Skocz do zawartości

Ssanie - drugie podejście


Gripen

Rekomendowane odpowiedzi

> Wyczyściłem w Clarusie silniczek krokowy, fakt, był zasyfiony.

> Jest tak:

> Auto zimnie - odpalam i jest ssanie

> Auto gorące - obroty jakieś 400

> I co ?

a przepustnica w jakim stanie?

nie ma tam syfu?

węzyki podciśnieniowe drożne ?

a masz EGR - moze sie niedomyka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a przepustnica w jakim stanie?

> nie ma tam syfu?

Czyszczona, świeci się jak psu jajca na przednówku

> węzyki podciśnieniowe drożne ?

Wygląda, że OK

> a masz EGR - moze sie niedomyka ?

A czort wie. Jak to może wyglądac ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Resecik Panie... owszem, ale ..........skutkuje słabo Czy wyjecie

> bezpiecznika z opisem "ECU" styknie ?

Zależy w jakim aucie, czasem jest więcej niż jeden.

Ale ECU/EFI jak powyjmujesz na parę minut to powinno chwatit.

Ew tradycyjnie zrzucić klemę na parę minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tego - co Pan uważasz o możliwości awarii czujnika temp w

> termostacie ?

Wiesz, jeżeli obroty są po prostu wolne, to IMO najbardziej prawdopodobne wydaje się uwalenie krokowca.

Spróbuj odpalić na wolnych obrotach jakiś mocny odbiornik prądu i zobacz, czy obroty nie spadną jeszcze bardziej (ale spadną i zostaną, a nie spadną i się wyrównają).

Ew jak masz to odpal klimę.

Jeśli krokowy jest uwalony, to IMO może dawać taki objaw, jak brak regulacji wolnych obrotów, bo np nie działa w pewnym zakresie, a na zasadzie "full w lewo" (czyli owo ssanie) bangla bezproblemowo...

Ale to gdybologia...

IMO najtaniej wyniesie chyba podjechać do ASO.

Echhh, że też Ci się zachciało takiego wynalazka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, jeżeli obroty są po prostu wolne, to IMO najbardziej

> prawdopodobne wydaje się uwalenie krokowca.

hmm.gif

> Spróbuj odpalić na wolnych obrotach jakiś mocny odbiornik prądu i

> zobacz, czy obroty nie spadną jeszcze bardziej (ale spadną i

> zostaną, a nie spadną i się wyrównają).

> Ew jak masz to odpal klimę.

Posiadam

> Jeśli krokowy jest uwalony, to IMO może dawać taki objaw, jak brak

> regulacji wolnych obrotów, bo np nie działa w pewnym zakresie, a

> na zasadzie "full w lewo" (czyli owo ssanie) bangla

> bezproblemowo...

> Ale to gdybologia...

> IMO najtaniej wyniesie chyba podjechać do ASO.

Podjadę.

> Echhh, że też Ci się zachciało takiego wynalazka...

Jakiego wynalazku ? W ASO powiedzieli, ze silnik od japończyka jakegoś hmm.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam

Ale to nie do końca będzie miarodajne, bo zazwyczaj (ale to zależy od modelu auta) jest spory skok obrotów.

Np u matki obroty skaczą do ponad 1500, a u mnie trzymają się minimalnie powyżej "zwykłych wolnych"

> Podjadę.

> Jakiego wynalazku ? W ASO powiedzieli, ze silnik od japończyka

> jakegoś

No właśnie - jakiegoś :-D A nie wiadomo jakiego :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to nie do końca będzie miarodajne, bo zazwyczaj (ale to zależy od

> modelu auta) jest spory skok obrotów.

> Np u matki obroty skaczą do ponad 1500, a u mnie trzymają się

> minimalnie powyżej "zwykłych wolnych"

Ha, a u mnie spadają jak wlączę klimę hmm.gif

> No właśnie - jakiegoś :-D A nie wiadomo jakiego :-D

M 626 chiba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tego - co Pan uważasz o możliwości awarii czujnika temp w

> termostacie ?

