massud Napisano 20 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2022 Witam, Panowie, jakiś czas temu Astra sypnęła błędami jak z rękawa. Pojechałem na przegląd/serwis instalki LPG . Od jakiegoś czasu, rzadko, ale dosyć regularnie pojawiał pojawiał się błąd ubogiej mieszanki P0171. W serwisie wymienione filtry i rzeczywiście na podglądzie wyszło ,że na biegu jałowym mieszanka uboga. Poprawiono skład mieszanki (minimalna korekta), na ekranie poprawa, nic już nie pokazuje na czerwono. Błąd zamiast zniknąć, zaczął pojawiać prawie po każdym odpaleniu. Towarzysko zaraz potem dołączył błąd P0141 - podgrzewanie sondy lambda - sonda 2 , bank1. Pomyślałem ,że może sonda rzeczywiście dokonała żywota (chociaż tylko jej grzałka), i jej wymiana wyeliminuje oba problemy bo jest jakaś logika między uszkodzoną sondą a ubogą mieszanką. Wymieniłem (ta 2-ga, za katalizatorem) Nic z tego. Po wymianie sondy (oryginał BOSCH, dedykowana, żaden uniwersał) mam następujący efekt . P0135 (podgrzewanie 1 sondy) P0141 (podgrzewanie 2 sondy) P0443 (zawór EVAP ) - sprawdziłem szczelność przewodów, elektrycznie sprawny (słychać pracę zaworu po podłączeniu "na sztywno") P1112 (obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego przerwany, niskie napięcie) P1116 (czujnik płynu chłodzącego silnika poza zakresem / czujnik ect poza zakresem autotestu). Termostat (Calorstat) mechanicznie sprawny, trzyma temp wręcz ksiązkowo ,całkiem niedawno wymieniany bo stary już był "przycięty" w pozycji otwartej. Te błędy pojawiają się niemal po każdym odpaleniu Astry. dodatkowo, nieco rzadziej dołączają P0130 (błąd obwodu 1 sondy lambda ) i jeszcze ze 2-3 razy pojawił się błąd EGR (ale nie zapamiętałem kodu błędu dokładnie , być może P0403) Co może być przyczyną takiego bogactwa ? Bo patrząc na rozrzut , to chyba zaawansowana borelioza.... Z objawów - nic. Jeździ jak należy, spalanie nie wzrosło. Tylko checkengine nie zamierza zgasnąć. Nie pojawia się już za to P0171 massud Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 Wybierz jeden błąd i spróbuj go naprawić. Proponuję sprawdzić temperatury. Po nocy oba czujniki powinny pokazywać tę samą i zgodną z warunkami na zewnątrz. Odpalasz i patrzysz czy temp. silnika zaczyna płynnie rosnąć. Dane odczytuj w trybie obd, żeby wykluczyć wartości zastępcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
massud Napisano 21 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 (edytowane) Orochimaru, dzięki za odzew. Zgodnie z twoją propozycją posprawdzałem czujniki temp. Nic podejrzanego się nie pojawiło. Temp. płynu chłodzącego po odpaleniu i rozpoczęciu jazdy zaczęła wzrastać płynnie do +/- 95 stopni i tak się ustabilizowała. Temp. powietrza zasysanego ok 4 stopnie (jak temp. otoczenia) i trzyma stabilnie podczas jazdy. minimalne wzrosty do 5-6-8 stopni na postoju na światłach (bliski wydech auta poprzedzającego/ rozgrzanie silnika i puszczenie płynu przez termostat na chłodnice, w okolicy której jest zasysane powietrze, po ruszeniu znowu 4-6 stopni) Dołączył P0400 (0x62) .awaria mechaniczna. EGR zablokowany w pozycji otwartej. car scanner doprecyzowuje błędy: P1112 , P1116 , P0443 jako (0x06) - ogólna awaria elektryczna. Zwarcie do masy lub przerwa. P0130 (0x07) - ogólna awaria elektryczna. napięcie powyżej progu. P0141 - (0x00) ogólna awaria elektryczna gdzie szukać tego zwarcia ? EVAP i 2 czujniki temp: powietrza zasysanego i płynu chłodzącego. Edytowane 21 Listopada 2022 przez massud Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 21 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 A przypadkiem jakiś zwierzak kabli gdzieś ne pogryzł bo w mojej okolicy ostatnio to dosyć częste przypadki sam widziałem kuny biegające po ulicy po zmroku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
