Misior Napisano 31 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2006 Witam. Mam takie teoretyczno praktyczne pytanko. Jezeli zalozyc turbinke z jakiegos nowego silnika diesla np jakis hdi albo dci (pojemnosc okolo 1.4-1.5) do silnika benzynowego (zakladam ze wytrzyma temperature) 1.4 ktory ma okolo 90koni to na ile sie bedzie dalo taką turbiną go podciagnąc. Dokladniej chodzi mi o to do ilu koni taka turbinka sie bedzie nadawac? Bede wdzieczny za jakas pomoc od Tych co znają temat. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 31 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2006 > Witam. > Mam takie teoretyczno praktyczne pytanko. > Jezeli zalozyc turbinke z jakiegos nowego silnika diesla np jakis hdi > albo dci (pojemnosc okolo 1.4-1.5) do silnika benzynowego > (zakladam ze wytrzyma temperature) 1.4 ktory ma okolo 90koni to > na ile sie bedzie dalo taką turbiną go podciagnąc. Dokladniej > chodzi mi o to do ilu koni taka turbinka sie bedzie nadawac? > Bede wdzieczny za jakas pomoc od Tych co znają temat. > Pozdrawiam Moze byc lipa , bo te male turbo dizle , maja bardzo male turbiny , przystosowane do max mocy przy 3500-4000 obr . Lepiej juz dac jakas T2 , T25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 31 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2006 A gdzie szukac takiej T2 lub T25? Z jakiego wózka? A te wieksze diesle np 1,9 TDi? Da rade taka turbinka, jak myslisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 31 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2006 > A gdzie szukac takiej T2 lub T25? Z jakiego wózka? > A te wieksze diesle np 1,9 TDi? Da rade taka turbinka, jak myslisz? Napisz lepiej do jakiego auta chcesz? garretty T2,T25 byly w wielu autach , T2 chyba nawet w 1.6 tdi by vw , takze w lanci delta hf turbo , itd T25 chyba w w reno 1.4t,nissanie 200sx 1.8t itd . Napisz ile chcesz uzyskac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 31 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2006 Turbo mialo by byc do silnika 1,4 w pugu. Mam w seri okolo 94KM a chce docelowo na jakies 140-150KM podniesc moc. Narazie jednak chce zamontowac sama turbinke a w miare jak bede mial kase to IC i BOV'a i reszte. Co polecasz? I jaką kase szykowac? Bo ja mysle o czyms niedrogim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 31 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2006 > Turbo mialo by byc do silnika 1,4 w pugu. Mam w seri okolo 94KM a > chce docelowo na jakies 140-150KM podniesc moc. Narazie jednak > chce zamontowac sama turbinke a w miare jak bede mial kase to IC > i BOV'a i reszte. > Co polecasz? I jaką kase szykowac? Bo ja mysle o czyms niedrogim. T2 spokojnie pompuje do 0.8-1 bara , do 180km powinna ta turbina styknac spokojnie. Pewnie na poczatku bys nie odprezal silnika itd , wiec doladowanie 0.4-0.5 bara max , nie wiem jak ecu by sobie radzilo itd. Ciekawe na ile tez wtryski wystarcza , potem zacznie sie wszystko sypac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 No doladowanie dokladnie tak jak piszesz, 0,5bar max. Co do wtrysków i ECU to sie nie martwie bo turbo bedzie zalozone do zagazowanego silnika. Wiec mozliwosc strojenia nieograniczona A czy konieczne jest zebym odprezyl odrazu? Czy dopiero przy okazji jakby chcial dmuchnac kiedys wiecej? Jaka kase trzeba liczyc na taką sprezarke? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duken Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 Co do wtrysków > i ECU to sie nie martwie bo turbo bedzie zalozone do > zagazowanego silnika. jaka masz instalke gazową?