Skocz do zawartości

TPMS szybkie pytanie


Kris88

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

zepsuł się 1 czujnik tpms w oplu corsie, kupiłem u majfrendów za kwote 4paku dynks do kodowania tych czujników no i jest ewidentnie problem z jednym kołem.

nie do końca wiem jakie są czujniki w kołach no ale niby 433mhz więc kupiłem taki jakiś uniwersalny z Bosha ale tak na sucho gdy próbowałem to zakodowac ( bez koła sam czujnik w ręce ) to nie działa i tak zastanawiam się czy nie trzeba tego jakoś włączyć - nie widzę żadnego guziczka czy coś ale w sumie bez sensu żeby to cały czas( na półce w sklepie ) emitowało jakiś tam sygnał.

 

wiecie jak to działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 4-ropak to ten dynks nie jest do kodowania.

Tego czujnika przypadkiem nie trzeba najpierw aktywować czymś poważniejszym i dopiero przypisać?

 

Ja też doktoryzuję się z TPMS.

Dynks za 4-ropak już mam.

Myślę czy nie kupić jakiś tańszy programator typu np. Autel TS508.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Za 4-ropak to ten dynks nie jest do kodowania.

Tego czujnika przypadkiem nie trzeba najpierw aktywować czymś poważniejszym i dopiero przypisać?

 

Ja też doktoryzuję się z TPMS.

Dynks za 4-ropak już mam.

Myślę czy nie kupić jakiś tańszy programator typu np. Autel TS508.

dynks za 4pak wydaje sie potrafic zakodować konkretne koło/czujnik.

 

no z tym aktywowaniem to wlasnie ja pytam 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kris88 napisał(a):

dynks za 4pak wydaje sie potrafic zakodować konkretne koło/czujnik.

 

no z tym aktywowaniem to wlasnie ja pytam 😄

Zależy co rozumieć przez kodowanie, przypisanie,  aktywację, itd.

Ciężko w necie znaleźć jakieś konkretne źródło z wyłożoną wiedzą jak kawa na ławę.

Czujniki wzbudzają się i emitują sygnał gdy się kręcą.

Z tego co się naczytalem wychodzi mi, że uniwersalne czujniki trzeba aktywować (nazwijmy to 1 raz odpalić).

Praktyki jednak mi brak.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Corsę E  2015/2016 z czujnikami i działa to tak z tego co pamiętam ( za tydzień będę zmieniał koła to ew. mogę potwierdzić):

Uruchamiasz z poziomu samochodu procedurę nauki / przypisania czujników. Samochód odpala ci pojedynczy kierunkowskaz (zaczyna chyba od lewego przodu), więc idziesz do tego koła z urządzeniem, przykładasz obok wentyla i wzbudzasz czujnik wskazany przez samochód kierunkowskazem ... i tak przechodzisz po 4 kołach gdzie akurat zapala się kierunkowskaz. Na koniec chyba zatrąbi i po temacie :)

 

Ja wzbudzam czujnik takim urządzeniem jak na filmiku - tylko kiedy pali się kierunkowskaz dla danego koła

 

 

 

 

Edytowane przez Azbest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Azbest napisał(a):

Mam Corsę E  2015/2016 z czujnikami i działa to tak z tego co pamiętam ( za tydzień będę zmieniał koła to ew. mogę potwierdzić):

Ja założyłem, że jemu to nie działa, tak jak i mi przestało.

Ja do tej pory nawet tego nie odczynialem, auto same se przypisywało, teraz nawet z tym urządzonkiem pierwszego koła nie przechodzi.

Dlatego chcę coś poważniejszego, co sprawdzi stan baterii, pozwoli czujnik aktywowac, zmienic jego ID, przez OBD przypisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Ja założyłem, że jemu to nie działa, tak jak i mi przestało.

Ja do tej pory nawet tego nie odczynialem, auto same se przypisywało, teraz nawet z tym urządzonkiem pierwszego koła nie przechodzi.

Dlatego chcę coś poważniejszego, co sprawdzi stan baterii, pozwoli czujnik aktywowac, zmienic jego ID, przez OBD przypisać.

Ale czujnik zaczyna działać podczas jazdy. Na postoju się wyłącza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, deszczowyRoman napisał(a):

Ale czujnik zaczyna działać podczas jazdy. Na postoju się wyłącza

 

34 minuty temu, ZUBERTO napisał(a):

Czujniki wzbudzają się i emitują sygnał gdy się kręcą.

Toś ziom odkrył drugą Amerykę.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Azbest napisał(a):

Mam Corsę E  2015/2016 z czujnikami i działa to tak z tego co pamiętam ( za tydzień będę zmieniał koła to ew. mogę potwierdzić):

Uruchamiasz z poziomu samochodu procedurę nauki / przypisania czujników. Samochód odpala ci pojedynczy kierunkowskaz (zaczyna chyba od lewego przodu), więc idziesz do tego koła z urządzeniem, przykładasz obok wentyla i wzbudzasz czujnik wskazany przez samochód kierunkowskazem ... i tak przechodzisz po 4 kołach gdzie akurat zapala się kierunkowskaz. Na koniec chyba zatrąbi i po temacie :)

 

Ja wzbudzam czujnik takim urządzeniem jak na filmiku - tylko kiedy pali się kierunkowskaz dla danego koła

 

 

 

mowa własnie o corsie e i tym dynksie.

