FROCK Napisano 25 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 Pytanie jak w temacie, czy ktos slyszal o takowej glowicy w Uniaczu 1.4 (z turbem lub bez)? A moze ktos wie jaka pasuje najlepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 25 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FROCK Napisano 25 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 A dlaczego nie 16v? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 25 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 > A dlaczego nie 16v? ale po co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RayanPeter Napisano 25 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 > A dlaczego nie 16v? punto ma chyba 16 tke ale bez T fabrycznie!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FROCK Napisano 25 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 > ale po co no jakto po co, more power! Mam namiar na goscia ktory moze mi sprowadzic abarthowskie czesci to UT: przeplywomierz, walki rozrzadu, miedziane uszczelki pod glowice, tloki i korbowody. Sam mial to kiedys w swoim UT ale go sprzedal zanim sie z nim spotkalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RayanPeter Napisano 25 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 miedziana uszczelke mozesz sobie dorobic w Warszawie lub innych miejscach gdzie robia uszczelki walek?? orginalny mozesz sciagnac przez ASO ( nie mialem problemow 350 lub 600 pln juz nie pamietam) przepywosciomiez mozna zmodyfikowac u elektronika jedne co to jak najwiecej info o dobrych modyfikacjach i parametrach podzespolow do przerobek np. wtryski jakie, ile sprezyc by moc sie pocieszyc dluzej niz 1 dzien itd.) to bylo by ciekawe zeby nie testowac na swoim motorku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FROCK Napisano 25 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 Mam taki maly szalony zamysl: kupic jakies uno 3d z absolutnie bezwypadkowa buda i jak najmniej (bo niestety moja wedlug wszelkich znakow byla strzelona )Wyjac z UT silnik i na warsztat z nim celem modyfikacji a bude z tego Una rozebrac do zera, obspawac, klata pozbyc sie rudej. Plan szatanski, na razie nierealny bom biedny student ale kto wie... Bo mojego UT nie mam zamiaru sie pozbywac Zawsze marzylem o zrobieniu czegos takiego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RayanPeter Napisano 25 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 szatanski szatanski koszta sa ogromne w porownaniu do wartosci pojazdu ale satysfakcja bezcenna:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FROCK Napisano 25 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 > ale satysfakcja bezcenna:) Tiaa a na ramce pod tylna tablica: "Nie placz... kiedy odjadę..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 25 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 > Pytanie jak w temacie, czy ktos slyszal o takowej glowicy w Uniaczu > 1.4 (z turbem lub bez)? A moze ktos wie jaka pasuje najlepiej? STILO 1,4 16V 90KM ale musisz zminić: Głowice kolektor wlotowy przepustnice wiązki elektyczne komputer kolektor wylotowy katalizator wydech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FROCK Napisano 26 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 > STILO 1,4 16V 90KM > ale > musisz zminić: > Głowice > kolektor wlotowy > przepustnice > wiązki elektyczne komputer > kolektor wylotowy > katalizator > wydech Dzieki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 26 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 A to przypadkiem nie jest rodzina fire? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonten Napisano 26 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 I owszem - rozwinięcie 1,2 !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 26 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 > no jakto po co, more power! Mam namiar na goscia ktory moze mi > sprowadzic abarthowskie czesci to UT: przeplywomierz, walki > rozrzadu, miedziane uszczelki pod glowice, tloki i korbowody. > Sam mial to kiedys w swoim UT ale go sprzedal zanim sie z nim > spotkalem ja tam sie nie znam, bys musial kaski troche przyszykowac na to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FROCK Napisano 26 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 > ja tam sie nie znam, bys musial kaski troche przyszykowac na to a no musialbym Walki Abartha jak pisal kolega RayanPeter to ok 600, abarthowska przeplywka drugie