Skocz do zawartości

akcja serwisowa 5044 - sprężyny


mike

Rekomendowane odpowiedzi

wiadomość ta przyszła z Niemiec (Autobild) - podobno wszystkie stilo od 2001-2006 (jakiś tam miesiąc) maja wymieniane sprężyny przednie z powodu możliwego ich pękania. Pękanie spowodowane jest podobno od kontaktu z solą ;-)) - ciekawe czy akcja dotrze do Polski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, ze Spiegel nie podaje nr akcji.

link

fiatforum.com

Fiat have just released a recall to do with the front springs on all stilo's from start to chassis 00644197 . fiatforum.com

Jeszcze nie przebrnalem przez caly watek ale akcja sprowadza sie do montazu tego:

[image]http://www.fiatforum.com/attachment.php?attachmentid=20121&d=1161967557[/image]

[image]http://www.fiatforum.com/attachment.php?attachmentid=20122&d=1161967557[/image]

[image]http://www.fiatforum.com/attachment.php?attachmentid=20123&d=1161967557[/image]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- podobno wszystkie stilo od 2001-2006 (jakiś tam miesiąc) maja wymieniane sprężyny

> przednie z powodu możliwego ich pękania. Pękanie spowodowane

> jest podobno od kontaktu z solą ;-))

na własnej skórze tego doświadczyłem , pękła mi przednia sprężyna poprzedniej zimy crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiadomość ta przyszła z Niemiec (Autobild) - podobno wszystkie stilo

> od 2001-2006 (jakiś tam miesiąc) maja wymieniane sprężyny

> przednie z powodu możliwego ich pękania. Pękanie spowodowane

> jest podobno od kontaktu z solą ;-)) - ciekawe czy akcja dotrze

> do Polski?

Poszperałem i się dowiedziałem, że akcja nawrotowa ma numer 5044 i dotyczy praktycznie wszystkich stilaków. Wzywane są stilaki wyprodukowane do 2006 roku włącznie.

Akcja nie dotyczy wymiany sprężyn, a zamontowania dodatkowego elementu pod sprężyną, gdyż dolne mocowanie sprężyn ma zbyt małą średnicę i wypadku jego przerdzewienia sprężyna zaczyna latać luźno po amortyzatorze.

Telefon na infolinię FAP uzmysłowił mi, że jesteśmy jakimś trzecim sortem ludzi, albo nasze stilaki są inne. zlosnik.gif Akcja nawrotowa 5044 niestety NIE OBEJMUJE POLSKI. sick.gif Obejmuje GB, D, A, I, ale nie PL. screwy.gif

BTW. Dowiedziałem się, że mój stilak podlegał 2 akcjom nawrotowym i obydwie zostały wykonane. Co do drugiego się zgadzam, ale co do pierwszego niestety nie. Znam co najmniej jeszcze 2 akcje, którym powinien zostać poddany. Jedna dotyczy centralki poduszek powietrznych, a druga to ta o sprężynach. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popieram

Ja też! ok.gif Jeśli możesz Jarku, to wyślij paszkwila. Niech się opamiętają w tej centralce (bo centralą tego nazwać nie można).

> słać i nagłaśniać co u nas jakąś inną sól na drogi sypią

No wiesz, kuchnia Polska jest nieco odmienna od angielskiej. zlosnik.gif Poza tym u nas to chyba sypią sól jodowaną, a tacy Anglicy, to zewsząd są morzem otoczeni, więc jodu nie muszą dodawać do soli. zlosnik.gif Może to wcale nie o sól chodzi, tylko o jod? hmm.gif

> ja już nie mogę 3-ci świat

Chyba, że Fiat wyszedł z założenia, że każde stilo idący na polski rynek musi mieć zawieszenie wzmocnione i taka akcja z założenia nie jest potrzebna. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba, że Fiat wyszedł z założenia, że każde stilo idący na polski

> rynek musi mieć zawieszenie wzmocnione i taka akcja z założenia

> nie jest potrzebna.

