniu AVA44 z lat 2015-2018 ma 68 KM/139 Nm.

RAV4 o oznaczeniu AXAH54 od 2018 w górę ma 55 KM/120 Nm.

RAV4 PHV o oznaczeniu AXAP54 od 2020 w górę ma 55 KM/121 Nm.

 

 

5 godzin temu, komandos80 napisał:

w Lexusie ux to jest jakieś smiesze 7KM

6.8 KM/55 Nm.

Edytowane przez vavoom
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, komandos80 napisał:

az 100kg? myslalem, ze mniej
sam silnik to chyba tyle nie wazy, moze baterii tez wiecej wlozyli?

 

dokładnie 90kg - 2135 ws 2225kg 

to nie tylko silnik ale napęd, może inne zawieszenie, dodatkowe wzmocnienia karoserii żeby ten silnik podwiesić, kable itd

spokojnie uzbiera się 90kg

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, komandos80 napisał:

az 100kg? myslalem, ze mniej
sam silnik to chyba tyle nie wazy, moze baterii tez wiecej wlozyli?

Sam silnik 41-42 kg.

W przypadku UX jest to około 29 kg, ta jednostka w odróżnieniu od Rav4 ma tylko dwa wałki zamiast trzech i nie jest generatorem, nie odzyskuje energii, to tylko zwykły silnik elektryczny.

Edytowane przez vavoom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.07.2022 o 20:51, mrBEAN napisał:

Toyota RAV4 słynęła ze spore zużycia w trasie właśnie.

Mam prośbę, jak zrobisz trasę głównie autostradową tak min.  140 km/h to daj znać ile zużywa.

 

tempomat 140km/h, przejechanie ok 20km, w sumie bez zmiany prędkości (było pusto), jazda A2 więc w miarę po równym, delikatnie pod wiatr

uComjCkaWbzJSsoTg50hrW0RM7Keei-Tu4PIBBhM

czyli w takich warunkach trzeba liczyć 8-8.5L

wg mnie tragedii nie ma, sportage diesel spalił by może litr mniej

ale tiguan 2.0TSI w takich warunkach pali koło 10L

 

obecnie z 1000km z czego połowa po A, połowa po krajówkach i podmiejskich wyszło poniżej 6l

jazda raczej spokojna, ale bez zamulania z tirami ;)

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minutes ago, Koonrad said:

 

tempomat 140km/h, przejechanie ok 20km, w sumie bez zmiany prędkości (było pusto), jazda A2 więc w miarę po równym, delikatnie pod wiatr

obecnie z 1000km z czego połowa po A, połowa po krajówkach i podmiejskich wyszło poniżej 6l

jazda raczej spokojna, ale bez zamulania z tirami ;)

 

 

Jak dla mnie to spalanie rewelacja jak na gabaryty i pojemnosc silnika :ok:

Co ciekawe ta hybryde mozna chyba nawet zagazowac bo 2,5 ma wtrysk posredni.

Ja czekam az sie pojawi Corolla Cross z ta hybryda 5 generacji i chce sie umowic na jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Koonrad napisał:

 

czyli w takich warunkach trzeba liczyć 8-8.5L

Wszystko poniżej 10 w takim kiosku ruchu to dobry wynik 👍

Czyli nie m tragedii 👌

 

Zdjęcie tylko u mnie się nie wyświetla? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Jak dla mnie to spalanie rewelacja jak na gabaryty i pojemnosc silnika :ok:

Co ciekawe ta hybryde mozna chyba nawet zagazowac bo 2,5 ma wtrysk posredni.

Ja czekam az sie pojawi Corolla Cross z ta hybryda 5 generacji i chce sie umowic na jazdy.

Nie wiem jak z Ravką, ale pozostałe hybrydy ludzie gazują i to nowe 8]. Dotyczy to także aut kupowanych przez osoby prywatne a nie tylko Ubery. Toyota niby nie robi z tym problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minutes ago, sherif said:

Nie wiem jak z Ravką, ale pozostałe hybrydy ludzie gazują i to nowe 8]. Dotyczy to także aut kupowanych przez osoby prywatne a nie tylko Ubery. Toyota niby nie robi z tym problemów.

