iopi Napisano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 Mam asterke 1,6 16V ecotec i akumulator URSUS 82 AH <amperogoziny> Czy to nie za dużo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lfn Napisano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 > Mam asterke 1,6 16V ecotec i akumulator URSUS 82 AH > Czy to nie za dużo? Jakby to powiedzieć.. trochę za dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 4 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 > Jakby to powiedzieć.. trochę za dużo A dokładnie jakie tego będą konsekwencje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robalowy Napisano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 > A dokładnie jakie tego będą konsekwencje? Zawsze niedoladowany akumulator:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akowalow Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > Zawsze niedoladowany akumulator:) Piszesz bzdury!! Jak nie wiesz to się nie odzywaj!!! Wprowadzasz człowieka w błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akowalow Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > A dokładnie jakie tego będą konsekwencje? Nie będzie żadnych konsekwencji (no może za wyjątkiem wożenia troszkę większego ciężaru). Możesz spokojnie go używać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek77 Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > Piszesz bzdury!! Jak nie wiesz to się nie odzywaj!!! Wprowadzasz > człowieka w błąd. Elektryk... no nie opowiadaj ze spokojnie alternator doladuje taka pojemnosc... pewnie ze moze uzywac, ale jak przyjda mrozy i bedzie niedlowadowany bo np na krotkich odcinakach jezdzil to moze byc padaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubus30lbn Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > hej tez slyszalem ze jak jest za duzy akumulator to alternator nie jest w stanie go doladowac i jak jezdzi sie na niedoladowanym aku to szybciej padnie. ale elektrykiem nie jestem i poczekam na specow. a niektorym nerwy puszczaja mozna to samo powiedziec troche inaczej CZYTAJ grzeczniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akowalow Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > Elektryk... no nie opowiadaj ze spokojnie alternator doladuje taka > pojemnosc... pewnie ze moze uzywac, ale jak przyjda mrozy i > bedzie niedlowadowany bo np na krotkich odcinakach jezdzil to > moze byc padaka A jaka jest różnica pomiędzy dolaniem litra wody do beczki a litra wody do wiadra?? Chyba żadna. Była taka dyskusja na kąciku, poszukaj a znajdziesz ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robalowy Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 Jak by nie bylo zadnych skutkow to po co sa zalecane aku o danym amperazu jezeli aku jest za duze alternator nie wyrabia zeby go naladowac zwlaszcza o tej porze niskie temperatury + swiatla + ogrzewanie + wiatrak. W takim przypadku alternator nie jest w stanie "wyprodukowac" odpowiedniej ilosci pradu by zaspokoic apetyt aku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek25 Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > Jak by nie bylo zadnych skutkow to po co sa zalecane aku o danym > amperazu jezeli aku jest za duze alternator nie wyrabia zeby go > naladowac zwlaszcza o tej porze niskie temperatury + swiatla + > ogrzewanie + wiatrak. > W takim przypadku alternator nie jest w stanie "wyprodukowac" > odpowiedniej ilosci pradu by zaspokoic apetyt aku. Robalowy masz dobre motto, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robalowy Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 A o prawie Ohma slyszales? Regulator napiecia steruje wartoscia pradu wzbudzenia alternatora - czyli "sila" elektromagnesu w alternatorze (bo stalego magnesu w alternatorze nie ma) tak, by alternator dawal odpowiednia moc i utrzymywal napiecie w instalacji samochodu ok 13.2V. Moc wytwarzana przez alternator nie wynika wiec z jego obrotow (jest oczywiste, ze napedzany byc musi), a z wartosci