To co z tymi Stilakami które zostały sprowadzone rotfl.gif

ich tez nie obejmuje ta akcja hmm.gif ??

Ma ktoś numer do FAP inny niż 0-801- bo nie mogę wykonywać połaczeń bo zablokowałem te numery w domu rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akcja nawrotowa 5044

> niestety NIE OBEJMUJE POLSKI. Obejmuje GB, D, A, I, ale nie PL.

Dlaczego mnie to nie dziwi hmm.gif

Bo angol lub fryc zrobił by taką rozpierduchę że cały ten Fiut i jego pochodne miały by zbyt może w Urugwaju (wśród indian Kapuczas) i Ziemi Ognistej (jako dekoracja cieśniny Magellana).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a moze z nudow wysle polecony do dyrektora w Bielsku z pytaniem

> dlaczego nie Polska

> jezeli nie uzyskam odpowiedzi, sprawa trafi do kilku gazet z prosba o

> pomoc

ale to serio jest dobry pomysl, jezeli wysle wiecej osob to moze przynajmniej to przeczytaja, poza tym internet jako latwo dostpene medium dla wszystkich się tu udzielajacych takze moze pomoc - vide - http://petycje.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to serio jest dobry pomysl, jezeli wysle wiecej osob to moze

> przynajmniej to przeczytaja, poza tym internet jako latwo

> dostpene medium dla wszystkich się tu udzielajacych takze moze

> pomoc - vide - http://petycje.pl/

przeczytaja na pewno juz jeden list, kwestia czy odpisza....

na przelomie grudzien/styczen spreparuje pismo

potrzebuje jednak faktow, jak najwiecej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeczytaja na pewno juz jeden list, kwestia czy odpisza....

> na przelomie grudzien/styczen spreparuje pismo

> potrzebuje jednak faktow, jak najwiecej....

moze najpierw wysmażyć maila do jakiejs anglojezycznej centrali aby odpisali rowniez mailowo, pewnie w nim podadza jakie serie obowiazuja do nawrotki, trzeba tylko nie zdradzac z jakiego kraju sie pisze wink.gif przynajmniej jakis kolejny proof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiadomość ta przyszła z Niemiec (Autobild) - podobno wszystkie stilo

> od 2001-2006 (jakiś tam miesiąc) maja wymieniane sprężyny

> przednie z powodu możliwego ich pękania. Pękanie spowodowane

> jest podobno od kontaktu z solą ;-)) - ciekawe czy akcja dotrze

> do Polski?

Na razie decyzji z Turynu nie ma... Ale powinniśmy być dobrej myśli... Taką odpowiedź uzyskałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na razie decyzji z Turynu nie ma...

Decyzji? yikes.gif Europa dokłada zabezpieczenie od paru miesięcy, a do nas jeszcze decyzja nie dotarła? sick.gif

> Ale powinniśmy być dobrej myśli... Taką odpowiedź uzyskałem...

Dobrej myśli, to ja byłem jak przeczytałem pierwsze informacje w internecie. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na razie decyzji z Turynu nie ma... Ale powinniśmy być dobrej

> myśli... Taką odpowiedź uzyskałem...

Dostalem odp. z BB - w skrocie:

- akcja w PL nie zostala uruchomiona

- jak bedzie uruchomiona to dostaniem cynk listem

- korozja dolnego mocowania sprzezyny nie ma wplywu na bezpieczenstwo

Ciekawe dlaczego na zachodzie od kilku miesiecy montuja te dodatkowe oslony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dostalem odp. z BB - w skrocie:

> - akcja w PL nie zostala uruchomiona

> - jak bedzie uruchomiona to dostaniem cynk listem

> - korozja dolnego mocowania sprzezyny nie ma wplywu na bezpieczenstwo

Taaaa, a jak Ci sprężyna zacznie ocierać o oponę i ją podrze w drobny mak przy 130km/h (bo tyle można max na legalu w PL jechać), to Cię nawet ESP nie wybroni. crazy.gif

> Ciekawe dlaczego na zachodzie od kilku miesiecy montuja te dodatkowe oslony.