 

Gazuja 1,8 i 2,5 bo te sa na wtrysku posrednim.

Ten nowy 2,0 to juz bezposredni wtrysk.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mrBEAN napisał:

Wszystko poniżej 10 w takim kiosku ruchu to dobry wynik 👍

Czyli nie m tragedii 👌

 

Zdjęcie tylko u mnie się nie wyświetla? 

 

Zdjęcie zalinkowalem z googla tak jak wcześniejsze :hmm:

 

Obecnie testuje z przyczepą, zrobiłem 600km i wyszło średnie 9L 

I tu jest pozytywne zaskoczenie, bo x3 z 2.0 150km (też wolnossąca benzyna) spalała ponad 16l LPG 

A jazda ravką nieporównywalnie przyjemniejsza, nie było góry żeby spuchła

Sportage diesel palił 8-9l z tą samą przyczepą

 

Trochę tylko zaczyna wyć przy 100km/h i na podjazdach

ale do 85-90km/h jazda jest komfortowa i silnika prawie nie słychać 

Jutro dalsze testy, przed nami góry w Cro 😎

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Gazuja 1,8 i 2,5 bo te sa na wtrysku posrednim.

Ten nowy 2,0 to juz bezposredni wtrysk.

 

Co ważne rav4 ma miejsce na butlę pod podłogą bagażnika - jest pełnowymiarowe koło zapasowe 

A obecnie ten 2.5 nie jest już też na bezpośrednim wtrysku ?

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pojeżdżone po wyspie i wynik poniżej 5l, dziś z trasy 50km wyszło 4.6l/100km z klimą bo trochę grzeje ;)

Jazda spokojna, nastawiona na widoki 60-70km/h

 

I jeszcze taka ciekawostka, gdyby ktoś mówił, że hybryda tylko do miasta 

IMG_20220715_181941.jpg.1bd54a715b1bc5e9f1fda1b6ba164de5.jpg

75% trasy w trybie EV, ale specyfika odcinka idealna, bo podjazdy i zjazdy, więc spalinowy załączał się tylko pod górki

 

Co do samej trasy z przyczepą kempingową, to średnia z 1050km wyszła 8.9l/100km wg komputera 

max wskoczyło na autostradzie w Cro i było to 9.2

Odcinek autostradowy obliczone z dystrybutora 9.4, odcinek mieszany 8.6

Więc jak dla mnie wynik super, mając na uwadze moc i gabaryty oraz dotychczasowe doświadczenia

 

 A na deser rav'ka po oliwką 😉

IMG_20220715_215059.jpg.867b25d87d97c7e9002650a7f308be24.jpg

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

małe podsumowanie wyjazdu wakacyjnego, zrobiliśmy 2500km z haczykiem

Cuu2u2Kw1AF2sjejVgnBWI2GMgM1qW5ge2nDri_l

 

tak jak pisałem w stronę CRO wyszło 8.9L, ale już powrót 8.5L/100km

kH8XZlqOOVJ-D4_P_tbURXjgBNI15JWU1m_yHibF

jazda w trybie ECO dała by taki efekt ?

jechaliśmy trochę mniej autostradą, bo wracaliśmy przez Plitvice, to jakieś 300km drogami krajowymi gdzie jechało się wolniej

z drugiej strony powrót w upale, miejscami temp zewnętrzna 38'C - to co na zdjęciu to dopiero w PL w nocy 

 

jazda po wyspie Pag zamknęła się w 4.5L/100km, co jest wynikiem naprawdę niezłym, ale było to zupełnie na luzie, ale jednak z klimą 

 

więc spalanie mega pozytywne zaskoczenie, to przedkłada się też na znośmy zasięg - z przyczepą spokojnie 600km (zbiornik 55L)

a to była największa obawa jak zamawiałem auto

 