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > No doladowanie dokladnie tak jak piszesz, 0,5bar max. Co do wtrysków > i ECU to sie nie martwie bo turbo bedzie zalozone do > zagazowanego silnika. Wiec mozliwosc strojenia nieograniczona > A czy konieczne jest zebym odprezyl odrazu? Czy dopiero przy okazji > jakby chcial dmuchnac kiedys wiecej? > Jaka kase trzeba liczyc na taką sprezarke? Jaki masz seryjny stopień sprężania? Na Twoim miejscu nie próbowałbym dmuchać 0.5 bara bez odprężania i bez IC, chyba że masz wyjątkowo niski CR. Co do T2 to można znaleźć w dobrym stanie za ok. 500zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rosssssa Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > chce zamontowac sama turbinke a w miare jak bede mial kase to IC > i BOV'a i reszte. > Co polecasz? I jaką kase szykowac? Bo ja mysle o czyms niedrogim. A kolega to tak nie dokońca się na tym zna Jak można założyć turbo bez BOVa No bez IC to jeszcze przejdzie, chociaż samochód bedzie puchł podczas dłuższej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > A kolega to tak nie dokońca się na tym zna > Jak można założyć turbo bez BOVa Można - DV > No bez IC to jeszcze przejdzie, To zależy ile się chce doładować, a poza tym do setup'u bez odprężania wskazany jest montaż dużego IC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rosssssa Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > Można - DV DV to taka cicha odmiana BOVa > To zależy ile się chce doładować, a poza tym do setup'u bez > odprężania wskazany jest montaż dużego IC. A niby dlaczego musi byc duży ICek jak się nie odpręża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > DV to taka cicha odmiana BOVa Ani DV ani BOV nie jest odmianą tego drugiego Po prostu obydwa zawory upuszczają nadmiar powietrza, ale każdy w innym kierunku > A niby dlaczego musi byc duży ICek jak się nie odpręża Między innymi dlatego, żeby zapobiec spalaniu stukowemu, które ma większe prawdopodobieństwo wystąpienia przy dużym stopniu sprężania i bardziej nagrzanym powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 Mniejsza temp mozna tez uzyskac stosujac wieksze turbo , jednak wtedy w takim silniku nieduzym bedzie spory lag i wogole Osobiscie nie popieram roboty na pol gwizdka , ze teraz cos , potem cos , ale skoro Misior chce i stac go na puzniejsze remonty to sie nie spinajcie PS: Kolega sprzedaje T3 do regeneracji za 300zl , turbina sporo wieksza od T2 , glownie do silnikow 1.5-2.2L i dla mocy 150-275km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > Mniejsza temp mozna tez uzyskac stosujac wieksze turbo , jednak wtedy > w takim silniku nieduzym bedzie spory lag i wogole Fakt, większa turbosprężarka mniej nagrzeje powietrze, ale i tak nie na tyle mniej, żeby było dobrze bez IC. Poza tym do takich małych doładowań bezsensem byłoby zakładanie jeszcze większego turbo > Osobiscie nie popieram roboty na pol gwizdka , ze teraz cos , potem cos , > ale skoro Misior chce i stac go na puzniejsze remonty to sie nie > spinajcie Popieram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rosssssa Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > Ani DV ani BOV nie jest odmianą tego drugiego Po prostu obydwa > zawory upuszczają nadmiar powietrza, ale każdy w innym kierunku CZY MOŻESZ TO ROZWINĄĆ ?? Bo to całkiem ciekawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 Stopien sprezania u mnie to 9,2 (chyba okolo tyle) Wedlug znawców z firmy co zakladają turbawki, mozna smialo dmuchnac mu do 0,5 bez odprezania. IC narazie niebede zakladal poniewaz z kasa róznie bywa. A dolozyc potem nie problem. Co do BOVa to