Skocz do zawartości

Głowica 16v w silniku 1372ccm?


FROCK

Rekomendowane odpowiedzi

> ale po co

no jakto po co, more power! smile.gifMam namiar na goscia ktory moze mi sprowadzic abarthowskie czesci to UT: przeplywomierz, walki rozrzadu, miedziane uszczelki pod glowice, tloki i korbowody. Sam mial to kiedys w swoim UT ale go sprzedal zanim sie z nim spotkalem frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miedziana uszczelke mozesz sobie dorobic w Warszawie lub innych miejscach gdzie robia uszczelki

walek?? orginalny mozesz sciagnac przez ASO ( nie mialem problemow 350 lub 600 pln juz nie pamietam)

przepywosciomiez mozna zmodyfikowac u elektronika

jedne co to jak najwiecej info o dobrych modyfikacjach i parametrach podzespolow do przerobek np. wtryski jakie, ile sprezyc by moc sie pocieszyc dluzej niz 1 dzien itd.)

to bylo by ciekawe zeby nie testowac na swoim motorku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki maly szalony zamysl: kupic jakies uno 3d z absolutnie bezwypadkowa buda i jak najmniej mulher.gif (bo niestety moja wedlug wszelkich znakow byla strzelona frown.gif)Wyjac z UT silnik i na warsztat z nim celem modyfikacji a bude z tego Una rozebrac do zera, obspawac, klata pozbyc sie rudej. Plan szatanski, na razie nierealny bom biedny student grinser006.gif ale kto wie... Bo mojego UT nie mam zamiaru sie pozbywac smile.gif Zawsze marzylem o zrobieniu czegos takiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie jak w temacie, czy ktos slyszal o takowej glowicy w Uniaczu

> 1.4 (z turbem lub bez)? A moze ktos wie jaka pasuje najlepiej?

STILO 1,4 16V 90KM

ale

musisz zminić:

Głowice

kolektor wlotowy

przepustnice

wiązki elektyczne komputer

kolektor wylotowy

katalizator

wydech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> STILO 1,4 16V 90KM

> ale

> musisz zminić:

> Głowice

> kolektor wlotowy

> przepustnice

> wiązki elektyczne komputer

> kolektor wylotowy

> katalizator

> wydech

Dzieki za info ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no jakto po co, more power! Mam namiar na goscia ktory moze mi

> sprowadzic abarthowskie czesci to UT: przeplywomierz, walki

> rozrzadu, miedziane uszczelki pod glowice, tloki i korbowody.

> Sam mial to kiedys w swoim UT ale go sprzedal zanim sie z nim

> spotkalem

ja tam sie nie znam, bys musial kaski troche przyszykowac na to wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tam sie nie znam, bys musial kaski troche przyszykowac na to

a no musialbym frown.gifWalki Abartha jak pisal kolega RayanPeter to ok 600, abarthowska przeplywka drugie tyle... jest na co zbierac wink.gif Nie wiem jakiej mocy moglbym sie na koniec spodziewac ale sadze ze w granicach 160 to chyba tak icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a no musialbym Walki Abartha jak pisal kolega RayanPeter to ok 600,

> abarthowska przeplywka drugie tyle... jest na co zbierac Nie

> wiem jakiej mocy moglbym sie na koniec spodziewac ale sadze ze w

> granicach 160 to chyba tak

nie wiem, a podniesienie cisnienia turbo trzeba byloby wykonac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem, a podniesienie cisnienia turbo trzeba byloby wykonac?

no zeby bylo wiecej mocy oczywiscie ze mozna ale nie jest to konieczne bo sa inne drogi podniesienia mocy, zwlaszcza ze przy podniesionym cisnieniu doladowania predzej czy pozniej wydmucha mi uszczelke miedzy kolektorem wydechowym a turbina a i sama turbina moze sie posypac bo seryjna IHI za dobrze tego nie znosi z tego co slyszalem, wiec zeby podniesc cisnienie trzeba by zainwestowac w cos z Garreta, ewentualnie turbina z Audi S4 z silnika 2.8 biturbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie do 1.0 bara mozna sobie podkrecic, najlepiej miec zawor sterowany z kabiny by nei jezdzic non stop na doladowanym.

moj znajomy ma mazde 1.6 T i ma 1.6 na sprezarce i smiga ( choc juz zamowil miedziana uszczelke (250 pln) tak na zas. ale on wlasnie przerobil wsio co sie da .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> turbina moze sie posypac bo seryjna IHI za dobrze tego nie znosi

> z tego co slyszalem, wiec zeby podniesc cisnienie trzeba by

> zainwestowac w cos z Garreta

Z kolei ja slyszalem ze Garret do IHI sie nie umywa 270751858-jezyk.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IHI ma gorsze parametry Garett byl montowany w 1.4 i juz jest lepszy ( co mozna zauwazyc ze jest montowany w wielu innych markach)

ja wychodze z zalozenia ze turbo to turbo jak reszta jest cacy to sprezarka i tak da tyle powera ze przy tej wadze bedzie duzo radochy.