tyle... jest na co zbierac Nie wiem jakiej mocy moglbym sie na koniec spodziewac ale sadze ze w granicach 160 to chyba tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 26 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 > a no musialbym Walki Abartha jak pisal kolega RayanPeter to ok 600, > abarthowska przeplywka drugie tyle... jest na co zbierac Nie > wiem jakiej mocy moglbym sie na koniec spodziewac ale sadze ze w > granicach 160 to chyba tak nie wiem, a podniesienie cisnienia turbo trzeba byloby wykonac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FROCK Napisano 26 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 > nie wiem, a podniesienie cisnienia turbo trzeba byloby wykonac? no zeby bylo wiecej mocy oczywiscie ze mozna ale nie jest to konieczne bo sa inne drogi podniesienia mocy, zwlaszcza ze przy podniesionym cisnieniu doladowania predzej czy pozniej wydmucha mi uszczelke miedzy kolektorem wydechowym a turbina a i sama turbina moze sie posypac bo seryjna IHI za dobrze tego nie znosi z tego co slyszalem, wiec zeby podniesc cisnienie trzeba by zainwestowac w cos z Garreta, ewentualnie turbina z Audi S4 z silnika 2.8 biturbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RayanPeter Napisano 26 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 spokojnie do 1.0 bara mozna sobie podkrecic, najlepiej miec zawor sterowany z kabiny by nei jezdzic non stop na doladowanym. moj znajomy ma mazde 1.6 T i ma 1.6 na sprezarce i smiga ( choc juz zamowil miedziana uszczelke (250 pln) tak na zas. ale on wlasnie przerobil wsio co sie da . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 26 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 > turbina moze sie posypac bo seryjna IHI za dobrze tego nie znosi > z tego co slyszalem, wiec zeby podniesc cisnienie trzeba by > zainwestowac w cos z Garreta Z kolei ja slyszalem ze Garret do IHI sie nie umywa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RayanPeter Napisano 26 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 IHI ma gorsze parametry Garett byl montowany w 1.4 i juz jest lepszy ( co mozna zauwazyc ze jest montowany w wielu innych markach) ja wychodze z zalozenia ze turbo to turbo jak reszta jest cacy to sprezarka i tak da tyle powera ze przy tej wadze bedzie duzo radochy. Jak bym chcial super efekty to bym kupil sobie supre lub 3000GT i tam grzebal koszta kapitalki bardzo podobne zwalszcza jak ma sie warsztat:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 26 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 > IHI ma gorsze parametry Garett byl montowany w 1.4 i juz jest > lepszy ( co mozna zauwazyc ze jest montowany w wielu innych > markach) Parametry parametrami a trwalosc to zupelnie inna kwestia. Popularnosc tez nie swiadczy o jakosci (patrz produkty Manta czy MediaTech). Produkty IHI stosowano w takich autach jak Impreza STi, Ferrari F40 czy Bugatti EB110 - rownie dobrze z tego mozna by wysnuc jakies wnioski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RayanPeter Napisano 26 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 moze i racja:) ja tak naprawde nie zwracam na to uwagi poniewaz afffto nie slkuzy mi do wyscigow na 1/4 ani innych pokazow. prawdopodobnie tez sie pokusze na male przerobki ale w granicach rozsadku, jak cos mam 2 motor:) to go sobie zrobie na zapas i bede wtedy myslal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 26 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 > moze i racja:) ja tak naprawde nie zwracam na to uwagi poniewaz > afffto nie slkuzy mi do wyscigow na 1/4 ani innych pokazow. > prawdopodobnie tez sie pokusze na male przerobki ale w granicach > rozsadku, jak cos mam 2 motor:) to go sobie zrobie na zapas i > bede wtedy myslal. Taki sam jak ten pod maską czy coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RayanPeter Napisano 26 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 taki sam 1.3 tyle ze juz z tlokami na 1 szlif. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 26 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 > moze i racja:) Mysle ze przy dzisiejszych technikach produkcji wszystkie turbiny prezentuja przyzwoity poziom jakosci (z malymi odchylami na plus - zwlaszcza te chlodzone woda - i na minus - te ktorych jedynym czynnikiem chlodzacym jest olej). Podejrzewam ze gdyby do UT wstawic turbine produkcji PZL Mielec to tez by smigalo przyzwoicie i bezawaryjnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 27 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2006 > I owszem - rozwinięcie 1,2 !!! Tak wiec ta glowica nie bedzie pasowac na blok 1372 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonten Napisano 28 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2006 Nie ma takiej możliwości!!! Przynajmniej w tym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 28 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2006 > Tak wiec ta glowica nie bedzie pasowac na blok 1372 pozostaje jeszcze chyba 12v z bravo/brava... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FROCK Napisano 28 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2006 Nad tym juz tez myslalem i ta by pewnie podpasowala... ale jak to brzmi - 12v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 28 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2006 > Nad tym juz tez myslalem i ta by pewnie podpasowala... ale jak to > brzmi - 12v mi tam by to nie przeszkadzalo za tak brzmi gdyby lepiej jezdzil.. ale pytanie czy z taka glowica bedzie lepiej jezdzil i czy duzo lepiej... bo silnik ten nie byl zbyt popularny chyba ani tez w sporcie wiec nie wiem jak np. z jakims ostrzejszym walkiem do niego by bylo .. a z 8v glowica mozna poszalec 36 i 41 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonten Napisano 28 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2006 Ale te silniki nie mają dobrej "PRASY" - raczej narzekają na nie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 28 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2006 > pozostaje jeszcze chyba 12v z bravo/brava... o tym zapomnij jest to najgorszy silnik fiata jak i był montowany a został zastąpiony jednostką 1.2 Silnik gdzie jest więcej zimna w trakcie produkcji niż jakikolwiek inny. Problemy ze smarowaniem i ciągły problemy z ciśnieniem oleju kicha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 29 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2006 > Nad tym juz tez myslalem i ta by pewnie podpasowala... ale jak to > brzmi - 12v Po japonsku - wiele odmian usportowionych mialo glowice 12-zaworowe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 29 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2006 > o tym zapomnij jest to najgorszy silnik fiata jak i był montowany To chyba nie problem bo silnik pozostaje stary, zmieniona ma byc tylko glowica . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ettore Napisano 29 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2006 > STILO 1,4 16V 90KM Yhy, i w Oplach jeszcze bywają 1,4 16V, i w VW też... może by głowicę przełożyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 29 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2006 > To chyba nie problem bo silnik pozostaje stary, zmieniona ma byc > tylko glowica . ale pompa olejowa nie ta więc mało oliwy no same problemy a tak na marginesie to czy myślisz że samą głowice wymienisz a co z kompem i kolektorem który jest inny a przepustnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FROCK Napisano 29 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2006 > Yhy, i w Oplach jeszcze bywają 1,4 16V, i w VW też... może by > głowicę przełożyć... Wiem ze byly bo mialem astre z takim silnikiem(nawiasem mowiac brakowalo mu troche mocy) ale to chyba logiczne ze takiej glowicy poszukuje w rodzinie fiata bo jak cos ma podpasowac to co jak nie fiatowska glowica 16v? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FROCK Napisano 29 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2006 > a tak na marginesie to czy myślisz że samą głowice wymienisz a co z kompem i kolektorem który jest inny a przepustnica no wiadomo ze wymiana glowicy na inna niz byla laczy sie z grzebaniem przy tych elementach bo jakos tymi zaworami trzeba posterowac, jakos trzeba im dostarczyc powietrze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 29 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2006 > To chyba nie problem bo silnik pozostaje stary, zmieniona ma byc > tylko glowica . w tym wlasnie problem,ze najgorsza w silniku 1.4 12V jest wlasnie glowica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 29 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2006 > STILO 1,4 16V 90KM > ale > musisz zminić: > Głowice > kolektor wlotowy > przepustnice > wiązki elektyczne komputer > kolektor wylotowy > katalizator > wydech i