kolega Bastek opisywal ze tez niema i jakos jezdzi. Poprostu powietrze wraca przez turbo. Oczywiscie wiem ze to jest nie zdrowe dla turbinki. Ale mysle ze BOVa bym zalozyl od razu wiec tak zalozmy. Silnik u mnie maly wiec niechce za duzej turbawki. Mocy tez nie spodziewam sie wiecej niz 150 KM (po ukonczeniu wszystkiego) Co do jazdy to raczej nie butuje, jezdze narazie tylko czasem wiec z tym ze sie przegrzeje niebedzie problemu. Gaz mam 2gen na srubke wiec wyregulowac mozna spoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > Stopien sprezania u mnie to 9,2 (chyba okolo tyle) > Wedlug znawców z firmy co zakladają turbawki, mozna smialo dmuchnac > mu do 0,5 bez odprezania. > IC narazie niebede zakladal poniewaz z kasa róznie bywa. A dolozyc > potem nie problem. Co do BOVa to kolega Bastek opisywal ze tez > niema i jakos jezdzi. Poprostu powietrze wraca przez turbo. > Oczywiscie wiem ze to jest nie zdrowe dla turbinki. Ale mysle ze > BOVa bym zalozyl od razu wiec tak zalozmy. > Silnik u mnie maly wiec niechce za duzej turbawki. Mocy tez nie > spodziewam sie wiecej niz 150 KM (po ukonczeniu wszystkiego) > Co do jazdy to raczej nie butuje, jezdze narazie tylko czasem wiec z > tym ze sie przegrzeje niebedzie problemu. Gaz mam 2gen na srubke > wiec wyregulowac mozna spoko. Przerabiasz seryjny kolektor pod turbo czy robisz nowy ? Oczywiscie wiesz ,ze dajac turbo silnik bedzie bardziej sie grzac , tak samo olej (chlodnica oleju sie przydaje) , ladujac 0.5 bara dawka paliwa bedzie nieadekwatna do dawki powietrza (ciekaew czy na seryjnym map sensorze czy co tam masz da rade) , wiec trzaby dostroic . Mowiac prosciej , lepiej poczekac i zalozyc IC,chlodnice oleju i wystroic. Po co potem drugi raz rury ustawiac pod IC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 Kolektor zostanie seryjny tylko dorobie kryze. Co do IC to raz ze koszta a po drugie chce wlasnie zobaczyc jak bedzie chodzic na samej turbince czy bedzie sie dalo ustawic. Doladowanie 0,5 to raczej maks jakie bede dmuchal. Dawke paliwa czyli gazu spokojnie wyreguluje bo z tym niema problemu. Problem narazie najwiekszy dla mnie to kupic sprezarke i zeby byla w miare mala bo malo miejsca. A od silnika tdi 90 lub 110 koni by stykla? Bo one sa malutkie i by mi weszla. Co do oleju to bedzie chlodniczka bo oryginalnie wystepowala w takich modelach niektorych to sie dolozy. Chlodnica tez bedzie od 106gti a dokladnie wiatraki bo są dwa. Myslisz ze sie uda narazie bez IC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > CZY MOŻESZ TO ROZWINĄĆ ?? > Bo to całkiem ciekawe A co tu do rozwijania? BOV wypuszcza powietrze w atmosferę, a DV kieruje je z powrotem na wlot do turbosprężarki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > Kolektor zostanie seryjny tylko dorobie kryze. > Co do IC to raz ze koszta a po drugie chce wlasnie zobaczyc jak > bedzie chodzic na samej turbince czy bedzie sie dalo ustawic. > Doladowanie 0,5 to raczej maks jakie bede dmuchal. Dawke paliwa czyli > gazu spokojnie wyreguluje bo z tym niema problemu. > Problem narazie najwiekszy dla mnie to kupic sprezarke i zeby byla w > miare mala bo malo miejsca. A od silnika tdi 90 lub 110 koni by > stykla? Bo one sa malutkie i by mi weszla. > Co do oleju to bedzie chlodniczka bo oryginalnie wystepowala w takich > modelach niektorych to sie dolozy. > Chlodnica tez bedzie od 106gti a dokladnie wiatraki bo są dwa. > Myslisz ze sie uda narazie bez IC? Nie mysl o turbinie z tdi (tam przewaznie dmucha sie 2x wiecej niz w benzynie i ma zupelnie inne parametry pracy jak wyzej juz pisalem). A jesli nie wiesz gdzie szukac to