żeby tylko nie o spalaniu

auto nie męczy, robiliśmy odcinki po max 9h i wysiadałem prosty, choć na pierwsze odczucie fotele nie są wygodne - nie trzymają tyłka ;)

ponieważ jechaliśmy wolno - 90-95km/h max, to było cicho, czasem na podjazdach słychać silnik - fatycznie wyje, w manualu nie trzymał bym takich wysokich obrotów

światła mijania świecą blisko (muszę to sprawdzić na SKP, temat gdzieś na forum rav4 się przewijał)

ws do Sportage dużo bliżej, ale w KIA czasami mi migali, więc tam było pewnie przegięcie w drugą stronę :hmm:

 

trochę wątpliwości było jak się zachowywać przy dłuższych zjazdach, gdzie zwłaszcza z przyczepą powinno się jak najmniej używać hamulca

starałem się delikatnie operować pedałem hamulca, tak aby wskaźnik był w poz CHG, ale auto jeszcze nie hamowało klockami, nie wiem na ile to się udawało

ale felgi są prawie czyste po 4tyś km, więc chyba nie dostały mocno 

tu brakuje mi łopatek na kierownicy do sterowania ładowaniem, a pedał hamulca powinien zostać do hamowania

raz użyłem trybu manualnego w skrzyni do hamowania silnikiem, działa i da się normalnie "zbijać biegi" 

 

dużo lepiej niż w KIA działa asystent pasa, trzyma auto pewnie na środku pasa, a nie myszkuje od linii do linii jak w Sportage

można puścić spokojnie kierownicę i idzie jak po szynach, niestety kilka kilkanaście sekund i pika a potem się wyłącza

 

tempomat aktywny działa trochę nerwowo i np w korku mocno przyspiesza żeby zaraz potem ostro zahamować :hmm:

podobnie słabo działają automatyczne światła drogowe, późno się wyłaczają co powoduje miganie aut z naprzeciwka

zwłaszcza jak ktoś jest daleko, to automat tego nie wykrywa, ten z naprzeciwka mignie długimi i wtedy zmienia na mijania

ale jak tamten zgasi, to automat znowu przerzuci na drogowe :bzik: i w sumie robi się bezużyteczny, bo nawet jak się ręcznie przerzuci

to automat potrafi znowu włączyć drogowe - tu w KIA działało o niebo lepiej 

 

jeszcze z użytkowych plusów - duży bagażnik chyba większy niż w X3 i sporo większy niż w Sportage

 

tak przy okazji, ktoś naśmiewał się z patyczka na zegarach w Suzuki, ale Toyota też ma taki patyczek,

widać go w dolnym prawym rogu, służy do zmiany licznika przebiegu - łączny, trip1, trip2, jasność 

 

auto będzie miało za chwilę miesiąc i przejechane niecałe 4tyś km o ogólne wrażenia jednak :ok:

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

Dużo ludzi aktualnie? Są gdzieś luzy czy jeden na drugim? :) 

 

Na turystyczny z tym 😜

W ostatnim tygodniu przybyło Niemców i wolnych parcel zostało niewiele, na części nieparcelowanej było połowę wolne, ale w cieniu trzeba już poszukać miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Koonrad napisał:

 

Na turystyczny z tym 😜

W ostatnim tygodniu przybyło Niemców i wolnych parcel zostało niewiele, na części nieparcelowanej było połowę wolne, ale w cieniu trzeba już poszukać miejsca

 

Wszystko opisałeś od A do Z i nie ma o co zapytać 😜

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

to tak tylko dla podtrzymania wątku - rav'ce stuknęło 15kkm, właśnie wróciłem z przeglądu - zmieniony olej i filtr 

reszta bez uwag, może przyczepił bym się do wycieraczek bo smużą, ale od początku słabo zbierały :hmm:

 

pochwalić mogę serwis Toyoty (byłem w Romanowscy Kraków), w 2h ogarnęli temat z myciem i sprzątaniem wnętrza, obsługa na duży plus ws do KIA

terminy bez problemu z tygodniowym wyprzedzeniem (w kia 3tyg)

i nie trzeba panicznie pilnować przebiegu, bo jest zapas i jak się przekroczy 15kkm to nikt gwarancji nie chce zabierać

