Skocz do zawartości

Działanie termostatu


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że temat jest często odgrzewany ale ponieważ w tym temacie jestem laikiem muszę sie zapytać. Chodzi mi o termostat i wskazania temperatury w moim samochodzie.

Otóż przy obecnych temperaturach wskazówka temp. płynu opuszcza niebieskie pole i zaczyna sie podnosić po przejechaniu około 5 km. Potem systematycznie się podnosi aż do 90*. Następnie opada (podejrzewam, że w tym czasie termostat otwiera większy obieg) i w takim położeniu (3-4 mm przed 90*)pozostaje podczas całej jazdy. Jazda jest na trasie. Gdy jeżdżę w mieście (korki, światła, itp) temp. utrzymuje się na 90*.

Nie wiem czy to ma znaczenie ale zauważyłem, że jak jeżdżę z włączonym ogrzewaniem (tak na pół gwizdka) to silnik bardzo wolno sie nagrzewa. Natomiast gdy w kabinie jest zimno (przy wyłączonym ogrzewaniu) wskazówka temp. płynu jest już około 1mm poniżej 90*.

Dodatkowo; niedawno znalazłem w przewodach dochodzących od pokrywy zaworów do przepustnicy majonez, który ponoć świadczy o niedogrzanym silniku.

Czy koledzy myślą, że powinienem się szykować do kupna nowego termostatu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, że temat jest często odgrzewany ale ponieważ w tym temacie

> jestem laikiem muszę sie zapytać. Chodzi mi o termostat i

> wskazania temperatury w moim samochodzie.

> Otóż przy obecnych temperaturach wskazówka temp. płynu opuszcza

> niebieskie pole i zaczyna sie podnosić po przejechaniu około 5

> km. Potem systematycznie się podnosi aż do 90*. Następnie opada

> (podejrzewam, że w tym czasie termostat otwiera większy obieg) i

> w takim położeniu (3-4 mm przed 90*)pozostaje podczas całej

> jazdy. Jazda jest na trasie. Gdy jeżdżę w mieście (korki,

> światła, itp) temp. utrzymuje się na 90*.

> Nie wiem czy to ma znaczenie ale zauważyłem, że jak jeżdżę z

> włączonym ogrzewaniem (tak na pół gwizdka) to silnik bardzo