Skocz do zawartości

Jaki kolejny samochód - rozważania i propozycje    


jaceq

Rekomendowane odpowiedzi

No jak w tytule... przymierzam się do zamiany obecnego S90 na coś... no właśnie na co? :)

 

Ogólnie to w sumie myślałem o czymś mniejszym (ale pewnie kombi), bo duży samochód jest trochę upierdliwy przy użytkowaniu 'w kolo komina' np. parkując na wąskich miejscach / parkingach.

No więc, na szybko to myślę o V60 / BMW 3 / Audi A4...

 

Przerabiałem w ostatnich paru (nastu) latach:

S90, Espace, A6 C7, Superb 2, Laguna 2ph2 i wnioski są takie:

- chce ciche auto (tutaj zdecydowany liderem było A6)

- musi 'chętnie jeździć' ale nie musi mieć >200 koni (obecnie mam 312 ;))

- wole niższe niż wyższe (tzn. np. kombi niz crossover / suv)

- na co dzień wole mniejsze niż większe (tzn. coś klasy Audi A4 to już mniejsze dla mnie 😄 )

 

Póki co EV odpada ze względu na brak możliwości ładowania w domu. Ostatnio robiłem sobie tez jazdę próbną (24h) Alfa Tonale plug-in - i to jednak jest przeskok o klasę w dol - i do tego jest dosyc głośno w środku.

 

Samochód może być max 2 letni (a może też i nowy) - przebiegi... bardzo małe, jest używany tak naprawdę 'w kolo komina' i na jakieś wyjazdy (włącznie z wycieczkami do PL - >1000km w jedną stronę) - do pracy nie jeździmy samochodem - przebiegu 10-15k / rok max

 

Co podpowiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V60XC :)

V90 jeździło mi się super, ale jak piszesz było zbyt dlugie/duże. Siedziało się też zbyt nisko. CrossCountry nie jest SUVem,to nadal kombi a jednak deko wyższy.

B5 powinien wystarczyć do szybkiego przemieszczania się. AWD i wyzszy przeswit tez sie chyba u Ciebie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał(a):

V60XC :)

V90 jeździło mi się super, ale jak piszesz było zbyt dlugie/duże. Siedziało się też zbyt nisko. CrossCountry nie jest SUVem,to nadal kombi a jednak deko wyższy.

B5 powinien wystarczyć do szybkiego przemieszczania się. AWD i wyzszy przeswit tez sie chyba u Ciebie przyda.

 

V60 XC jest też rozważane (jak i zwykle V60) - choć ogólnie nie jeżdżę poza drogami (ale dla łatwości wsiadania itp. na plus), a i AWD się raczej rzadko przydaje (mam w S90 teraz), bo wbrew pozorom mamy tutaj mniej śniegu niż Wy w PL ;)  
Dzięki za propozycje.

Edytowane przez jaceq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, jaceq napisał(a):

No więc, na szybko to myślę o V60 / BMW 3 / Audi A4...

 

Może C?

https://www.mercedes-benz.pl/passengercars/buy/new-car/product.html/C-300-4MATIC_0355905478_PL_354ae2f5

 

Ale musiałbyś sam się przejechać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bielaPL napisał(a):

Racja, musiałbym. Wcześniej (zanim kupiłem Volvo) przejechałem się E klasa (rocznik 2020 - polift wtedy) i jakiegoś super wrażenia na mnie nie zrobiła, szczerze mówiąc (środek skojarzył mi się z Tureckim bazarkiem 😄 )
W sumie to jeden z moich znajomych ma paro-letnia C klase... zagadam z nim.
Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, OPAL napisał(a):

 

Pewnie jak i pozostałe 90% użytkowników SUVów.


Fakt. Ja w XC60 założyłem Bridgestone Potenza Sport właśnie dlatego że nigdy nie zjeżdżam z asfaltu i jedyne na czym mi zależy to przyczepność na normalnej drodze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Florydzialski napisał(a):

Ja bym został przy Volvo. Tani serwis, niezawodne i bezpieczne samochody. A jednocześnie z uwagi na ceny benzyny szedł bym w hybrydę, czyli w nomenklaturze Volvo to chyba T8? 