u mnie na takie 500 obr. na jałowym na ciepłym pomogło czyszczenie przepustnicy, kanalika obejściowego do niej i zaślepienie EGRa

jak czyszczenie nie pomaga, to pewnie ten krokowiec do wymiany

jeszcze ciekawie jak się czuje czuje czujnik połiożenia przepustnicy (TPS)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ha, a u mnie spadają jak wlączę klimę

czyli albo uwalony krokowiec albo źle naumiany komp po resecie - kiedyś pisałem o procedurach uczenia biegu jałowego

http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=277485164&an=0&page=2&vc=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie na takie 500 obr. na jałowym na ciepłym pomogło czyszczenie

> przepustnicy, kanalika obejściowego do niej i zaślepienie EGRa

> jak czyszczenie nie pomaga, to pewnie ten krokowiec do wymiany

Hmm, u mnie takie diwajsy sa z Boscha hmm.gif

> jeszcze ciekawie jak się czuje czuje czujnik połiożenia przepustnicy

> (TPS)

Hmm, no nie wiem, sprawdzić go jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zbyt niskie obroty to doprawdy dziwny objaw. Przyczyną moze być opisywany "silnik krokowy", zbyt mocno domknieta przepustnica, nawet przypchany filtr powietrza. Zwarzywszy na fakt iż czyszczona byłą przekustnica, może coś w niej zostało zabrudzone ? jakieś kanaliki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pozwole sobie odgrzac kotleta

Teraz to jak zimny też ssanie jest albo nie. Dodatkowo auto ptrafi zgasnąć hmm.gif Dzwoniłem do dwóch wrocławskich ASO, z czego w jednym jak usłyszałem pytanie czy mam gaz to podziekowałem, natomiast w drugim człowiek, który odebrał telefon podszedł do sprawy fachowo. Wypytał czy Check Engine się zapala i takie tam.

Check Engine się nie zapala, zatem człowiek stwierdził, że komputer może nic nie wykryć. hmm.gif Umówiony jestem na poniedziałek

Dodatkowo zauwazyłem, że odpale i ruszam, wciskam gaz, a auto nie jedzie icon_eek.gif Czasami szarpie silnikiem, ale w wiekszości przypadków auto nie chce przyspieszać. Czyli co: krokowiec czy czujnik połozenia przepustnicy ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodatkowo zauwazyłem, że odpale i ruszam, wciskam gaz, a auto nie

> jedzie Czasami szarpie silnikiem, ale w wiekszości przypadków

> auto nie chce przyspieszać. Czyli co: krokowiec czy czujnik

> połozenia przepustnicy ?

A jeżeli depniesz i trzymasz, to czy zdycha zupełnie, czy też pomyśli dłuższą chwilę i zaczyna ciągnąć ?

Obstawiam z tych dwóch które podałeś czujnik przepustnicy, który MOŻE dawać takie objawy (przyduszenie od zalania (uszkodzony "dolny zakres" TPS) lub przyduszenie za ubogą mieszanką (uwalony "górny zakres" TPS).

Zakładam, że nie masz "normalnego" czujnika MAF, tylko np MAP...

Krokowy na normalną jazdę nie wpływa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeżeli depniesz i trzymasz, to czy zdycha zupełnie, czy też pomyśli

> dłuższą chwilę i zaczyna ciągnąć ?

depnę, pomysli, pomysli i jedzie jakoś

> Obstawiam z tych dwóch które podałeś czujnik przepustnicy, który MOŻE

> dawać takie objawy (przyduszenie od zalania (uszkodzony "dolny

> zakres" TPS) lub przyduszenie za ubogą mieszanką (uwalony "górny

> zakres" TPS).

> Zakładam, że nie masz "normalnego" czujnika MAF, tylko np MAP...

> Krokowy na normalną jazdę nie wpływa.

Czekaj, co z tymi MAP, MAF, rozjasnij, bo ja średnio biegły w tych skrótach hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> depnę, pomysli, pomysli i jedzie jakoś

Czyli wniosek, że RACZEJ za uboga mieszanka przy dodaniu gazu

> Czekaj, co z tymi MAP, MAF, rozjasnij, bo ja średnio biegły w tych

> skrótach

MAP = Mainfold Air Pressure - czujnik podający wartość (pod)ciśnienia w dolocie.

ECU podaje dawkę paliwa na podstawie wartości z czujnika MAP i czujnika TPS (Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy).

MAF - Mass/Mainfold Air Flow - czujnik przepływowy powietrza. Podaje ILOŚĆ (masę) zassanego przez silnik powietrza. ECU wylicza ilość paliwa GŁÓWNIE w oparciu o to wskazanie.