polecam takie sklepy z uzywanymi czesciami. W Krakowie jak bylem w sklepie z czesciami do francuzow to widzialem pare turbin lezacych na polce . Obadaj tez moze jakies rozbieralnie samochodow czy handlarzy silnikami , napewno znajdziesz interesujaca Cie T2 , T25 Sa tez inne turbiny typu K03 , KKK16 , itd , ale na ich wydajnosci sie nie znam . Wiem ,ze valopunto ma u siebie turbina KKK K03 z Audi S4 2.7 Biturbo i obsluguje to ladnie silnik 1.2 przy mocach ~140km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 Tak tez zrobie jak piszesz. Poszukam gdzies jakiejs. Myslalem jeszcze o K04 od 1,8T. No ale ich ceny sie juz wachaja w okolicach 1000zl oczywiscie za uzywke. Do kraka mam kawalek to podjade zobaczyc co i jak. A tak wogole to co myslisz o projekcie i co bys mi jeszcze radzil? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > Tak tez zrobie jak piszesz. Poszukam gdzies jakiejs. Myslalem jeszcze > o K04 od 1,8T. No ale ich ceny sie juz wachaja w okolicach > 1000zl oczywiscie za uzywke. > Do kraka mam kawalek to podjade zobaczyc co i jak. > A tak wogole to co myslisz o projekcie i co bys mi jeszcze radzil? > Pozdro Jak bedziesz w Krakowie to polecam www.italcar.pl , autokas ul.prandoty 6-8 , i jeszcze przy 29 listopada (w strone wawy) taki zczajony teges z czesciami do francuskich jest. K04 za duze (raczej do ponad 200km). W sumie w reno 5 turbo byla turbina T25 i chyba dobrze sie sprawowala. Kiedys tam jezdzilem o ile sie nie myle clio 1.4 turbo z T2 i tez ladnie wgniatalo przy jakis 3000 obr . Projekt fajny , jednak jak bedziesz za bardzo oszczedzac to szybko Ci sie znudzi taka zabawa. Przemysl wszystko i kombinuj , pamietaj , zeby pytac o takie laczenie turbiny z wydechem (takie kolanko jest) i na podstawie srednicy tego robi sie wydech caly do konca , ale zrobisz jak uwazasz Chetnie zobacze efekty , i na twoim miejscu bym robil odrazu IC (koszt 200-350zl uzywany) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 A masz moze gdzies fotke takie T2 lub T25 zebym wiedzial z czym to sie je? A ta rura to chodzi Ci o down pipe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2006 > A masz moze gdzies fotke takie T2 lub T25 zebym wiedzial z czym to > sie je? > A ta rura to chodzi Ci o down pipe? google ? http://www.gcg.com.au/Technical%20Data/garrett%20t2-25%20flow%20map.jpg , a ta rura to nie downpipe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 2 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2006 > google ? > http://www.gcg.com.au/Technical%20Data/garrett%20t2-25%20flow%20map.jpg > , a ta rura to nie downpipe To wiem o co chodzi juz Dzieki za linka bo zapomnialem o goglach. No nic teraz pozostaje szukac jakąs turbawke i zakladac. Ciezko pewnie bedize bo z uzywkami to wiadomo jak moze byc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2006 > Tak tez zrobie jak piszesz. Poszukam gdzies jakiejs. Myslalem jeszcze > o K04 od 1,8T. No ale ich ceny sie juz wachaja w okolicach > 1000zl oczywiscie za uzywke. > Do kraka mam kawalek to podjade zobaczyc co i jak. > A tak wogole to co myslisz o projekcie i co bys mi jeszcze radzil? > Pozdro Ja się dokładnie nie znam na modelach turbin ale czy ta z fiata coupe by się nie nadawała? chodza po około 500zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 2 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2006 > Ja się dokładnie nie znam na modelach turbin ale czy ta z fiata coupe > by się nie nadawała? chodza po około 500zł Narazie sie jeszcze nie ruszylem za tym nigdzie z domu ale na allegro napewno turbawki do benzyniaka takiej porządnej to za tyle kasy nie kupi. A