Randar Posted November 18 Share Posted November 18 Czy wkładane teraz do nowych opli silniki 3 cyl. z turbiną o pojemności 1.2 i mocy 100 KM to ta słynna kupa francuska rozpuszczająca paski rozrządu w oleju? Poprawili coś w tych silnikach i można brać czy unikać jak ognia. Chodzi o nowy z salonu ale z planowaną długą eksploatacją. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ochkarol Posted November 18 Share Posted November 18 (edited) Jeśli masz na myśli silnik Puretech to jest to nadal kupa rozpuszczająca paski i nie tylko (z tego co wiem). Poprawiali, poprawiali i chyba będą dalej poprawiać. Nowy, z salonu ma tę przewagę, że można o niego zadbać ale planowanie długiej eksploatacji tego silnika jest dość ryzykowne. Co nie znaczy, że nie może się udać. Ostatecznie trochę ludzi na tym łajnie jeździ i nie wszyscy wymieniają/naprawiają bloki silnika po 60-ciu tys km. Miłej lektury https://peugeotklub.pl/showthread.php?67135-Łuszczący-się-pasek-rozrządu-1-2-puretech Edited November 18 by ochkarol 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Randar Posted November 19 Author Share Posted November 19 W dniu 18.11.2023 o 16:02, ochkarol napisał(a): Jeśli masz na myśli silnik Puretech to jest to nadal kupa rozpuszczająca paski i nie tylko (z tego co wiem). Poprawiali, poprawiali i chyba będą dalej poprawiać. Nowy, z salonu ma tę przewagę, że można o niego zadbać ale planowanie długiej eksploatacji tego silnika jest dość ryzykowne. Co nie znaczy, że nie może się udać. Ostatecznie trochę ludzi na tym łajnie jeździ i nie wszyscy wymieniają/naprawiają bloki silnika po 60-ciu tys km. Miłej lektury https://peugeotklub.pl/showthread.php?67135-Łuszczący-się-pasek-rozrządu-1-2-puretech to że w francuzach jest ten puretech to wiem .. ale czy w oplach jest to samo na 100% nie ma pewności. Pewnie tak bo to teraz jeda firma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ochkarol Posted November 19 Share Posted November 19 (edited) Pewnie tak, bo i w nowym Jeepie jest ten wynalazek. Ale faktycznie - ciężko znaleźć informacje na temat tego silnika. Znalazłem info, że wolnossący w nowej Corsie to HM05 - czyli 1.2 VTI https://www.auto-data.net/pl/opel-corsa-f-facelift-2023-1.2-75hp-49036 Na tej samej stronie https://www.auto-data.net/pl/opel-corsa-f-facelift-2023-1.2-turbo-100hp-49037 jest napisane, że wersja z turbo ma kod silnika HN05 - czyli 1.2 Puretech Czy coś poprawili od czasu powstania tego artykułu (o poprzedniej generacji Puretech)? Nie wiem. Ale już tyle czasu poprawiają i poprawić nie mogą. Edited November 19 by ochkarol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciej__ Posted November 20 Share Posted November 20 16 godzin temu, Randar napisał(a): to że w francuzach jest ten puretech to wiem .. ale czy w oplach jest to samo na 100% nie ma pewności. Pewnie tak bo to teraz jeda firma Tak, to jest ten sam silnik. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudobrody Posted November 20 Share Posted November 20 W dniu 18.11.2023 o 14:18, Randar napisał(a): Czy wkładane teraz do nowych opli silniki 3 cyl. z turbiną o pojemności 1.2 i mocy 100 KM to ta słynna kupa francuska rozpuszczająca paski rozrządu w oleju? Poprawili coś w tych silnikach i można brać czy unikać jak ognia. Chodzi o nowy z salonu ale z planowaną długą eksploatacją. Jak planujesz go używać dłużej niż do 80 000 km to polecam : - wymieniać olej co maksymalnie 