Skocz do zawartości

Astra H Z16XEP - wysyp błędów ECU.


massud

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie,  jakiś czas temu Astra  sypnęła błędami jak z rękawa.

Pojechałem na przegląd/serwis instalki LPG . Od jakiegoś czasu,  rzadko, ale dosyć regularnie pojawiał  pojawiał się błąd ubogiej mieszanki  P0171.  W serwisie  wymienione filtry i rzeczywiście na podglądzie wyszło ,że na biegu jałowym  mieszanka uboga.  Poprawiono skład mieszanki (minimalna korekta), na ekranie poprawa, nic już nie pokazuje na czerwono. Błąd zamiast zniknąć,  zaczął pojawiać prawie po każdym odpaleniu. Towarzysko  zaraz potem dołączył błąd  P0141 - podgrzewanie sondy lambda - sonda 2 , bank1.

Pomyślałem ,że może sonda rzeczywiście dokonała żywota (chociaż tylko jej grzałka), i  jej wymiana wyeliminuje oba problemy bo jest jakaś logika między uszkodzoną sondą a ubogą mieszanką.

Wymieniłem (ta 2-ga, za katalizatorem)

Nic z tego.

Po wymianie sondy (oryginał BOSCH, dedykowana, żaden uniwersał) mam następujący efekt .

 

 

P0135  (podgrzewanie 1 sondy)

P0141  (podgrzewanie 2 sondy)

P0443 (zawór EVAP ) - sprawdziłem szczelność przewodów, elektrycznie sprawny (słychać pracę  zaworu po podłączeniu "na sztywno")

P1112  (obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego przerwany, niskie napięcie)

P1116 (czujnik płynu chłodzącego silnika poza zakresem / czujnik ect poza zakresem autotestu).

Termostat (Calorstat) mechanicznie  sprawny, trzyma temp  wręcz ksiązkowo ,całkiem niedawno wymieniany bo stary już był "przycięty" w pozycji otwartej.

 

Te błędy pojawiają się  niemal po  każdym  odpaleniu Astry.

dodatkowo,  nieco rzadziej dołączają 

 

P0130 (błąd obwodu 1 sondy lambda )

i jeszcze  ze 2-3 razy  pojawił się błąd  EGR (ale nie zapamiętałem kodu błędu dokładnie , być może P0403)

 

Co może być przyczyną  takiego bogactwa ? Bo patrząc na  rozrzut , to  chyba zaawansowana borelioza....

Z objawów - nic. Jeździ jak należy, spalanie nie wzrosło. Tylko checkengine   nie zamierza zgasnąć. Nie pojawia się już  za to  P0171

 

massud

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierz jeden błąd i spróbuj go naprawić.

Proponuję sprawdzić temperatury. Po nocy oba czujniki powinny pokazywać tę samą i zgodną z warunkami na zewnątrz. Odpalasz i patrzysz czy temp. silnika zaczyna płynnie rosnąć. Dane odczytuj w trybie obd, żeby wykluczyć wartości zastępcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orochimaru, dzięki za odzew.

 

Zgodnie z twoją propozycją  posprawdzałem  czujniki temp. Nic podejrzanego się nie pojawiło.

Temp. płynu chłodzącego po odpaleniu  i rozpoczęciu jazdy zaczęła wzrastać  płynnie do +/- 95 stopni i tak się  ustabilizowała.

Temp. powietrza zasysanego ok 4 stopnie (jak temp. otoczenia) i  trzyma stabilnie podczas jazdy. minimalne wzrosty do 5-6-8 stopni  na postoju na światłach (bliski wydech auta poprzedzającego/ rozgrzanie  silnika i puszczenie płynu  przez termostat na chłodnice, w okolicy której jest zasysane powietrze, po ruszeniu  znowu 4-6 stopni)

Dołączył P0400  (0x62)   .awaria mechaniczna. EGR zablokowany w pozycji otwartej.

 

car scanner doprecyzowuje  błędy:

P1112 ,  P1116 , P0443 jako   (0x06) -  ogólna awaria elektryczna. Zwarcie do masy lub przerwa.

P0130 (0x07) - ogólna awaria elektryczna. napięcie powyżej progu.