pradu wzbudzenia - bo jesli ta wartosc wyniesie zero, to bedziesz mial dwie cewki bez pola magnetycznego i dupa a nie prad poplynie! Regulator napiecia jest skalibrowany dla zalozonej wartosci oporu wewnetrznego baterii (akumulatora) wynikajacej z jego pojemnosci, bo jezeli w instalacji napiecie ma wynosic 13.2 V to akumulator musi byc ladowany, dlatego, ze akumulator nie jest w stanie wytworzyc takiego napiecia (naladowany bodaj 12.5V). Tak wiec zakladajac stala wartosc oporu wewnetrznego baterii (oczywiscie jest ona zmienna w zaleznosci od stanu naladowania akumulatora, ale ta zmiana nastepuje wolno) istnieje scisly zwiazek miedzy wartoscia napiecia i natezenia pradu. Zakladajac akumulator o wiekszej pojemnosci - mniejszym oporze wewnetrznym - zmuszasz alternator do wytwarzania wiekszej mocy (a alternator to nie perpetuum mobile), albo ladujesz akumulator pradem o mniejszej wartosci niz zalecana co w konsekwencji prowadzi do jego niedoladowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > Jak by nie bylo zadnych skutkow to po co sa zalecane aku o danym > amperazu jezeli aku jest za duze alternator nie wyrabia zeby go > naladowac zwlaszcza o tej porze niskie temperatury + swiatla + > ogrzewanie + wiatrak. > W takim przypadku alternator nie jest w stanie "wyprodukowac" > odpowiedniej ilosci pradu by zaspokoic apetyt aku. to jest mit jeszcze z czasów prądnic samochodowych Czy się ma aku 100 Ah czy 50 Ah to ubytek prądu np. w czasie rozruchu silnika będzie dokładnie taki sam w przypadku obu tych aku a doładowanie będzie wymagało tyle samo czasu i energii . Producent po to daje jakieś zalecenia co do pojemności aku żeby taki aku był w stanie wytworzyć prąd rozruchowy niezbędny przede wszystkim do odpalenia silnika . Mało tego , zastosowanie większego aku ale takiego , żeby się jeszcze zmieścił w miejsce fabryczne ma tę pozytywną stronę , że znacznie przedłuza żywotnośc takiego aku ponieważ ważnym elementem skracającym żywotnośc aku jest pobór prądu rozruchowego o wartości zbliżonej do maksymalnego prądu , który dany aku może wytworzyć . To bardzo ważne!!! Oczywiście jeśli zdarzy się sytuacja , że np. aku 50 i 100 Ah trzeba będzie naładować od "zera" to ten o większej pojemności będzie wymagał większego prądu i dłuższego czasu do pełnego naładowania z tym , że takie ładowanie odbywa się za pomocą prostownika a nie alternatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > Robalowy masz dobre motto, Nie żebym się czepiał, ale fajnie wygląda zestewienie: C14NZ czcij turbine..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akowalow Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > Jak by nie bylo zadnych skutkow to po co sa zalecane aku o danym > amperazu jezeli aku jest za duze alternator nie wyrabia zeby go > naladowac zwlaszcza o tej porze niskie temperatury + swiatla + > ogrzewanie + wiatrak. > W takim przypadku alternator nie jest w stanie "wyprodukowac" > odpowiedniej ilosci pradu by zaspokoic apetyt aku. Ponawiam pytanie: Jaka jest różnica pomiędzy dolaniem litra wody do beczki a litra wody do wiadra?? Jeśli pobierzesz daną ilość energii z akumulatora to aby ją uzupełnić musisz jej dostarczyć (w ilości 120-150% - zależnie od różnych warunków i konstrukcji akumulatora). I to obojętne czy masz pojemność 44Ah czy 80Ah. Różnica jest taka że im większa pojemność tym większe możliwości (np. dłuższe granie na radiu na full na postoju). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudlaty Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 Taka dyskusja pojawia się w okresie jesienno - zimowym na prawie każdym forum motoryzacyjnym i powiem Wam, że nigdzie nie znalazłem jeszcze jednogłośności w tej sprawie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > Ponawiam pytanie: > Jaka jest różnica pomiędzy dolaniem litra wody do beczki a litra wody > do wiadra?? Przyjmując że beczka ma 100 litrów a wiadro 10litrów to w wiadrze przybędzie o 10% wody w beczce zaś 1% No i co dalej????