massud Napisano 21 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 Nic na to nie wskazuje, wiązki wyglądają na całe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 21 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 Wtyczka z ECU się nie wysunęła? Albo nie dostała się tam woda lub korozja?No i czy podczas rozruchu silnika spięcie zbytnio nie spada, co może generować takie dziwne masowe błędne odczyty? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 Błędy P1112 i 1116 mają złe opisy. Dotyczą odpowiednio twinporta i grzałki termostatu, ale to nie ma znaczenia. Jest coś, co łączy wszystkie te błędy. Elementy je wywołujące, są zasilane z jednego bezpiecznika, w komorze silnika - nr 26. Sprawdź, czy nie jest spalony i czy nie ma zieleniny w jego gnieździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
massud Napisano 21 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 5 godzin temu, master22221 napisał(a): Wtyczka z ECU się nie wysunęła? Albo nie dostała się tam woda lub korozja? No i czy podczas rozruchu silnika spięcie zbytnio nie spada, co może generować takie dziwne masowe błędne odczyty? Pozdr. wtyczki i styki sprawdzone, na pierwszy rzut oka wszystko ok. zadnej rdzy, zieleniny czy luzów. Aku na wszelki wypadek zabrałem do ładowania, ale nie sprawiał żadnych problemów ani w chłodne dni teraz ,ani w ciepłe wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
massud Napisano 21 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 34 minuty temu, Orochimaru napisał(a): Błędy P1112 i 1116 mają złe opisy. Dotyczą odpowiednio twinporta i grzałki termostatu, ale to nie ma znaczenia. Jest coś, co łączy wszystkie te błędy. Elementy je wywołujące, są zasilane z jednego bezpiecznika, w komorze silnika - nr 26. Sprawdź, czy nie jest spalony i czy nie ma zieleniny w jego gnieździe. ciekawy trop, rano pogrzebię w skrzynce i się jej przyjrzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
massud Napisano 22 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 Orochimaru...... bezpiecznik 26 upalony. włożony nowy , pojeżdzę , zobaczymy co wypluje tym razem, wielkie dzięki, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
massud Napisano 24 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 (edytowane) Spokój trwał do wczorajszego wieczoru, czyli ze 36 godz. i 70km. Popołudniem błysnął checkengine - P0171 (uboga mieszanka). Skasowałem i czekam na rozwój wypadków. Po dłuższym postoju późnym wieczorem odpaliłem i znowu checkengine. Tym razem komplet : 130,141,400,443,1112,1116. P0171 nie pojawia się w tym towarzystwie. Ewidentnie albo P0171, albo reszta- nigdy razem. Bezpiecznik 26 upalony... gdzie zacząć szukać winowajcy ? kabelki pobieżnie przejrzane, wyglądają na całe, bez przetarć. Zastanawia mnie ten błąd ubogiej mieszanki i przepalanie bezpiecznika po jego skasowaniu. Wymienię bezpiecznik i pojeżdżę bez kasowania P0171. Inny pomysł? Edytowane 24 Listopada 2022 przez massud Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Z racji najgorszych warunków pracy, zacząłbym od pomiaru prądu grzałek sond. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
massud Napisano 27 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2022 Metodą "na spalony bezpiecznik" doszedłem, że winowajcą najprawdopodobniej może być jednak termostat. Termostat (Calorstat by Vermet) wymieniany trochę ponad rok temu. Przyjrzałem się wtyczce do termostatu i widać było przetarcia izolacji. Kabelki zaizolowane, jednak od razu po wpięciu wtyczki do termostatu "leci" bezpiecznik 26. Zostaje błąd P1116. Pozostałe błędy na razie się nie pokazują. Sprawdzane kilka razy efekt zawsze taki sam. Natomiast sam termostat wydaje się działać prawidłowo. Przewód wodny nagrzewa się "nagle", czyli termostat puszcza po osiągnięciu temperatury, nie jest zacięty w pozycji otwartej. Skoro działa mechanicznie, to zakładam ze elektrycznie powinien być też sprawny. Podczas testów zainteresowała mnie jedna rzecz. Sonda 1 w trakcie jazdy pokazuje oscylacje napięcia między 0,4-1,2 V , natomiast sonda nr 2 stałe 1.24V. To prawidłowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2022 Grzałka termostatu ma za pewne zwarcie do masy, więc i tak całość do wymiany. Co do sond, to napięcia są zawyżone, ale poza napięciem poszukaj parametru air/fuel ratio. Jeśli zmienia się między ubogo/bogato, to jest ok. Wysokie napięcie drugiej sondy oznacza zwykle, że jest zbyt zimna, albo sygnał jest zwarty do plusa. Po ruszeniu autem, napięcie powinno się ruszyć w ciągu góra minuty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.