 

Teraz jest seria B mild-hybrid a z plug-in jest T8 i T6recharge. 

Ten serwis u nas wcale taki tani w Volvo to nie jest (w Audi było co najwyżej tak samo a serwis co 2 lata, a nie co rok jak w Volvo )

 

 

Godzinę temu, OPAL napisał(a):

 

Pewnie jak i pozostałe 90% użytkowników SUVów.

 

Zgoda, ale my po prostu wolimy coś niższego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OPAL napisał(a):

 

Pewnie jak i pozostałe 90% użytkowników SUVów.

V60 XC to nie SUV.

Tu nie tylko chodzi o jazdę w terenie. Wspomniane V/S90 ma duży rozstaw osi przy małym prześwicie. Świetne na autostrady, ale tragiczne w mieście. Kilka razy przydzwoniłem w wydawało by się lekko wystającą studzienkę czy krawężnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sherif napisał(a):

V60 XC to nie SUV.

 Rzeczywiście, nie wiedziałem, że coś takiego istnieje, myślałem o XC60.

 

1 godzinę temu, jaceq napisał(a):

Zgoda, ale my po prostu wolimy coś niższego

 

No to problem się rozwiązał, bo V60 XC jest niższy od SUVa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał(a):

V60 XC to nie SUV.

Tu nie tylko chodzi o jazdę w terenie. Wspomniane V/S90 ma duży rozstaw osi przy małym prześwicie. Świetne na autostrady, ale tragiczne w mieście. Kilka razy przydzwoniłem w wydawało by się lekko wystającą studzienkę czy krawężnik.

Serio? mi się nie udało jeszcze w nic trafic 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, jaceq napisał(a):

Serio? mi się nie udało jeszcze w nic trafic 😄

Tak. Strasznie mnie to wkurzało. Jeszcze nigdy żadnym autem tyle razy nie przyłożyłem, mimo że uważałem. Do tego wymiar prawie 5m w mieście bolał. Przeszkadzał też brak AWD. Stąd migracja na krótszego SUVa ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V60CC to faktycznie fajna opcja jeśli ktoś szuka mniejszego, podwyższonego auta. Prześwit ma większy nawet niż niektóre SUV'y (197mm), a jednak nadwozie dużo ładniejsze i bardziej aerodynamiczne (spalanie, głośność, podatność na podmuchy wiatru).

 

https://www.youtube.com/watch?v=My-4HbKQ4N8

Edytowane przez kadu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2023 o 12:10, jaceq napisał(a):

 

V60 XC jest też rozważane (jak i zwykle V60) - choć ogólnie nie jeżdżę poza drogami (ale dla łatwości wsiadania itp. na plus), a i AWD się raczej rzadko przydaje (mam w S90 teraz), bo wbrew pozorom mamy tutaj mniej śniegu niż Wy w PL ;)  
Dzięki za propozycje.

Na mokrym AWD się też przydaje. Nie mam jakiegoś doświadczenia, ale przekonałem się jak nasze xc60 AWD zostało w serwisie i zastępcze dali FWD. Było mokro, a ja szczerze byłem w szoku jak tym się ciężko rusza i przyspiesza, gdy przed nie ma trakcji. Jeżdżąc AWD nie zwracałem na to uwagi, że z FWD może być taki dramat. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2023 o 19:46, kenickie napisał(a):

Alfa Romeo Giulia. Albo się zakochasz, albo znienawidzisz. Ale nikt Ci nie powie, że samochody to dla Ciebie narzędzie jak młotek.

Miałem ostatnio testowo tonale... Odbierając żona wsiadła do Giulia (co prawda z koniczynka ;) ) po czym na szybko wydała wyrok - E, za twarde fotele :)

Edytowane przez jaceq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.