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczyxp Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 Mi padla oryginalna 44 GM'a i wsadzialem to co mialem w poldku.... czyli 80AH Od pol roku jezdze i nie narzekam.... przynajmniej sie nie martwie ze jak zostawie radio na cala noc to rano nie odpale.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarLemur Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 Elektrolit w rozładowanym/niedoładowanym aku może zamarznąć. To jest fakt. Ale czy altek jest w stanie naładować większy niż przewidziany przez producenta akumulator - tego nie wiem. Pewnie jest jakaś granica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > Mi padla oryginalna 44 GM'a i wsadzialem to co mialem w poldku.... > czyli 80AH Od pol roku jezdze i nie narzekam.... przynajmniej > sie nie martwie ze jak zostawie radio na cala noc to rano nie > odpale.... Kumpel z roboty wsadził do kadeta 1,3 aku 120 Ah i też jeździł tylko się trochę maska nie domykała . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczyxp Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > Kumpel z roboty wsadził do kadeta 1,3 aku 120 Ah i też jeździł tylko > się trochę maska nie domykała . U mnie nawet wszedl w oryginalne miejsce na akumulator.... choc juz nie byle w stanie go przykrecic (reka mi nie wlazila, a siedzi tak ze juz go nie jestem w stanie wyjac, wiec po co go przykrecac). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akowalow Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > Przyjmując że beczka ma 100 litrów a wiadro 10litrów to w wiadrze > przybędzie o 10% wody w beczce zaś 1% > No i co dalej????? Widzę że nie kumasz (lub nie chcesz kumać) tematu. Ale to Twój problem. Chodziło o ubytek i jego uzupełnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max69 Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 > Elektrolit w rozładowanym/niedoładowanym aku może zamarznąć. To jest > fakt. Ale czy altek jest w stanie naładować większy niż > przewidziany przez producenta akumulator - tego nie wiem. Pewnie > jest jakaś granica. No właśnie, czy altek na tym nie cierpi? Nie skraca się właśnie jego żywotność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 > Elektrolit w rozładowanym/niedoładowanym aku może zamarznąć. To jest > fakt. zgadza się , całkowicie rozładowany zamarznie już przy minus 10 Ale czy altek jest w stanie naładować większy niż > przewidziany przez producenta akumulator - tego nie wiem. dlaczego by nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czapkaa Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 C14NZ czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać Dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robalowy Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 > C14NZ czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić > ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się > buta mocno wciskać > Dobre C14NZ tylko do wiosny juz karoseria obspawana poprawine wszystkie zgrzewy itp w przygotowaniu klateczka na wiosne bedzie GSI 2,0 16v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 > Widzę że nie kumasz (lub nie chcesz kumać) tematu. Ja temat kumam i to dosyć dobrze. To kolega stwierdził ze niema różnicy czy siedzi aku większy czy mniejszy i podał ten przykład. > Ale to Twój > problem. No nie tylko mój ale wszystkich czytających ten wątek > Chodziło o ubytek i jego uzupełnienie. Więc dokończ swój tok rozumiewania. Czekam teraz na wyjaśnieni jak się to ma do aku????