powiedzcie mi jeszcze co np nietak z turbinami od 1,9TDi? Bo pisales ze dmucha 2razy wiecej. To czy nie bedzie dobrze jak tu sobie bedzie pracowac na pol gwizdka? Nie denerwujcie sie ale niewiem to pytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2006 > Narazie sie jeszcze nie ruszylem za tym nigdzie z domu ale na allegro > napewno turbawki do benzyniaka takiej porządnej to za tyle kasy > nie kupi. > A powiedzcie mi jeszcze co np nietak z turbinami od 1,9TDi? Bo > pisales ze dmucha 2razy wiecej. To czy nie bedzie dobrze jak tu > sobie bedzie pracowac na pol gwizdka? > Nie denerwujcie sie ale niewiem to pytam Eh nie czaisz nic . Stosuj turbine od benzyniakow , maja inne czesci gorace , inne czesci zimne , itd ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 3 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 > Eh nie czaisz nic . Stosuj turbine od benzyniakow , maja inne czesci > gorace , inne czesci zimne , itd ... Ok, tak tez bede staral sie zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 3 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 Myslisz zeby sie czyms takim zainteresowac? Takiej suszarki szukac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 > Myslisz zeby sie czyms takim zainteresowac? > Takiej suszarki szukac? Jesli to sprezarka z reno 1.4 turbo to mozna brac , zapytaj kolesia co to za turbina ? Moze to jest T25 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 3 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 > Jesli to sprezarka z reno 1.4 turbo to mozna brac , zapytaj kolesia > co to za turbina ? Moze to jest T25 ? No wlasnie pytalem go i mi odpisal ze zobaczy na firme i model. No ciekawe co to za sprzet. Tylko wiesz jak jest. Jakbym kupil to nigdy niewiadomo jak dlugo ona pochodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 3 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 Sprezarka jest z rocznika 86 albo 89 bo niewidac dokladnie. NIema chlodzenia woda i kolo mowi ze niema luzow ani poprzecznych ani wzdluznych. Chyba troche starawy ten sprzet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 > Sprezarka jest z rocznika 86 albo 89 bo niewidac dokladnie. NIema > chlodzenia woda i kolo mowi ze niema luzow ani poprzecznych ani > wzdluznych. Chyba troche starawy ten sprzet? Hmm niech pomierzy srednice wejscia do sprezarki i wyjscie czesci goracej . Kolega ma T3 z 83r chyba chlodzenie tylko olejem , do regeneracji , zreszta wiekszosc uzywek jest do regeneracji co rowna sie koszta 600-1200zl zalezy. Kazda turbina ma numer seryjny oraz oznaczenia a/r itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 3 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 No wlasnie na tej turbinie, jak widac z fotek to nic nie widac Wiesz tez chyba sie niechce za bardzo pchac w taka stara turbine bo niewiadomo ile to pochodzi. Wolal bym juz kupic regenerowana ale z gwarancja. Zawsze mozna reklamowac. A moze wozisz sie gdzies tam w okolicach tych sklepow co pisales, i moglbys sie po drodze zapytac czy niemają czegos ciekawego? Bo ja ciagle pracuje i nawet niemam czasu sie do kraka wybrac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaPit Napisano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 > K04 za duze > (raczej do ponad 200km) Zgadza się. I zdecydowanie nie do 1.4 - długo by się rozkręcała. Oczywiście przy ostrej jeździe i trzymaniu silnika w wyższym zakresie obrotów, problemu by się nie odczuwało, ale przy normalnej jeździe z lekką stopą byłoby to męczące. Pomijam fakt samego marnotrawstwa - ja na K04 dmucham 1.5 bara (w overbooście - później opada do 1.3 i