Jak bym chcial super efekty to bym kupil sobie supre lub 3000GT i tam grzebal koszta kapitalki bardzo podobne zwalszcza jak ma sie warsztat:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IHI ma gorsze parametry Garett byl montowany w 1.4 i juz jest

> lepszy ( co mozna zauwazyc ze jest montowany w wielu innych

> markach)

Parametry parametrami a trwalosc to zupelnie inna kwestia. Popularnosc tez nie swiadczy o jakosci (patrz produkty Manta czy MediaTech). Produkty IHI stosowano w takich autach jak Impreza STi, Ferrari F40 czy Bugatti EB110 - rownie dobrze z tego mozna by wysnuc jakies wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i racja:) ja tak naprawde nie zwracam na to uwagi poniewaz afffto nie slkuzy mi do wyscigow na 1/4 ani innych pokazow.

prawdopodobnie tez sie pokusze na male przerobki ale w granicach rozsadku, jak cos mam 2 motor:) to go sobie zrobie na zapas i bede wtedy myslal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze i racja:) ja tak naprawde nie zwracam na to uwagi poniewaz

> afffto nie slkuzy mi do wyscigow na 1/4 ani innych pokazow.

> prawdopodobnie tez sie pokusze na male przerobki ale w granicach

> rozsadku, jak cos mam 2 motor:) to go sobie zrobie na zapas i

> bede wtedy myslal.

Taki sam jak ten pod maską czy coś innego? hmm.gifok.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze i racja:)

Mysle ze przy dzisiejszych technikach produkcji wszystkie turbiny prezentuja przyzwoity poziom jakosci (z malymi odchylami na plus - zwlaszcza te chlodzone woda - i na minus - te ktorych jedynym czynnikiem chlodzacym jest olej). Podejrzewam ze gdyby do UT wstawic turbine produkcji PZL Mielec to tez by smigalo przyzwoicie i bezawaryjnie wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nad tym juz tez myslalem i ta by pewnie podpasowala... ale jak to

> brzmi - 12v

mi tam by to nie przeszkadzalo za tak brzmi gdyby lepiej jezdzil.. ale pytanie czy z taka glowica bedzie lepiej jezdzil i czy duzo lepiej... bo silnik ten nie byl zbyt popularny chyba ani tez w sporcie wiec nie wiem jak np. z jakims ostrzejszym walkiem do niego by bylo .. frown.gif a z 8v glowica mozna poszalec Motor.04..jpgzeby.GIF 36 i 41 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozostaje jeszcze chyba 12v z bravo/brava...

o tym zapomnij jest to najgorszy silnik fiata jak i był montowany a został zastąpiony jednostką 1.2

Silnik gdzie jest więcej zimna w trakcie produkcji niż jakikolwiek inny.

Problemy ze smarowaniem i ciągły problemy z ciśnieniem oleju

kicha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba nie problem bo silnik pozostaje stary, zmieniona ma byc

> tylko glowica .

ale pompa olejowa nie ta więc mało oliwy no same problemy

a tak na marginesie to czy myślisz że samą głowice wymienisz a co z kompem i kolektorem który jest inny a przepustnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Yhy, i w Oplach jeszcze bywają 1,4 16V, i w VW też... może by

> głowicę przełożyć...

Wiem ze byly bo mialem astre z takim silnikiem(nawiasem mowiac brakowalo mu troche mocy) ale to chyba logiczne ze takiej glowicy poszukuje w rodzinie fiata bo jak cos ma podpasowac to co jak nie fiatowska glowica 16v?

