Gripen Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 Wyczyściłem w Clarusie silniczek krokowy, fakt, był zasyfiony. Jest tak: Auto zimnie - odpalam i jest ssanie Auto gorące - obroty jakieś 400 I co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > Wyczyściłem w Clarusie silniczek krokowy, fakt, był zasyfiony. > Jest tak: > Auto zimnie - odpalam i jest ssanie > Auto gorące - obroty jakieś 400 > I co ? czujnik temp. cieczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > czujnik temp. cieczy ? Własnie tez mi to przyszło do głowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > Wyczyściłem w Clarusie silniczek krokowy, fakt, był zasyfiony. > Jest tak: > Auto zimnie - odpalam i jest ssanie > Auto gorące - obroty jakieś 400 > I co ? a przepustnica w jakim stanie? nie ma tam syfu? węzyki podciśnieniowe drożne ? a masz EGR - moze sie niedomyka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > a przepustnica w jakim stanie? > nie ma tam syfu? Czyszczona, świeci się jak psu jajca na przednówku > węzyki podciśnieniowe drożne ? Wygląda, że OK > a masz EGR - moze sie niedomyka ? A czort wie. Jak to może wyglądac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > Czyszczona, świeci się jak psu jajca na przednówku > Wygląda, że OK > A czort wie. Jak to może wyglądac ? http://astra.autokacik.pl/technika/napraw2.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/egrp.htm Not Found The requested URL /technika/napraw/egrp.htm was not found on this server. > http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/przepustnica.html No to akurat standardzik, czyszczenie wygląda podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > Not Found > The requested URL /technika/napraw/egrp.htm was not found on this > server. > No to akurat standardzik, czyszczenie wygląda podobnie http://astra.autokacik.pl/technika/napraw2.html jest sporo o EGrach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > http://astra.autokacik.pl/technika/napraw2.html > jest sporo o EGrach W morde, muszę sprawdzić czy ja to mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > Wyczyściłem w Clarusie silniczek krokowy, fakt, był zasyfiony. > Jest tak: > Auto zimnie - odpalam i jest ssanie > Auto gorące - obroty jakieś 400 > I co ? A może resecik mu zapodać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > A może resecik mu zapodać ? Resecik Panie... owszem, ale ..........skutkuje słabo Czy wyjecie bezpiecznika z opisem "ECU" styknie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > Resecik Panie... owszem, ale ..........skutkuje słabo Czy wyjecie > bezpiecznika z opisem "ECU" styknie ? Zależy w jakim aucie, czasem jest więcej niż jeden. Ale ECU/EFI jak powyjmujesz na parę minut to powinno chwatit. Ew tradycyjnie zrzucić klemę na parę minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > Zależy w jakim aucie, czasem jest więcej niż jeden. > Ale ECU/EFI jak powyjmujesz na parę minut to powinno chwatit. > Ew tradycyjnie zrzucić klemę na parę minut. Panie, nie chce mi się na nowo radia programować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > Panie, nie chce mi się na nowo radia programować No ba! To jedź pan do serwisa :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > No ba! > To jedź pan do serwisa :-D a tego - co Pan uważasz o możliwości awarii czujnika temp w termostacie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > a tego - co Pan uważasz o możliwości awarii czujnika temp w > termostacie ? Wiesz, jeżeli obroty są po prostu wolne, to IMO najbardziej prawdopodobne wydaje się uwalenie krokowca. Spróbuj odpalić na wolnych obrotach jakiś mocny odbiornik prądu i zobacz, czy obroty nie spadną jeszcze bardziej (ale spadną i zostaną, a nie spadną i się wyrównają). Ew jak masz to odpal klimę. Jeśli krokowy jest uwalony, to IMO może dawać taki objaw, jak brak regulacji wolnych obrotów, bo np nie działa w pewnym zakresie, a na zasadzie "full w lewo" (czyli owo ssanie) bangla bezproblemowo... Ale to gdybologia... IMO najtaniej wyniesie chyba podjechać do ASO. Echhh, że też Ci się zachciało takiego wynalazka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > Wiesz, jeżeli obroty są po prostu wolne, to IMO najbardziej > prawdopodobne wydaje się uwalenie krokowca. > Spróbuj odpalić na wolnych obrotach jakiś mocny odbiornik prądu i > zobacz, czy obroty nie spadną jeszcze bardziej (ale spadną i > zostaną, a nie spadną i się wyrównają). > Ew jak masz to odpal klimę. Posiadam > Jeśli krokowy jest uwalony, to IMO może dawać taki objaw, jak brak > regulacji wolnych obrotów, bo np nie działa w pewnym zakresie, a > na zasadzie "full w lewo" (czyli owo ssanie) bangla > bezproblemowo... > Ale to gdybologia... > IMO najtaniej wyniesie chyba podjechać do ASO. Podjadę. > Echhh, że też Ci się zachciało takiego wynalazka... Jakiego wynalazku ? W ASO powiedzieli, ze silnik od japończyka jakegoś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > Posiadam Ale to nie do końca będzie miarodajne, bo zazwyczaj (ale to zależy od modelu auta) jest spory skok obrotów. Np u matki obroty skaczą do ponad 1500, a u mnie trzymają się minimalnie powyżej "zwykłych wolnych" > Podjadę. > Jakiego wynalazku ? W ASO powiedzieli, ze silnik od japończyka > jakegoś No właśnie - jakiegoś :-D A nie wiadomo jakiego :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > Ale to nie do końca będzie miarodajne, bo zazwyczaj (ale to zależy od > modelu auta) jest spory skok obrotów. > Np u matki obroty skaczą do ponad 1500, a u mnie trzymają się > minimalnie powyżej "zwykłych wolnych" Ha, a u mnie spadają jak wlączę klimę > No właśnie - jakiegoś :-D A nie wiadomo jakiego :-D M 626 chiba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Września 2006 Udostępnij Napisano 19 Września 2006 > a tego - co Pan uważasz o możliwości awarii czujnika temp w > termostacie ? u mnie na takie 500 obr. na jałowym na ciepłym pomogło czyszczenie przepustnicy, kanalika obejściowego do niej i zaślepienie EGRa jak czyszczenie nie pomaga, to pewnie ten krokowiec do wymiany jeszcze ciekawie jak się czuje czuje czujnik połiożenia przepustnicy (TPS) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 19 Września 2006 Udostępnij Napisano 19 Września 2006 > Ha, a u mnie spadają jak wlączę klimę No to tak być nie powinno, chyba, że jakaś dziwna klima. > M 626 chiba chiba ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Września 2006 Udostępnij Napisano 19 Września 2006 > Ha, a u mnie spadają jak wlączę klimę czyli albo uwalony krokowiec albo źle naumiany komp po resecie - kiedyś pisałem o procedurach uczenia biegu jałowego http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=277485164&an=0&page=2&vc=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 19 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2006 > u mnie na takie 500 obr. na jałowym na ciepłym pomogło czyszczenie > przepustnicy, kanalika obejściowego do niej i zaślepienie EGRa > jak czyszczenie nie pomaga, to pewnie ten krokowiec do wymiany Hmm, u mnie takie diwajsy sa z Boscha > jeszcze ciekawie jak się czuje czuje czujnik połiożenia przepustnicy > (TPS) Hmm, no nie wiem, sprawdzić go jak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kristar Napisano 26 Września 2006 Udostępnij Napisano 26 Września 2006 Witam. Zbyt niskie obroty to doprawdy dziwny objaw. Przyczyną moze być opisywany "silnik krokowy", zbyt mocno domknieta przepustnica, nawet przypchany filtr powietrza. Zwarzywszy na fakt iż czyszczona byłą przekustnica, może coś w niej zostało zabrudzone ? jakieś kanaliki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2006 No to pozwole sobie odgrzac kotleta Teraz to jak zimny też ssanie jest albo nie. Dodatkowo auto ptrafi zgasnąć Dzwoniłem do dwóch wrocławskich ASO, z czego w jednym jak usłyszałem pytanie czy mam gaz to podziekowałem, natomiast w drugim człowiek, który odebrał telefon podszedł do sprawy fachowo. Wypytał czy Check Engine się zapala i takie tam. Check Engine się nie zapala, zatem człowiek stwierdził, że komputer może nic nie wykryć. Umówiony jestem na poniedziałek Dodatkowo zauwazyłem, że odpale i ruszam, wciskam gaz, a auto nie jedzie Czasami szarpie silnikiem, ale w wiekszości przypadków auto nie chce przyspieszać. Czyli co: krokowiec czy czujnik połozenia przepustnicy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Dodatkowo zauwazyłem, że odpale i ruszam, wciskam gaz, a auto nie > jedzie Czasami szarpie