skoro czujnik się aktywuje gdy sie kreci to moze wszystko jest ok bo tak jak mowilem 3 czujniki mi dziaaj z tym dynksem a 4ty nie więc kupiłem nowy i chciałem ty dynksem na probe zakodowac ten nowy czujnik w ręce dosłownie ale nie bangla więc zakładam ze załozy sie na opone chwile pojezdzi i wtedy już się da ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
zepsuł się 1 czujnik tpms w oplu corsie, kupiłem u majfrendów za kwote 4paku dynks do kodowania tych czujników no i jest ewidentnie problem z jednym kołem.
nie do końca wiem jakie są czujniki w kołach no ale niby 433mhz więc kupiłem taki jakiś uniwersalny z Bosha ale tak na sucho gdy próbowałem to zakodowac ( bez koła sam czujnik w ręce ) to nie działa i tak zastanawiam się czy nie trzeba tego jakoś włączyć - nie widzę żadnego guziczka czy coś ale w sumie bez sensu żeby to cały czas( na półce w sklepie ) emitowało jakiś tam sygnał.
 
wiecie jak to działa?
Zapodaj zdjęcie tego dynksa, ja w astrze j z 2017 r. programuje najtańszym jaki był na Ali i działa. Tak jak kolega pisze trzeba w aucie uruchomić procedurę. U mnie programator ma guziczek i emituje światło.

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziś sukces.

Przez 2 tygodnie i prawie 1000km nie wyłapało czujników (odstawiałem cuda wianki typu kasowanie błędów, których nie ma, odpięcie aqu, próby użycia EL-50448 zwanego dynksem) a dziś wszystkie pięknie same z siebie "zagadały".

Nie wiem o co chodzi, że aż tyle potrzebowały, może pomógł wzrost temperatury i ciśnienia?

Wczoraj już miałem kupić poważniejsze narzędzie do TPMS, ale zakup odłożyłem na później.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kamileeek napisał(a):

Zapodaj zdjęcie tego dynksa, ja w astrze j z 2017 r. programuje najtańszym jaki był na Ali i działa. Tak jak kolega pisze trzeba w aucie uruchomić procedurę. U mnie programator ma guziczek i emituje światło.

Zapewne EL-50448

 

20240330_131344.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak:

dziś byłem u wulkanizatora dowiedziałem się że nie ma ich magika od TPMS ale koleś wytłumaczył mi to mniej więcej tak:

taki uniwersalny czujnik trzeba najpierw zakodowac kodem z auta - trzeba sie podpiac takim droższym dynksem do obd sciagnąć jakiś kod i wysłac go do czujnika

a ten tani dynks z zdjecia wyżej służy chyba tylko do wymuszenia czujnika do nadania sygnału i przypisania go do konkretnego koła.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Kris88 napisał(a):

a wiec tak:

dziś byłem u wulkanizatora dowiedziałem się że nie ma ich magika od TPMS ale koleś wytłumaczył mi to mniej więcej tak:

taki uniwersalny czujnik trzeba najpierw zakodowac kodem z auta - trzeba sie podpiac takim droższym dynksem do obd sciagnąć jakiś kod i wysłac go do czujnika

a ten tani dynks z zdjecia wyżej służy chyba tylko do wymuszenia czujnika do nadania sygnału i przypisania go do konkretnego koła.

W 1 moim poście Ci to chciałem przekazać. :ok:

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, deszczowyRoman napisał(a):

Dziwne rzeczy prawicie, najtansze tpms z aliexpress do zimowek, zostaly "zakodowane" tym tanim dynksem z aliexpress.

Kupione pod odpowiednie auto, z numerami jak oryginały? Też na forach Opla czytałem, że kupujesz takie i takie i bangla, ale jak kupisz inne to już niekoniecznie.

Tak jak pisałem, ciężko o konkretne informacje w necie, ale ja z tego wykumałem, że uniwersalne czujniki wychodzą niezaprogramowane (tzn. trzeba im na starcie podać nr czujników obsługiwanych przez auto czy coś w tym rodzaju), nie mówiąc o klonowaniu starego czujnika na nowy gdy ten ma inny.

 

PS. Pokaż jakie kupiłeś i do jakiej fury.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Kupione pod odpowiednie auto, z numerami jak oryginały? Też na forach Opla czytałem, że kupujesz takie i takie i bangla, ale jak kupisz inne to już niekoniecznie.

 

Tak często jest jak się kombinuje...

 

Zamiast się doktoryzowac, kupiłem oryginały za niewiele więcej. Wykryły się od szczala, bez dynkspw do kodowania itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, grogi napisał(a):

Tak często jest jak się kombinuje...

Zamiast się doktoryzowac, kupiłem oryginały za niewiele więcej. Wykryły się od szczala, bez dynkspw do kodowania itd.

Masz rację, najlepiej kupić to co bez problemu powinno zadziałać.

Jednak ja się doktoryzuję z zupełnie innego powodu.

Chciałbym wiedzieć gdzie leży wina niechęci wyłapywania przez auto oryginalnych, już wcześniej używanych czujników (1 z 2 kompletów).

Czy po stronie czujników (słaba bateria, jakieś uszkodzenie), czy po stronie auta i modułu TPMS.

Stawiam na czujniki, ale temat mnie zaciekawił, że w sumie wydaje się popularna sprawa, a mało szczegółow do znalezienia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Kupione pod odpowiednie auto, z numerami jak oryginały? Też na forach Opla czytałem, że kupujesz takie i takie i bangla, ale jak kupisz inne to już niekoniecznie.

Tak jak pisałem, ciężko o konkretne informacje w necie, ale ja z tego wykumałem, że uniwersalne czujniki wychodzą niezaprogramowane (tzn. trzeba im na starcie podać nr czujników obsługiwanych przez auto czy coś w tym rodzaju), nie mówiąc o klonowaniu starego czujnika na nowy gdy ten ma inny.

 

PS. Pokaż jakie kupiłeś i do jakiej fury.

for GM cars. nie  pamietam jakie to były , to było kilka lat temu.

kosztowały ok 100zł za komplet.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.