tyle trzyma do odcięcia) - więc nie ma sensu jej pakować dla 0.5 bara... Też polecam K03, lub ewentualnie K03S od jakiejś 180ki. Pozdrawiam, Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 3 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 > Też polecam K03, lub > ewentualnie K03S od jakiejś 180ki. > Pozdrawiam, > Bartek A w jakim wózku znajde takie sprezarki zebym wiedzial gdzie szukac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaPit Napisano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 > A w jakim wózku znajde takie sprezarki zebym wiedzial gdzie szukac? K03 - 1.8T 150KM z Octavii I, Golfa IV, A3, Passata/SuperBa/A4 (te ostatnie mają inne mocowania - silniki montowane są wzdłużnie - ale w Twoim przypadku to chyba nie ma dużego znaczenia) K03S - z tego, co kojarzę, był dostępny tylko w poprzeczniakach (może w jakiejś A4 też, ale nie chcę ściemniać) - czyli np. 180-konne TT, Leon, Octavia I RS Pozdr! BP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 3 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 > K03 - 1.8T 150KM z Octavii I, Golfa IV, A3, Passata/SuperBa/A4 (te > ostatnie mają inne mocowania - silniki montowane są wzdłużnie - > ale w Twoim przypadku to chyba nie ma dużego znaczenia) > K03S - z tego, co kojarzę, był dostępny tylko w poprzeczniakach (może > w jakiejś A4 też, ale nie chcę ściemniać) - czyli np. 180-konne > TT, Leon, Octavia I RS > Pozdr! > BP Dzieki bardzo za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 > No wlasnie na tej turbinie, jak widac z fotek to nic nie widac > Wiesz tez chyba sie niechce za bardzo pchac w taka stara turbine bo > niewiadomo ile to pochodzi. Wolal bym juz kupic regenerowana ale > z gwarancja. Zawsze mozna reklamowac. > A moze wozisz sie gdzies tam w okolicach tych sklepow co pisales, i > moglbys sie po drodze zapytac czy niemają czegos ciekawego? Bo > ja ciagle pracuje i nawet niemam czasu sie do kraka wybrac E raczej nie bedzie mi sie chcialo jezdzic , poki co czekam na auto Wg mnie lepiej kupic uzywke tanio i zregenerowac w TDC niz kupowac "regenerowana" w podobnej cenie jak zaplacisz za w/w operacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 3 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2006 > E raczej nie bedzie mi sie chcialo jezdzic tak tylko pytalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 I jak tam projekt idzie ? Jakbys potrzebowal jakis porad to pisz na priv/gg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klonek78 Napisano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2006 tak sobie czytam ten wątek i doszedłem do następujących wniosków : 1. nie rozumiem czemu się upierasz żeby nie montować IC - tylko 300zł i tyle spokoju 2. nikt nic nie pisze o sterowaniu, a od tego trzeba by było zacząć - typ zapłonu, jakie czujniki i czym to wystroić 3. turbinka K03 w zupełności starczy i jest ogólnie dostępna 4. żeby LPG IIgen. dobrze działało z turbo to trzeba zmienić parownik 5. nie rozumiem czemu rzuca się jakieś liczby barów, które w przypadku różnych trubin dadzą zupełnie różne wartości przepływu 6. turbina nie powinna pracować na zbyt niskim ciśnieniu PS. ja mam całkowicie seryjny silnik 2.0DOHC i dmucham 0,85bara i już prawie 25kkm zrobiłem w tym setupie, a to dlatego że mam IC, odpowiednią turbinkę i prawidłowo wystrojone SMT. mam również wskaźnik EGT, AFR, ciśnienie i temp. oleju - zestaw w/g mnie niezbędny przy uturbionym aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2006 > tak sobie czytam ten wątek i doszedłem do następujących wniosków : > 1. nie rozumiem czemu się upierasz żeby nie montować IC - tylko 300zł > i tyle spokoju > 2. nikt nic nie pisze o sterowaniu, a od tego trzeba by było zacząć - > typ zapłonu, jakie czujniki i czym to wystroić > 3. turbinka K03 w zupełności starczy i jest ogólnie dostępna > 4. żeby LPG IIgen. dobrze działało z turbo to trzeba zmienić parownik > 5. nie rozumiem czemu rzuca się jakieś liczby barów, które w > przypadku różnych trubin dadzą zupełnie różne wartości przepływu > 6. turbina nie powinna pracować na zbyt niskim ciśnieniu > PS. ja mam całkowicie seryjny silnik 2.0DOHC i dmucham 0,85bara i już > prawie 25kkm zrobiłem w tym setupie, a to dlatego że mam IC, > odpowiednią turbinkę i prawidłowo wystrojone SMT. mam również > wskaźnik EGT, AFR, ciśnienie i temp. oleju - zestaw w/g mnie > niezbędny przy uturbionym aucie Ładnie Jak robić to już w miare profi A jaki przyrost mocy uzyskałeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klonek78 Napisano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2006 > Ładnie Jak robić to już w miare profi > A jaki przyrost mocy uzyskałeś ? moc nadal "unknow" ponieważ ciężko będzie shamować auto na seryjnym sprzęgle.... na co dzień się da jeździć, ale żeby komuś d... złoić to trzeba ostrożnie sprzęgło traktować. PS ale to się niedługo zmieni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 10 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2006 > I jak tam projekt idzie ? Jakbys potrzebowal jakis porad to pisz na > priv/gg No narazie zbieram jeszcze wiadomosci. Kontaktowalem sie z tym kolesiem co turbine podawalem od reno 5. Niema oznaczen firmy ale cos tam pisze turbo services RORO 196. Ktos to odszyfruje? Turbina mowi ze niema wogole luzow i nie cieknie. Co Ty na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 10 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2006 > 1. nie rozumiem czemu się upierasz żeby nie montować IC - tylko 300zł > i tyle spokoju juz sie nie upieram, IC bedzie > 2. nikt nic nie pisze o sterowaniu, a od tego trzeba by było zacząć - > typ zapłonu, jakie czujniki i czym to wystroić o jakim sterowaniu mowisz? Cos jeszcze trzeba zmieniac? > 4. żeby LPG IIgen. dobrze działało z turbo to trzeba zmienić parownik parownik da sie przerobic na turbo. Z drugie strony wkrece tylko króciec do kompensacji cisnienia, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2006 > No narazie zbieram jeszcze wiadomosci. Kontaktowalem sie z tym > kolesiem co turbine podawalem od reno 5. Niema oznaczen firmy > ale cos tam pisze turbo services RORO 196. Ktos to odszyfruje? > Turbina mowi ze niema wogole luzow i nie cieknie. Co Ty na to? Ja bym nie wierzyl w gadki o braku luzow itp , lepiej brac turbine do regeneracji za mala kase i regenerowac niz kupowac "dobra" za wieksza kase a i tak za pare km regeneracja. http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=26444&Renault jesli z takiej 5tki ma to pewnie T2 , mowilem by Ci pomierzyl srednice wejscia do wirnika i otwor wyjscia , to by sie wiedzialo co to jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misior Napisano 10 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2006 No rocznik chyba 89 tamtej. No ale jakbym sam odbieral to nic nieda ze sprawdze ze zero luzow? Wiesz co gadalem jeszcze z kolesiem z Mastersa i powiedzial ze do mojego silnika, bo mala pojemnosc i nie bedzie za duze doladowanie, to ze moze byc od TDi tak jak pytalem wczesniej i ze bedzie chulac. To tak nawiazując do tego co wczesniej gadalismy. A do kolesia jeszcze bede dzwonil, ale ta od R5 wyglada identyko jak T2, a koles odda z bólem za 350zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.