Jeżeli masz uwalony TPS tak jak ja myślę, to gdy depniesz, ECU nie widzi "depnięcia" i podaje za ubogą mieszankę.

W takim przypadku, jeżeli jest OBD II to przy zastosowaniu dobrego testera (a nie testera p.t. spinacz we wtyczkę i odczyt flashcodów) można zrobić diagnostykę online w trakcie jazdy i na podstawie odczytów z sondy lambda da się moją teorię łatwo zweryfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli wniosek, że RACZEJ za uboga mieszanka przy dodaniu gazu

> MAP = Mainfold Air Pressure - czujnik podający wartość (pod)ciśnienia

> w dolocie.

> ECU podaje dawkę paliwa na podstawie wartości z czujnika MAP i

> czujnika TPS (Throttle Position Sensor - czujnik położenia

> przepustnicy).

oraz ewentualnie w oparciu o temperaturę zasysanego powietrza - wtedy jest czujnik w rurze dolotowej z powietrzem do kolektora

moze być też tak, że sonda lambda już nie wyrabia i słabo reaguje na zmiany i podaje złe sygnały do kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli wniosek, że RACZEJ za uboga mieszanka przy dodaniu gazu

Czyli ..... czujnik ?

> MAP = Mainfold Air Pressure - czujnik podający wartość (pod)ciśnienia

> w dolocie.

> ECU podaje dawkę paliwa na podstawie wartości z czujnika MAP i

> czujnika TPS (Throttle Position Sensor - czujnik położenia

> przepustnicy).

> MAF - Mass/Mainfold Air Flow - czujnik przepływowy powietrza. Podaje

> ILOŚĆ (masę) zassanego przez silnik powietrza. ECU wylicza ilość

> GŁÓWNIE w oparciu o to wskazanie.

> Jeżeli masz uwalony TPS tak jak ja myślę, to gdy depniesz, ECU nie

> widzi "depnięcia" i podaje za ubogą mieszankę.

> W takim przypadku, jeżeli jest OBD II to przy zastosowaniu dobrego

> testera (a nie testera p.t. spinacz we wtyczkę i odczyt

> flashcodów) można zrobić diagnostykę online w trakcie jazdy i na

> podstawie odczytów z sondy lambda da się moją teorię łatwo

> zweryfikować.

Jeżeli chodzi o przepływomierz to taki posiadam hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oraz ewentualnie w oparciu o temperaturę zasysanego powietrza - wtedy

> jest czujnik w rurze dolotowej z powietrzem do kolektora

> moze być też tak, że sonda lambda już nie wyrabia i słabo reaguje na

> zmiany i podaje złe sygnały do kompa

No różnie.

U mnie np wywalało checka z reasonem:

"złe paliwo/uwalony MAF/uwalony TPS/uwalona lambda/nieszczelny wydech/nieszczelny dolot/złe świece zapłonowe" (w mądrej książce serwisowej ten reasoncode oznacza wszystko co się da :-D)

Po oczyszczeniu MAF i płukaniu przepustnicy - działa ino bucy ;-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ..... czujnik ?

Może tak, może nie.

Wiesz - tak jakby lekarz miał diagnozować ból głowy "na opowiadanego" - może być, że pacjent "globusa ma", a może być, że ma raka ;-D

Jedź do serwisu i zgłoś OBJAW, a nie "proszę wymienić TPS" i niech walczą, aż zlikwidują.

Jak chcą się bawić w metodę prób i błędów, to na swój koszt.

> Jeżeli chodzi o przepływomierz to taki posiadam

Pytanie raczej czy masz OBD II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może tak, może nie.

> Wiesz - tak jakby lekarz miał diagnozować ból głowy "na opowiadanego"

> - może być, że pacjent "globusa ma", a może być, że ma raka ;-D

> Jedź do serwisu i zgłoś OBJAW, a nie "proszę wymienić TPS" i niech

> walczą, aż zlikwidują.

> Jak chcą się bawić w metodę prób i błędów, to na swój koszt.

Podjade, boje sie ich fachowosci zlosnik.gif

> Pytanie raczej czy masz OBD II

wydaje mi się, ze ma hmm.gif a powiedz jak to sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.