(w kia przekroczenie 30kkm skutkuje utratą gwarancji ? - tak przynajmniej twierdzi ASO)

minus że przegląd co 15kkm, dla mnie to pewnie 4x w roku, dobrze że sprawny serwis :)

 

do auta się już przyzwyczaiłem, więc i do wad ;)

ale ogólnie IMO zmiana na plus ws do sportage

zwłaszcza że KIA przy 11tyś poszła na pół roku do serwisu na remont silnika, potem był jeszcze temat sprzęgła i do 15kkm zaliczyła 2x lawetę :(

 

obecnie spalanie z kilkunastu tankowań 6.5L/100km, ale 50% przebiegów robię po A z prędkością do 140km/h 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 24.07.2022 o 19:05, Koonrad napisał(a):

niestety kilka kilkanaście sekund i pika a potem się wyłącza

 

Jak to się wyłącza? :totalszok:

Przecież to zaprzeczenie całej koncepcji asystenta pasa. On ma mi uratować życie gdy zasnę lub zasłabnę a nie się wyłączyć i mnie zabić.

:O

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał(a):

Ale on jechal z przeczepa na haku...

 

A to trochę zmienia postać rzeczy. Czyli Ranger z dieslem pali tyle co hybrydowa RAVka z przyczepą. Chociaż pewnie prędkości też są nieporównywalne.

:ok:

 

 

BTW, mam zamiar w najbliższych miesiącach pojechać ze 2-3 razy gdzieś z przyczepą. Ciekawe ile mi wtedy spali.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

A to trochę zmienia postać rzeczy. Czyli Ranger z dieslem pali tyle co hybrydowa RAVka z przyczepą. Chociaż pewnie prędkości też są nieporównywalne.

:ok:

 

 

BTW, mam zamiar w najbliższych miesiącach pojechać ze 2-3 razy gdzieś z przyczepą. Ciekawe ile mi wtedy spali.

 

 

Kia sportage diesel z identyczna przyczepą i podobnym stylem jazdy paliła podobnie

Ranger jest cięższy, nie wiem co będziesz holował, ale pewnie ponad 10l spali

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Jak to się wyłącza? :totalszok:

Przecież to zaprzeczenie całej koncepcji asystenta pasa. On ma mi uratować życie gdy zasnę lub zasłabnę a nie się wyłączyć i mnie zabić.

:O

 

 

 

No się wyłącza, pika żeby obudzić wyświetla komunikat i przestaje prowadzić 

 

A co u ciebie można iść na tylną kanapę się godzinkę drzemnąć ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Koonrad napisał(a):

 

No się wyłącza, pika żeby obudzić wyświetla komunikat i przestaje prowadzić 

 

A co u ciebie można iść na tylną kanapę się godzinkę drzemnąć ?

 

 

Pika, pika a gdy nie ma reakcji to się zatrzyma i włączy awaryjne. VW też tak mają. 

 

Edytowane przez Furvus_Eques
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Pika, pika a gdy nie ma reakcji to się zatrzyma i włączy awaryjne. VW też tak mają. 

 

:ok:

Może też zacznie hamować jak wykryje że auto zjeżdża z jezdni :hmm:

ale nic takiego nie widziałem w instrukcji

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam, i serio zupełnie bez złośliwości, dlaczego padło na RAV4?
Powiem szczerze, że mam okazję jeździć czasem i dla mnie ten samochód jest... dziwny. Źle mi się nim jeździ, mimo że nie mogę mu nic zarzucić. :hmm: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2022 o 13:47, AstraC napisał(a):

Zapytam, i serio zupełnie bez złośliwości, dlaczego padło na RAV4?
Powiem szczerze, że mam okazję jeździć czasem i dla mnie ten samochód jest... dziwny. Źle mi się nim jeździ, mimo że nie mogę mu nic zarzucić. :hmm: 