silnikiem, ale w wiekszości przypadków > auto nie chce przyspieszać. Czyli co: krokowiec czy czujnik > połozenia przepustnicy ? A jeżeli depniesz i trzymasz, to czy zdycha zupełnie, czy też pomyśli dłuższą chwilę i zaczyna ciągnąć ? Obstawiam z tych dwóch które podałeś czujnik przepustnicy, który MOŻE dawać takie objawy (przyduszenie od zalania (uszkodzony "dolny zakres" TPS) lub przyduszenie za ubogą mieszanką (uwalony "górny zakres" TPS). Zakładam, że nie masz "normalnego" czujnika MAF, tylko np MAP... Krokowy na normalną jazdę nie wpływa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > A jeżeli depniesz i trzymasz, to czy zdycha zupełnie, czy też pomyśli > dłuższą chwilę i zaczyna ciągnąć ? depnę, pomysli, pomysli i jedzie jakoś > Obstawiam z tych dwóch które podałeś czujnik przepustnicy, który MOŻE > dawać takie objawy (przyduszenie od zalania (uszkodzony "dolny > zakres" TPS) lub przyduszenie za ubogą mieszanką (uwalony "górny > zakres" TPS). > Zakładam, że nie masz "normalnego" czujnika MAF, tylko np MAP... > Krokowy na normalną jazdę nie wpływa. Czekaj, co z tymi MAP, MAF, rozjasnij, bo ja średnio biegły w tych skrótach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > depnę, pomysli, pomysli i jedzie jakoś Czyli wniosek, że RACZEJ za uboga mieszanka przy dodaniu gazu > Czekaj, co z tymi MAP, MAF, rozjasnij, bo ja średnio biegły w tych > skrótach MAP = Mainfold Air Pressure - czujnik podający wartość (pod)ciśnienia w dolocie. ECU podaje dawkę paliwa na podstawie wartości z czujnika MAP i czujnika TPS (Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy). MAF - Mass/Mainfold Air Flow - czujnik przepływowy powietrza. Podaje ILOŚĆ (masę) zassanego przez silnik powietrza. ECU wylicza ilość paliwa GŁÓWNIE w oparciu o to wskazanie. Jeżeli masz uwalony TPS tak jak ja myślę, to gdy depniesz, ECU nie widzi "depnięcia" i podaje za ubogą mieszankę. W takim przypadku, jeżeli jest OBD II to przy zastosowaniu dobrego testera (a nie testera p.t. spinacz we wtyczkę i odczyt flashcodów) można zrobić diagnostykę online w trakcie jazdy i na podstawie odczytów z sondy lambda da się moją teorię łatwo zweryfikować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Czyli wniosek, że RACZEJ za uboga mieszanka przy dodaniu gazu > MAP = Mainfold Air Pressure - czujnik podający wartość (pod)ciśnienia > w dolocie. > ECU podaje dawkę paliwa na podstawie wartości z czujnika MAP i > czujnika TPS (Throttle Position Sensor - czujnik położenia > przepustnicy). oraz ewentualnie w oparciu o temperaturę zasysanego powietrza - wtedy jest czujnik w rurze dolotowej z powietrzem do kolektora moze być też tak, że sonda lambda już nie wyrabia i słabo reaguje na zmiany i podaje złe sygnały do kompa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Czyli wniosek, że RACZEJ za uboga mieszanka przy dodaniu gazu Czyli ..... czujnik ? > MAP = Mainfold Air Pressure - czujnik podający wartość (pod)ciśnienia > w dolocie. > ECU podaje dawkę paliwa na podstawie wartości z czujnika MAP i > czujnika TPS (Throttle Position Sensor - czujnik położenia > przepustnicy). > MAF - Mass/Mainfold Air Flow - czujnik przepływowy powietrza. Podaje > ILOŚĆ (masę) zassanego przez silnik powietrza. ECU wylicza ilość > GŁÓWNIE w oparciu o to wskazanie. > Jeżeli masz uwalony TPS tak jak ja myślę, to gdy depniesz, ECU nie > widzi "depnięcia" i podaje za ubogą mieszankę. > W takim przypadku, jeżeli jest OBD II to przy zastosowaniu dobrego > testera (a nie testera p.t. spinacz we wtyczkę i odczyt > flashcodów) można zrobić diagnostykę online w trakcie jazdy i na > podstawie odczytów z sondy lambda da się moją teorię łatwo > zweryfikować. Jeżeli chodzi o przepływomierz to taki posiadam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > oraz ewentualnie w oparciu o temperaturę zasysanego powietrza - wtedy > jest czujnik w rurze dolotowej z powietrzem do kolektora > moze być też tak, że sonda lambda już nie wyrabia i słabo reaguje na > zmiany i podaje złe sygnały do kompa No różnie. U mnie np wywalało checka z reasonem: "złe paliwo/uwalony MAF/uwalony TPS/uwalona lambda/nieszczelny wydech/nieszczelny dolot/złe świece zapłonowe" (w mądrej książce serwisowej ten reasoncode oznacza