Skocz do zawartości

Komu nie odpalił?


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w weekend przejechalem ponad 500 km. Temperatura od -12 do -20. 

Przy minus 20 musialem włączyć defrost, bo parowaly boczne szyby. 

Jedyne o czym trzeba pamiętać, to ładowanie ciepłej (przygotowanej) baterii. Różnica jest spora, 25 kW vs 170 kW przy 10%  . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, HelixSv napisał(a):

Ja w weekend przejechalem ponad 500 km. Temperatura od -12 do -20. 

Przy minus 20 musialem włączyć defrost, bo parowaly boczne szyby. 

Jedyne o czym trzeba pamiętać, to ładowanie ciepłej (przygotowanej) baterii. Różnica jest spora, 25 kW vs 170 kW przy 10%  . 

 

jak przygotować baterię ? O co chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, HelixSv napisał(a):

Ja w weekend przejechalem ponad 500 km. Temperatura od -12 do -20. 

Przy minus 20 musialem włączyć defrost, bo parowaly boczne szyby. 

Jedyne o czym trzeba pamiętać, to ładowanie ciepłej (przygotowanej) baterii. Różnica jest spora, 25 kW vs 170 kW przy 10%  . 

Zima jest, powinno się jeździć dieslem ;] Zaraz przyjdzie wiosna i każdy będzie pisał że udało mu się przejechać > 500 km, a teraz jest problem żeby 300 zrobić ;l

 

Choć mój diesel już zarósł lodem i nikt nie chce nim jeździć:facepalm: Jak żonie dałem bo fotelików nie było i mogła komplet ludzi zabrać to powiedziała że to przeżytek i woli tesle.

 

1 minutę temu, mati1.6dohc napisał(a):

 

jak przygotować baterię ? O co chodzi ?

Tesle same przygotują nieraz nawet ponad 100 km przed swoją ładowarką jeśli masz je zaplanowane na trasie. Bateria przy szybkim ładowaniu musi mieć ok. 40 st. Weź zagrzej tyle żelastwa ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, mati1.6dohc napisał(a):

 

jak przygotować baterię ? O co chodzi ?

 

W Tesli jadąc i nawigując do superchargera (i chyba też innych szybkich ładowarek) bateria się nagrzewa, aby przyjąć energię z dużą mocą. 

Ja popełniłem mały błąd. Dojechałem do celu wycieczki z 15%, postawiłem auto na parkingu na mrozie

Po 3 godzinach ruszyłem do domu, supercharger był 10 minut dalej, bateria próbowała się nagrzać, ale nie zdążyła, no i było marne 30 kW. Podładowałem ze 20 min, tylko tyle aby dojechać do następnego SCh, no i tam już było 170 kW. 

Nie wszystkie EV potrafia przygotować baterię, więc w każdym razie dużo lepiej ładować na końcu podróży (gdy bateria jest ciepła) niż na początku.

 

Poprzedniej zimy popełniłem podobny błąd w Niemczech w ID4. W nocy dojechalem do celu na malym %. Nastepnego dnia podjechałem do szybkiej ładowarki sie naładować, szło jak krew z nosa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, komor napisał(a):

Choć mój diesel już zarósł lodem i nikt nie chce nim jeździć:facepalm: Jak żonie dałem bo fotelików nie było i mogła komplet ludzi zabrać to powiedziała że to przeżytek i woli tesle.

 

;]

 

Jak w domostwie pojawia się elektryk, to auto spalinowe zasiedlane jest przez pająki. Wielokrotnie potwierdzone. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.