 

Bo nie było wyboru, miał być diesel z 4x4 i mało kto takie auto w ogóle ma w ofercie, a ci co mają, nie byli w stanie zagwarantować terminu dostawy a zwłaszcza ceny 

Padła propozycja rav4 która miała być dostępna w 6 miesięcy i w sumie tak przyszła

Alternatywą była sportage TB, ale tu bałem się spalania i chyba mam dość Kia

Miałem dużo wątpliwości ale ciekawość jak to jest z hybrydą zwyciężyła ;)

Kolega który ma rav4 i który trochę doradzał, powiedział że początkowo też nie za bardzo mu pasowała, ale z czasem to auto lubi się coraz bardziej

U mnie było podobnie, początkowo średnie wrażenia, ale dziś nie zamienił bym na sportage i chyba polubiłem się z rav4 :phi:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

w uzupełnieniu bo zaczęło się robić zimno i spalanie trochę wzrosło

komputer pokazuje obecnie 6.9-7.1 L/100km, na 49-48L robię 700km (latem 800km, rekord 850km)

 

przy okazji bo @mrBEAN pytał - w tym tygodniu zrobiłem prawe cały bak po autostradzie z licznikowym 140km/h 

spalanie skoczyło do 8,9-8,5L wg aplikacji, a średnia spalania z całego zbiornika 600km/49l = ok 8,2L/100km

średnia prędkość z A4 na 300km wyszła 111km/h - spalanie wg aplikacji 8.4L/100km

image.png.45d65f7fb8cf029988f04c3311ca2a75.png

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Koonrad napisał(a):

przy okazji bo @mrBEAN pytał - w tym tygodniu zrobiłem prawe cały bak po autostradzie z licznikowym 140km/h 

spalanie skoczyło do 8,9-8,5L wg aplikacji, a średnia spalania z całego zbiornika 600km/49l = ok 8,2L/100km

średnia prędkość z A4 na 300km wyszła 111km/h - spalanie wg aplikacji 8.4L/100km

 

Czyli w moim przypadku jednak zakup hybrydy chyba nie ma wiekszego sensu.

Zdecydowana wiekszosc przebiegow to wlasnie A + S z licznikowymi predkosciami 130-150km/h.

Po miescie jezdze sporadycznie, nie wiem czy sie z 200km miesiecznie uzbiera.

Podobne wartosci mialem z Tucsonie HEV, tez okolice 9l przy takich przelotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Czyli w moim przypadku jednak zakup hybrydy chyba nie ma wiekszego sensu.

Zdecydowana wiekszosc przebiegow to wlasnie A + S z licznikowymi predkosciami 130-150km/h.

Po miescie jezdze sporadycznie, nie wiem czy sie z 200km miesiecznie uzbiera.

Podobne wartosci mialem z Tucsonie HEV, tez okolice 9l przy takich przelotach.

Na autostrady to chyba nadal najlepszy diesel. W dużej budzie turbo benzyna tez swoje wypije. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wujek napisał(a):

Na autostrady to chyba nadal najlepszy diesel. W dużej budzie turbo benzyna tez swoje wypije. 

 

Tylko tych diesli coraz mniej 🙄

Jak pisałem wcześniej u mnie też miał być diesel ale nic z 4x4 sensownego nie było na rynku

 

A rav4 pali w trasie jak diesel, za to po mieście jest oszczędniejsza, 

W podobnej trasie Tiguan 4wd 2.0TSI spalał ponad 10l 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, wujek napisał(a):

Na autostrady to chyba nadal najlepszy diesel. W dużej budzie turbo benzyna tez swoje wypije. 

 

Mnie spalani na poziomie 8-10l w zupelnosci satysfakcjonuje, robie rocznie niewiele bo 15-20kk.

Po prostu przy takim profilu uzytkowania nic sie ma hybrydzie nie zyska i doplata do tego nie ma sensu.

Gdyby byly jakies korzysci podatkowe albo odliczenia to by mozna rozwazac.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.