Bo pewnie Fiat przegrał już parę spraw sądowych i nie chce wypłacać kolejnych odszkodowań. hehe.gif A u nas prędzej stilaki znikną z powierzchni Ziemi, niż sądy wydadzą wyrok. crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na razie decyzji z Turynu nie ma... Ale powinniśmy być dobrej

> myśli... Taką odpowiedź uzyskałem...

niech lepiej decyzja sie pojawi

inaczej dla czystej satysfakcji zaczniemy wysylac listy do centrali, ze czujemy sie zagrozeni i mamy do tego podstawy

a jak w miedzyczasie zdarzy sie komus wypadek, Fiat zostanie oskarzony o ukrywanie tego i juz sie nie wyplaci zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dostalem telefon z BB:

> - po nowym roku mozna spodziewac sie akcji w PL

> - nie ma bezposredniego niebezpieczenstwa wiec akcja wykonywana jest

> stopniowo - w jedych panstwach wczesniej w innych pozniej.

Czy do zamontowania tego "czegoś" wyciągają/rozbierają obie kolumny, czy jest na to jakiś patent? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy do zamontowania tego "czegoś" wyciągają/rozbierają obie kolumny,

> czy jest na to jakiś patent?

Na zdjeciach wyglada to to jakby skladalo sie z 2 czesci wiec IMO nie trzeba demontowac niczego poza kolami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dostalem telefon z BB:

> - po nowym roku mozna spodziewac sie akcji w PL

Mi znajomy obiecał oddać forsę w poniedziałek. Ja sie ucieszyłem, że to już jutro yay.gif W poniedziałek pytam, co z tą forsą? a On mówi, że nie określił przecież precyzyjnie w który poniedziałek palacz.gif

> - nie ma bezposredniego niebezpieczenstwa wiec akcja wykonywana jest

> stopniowo - w jedych panstwach wczesniej w innych pozniej.

Tylko dlaczego u nas zawsze jest później ? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na zdjeciach wyglada to to jakby skladalo sie z 2 czesci wiec IMO nie

> trzeba demontowac niczego poza kolami.

Eee, i tak co roku trzeba wymieniać sprężyny bo przysiadają, więc chyba nie ma się co fascynować jakimiś dziwnymi podkładkami. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To co z tymi Stilakami które zostały sprowadzone

> ich tez nie obejmuje ta akcja ??

> Ma ktoś numer do FAP inny niż 0-801- bo nie mogę wykonywać połaczeń

> bo zablokowałem te numery w domu

Ja swoje stilo sprowadziłem z niemiec i mam wiadomość że trzeba sie zgłosić do jakiegokolwiek serwisu na terenie niemiec to dokonają mi wymiany... muszę się bujnąć z Warszawy. Nie wiem czy warto? Jaki jest koszt naprawy w razie pęknięcia tej sprężyny czy też sprężyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niech lepiej decyzja sie pojawi

> inaczej dla czystej satysfakcji zaczniemy wysylac listy do centrali,

> ze czujemy sie zagrozeni i mamy do tego podstawy

> a jak w miedzyczasie zdarzy sie komus wypadek, Fiat zostanie

> oskarzony o ukrywanie tego i juz sie nie wyplaci

Dla satysfakcji - powinny już iść... Wg mojej wiedzy do wczoraj mieli jeden sygnał od użytkowników Stilo w Polsce o tej akcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poinformowałeś ich? Ja to zrobiłem już 11 grudnia, więc

> prawdopodobnie KŁAMIĄ!!!

Zdziwiony jesteś ???

FAP zawsze nas "rżnął" i strugał głupka,że wszystko jest ze Stilo O.K.,że się czepiamy etc.

