Skocz do zawartości

Wspomaganie MK2-awaria, tok postepowania w przypadku awarii


WaldiGSI

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z faktem ze coraz więcej userów ma problemy ze wspomaganiem w MK2 i otrzymuje sporo widomości z prośbą o pomoc , chciałem napisać taki krótki post w którym będzie zawarta informacja jak sie zachować co zrobić kiedy walnie wspomaganie w punto a w serwisie wołają 2,5 tysiąca za naprawę

Oczywiście objawami jest brak wspomagania lub jego zanik z różnych warunkach, zaświecenie sie lampki awarii wspomagania lub/i EOBD(mil)

jeśli chodzi o model MK2 zwykły (1999-2003) to statystycznie w 95 % awarii układu wspomagania przyczyną jest uszkodzony elektryczny silniczek , pozostałe 5 % awarii to uszkodzony czujnik momentu skrętu wałka kierownicy lub uszkodzenie jednostki sterującej (sterownik wspomagania lub zwyczajowo centralka lub komputer , zwijcie to jak chcecie).

Jeśli chodzi o model MK2 FL to najczęstszą przyczyną jest uszkodzenie czujnika momentu wałka lub kiedyś już omawiany zanik sygnału prędkości z czujnika prędkości, który jest wymagany do strategii działania wspomagania , opis naprawy tego problemu jest tu

więcej przyczyn awarii w FL-u nie zaobserwowałem , wspomaganie w modelu FL jest zmodyfikowane , wytrzymalsze w stosunku do zwykłego mk2 i dzięki temu mniej awaryjne . Żadna z części elektryczna lub elektroniczna nie jest zamienna pomiędzy modelem MK2 a MK2 FL !!!!!!

Co zrobic kiedy walnie wspomaganie

Nawet fachowiec nie jest jasnowidzem wiec jeśli komukolwiek zdarzy sie taki problem , najpierw należy podjechać do warsztatu (niekoniecznie ASO) i zrobic diagnostykę wspomagania, odczytać błędy oraz poprosić o wydruk z examinera na pewno na tym etapie bedzie już wiadomo co poleciało, w przypadku mk2 tak jak pisałem wczesniej 95% awarii jest to właśnie silniczek elektryczny który daje sie naprawiać (można sie zgłosić z tym do mnie , zrobiłem juz ich kilkanaście wiec polecam swoje usługi)

jeśli chodzi o ceny to napisze orientacyjne ceny z jakimi mozna sie spotkać rozwiązując taki problem

jeśli padnie silnik :

nowy w ASO ok 800 zł , używany na allegro ok 350-400 zl , naprawa np. u mnie , cena jest ustalana indywidualnie i zwykle nie przekracza 200 zł

jeśli padnie czujnik momentu :

sprawa jak dość droga bo nie można kupić samego czujnika , nie występuje jako część zamienna , ze względu ze jest on zintegrowany w układzie mechaniki wspomagania i teoretycznie wg. producenta nie można go wymieniać jako detal tylko z wałkiem kierowniczym dlatego cena zestawu w ASO kosztuje ok 1600 zł , ewentualnie wymiana całego układu lub używki ze szrotu lub allegro

jeśli padnie centralka to koszt ok 650 zł nowa w ASO , używki mozna dostać od 200 zł w górę

Jeśli ktoś będzie zdesperowany i chciałby kupić kompletna kolumnę wspomagania to koszt nowej w ASO ok 2500 zł , używane na szrotach lub allegro można kupić za ok 600-800 zł

Każde wspomaganie mona naprawić z resztą jak wszystko inne , kwestia tylko za jaka kwotę

jeśli ktoś ma problem , to tak jak pisałem , najpierw podłączenie pod examiner - wstępna diagnoza , potem może napisać na pw lub założyć posta lub bezpośrednio zwrócić się do mnie na emaila i opisać problem, złączyć wydruk z diagnostyki lub podesłać kody błędów i wtedy będe mógł pomóc jeśli oczywiście bede w stanie

dziękuje za uwagę , skoro przeczytałeś ten post az do tego momentu to znaczy za masz problem ze wspomaganiem i w tym poście juz sie czegoś dowiedziałeś , głowa do góry bedzie dobrze.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze niech mod przeniesie ten post gdzie gdzie kazdy bedzie go mógł latwo odnalzezc , moze do typowych usterek jesli ona kwalifikuje sie do typowuch , ale pzregladając forum w ciagu 1 miesiaca wyczytałem co najmniej 2 takie problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze niech mod przeniesie ten post gdzie gdzie kazdy bedzie go mógł

> latwo odnalzezc , moze do typowych usterek jesli ona kwalifikuje

> sie do typowuch , ale pzregladając forum w ciagu 1 miesiaca

> wyczytałem co najmniej 2 takie problemy

takie pytania mam:

1. czy to jest spowodowane kreceniem z uzyciem funkcji City "do oporu".

2. czy partia autek z jakiegos czasu?

3. czy ma sie to nijak do stylu krecenia oraz wieku auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest róznie , i nie ma takiego znaczenia jak sie jedzi i czy na CITI czy bez przecie poto to jest zeby to uzywac , słyszłem opinie ze jazda na citi przyspiesza awraie wspomagania ale ja bym sie nie zgodził

bo czy jest citi czy nie to wpowmqganie i tak dział tylko 30 % mniej a po przekroczeniu pewnej przedkosci citi samo sie wyłacza , ogólnie bym powiedział ze nie ma regółki kiedy i komu padnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy wspomaganie w MK2 jest podobne w budowie do tego zastosowanego w Pandzie 1.1?

bo w naszych firmowych pandach ("L" wiec wiadomo ze sie dużo "kręci") własnie pada wspomaganie, i ASO stwierdziło ze to ten czujnik polożenia wałka a nie silnik, ize naprawa z czesciami i robocizna 2kzl !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy wspomaganie w MK2 jest podobne w budowie do tego zastosowanego

> w Pandzie 1.1?

> bo w naszych firmowych pandach ("L" wiec wiadomo ze sie dużo "kręci")

> własnie pada wspomaganie, i ASO stwierdziło ze to ten czujnik

> polożenia wałka a nie silnik, ize naprawa z czesciami i

> robocizna 2kzl !!!

Tak czesto padaja te czujniki w pandach a co za tym idzie konieczna jest wymaina całej górnej czesci wspomagania lub całej kolumny a to kosztuje , wspomaganie jest podobne do MK2 ale zadna część z punto do Pandy nie podejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> takie pytania mam:

> 1. czy to jest spowodowane kreceniem z uzyciem funkcji City "do

> oporu".

> 2. czy partia autek z jakiegos czasu?

> 3. czy ma sie to nijak do stylu krecenia oraz wieku auta?

No to ja mam jedną zależność: jeśli nie mam włączonej opcji CITY to wspamaganie działa cały czas. Jeśli ją włączę to po 15 minutach się "zawiesza" - tutaj nie przetestowałem w których momentach się wyłącza bo jest to troszkę niebezpieczne - można nie wyrobic zakrętu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A czy mogę prosić o podpowiedź dotyczącą wspomagania w SC 1.1. Wszystko działa OK, tylko jak minimalnie poruszę kołem kierownicy (np. drobna korekta toru jazdy)- szczególnie w lewo- to słychać jakby z okolicy silnika wspomagania uporczywe piszczenie. Przy zdecydowanych skrętach nie ma tego objawu. Czy można to posmarować z zewnątrz WD40 i pomoże, czy trzeba gdzieś tam uzupełnić smar lub może coś pomału pada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.