blok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 29 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2006 > no wiadomo ze wymiana glowicy na inna niz byla laczy sie z grzebaniem > przy tych elementach bo jakos tymi zaworami trzeba posterowac, > jakos trzeba im dostarczyc powietrze... uważam jeżeli chcemy się bawić z silnikami to 1 wałek sportowy + nowy chip (nie jakiś opornik) + turbo lub nos 2 zmiana silnika na coś z tej samej stajni proponuje 1.6 16v bo wejdzie ale z Alfy 130 kM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ettore Napisano 29 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2006 > Wiem ze byly bo mialem astre z takim silnikiem(nawiasem mowiac > brakowalo mu troche mocy) ale to chyba logiczne ze takiej > glowicy poszukuje w rodzinie fiata bo jak cos ma podpasowac to > co jak nie fiatowska glowica 16v? Dobrze kombinujesz z tym, że fiatowską, problem jest raczej tego rodzaju, że do bloku Twojego silnika żadna nie podpasuje . A nawet gdyby pasowała, to najczęściej trzeba też zmienić tłoki A z tymi Oplami i VW to było tak ironicznie, wybacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FROCK Napisano 29 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2006 > uważam jeżeli chcemy się bawić z silnikami to > 1 wałek sportowy + nowy chip (nie jakiś opornik) + turbo lub nos > 2 zmiana silnika na coś z tej samej stajni > proponuje 1.6 16v bo wejdzie ale z Alfy 130 kM ten silnik w serii ma 130 KM?? to jakby do niego dolozyc turbo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 29 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2006 > ten silnik w serii ma 130 KM?? to jakby do niego dolozyc turbo... ja tam nie wiem ale zapraszam do lektury Twin Spark oznacza, że silnik wyposażony jest w podwójny zapłon, tzn. na każdy cylinder przypadają dwie świece zapłonowe. Polepsza to spalanie mieszanki paliwowej, a to z kolei przekłada się na lepsze osiągi, ograniczenie zużycia paliwa i obniżony poziom emisji spalin. To doskonałe silniki, równo oddające moc i żywo reagujące, a przy tym pozostające pod pełną kontrolą kierowcy. Występują w czterech odmianach, z których każda zapewnia doskonałe spalanie i wysoką elastyczność. Silniki Twin Spark to wyraz ewolucji i ucieleśnienie doświadczenia Alfa Romeo. Alfa Romeo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ministrant Napisano 29 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2006 > ja tam nie wiem ale zapraszam do lektury > Twin Spark oznacza, że silnik wyposażony jest w podwójny zapłon, tzn. > na każdy cylinder przypadają dwie świece zapłonowe. Polepsza to > spalanie mieszanki paliwowej, a to z kolei przekłada się na > lepsze osiągi, ograniczenie zużycia paliwa i obniżony poziom > emisji spalin. To doskonałe silniki, równo oddające moc i żywo > reagujące, a przy tym pozostające pod pełną kontrolą kierowcy. > Występują w czterech odmianach, z których każda zapewnia > doskonałe spalanie i wysoką elastyczność. Silniki Twin Spark to > wyraz ewolucji i ucieleśnienie doświadczenia Alfa Romeo. > Alfa Romeo A tak bez reklamy, polecane są te silniki ?? Mało awaryjne ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > A tak bez reklamy, polecane są te silniki ?? Mało awaryjne ?? tak bez reklamy to dosc czesto slyszy sie, ze maja problemy z utrzymaniem fabrycznej mcoy. dosc slyszy sie tez, ze bezawaryjne byly silniki w ukladzie bokser-wielu utytkownikow alfy raczej nie chwali sobie silnikow TS. swoja droga dlaczego nei swap na 1.6, ale DOHC? silnik raczej latwiej dostepny, tanszy, jest do neigo trochu gratow... moze byc 8v, moze byc 16v... ewentualnie 2.0 16v... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > swoja droga dlaczego nei swap na 1.6, ale DOHC? > silnik raczej latwiej dostepny, tanszy, jest do neigo trochu > gratow... > moze byc 8v, moze byc 16v... > ewentualnie 2.0 16v... Ato sie wogole zmiesci do uniaka, przeciez to duzy silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > Pytanie jak w temacie, czy ktos slyszal o takowej glowicy w Uniaczu > 1.4 (z turbem lub bez)? A moze ktos wie jaka pasuje najlepiej? włóż blok od Tipo/Tempra 1.6 głowicę od 1.4 Turbo odpręż troszeczkę i te 160 koni będziesz miał Jeżeli się nie mylę to były takie silniki Novitec je robił chyba...jeśli nie to poprawcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bno Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 Poprawka 197 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.