Wiele akcji wcześniej było przeprowadzanych w niemczech, nawet bez specjalnego wzywania do serwisów, np: wymiana tylnej belki która w pierwszych egzemplarzach miała wadliwie ustawioną zbieżność kół, dalej scinanie przednich opon (znowu zbieżność, czy dalej siadanie sprężyn wJTD'kach) i z forum niemieckiego dowiadywałem się o tych akcjach a u nas przy ewidentnym scinaniu opon, wydruku z diagnostyki i kolosalnej rozbierzności nastawów z auta a z tabeli FAP zarzekał się ,że jest tak jak ma być. Dopiero podparcie się info z niemiec (nr akcji nawrotowych) zmieniło zdanie kogoś na górce, jednak opon mi nie wymieniono (dlaczego nie zakfalifikowano do wymiany ewidentnie zniszczonych opon przez fatalnie zestrojoną zbieżność nie wiem, mimo iż miałem udokumentowane moje wizyty w ASiO, kontrole zbieżności ich rególacje itd.) Dlatego teraz pieprze ASiO i całą dokumentacje jaką oni prowadzą bo na g... się to zdaje, a szczególnie po tym jak z kompa w serwisie tajemniczo zniknął wpis o wymianie przepływomierza gdy ten nowy, wymieniony w ASiO po pół roku wyzionął ducha. Nic nie pomogły paragony, faktury itp, w kompie nie ma więc wymiany nie było !!! (słowa byłego już Kolegi, prowadzącego stację).

FIUT i cały FAP to dno !!! gdy idzie o klienta w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdziwiony jesteś ???

> FAP zawsze nas "rżnął" i strugał głupka,że wszystko jest ze Stilo

> O.K.,że się czepiamy etc.

> Wiele akcji wcześniej było przeprowadzanych w niemczech, nawet bez

> specjalnego wzywania do serwisów, np: wymiana tylnej belki która

> w pierwszych egzemplarzach miała wadliwie ustawioną zbieżność

> kół, dalej scinanie przednich opon (znowu zbieżność, czy dalej

> siadanie sprężyn wJTD'kach) i z forum niemieckiego dowiadywałem

> się o tych akcjach a u nas przy ewidentnym scinaniu opon,

> wydruku z diagnostyki i kolosalnej rozbierzności nastawów z auta

> a z tabeli FAP zarzekał się ,że jest tak jak ma być. Dopiero

> podparcie się info z niemiec (nr akcji nawrotowych) zmieniło

> zdanie kogoś na górce, jednak opon mi nie wymieniono (dlaczego

> nie zakfalifikowano do wymiany ewidentnie zniszczonych opon

> przez fatalnie zestrojoną zbieżność nie wiem, mimo iż miałem

> udokumentowane moje wizyty w ASiO, kontrole zbieżności ich

> rególacje itd.) Dlatego teraz pieprze ASiO i całą dokumentacje

> jaką oni prowadzą bo na g... się to zdaje, a szczególnie po tym

> jak z kompa w serwisie tajemniczo zniknął wpis o wymianie

> przepływomierza gdy ten nowy, wymieniony w ASiO po pół roku

> wyzionął ducha. Nic nie pomogły paragony, faktury itp, w kompie

> nie ma więc wymiany nie było !!! (słowa byłego już Kolegi,

> prowadzącego stację).

> FIUT i cały FAP to dno !!! gdy idzie o klienta w Polsce.

A może zsumujmy (lub ktoś, kto takie inf posiada) wszystkie akcje nawrotowe, które powinny być darmowo przeprowadzone w naszych Stilakach?

Taka tylko sugestia, aby mieć taki pogląd sytuacyjny na to co powinni "złodzieje" jeszcze w naszych autach wykonać...za fri....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może zsumujmy (lub ktoś, kto takie inf posiada) wszystkie akcje

> nawrotowe, które powinny być darmowo przeprowadzone w naszych

> Stilakach?

> Taka tylko sugestia, aby mieć taki pogląd sytuacyjny na to co powinni

> "złodzieje" jeszcze w naszych autach wykonać...za fri....

Mamy (lub mieliśmy )na kąciku Kolege z serwisu, dla niego nie powinno być problemem zebrania wszystkich nr. akcji nawrotowych.