10 000 km i patrzyć serwisowi na ręce czy to robi, - obserwować kolor oleju i stan paska rozrządu, - ZAKUPIĆ PRZEDŁUŻONĄ GWARANCJĘ, - używać go na trasach bo ekologiczna jazda i krótkie trasy go zabijają jeszcze szybciej, - pomodlić się do bóstwa, które Ci sprzyja o bezproblemowa eksploatację a najlepiej do świętej Rity patronki spraw beznadziejnych. Ostatni punkt nie jest obowiązkowy i potraktuj jako poradę użytkownika, który w jednym samochodzie eksploatuje już druga jednostkę a jednocześnie ma kontakt z co najmniej 2 innymi, które przejechały śladowe przebiegi i nic się z nimi nie dzieje oraz jeszcze jednym, który sprawia problemy odkąd przekroczył 80 000 km i od tego czasu więcej stoi w serwisie niż jeździ. Jeżeli Cię to nie zniechęciło to z pozytywów zaskoczy Cię miło: - zużycie paliwa, - dynamika, - kultura pracy zadziwiająca biorąc pod uwagę, że to 3 cylindry. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Randar Posted November 20 Author Share Posted November 20 5 godzin temu, Rudobrody napisał(a): Jak planujesz go używać dłużej niż do 80 000 km to polecam : - wymieniać olej co maksymalnie 10 000 km i patrzyć serwisowi na ręce czy to robi, - obserwować kolor oleju i stan paska rozrządu, - ZAKUPIĆ PRZEDŁUŻONĄ GWARANCJĘ, - używać go na trasach bo ekologiczna jazda i krótkie trasy go zabijają jeszcze szybciej, - pomodlić się do bóstwa, które Ci sprzyja o bezproblemowa eksploatację a najlepiej do świętej Rity patronki spraw beznadziejnych. Ostatni punkt nie jest obowiązkowy i potraktuj jako poradę użytkownika, który w jednym samochodzie eksploatuje już druga jednostkę a jednocześnie ma kontakt z co najmniej 2 innymi, które przejechały śladowe przebiegi i nic się z nimi nie dzieje oraz jeszcze jednym, który sprawia problemy odkąd przekroczył 80 000 km i od tego czasu więcej stoi w serwisie niż jeździ. Jeżeli Cię to nie zniechęciło to z pozytywów zaskoczy Cię miło: - zużycie paliwa, - dynamika, - kultura pracy zadziwiająca biorąc pod uwagę, że to 3 cylindry. Obecne auto (ASTRA) skończyła 5 lat, gwarancję i ma 60 kkm przebiegu z czego 90% miasto. Miałem przez tydzień zastepczaka 2008 w wersji 130 km i automatem. Nawet dość fajnie to jechało. Tak baaaaardzo luźno zacząłem myśleć o zmianie na coś nowego ale widzę że absolutne minimum to 100 kpln w przypadku klasy C i koło 80 za B. Chyba jednak jeszcze pojeżdżę jakiś czas starym oplem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwik Posted Friday at 11:27 AM Share Posted Friday at 11:27 AM W dniu 20.11.2023 o 16:30, Randar napisał(a): Obecne auto (ASTRA) skończyła 5 lat, Nawet by mi przez myśl nie przeszło zmieniać 5 letniej astry na tę potencjalną i bardzo prawdopodobną minę. Jeśli coś nowego to nie z 1.2 Puretech. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ochkarol Posted Friday at 06:33 PM Share Posted Friday at 06:33 PM Czyli cały Stellantis odpada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudobrody Posted yesterday at 10:05 AM Share Posted yesterday at 10:05 AM W dniu 24.11.2023 o 19:33, ochkarol napisał(a): Czyli cały Stellantis odpada. Jeżeli masz go zamiar użytkować dłużej to raczej tak. Jeśli robisz niewielkie przebiegi roczne i będziesz wymieniał olej częściej niż nakazuje producent to jest szansa, co prawda niewielka, że Cię problemy z silnikiem ominą albo sprzedasz samochód zanim zdążą wystąpić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.