P0141 -  (0x00) ogólna awaria elektryczna

 

gdzie szukać tego zwarcia ? EVAP  i 2 czujniki temp: powietrza zasysanego  i płynu chłodzącego.

 

Edytowane przez massud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy P1112 i 1116 mają złe opisy. Dotyczą odpowiednio twinporta i grzałki termostatu, ale to nie ma znaczenia. Jest coś, co łączy wszystkie te błędy.

Elementy je wywołujące, są zasilane z jednego bezpiecznika, w komorze silnika - nr 26.

Sprawdź, czy nie jest spalony i czy nie ma zieleniny w jego gnieździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, master22221 napisał(a):

Wtyczka z ECU się nie wysunęła? Albo nie dostała się tam woda lub korozja?
No i czy podczas rozruchu silnika spięcie zbytnio nie spada, co może generować takie dziwne masowe błędne odczyty?
Pozdr.
 

wtyczki  i styki sprawdzone, na pierwszy rzut oka wszystko ok. zadnej rdzy, zieleniny czy luzów.

Aku na wszelki wypadek  zabrałem do ładowania, ale   nie sprawiał żadnych problemów ani  w chłodne  dni teraz ,ani w ciepłe wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Orochimaru napisał(a):

Błędy P1112 i 1116 mają złe opisy. Dotyczą odpowiednio twinporta i grzałki termostatu, ale to nie ma znaczenia. Jest coś, co łączy wszystkie te błędy.

Elementy je wywołujące, są zasilane z jednego bezpiecznika, w komorze silnika - nr 26.

Sprawdź, czy nie jest spalony i czy nie ma zieleniny w jego gnieździe.

ciekawy trop, rano pogrzebię w skrzynce i się jej przyjrzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokój trwał  do  wczorajszego wieczoru, czyli ze 36 godz.  i  70km.

Popołudniem błysnął  checkengine -  P0171  (uboga mieszanka). Skasowałem i czekam  na rozwój wypadków.

Po dłuższym postoju  późnym wieczorem  odpaliłem i znowu checkengine. Tym razem komplet : 130,141,400,443,1112,1116.   

P0171  nie pojawia się w tym towarzystwie. Ewidentnie albo P0171, albo reszta- nigdy razem.

Bezpiecznik 26 upalony... 

 

gdzie zacząć szukać winowajcy ? kabelki  pobieżnie przejrzane,  wyglądają na całe, bez przetarć.

Zastanawia mnie ten błąd ubogiej mieszanki i  przepalanie bezpiecznika po  jego skasowaniu.

Wymienię bezpiecznik i pojeżdżę bez kasowania P0171.

Inny pomysł?

 

 

 

Edytowane przez massud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metodą "na spalony bezpiecznik"  doszedłem, że winowajcą najprawdopodobniej może być jednak termostat. 

Termostat (Calorstat  by Vermet) wymieniany trochę ponad rok temu. Przyjrzałem się wtyczce do termostatu i widać było przetarcia izolacji.

Kabelki zaizolowane, jednak od razu po wpięciu wtyczki do termostatu "leci" bezpiecznik 26. Zostaje błąd P1116.  Pozostałe błędy na razie się nie pokazują.

Sprawdzane kilka razy efekt zawsze taki sam.  Natomiast  sam  termostat wydaje się działać prawidłowo. Przewód wodny nagrzewa się  "nagle", czyli termostat puszcza po osiągnięciu  temperatury, nie jest zacięty w pozycji otwartej. Skoro działa mechanicznie, to zakładam ze elektrycznie powinien być też sprawny.

 

Podczas testów zainteresowała mnie jedna rzecz.  Sonda 1  w trakcie jazdy pokazuje oscylacje napięcia między 0,4-1,2 V , natomiast  sonda nr 2 stałe 1.24V.

To prawidłowe ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałka termostatu ma za pewne zwarcie do masy, więc i tak całość do wymiany.

Co do sond, to napięcia są zawyżone, ale poza napięciem poszukaj parametru air/fuel ratio. Jeśli zmienia się między ubogo/bogato, to jest ok.

Wysokie napięcie drugiej sondy oznacza zwykle, że jest zbyt zimna, albo sygnał jest zwarty do plusa. Po ruszeniu autem, napięcie powinno się ruszyć w ciągu góra minuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.