Tylko się ladnie do niego uśmiechnąć.

277981760-u%B6miech.jpg

Mogę pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy niektóre akcje jeszcze obowiązują

W listach od FAP, które otrzymywali właściciele nie było podanych żadnych dat. Jednocześnie wiadomo, że akcje miały wyznaczoną datę końcową. Teoretycznie więc ASO mogłoby robić problemy spóźnialskim, ale gdyby trafiła kosa na kamień, to myślę, że sprawa zostałaby wygrana przez klienta w sądzie, bo klient miał się tylko zgłosić do ASO, ale nie było powiedziane kiedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

> Ja niestety nic nie wiem.

można na Ciebie liczyc zwolak że poinformujesz jak coś będzie wiadomo?

jeśli jakimś cudem akcja będzie to przedstawię fakturę za wymianę pękniętej sprężyny i zażądam zwrotu pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> można na Ciebie liczyc zwolak że poinformujesz jak coś będzie wiadomo?

> jeśli jakimś cudem akcja będzie to przedstawię fakturę za wymianę

> pękniętej sprężyny i zażądam zwrotu pieniędzy.

Tyle tylko, że ta akcja nie dotyczy pękania sprężyn, a zabezpieczenia dolnego ich mocowania. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle tylko, że ta akcja nie dotyczy pękania sprężyn, a zabezpieczenia

> dolnego ich mocowania.

To uważasz że mam nie dochodzic swoich praw?? Skoro sprężyna pękła mi na 99% wskutek błędu konstrukcyjnego to chyba proste że tego tak nie zostawię. Wiem czego dotyczy ta akcja, w wątku o sprężynie dałem link do fiatforum.com gdzie są zdjęcia.

EDIT 29.1

Rozmawiałem właśnie z FAP - akcja dotycząca sprężyn ma byc ogłoszona już za chwileczkę, już za momencik. No zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc tak - zrobili mi te sprężyny, nie powiem juz za ile bo szkoda gadac. "sprężyny" bo wymieniłem i prawą, też by zaraz powiedziała 033102bebe_1_prv.gif dzwoniłem do FAP, miła pani przyjęła zgłoszenie i kazała czekac na kontakt bo "akcja 5044 dotycząca pękania sprężyn powinna (ale nie musi - przyp. red) się lada moment rozpocząc, może Pan wtedy spróbowac odzyskac pieniądze". no zobaczymy... więc ci z Was, którzy mają ten problem powinni chyba trzymac rękę na pulsie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozmawiałem właśnie z FAP - akcja dotycząca sprężyn ma byc ogłoszona

> już za chwileczkę, już za momencik. No zobaczymy...

2 śruby + kawałek metalu i taki problem , fiat w PL to jednak ma nas gdzieś angryfire.gif

278278298-DSC00122.jpg

278278298-DSC00123.jpg

278278298-DSC00124.jpg

zdjęcia pochodzą z www.fiatforum.com

post-14997-1435247830948_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2 śruby + kawałek metalu i taki problem , fiat w PL to jednak ma nas

> gdzieś

> zdjęcia pochodzą z www.fiatforum.com

Ale z tych zdjęć wynika, że akcja ma się nijak do pękania samych sprężyn hmm.gif - zapobiega co najwyżej opadnięciu sprężyny w skutek odpadnięcia/przerdzewienia tego kołnierza. icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale z tych zdjęć wynika, że akcja ma się nijak do pękania samych

> sprężyn - zapobiega co najwyżej opadnięciu sprężyny w skutek

> odpadnięcia/przerdzewienia tego kołnierza.

Doświadczyłem na własnej skórze takiego pęknięcia sprężyny na szczęście przy minimalnej prędkości. Koło zostało zablokowane i ledwie wjechałem na lawetę. Uchwyt na amorku jest po prostu za mały i po to jest ten kołnierz aby to poprawić. I tyle , przecież fiat nie będzie wymieniał wszystkim sprężyn, macie zrobiona modyfikacje to won wpysk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.