wszystko co się da :-D) Po oczyszczeniu MAF i płukaniu przepustnicy - działa ino bucy ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Czyli ..... czujnik ? Może tak, może nie. Wiesz - tak jakby lekarz miał diagnozować ból głowy "na opowiadanego" - może być, że pacjent "globusa ma", a może być, że ma raka ;-D Jedź do serwisu i zgłoś OBJAW, a nie "proszę wymienić TPS" i niech walczą, aż zlikwidują. Jak chcą się bawić w metodę prób i błędów, to na swój koszt. > Jeżeli chodzi o przepływomierz to taki posiadam Pytanie raczej czy masz OBD II Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Może tak, może nie. > Wiesz - tak jakby lekarz miał diagnozować ból głowy "na opowiadanego" > - może być, że pacjent "globusa ma", a może być, że ma raka ;-D > Jedź do serwisu i zgłoś OBJAW, a nie "proszę wymienić TPS" i niech > walczą, aż zlikwidują. > Jak chcą się bawić w metodę prób i błędów, to na swój koszt. Podjade, boje sie ich fachowosci > Pytanie raczej czy masz OBD II wydaje mi się, ze ma a powiedz jak to sprawdzić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Podjade, boje sie ich fachowosci Spooooko... > wydaje mi się, ze ma Jeżeli ma EUR III/EUR IV to ma :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Jeżeli ma EUR III/EUR IV to ma :-D Ta, bądź tu mądry Czy taki Clarus ma w ogóle jakies Euro ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Ta, bądź tu mądry Czy taki Clarus ma w ogóle jakies Euro ? który rocznik? jak ma 2 sondy lambda, to ma Euro IV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > który rocznik? > jak ma 2 sondy lambda, to ma Euro IV 1999 rocznik, mam jedną sonde lambda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Ta, bądź tu mądry Czy taki Clarus ma w ogóle jakies Euro ? Jeżeli ma wieeeeeeeeeeeeeeeelki katalizator tuż przy kolektorze i 2 sondy lub 2 katalizatory i 2 sondy to masz EUR IV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Jeżeli ma wieeeeeeeeeeeeeeeelki katalizator tuż przy kolektorze i 2 > sondy lub 2 katalizatory i 2 sondy to masz EUR IV Ma wszystko pojedyńcze. Co Wy z tymi bliźniakami BTW - silnik to DOHC, ale to pewnie nie ma znaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > 1999 rocznik, mam jedną sonde lambda czyli jeszcze w miare prosta konstrukcja - pewnie spełnia Euro II albo III Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Ma wszystko pojedyńcze. To pewnikiem EUR II > Co Wy z tymi bliźniakami :-D > BTW - silnik to DOHC, ale to pewnie nie ma znaczenia Nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > czyli jeszcze w miare prosta konstrukcja - pewnie spełnia Euro II > albo III Czy coś z tego dobrego lub złego dla mnie wynika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > czyli jeszcze w miare prosta konstrukcja - pewnie spełnia Euro II > albo III Trójka bez dwóch sond nie poleci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Czy coś z tego dobrego lub złego dla mnie wynika ? że w miare kumaty diagnosta powinien wydedukować co autu dolega Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Czyszczona, świeci się jak psu jajca na przednówku > Wygląda, że OK > A czort wie. Jak to może wyglądac ? a czy czasem na przepustnicy nie ma takich płytkich rowków? ich drożność też jest ważna Źródło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Czy coś z tego dobrego lub złego dla mnie wynika ? Że do EUR II włącznie nie będzie akcji jak u mnie p.t. kod błędu, który podług instrukcji serwisowej mówi "coś się spsuło, ch... wi co".. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Że do EUR II włącznie nie będzie akcji jak u mnie p.t. kod błędu, > który podług instrukcji serwisowej mówi "coś się spsuło, ch... > wi co".. Czyli jest nadzieja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Czyli jest nadzieja Podobno zawsze umiera ostatnia :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Podobno zawsze umiera ostatnia :-D jakby co, to zawsze można ze skarpy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > jakby co, to zawsze można ze skarpy wcześniej z raz do ASO warto zajechać - a nóż cos poradzą tylko umów się, że zanim zaczną cos wymieniać na Twój koszt, to niech zadzwonią do Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.