Skocz do zawartości

pytanie o silnik 1,5 DCi K9K


pietiagoras

Rekomendowane odpowiedzi

witam Panowie może jakaś mądra głowa coś pomoże

 

jest mercedes W176 z w/w silnikiem

auto ma 400 tyś km przebiegu, nie ma praktycznie żadnych problemów oprócz może jednym jeszcze chyba nie wielkim

 

auto łyka olej w granicach 200ml-300ml na 10tyś km nic strasznego

podczas gdy jest zimno poniżej powiedzmy -5stC nie ma problemu z rozruchem (nowe świece) a poprostu jak odpali to tłucze jakby ktoś w silnik młotkiem walił, powiedzmy po około minucie jak sobie na jałowym poklekocze - silnik chodzi kulturalnie

 

podejrzewam że może któryś wtrysk 

ale auto nie kopci

spalanie w normie 5-6l/100

 

i teraz tak co do spalania oleju - obecnie 5w30 jakiś tam motul - może dać mu inny olej (gęstszy?)

co to dziwnej startowej pracy - podejrzenia wtrysku - zaaplikować mu to ropy płyn do czyszczenia wtrysków tak ze 2 - 3 razy do zimy? 

 

a może olej jest za rzadki i sprężanie słabsze i zanim olej się rozgrzeje to tak nim tłucze? 

 

jak napisałem jakieś głupoty to bez "śmiania" - nie jestem mechanikiem ani nie kończyłem technikum motoryzacyjnego - dużo rzeczy w aucie naprawiam sam co mogę - co potrafię.... 

 

jakieś rady?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, OPAL napisał(a):

Dodatek do paliwa, porządna, dluga płukanka i zmiana oleju. Może któraś poducha telepie przy zwiększonych obrotach?

Trzeba podłączyć do komputera i może tam coś sie pojawi?

 

nie, nie... żadna poducha, to wyraźnie z silnika wali, pod kompem NIC - zero

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, OPAL napisał(a):

Dodatek do paliwa, porządna, dluga płukanka i zmiana oleju. Może któraś poducha telepie przy zwiększonych obrotach?

Trzeba podłączyć do komputera i może tam coś sie pojawi?

 

to jest takie stukanie, nierówna praca jakby chodził np. na trzy cylindry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, OPAL napisał(a):

W takim razie wtryskiwacz, albo zaczyna się problem z panewkami, co jest bolączką 1.5 dci. Warto zrzucić miskę, sprawdzić i profilaktycznie je wymienić.

A co ma panewka do nierównej pracy silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, pietiagoras napisał(a):

pod kompem NIC - zero

jaki komp ?  z clipa wyjdą wtryski , inny komp juz może nie ogarniać.

sprawdzić kompresję żeby wykluczyć lub potwierdzić  układ korbowo-tłokowy, można ( a nawet wskazane jest)  przepłukać układ zasilania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.08.2023 o 10:35, pietiagoras napisał(a):

jakieś rady?

Mam K9K 90 KM z 2011 roku z prawdopodobnie nie ruszanymi świecami żarowymi. Odpala przy -20, ale fakt na początku rozruchu słychać dźwięki o których wspominasz, tylko że u mnie trwa to maksymalnie 5-10 sekund, czasem obroty zafalują ale tylko przy dużych minusach na zewnątrz. 
Miałem K9K 85 KM ( już Siemens ) z 2006 roku, nowe z salonu, było dokładnie tak samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.08.2023 o 00:04, OPAL napisał(a):

W takim razie wtryskiwacz, albo zaczyna się problem z panewkami, co jest bolączką 1.5 dci. Warto zrzucić miskę, sprawdzić i profilaktycznie je wymienić.

 

Z tego co wiem to z panewkami był problem z wcześniejszym modelami k9k w renowkach

 

W dniu 25.08.2023 o 06:51, r1sender napisał(a):

A co ma panewka do nierównej pracy silnika?

 

Ta nie równa praca to tylko przez chwilę na zimnym w zimie po odpaleniu

 

23 godziny temu, piter19731 napisał(a):

jaki komp ?  z clipa wyjdą wtryski , inny komp juz może nie ogarniać.

sprawdzić kompresję żeby wykluczyć lub potwierdzić  układ korbowo-tłokowy, można ( a nawet wskazane jest)  przepłukać układ zasilania

 

Jakiś uni... Także o wtryskach nic nie wiem. A weź mi kurde znajdź majstra u mnie na wsi który to ogarnie ma pojęcie i nie sp...zespuje coś po drodze.... Muszę sam jakoś zaradzic

 

15 godzin temu, OPAL napisał(a):

 

W dniu 25.08.2023 o 00:04, OPAL napisał(a):

 

Widget blockquoteWidget blockquote

Edytowane przez pietiagoras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek spróbuję jak ktoś tu już  podpowiedział, zaleje go że dwa razy dodatkiem do paliwa, potem zrobię płukankę i nowy olej.

 

Dałbym dodatek bezpośrednio na filtr ale chyba tu nie ma wstępnej pompy i boję się że zapowietrze i uwale wyryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.