Skocz do zawartości

Silnik 1.2 100 KM


Randar

Rekomendowane odpowiedzi

Czy wkładane teraz do nowych opli silniki 3 cyl. z turbiną o pojemności 1.2 i mocy 100 KM to ta słynna kupa francuska rozpuszczająca paski rozrządu w oleju? Poprawili coś w tych silnikach i można brać czy unikać jak ognia. Chodzi o nowy z salonu ale z planowaną długą eksploatacją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz na myśli silnik Puretech to jest to nadal kupa rozpuszczająca paski i nie tylko (z tego co wiem).

Poprawiali, poprawiali i chyba będą dalej poprawiać. 

Nowy, z salonu ma tę przewagę, że można o niego zadbać ale planowanie długiej eksploatacji tego silnika jest dość ryzykowne.

Co nie znaczy, że nie może się udać. Ostatecznie trochę ludzi na tym łajnie jeździ i nie wszyscy wymieniają/naprawiają bloki silnika po 60-ciu tys km.

 

Miłej lektury

https://peugeotklub.pl/showthread.php?67135-Łuszczący-się-pasek-rozrządu-1-2-puretech

Edytowane przez ochkarol
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2023 o 16:02, ochkarol napisał(a):

Jeśli masz na myśli silnik Puretech to jest to nadal kupa rozpuszczająca paski i nie tylko (z tego co wiem).

Poprawiali, poprawiali i chyba będą dalej poprawiać. 

Nowy, z salonu ma tę przewagę, że można o niego zadbać ale planowanie długiej eksploatacji tego silnika jest dość ryzykowne.

Co nie znaczy, że nie może się udać. Ostatecznie trochę ludzi na tym łajnie jeździ i nie wszyscy wymieniają/naprawiają bloki silnika po 60-ciu tys km.

 

Miłej lektury

https://peugeotklub.pl/showthread.php?67135-Łuszczący-się-pasek-rozrządu-1-2-puretech

to że w francuzach jest ten puretech to wiem .. ale czy w oplach jest to samo na 100% nie ma pewności. Pewnie tak bo to teraz jeda firma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak, bo i w nowym Jeepie jest ten wynalazek.

 

Ale faktycznie - ciężko znaleźć informacje na temat tego silnika.

 

Znalazłem info, że wolnossący w nowej Corsie to HM05 - czyli 1.2 VTI

https://www.auto-data.net/pl/opel-corsa-f-facelift-2023-1.2-75hp-49036

Na tej samej stronie

https://www.auto-data.net/pl/opel-corsa-f-facelift-2023-1.2-turbo-100hp-49037

jest napisane, że wersja z turbo ma kod silnika HN05 - czyli 1.2 Puretech

 

Czy coś poprawili od czasu powstania tego artykułu (o poprzedniej generacji Puretech)? Nie wiem.

Ale już tyle czasu poprawiają i poprawić nie mogą.

 

Edytowane przez ochkarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2023 o 14:18, Randar napisał(a):

Czy wkładane teraz do nowych opli silniki 3 cyl. z turbiną o pojemności 1.2 i mocy 100 KM to ta słynna kupa francuska rozpuszczająca paski rozrządu w oleju? Poprawili coś w tych silnikach i można brać czy unikać jak ognia. Chodzi o nowy z salonu ale z planowaną długą eksploatacją. 

Jak planujesz go używać dłużej niż do 80 000 km to polecam :

- wymieniać olej co maksymalnie 10 000 km i patrzyć serwisowi na ręce czy to robi,

- obserwować kolor oleju i stan paska rozrządu,

- ZAKUPIĆ PRZEDŁUŻONĄ GWARANCJĘ,

- używać go na trasach bo ekologiczna jazda i krótkie trasy go zabijają jeszcze szybciej,

- pomodlić się do bóstwa, które Ci sprzyja o bezproblemowa eksploatację a najlepiej do świętej Rity patronki spraw beznadziejnych.

 

Ostatni punkt nie jest obowiązkowy i potraktuj jako poradę użytkownika, który w jednym samochodzie eksploatuje już druga jednostkę a jednocześnie ma kontakt z co najmniej 2 innymi, które przejechały śladowe przebiegi i nic się z nimi nie dzieje oraz jeszcze jednym, który sprawia problemy odkąd przekroczył 80 000 km  i od tego czasu więcej stoi w serwisie niż jeździ.

 

Jeżeli Cię to nie zniechęciło to z pozytywów zaskoczy Cię miło:

- zużycie paliwa,

- dynamika,

- kultura pracy zadziwiająca biorąc pod uwagę, że to 3 cylindry.

 

:)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rudobrody napisał(a):

Jak planujesz go używać dłużej niż do 80 000 km to polecam :

- wymieniać olej co maksymalnie 10 000 km i patrzyć serwisowi na ręce czy to robi,

- obserwować kolor oleju i stan paska rozrządu,

- ZAKUPIĆ PRZEDŁUŻONĄ GWARANCJĘ,

- używać go na trasach bo ekologiczna jazda i krótkie trasy go zabijają jeszcze szybciej,

- pomodlić się do bóstwa, które Ci sprzyja o bezproblemowa eksploatację a najlepiej do świętej Rity patronki spraw beznadziejnych.

 

Ostatni punkt nie jest obowiązkowy i potraktuj jako poradę użytkownika, który w jednym samochodzie eksploatuje już druga jednostkę a jednocześnie ma kontakt z co najmniej 2 innymi, które przejechały śladowe przebiegi i nic się z nimi nie dzieje oraz jeszcze jednym, który sprawia problemy odkąd przekroczył 80 000 km  i od tego czasu więcej stoi w serwisie niż jeździ.

 

Jeżeli Cię to nie zniechęciło to z pozytywów zaskoczy Cię miło:

- zużycie paliwa,

- dynamika,

- kultura pracy zadziwiająca biorąc pod uwagę, że to 3 cylindry.

 

:)

 

Obecne auto (ASTRA) skończyła 5 lat, gwarancję i ma 60 kkm przebiegu z czego 90% miasto. 

Miałem przez tydzień zastepczaka 2008 w wersji 130 km i automatem. Nawet dość fajnie to jechało. 

Tak baaaaardzo luźno zacząłem myśleć o zmianie na coś nowego ale widzę że absolutne minimum to 100 kpln 🥺 w przypadku klasy C i koło 80 za B. Chyba jednak jeszcze pojeżdżę jakiś czas starym oplem 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2023 o 16:30, Randar napisał(a):

Obecne auto (ASTRA) skończyła 5 lat,

Nawet by mi przez myśl nie przeszło zmieniać 5 letniej astry na tę potencjalną i bardzo prawdopodobną minę. Jeśli coś nowego to nie z 1.2 Puretech. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2023 o 19:33, ochkarol napisał(a):

Czyli cały Stellantis odpada. 

Jeżeli masz go zamiar użytkować dłużej to raczej tak. Jeśli robisz niewielkie przebiegi roczne i będziesz wymieniał olej częściej niż nakazuje producent to jest szansa, co prawda niewielka, że Cię problemy z silnikiem ominą albo sprzedasz samochód zanim zdążą wystąpić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2023 o 19:33, ochkarol napisał(a):

Czyli cały Stellantis odpada. 

 

W Jeepie Renegade, Alfie Tonale czy Fiacie Tipo masz fiatowskie 1.5, w Tipo ewentualnie 1.0 100KM  3 cylindrowe - idealne nie jest, ale chyba lepsze niż Puretech.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.