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjuka Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 > Ja temat kumam i to dosyć dobrze. To kolega stwierdził ze niema > różnicy czy siedzi aku większy czy mniejszy i podał ten > przykład. > No nie tylko mój ale wszystkich czytających ten wątek > Więc dokończ swój tok rozumiewania. > Czekam teraz na wyjaśnieni jak się to ma do aku????? oboje macie po troszku racji i sami o tym wiecie Andrzej dobrze mowi ze nie ma roznicy czy ma sie pod maksa 100000Ah czy 100 Ah. to jezeli wyciagniesz z niego 20A przez h to bedziesz musial do niego wsadzic te 20 A nie wazne w jakim czasie a za bardzo tu nic nie mowi i pojemnosci. ta pojemnosc mowi tylko przez ile czasu bedzie mozna ciagnac te 20 amperi juz. a jezeli chodzi o te procenty to jezeli bylby aku 20 Ah i bys wyciagnal z niego te 20 amperkow przez godzine to by bylo 100 % pojemnosci ale co z tego skoro i tak trzeba do niego wsadzic te 20 A przez jakis tam czas reasumujac czy to jest 10000Ah czy 100 czy 20 Ah i sie z nich wyciagnie te 20 A przez h to trzeba wsadzic tam je spowrotem i juz. jezeli twoj altek daje 20 A to tego 10000 doladujesz w 1 h tego 100 tez w h a tego 20 tez w h tara a jak nie wiesz skad te przelicczenia to do podstawówki na fizyke i uklad rownan z jedna niewiadomą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Calvin Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 > oboje macie po troszku racji i sami o tym wiecie > Andrzej dobrze mowi ze nie ma roznicy czy ma sie pod maksa 100000Ah > czy 100 Ah. to jezeli wyciagniesz z niego 20A przez h to > bedziesz musial do niego wsadzic te 20 A nie wazne w jakim > czasie a za bardzo tu nic nie mowi i pojemnosci. ta pojemnosc > mowi tylko przez ile czasu bedzie mozna ciagnac te 20 amperi > juz. a jezeli chodzi o te procenty to jezeli bylby aku 20 Ah i > bys wyciagnal z niego te 20 amperkow przez godzine to by bylo > 100 % pojemnosci ale co z tego skoro i tak trzeba do niego > wsadzic te 20 A przez jakis tam czas > reasumujac > czy to jest 10000Ah czy 100 czy 20 Ah i sie z nich wyciagnie te 20 A > przez h to trzeba wsadzic tam je spowrotem i juz. jezeli twoj > altek daje 20 A to tego 10000 doladujesz w 1 h tego 100 tez w h > a tego 20 tez w h > tara a jak nie wiesz skad te przelicczenia to do podstawówki na > fizyke i uklad rownan z jedna niewiadomą Ale akumulator po troszku się sam rozładowuje to jak doliczysz te 10% na tydzień (takie założenie teoretyczne) to w aku 100000Ah będzie to 10000Ah które alternator ma wypracować a w aku 100 Ah 10Ah. Czyli w duuuuuużym masz 14285,714.... +20 Ah do załadowania dziennie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2006 > oboje macie po troszku racji i sami o tym wiecie > Andrzej dobrze mowi ze nie ma roznicy czy ma sie pod maksa 100000Ah > czy 100 Ah. to jezeli wyciagniesz z niego 20A przez h to > bedziesz musial do niego wsadzic te 20 A nie wazne w jakim > czasie a za bardzo tu nic nie mowi i pojemnosci. ta pojemnosc > mowi tylko przez ile czasu bedzie mozna ciagnac te 20 amperi > juz. a jezeli chodzi o te procenty to jezeli bylby aku 20 Ah i > bys wyciagnal z niego te 20 amperkow przez godzine to by bylo > 100 % pojemnosci ale co z tego skoro i tak trzeba do niego > wsadzic te 20 A przez jakis tam czas > reasumujac > czy to jest 10000Ah czy 100 czy 20 Ah i sie z nich wyciagnie te 20 A > przez h to trzeba wsadzic tam je spowrotem i juz. jezeli twoj > altek daje 20 A to tego 10000 doladujesz w 1 h tego 100 tez w h > a tego 20 tez w h Czysta teoria > tara a jak nie wiesz skad te przelicczenia to do podstawówki na > fizyke i uklad rownan z jedna niewiadomą Nie wiem czy akurat kolega nie powinien sie cofnąć do podstawówki bo mnie równań z jedną niewiadoma to na matematyce uczyli a co do pojemności i ładowania akumulatorów to nie fizyka a raczej elektrotechnika się kłania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2006 > Ale akumulator po troszku się sam rozładowuje to jak doliczysz te 10% > na tydzień (takie założenie teoretyczne) to w aku 100000Ah > będzie to 10000Ah które alternator ma wypracować a w aku 100 Ah > 10Ah. Czyli w duuuuuużym masz 14285,714.... +20 Ah do > załadowania dziennie. No właśnie o to chodzi ale szkoda kolegi czasu i nerwów "teoretycy" i tak postawią na swoim że Oni mają rację a koledze tylko naubliżają. Szkoda gadać gdzie ta atmosfera forum z przed kilku lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.