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak na marginesie to czy myślisz że samą głowice wymienisz a co z kompem i kolektorem który jest inny a przepustnica

no wiadomo ze wymiana glowicy na inna niz byla laczy sie z grzebaniem przy tych elementach bo jakos tymi zaworami trzeba posterowac, jakos trzeba im dostarczyc powietrze... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> STILO 1,4 16V 90KM

> ale

> musisz zminić:

> Głowice

> kolektor wlotowy

> przepustnice

> wiązki elektyczne komputer

> kolektor wylotowy

> katalizator

> wydech

i blok hehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wiadomo ze wymiana glowicy na inna niz byla laczy sie z grzebaniem

> przy tych elementach bo jakos tymi zaworami trzeba posterowac,

> jakos trzeba im dostarczyc powietrze...

uważam jeżeli chcemy się bawić z silnikami to

1 wałek sportowy + nowy chip (nie jakiś opornik) + turbo lub nos

2 zmiana silnika na coś z tej samej stajni

proponuje 1.6 16v bo wejdzie ale z Alfy 130 kM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem ze byly bo mialem astre z takim silnikiem(nawiasem mowiac

> brakowalo mu troche mocy) ale to chyba logiczne ze takiej

> glowicy poszukuje w rodzinie fiata bo jak cos ma podpasowac to

> co jak nie fiatowska glowica 16v?

Dobrze kombinujesz z tym, że fiatowską, problem jest raczej tego rodzaju, że do bloku Twojego silnika żadna nie podpasuje wink.gif. A nawet gdyby pasowała, to najczęściej trzeba też zmienić tłoki wink.gif

A z tymi Oplami i VW to było tak ironicznie, wybacz grinser006.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uważam jeżeli chcemy się bawić z silnikami to

> 1 wałek sportowy + nowy chip (nie jakiś opornik) + turbo lub nos

> 2 zmiana silnika na coś z tej samej stajni

> proponuje 1.6 16v bo wejdzie ale z Alfy 130 kM

ten silnik w serii ma 130 KM?? to jakby do niego dolozyc turbo...

hmm.gifslinka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten silnik w serii ma 130 KM?? to jakby do niego dolozyc turbo...

ja tam nie wiem ale zapraszam do lektury

Twin Spark oznacza, że silnik wyposażony jest w podwójny zapłon, tzn. na każdy cylinder przypadają dwie świece zapłonowe. Polepsza to spalanie mieszanki paliwowej, a to z kolei przekłada się na lepsze osiągi, ograniczenie zużycia paliwa i obniżony poziom emisji spalin. To doskonałe silniki, równo oddające moc i żywo reagujące, a przy tym pozostające pod pełną kontrolą kierowcy. Występują w czterech odmianach, z których każda zapewnia doskonałe spalanie i wysoką elastyczność. Silniki Twin Spark to wyraz ewolucji i ucieleśnienie doświadczenia Alfa Romeo.

Alfa Romeo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tam nie wiem ale zapraszam do lektury

> Twin Spark oznacza, że silnik wyposażony jest w podwójny zapłon, tzn.

> na każdy cylinder przypadają dwie świece zapłonowe. Polepsza to

> spalanie mieszanki paliwowej, a to z kolei przekłada się na

> lepsze osiągi, ograniczenie zużycia paliwa i obniżony poziom

> emisji spalin. To doskonałe silniki, równo oddające moc i żywo

> reagujące, a przy tym pozostające pod pełną kontrolą kierowcy.

> Występują w czterech odmianach, z których każda zapewnia

> doskonałe spalanie i wysoką elastyczność. Silniki Twin Spark to

> wyraz ewolucji i ucieleśnienie doświadczenia Alfa Romeo.

> Alfa Romeo

A tak bez reklamy, polecane są te silniki ?? Mało awaryjne ?? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak bez reklamy, polecane są te silniki ?? Mało awaryjne ??

tak bez reklamy to dosc czesto slyszy sie, ze maja problemy z utrzymaniem fabrycznej mcoy.

dosc slyszy sie tez, ze bezawaryjne byly silniki w ukladzie bokser-wielu utytkownikow alfy raczej nie chwali sobie silnikow TS.

swoja droga dlaczego nei swap na 1.6, ale DOHC?

silnik raczej latwiej dostepny, tanszy, jest do neigo trochu gratow...

moze byc 8v, moze byc 16v...

ewentualnie 2.0 16v... biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> swoja droga dlaczego nei swap na 1.6, ale DOHC?

> silnik raczej latwiej dostepny, tanszy, jest do neigo trochu

> gratow...

> moze byc 8v, moze byc 16v...

> ewentualnie 2.0 16v...

Ato sie wogole zmiesci do uniaka, przeciez to duzy silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie jak w temacie, czy ktos slyszal o takowej glowicy w Uniaczu

> 1.4 (z turbem lub bez)? A moze ktos wie jaka pasuje najlepiej?

włóż blok od Tipo/Tempra 1.6 głowicę od 1.4 Turbo odpręż troszeczkę i te 160 koni będziesz miał grinser006.gif Jeżeli się nie mylę to były takie silniki Novitec je robił chyba...jeśli nie to poprawcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.