Skocz do zawartości

Czy koła dwumasowe w TDI...


supiotr

Rekomendowane odpowiedzi

> ... też się sypią jak w TDCI, czy D4D? Jak to jest z tymi TDI,

> konkretnie 1,9 105KM?

Trudno mi napisac, czy mniej czy bardziej, ale ZTCW sa lepiej wykonane niz np. w TDCI. Nie oznacza to jednak, ze sa wieczne - z racji swej budowy nigdy takie nie beda i zuzywaja sie jak kazdy element eksploatacyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, trochę mnie to nurtuje, w moim byłym JTD przy 160kkm miało się zupełnie dobrze, w obecnym TDCI wywaliło się konkretnie przy 35kkm yikes.gif Zastanawiam się jaka skala problemu jest w TDI i czy po ewentualnej zmianie auta nie wpadłbym w przysłowiowe "z deszczu pod rynnę" hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz, trochę mnie to nurtuje, w moim byłym JTD przy 160kkm miało

> się zupełnie dobrze, w obecnym TDCI wywaliło się konkretnie przy

> 35kkm Zastanawiam się jaka skala problemu jest w TDI i czy po

> ewentualnej zmianie auta nie wpadłbym w przysłowiowe "z deszczu

> pod rynnę"

Na pocieszenie powiem Ci, że moje koło dwumasowe, które nawet nie wiem czy mam, ma się dobrze przy 72kkm. smile.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pocieszenie powiem Ci, że moje koło dwumasowe, które nawet nie

> wiem czy mam, ma się dobrze przy 72kkm.

> mar00ha

W sumie w porównaniu do mojego TDCI, to juz jakiś wynik. Próbuję własnie szperać po sieci pod katem tego problemu w TDI, jesli wytrzymują średnio ok 200kkm, to może wejdę w to klekoczące TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie w porównaniu do mojego TDCI, to juz jakiś wynik. Próbuję

> własnie szperać po sieci pod katem tego problemu w TDI, jesli

> wytrzymują średnio ok 200kkm, to może wejdę w to klekoczące TDI.

Nie kieruj się moją opinią... Ja jestem użytkownikiem, a nie wyznawcą. waytogo.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też takie mam w swoim??

> Naprawdę nie wiem.

Pewnie tak i oby nie dawało znać o swojej obecności, a jeśli już, to niech sie ujawni na gwarancji 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie tak i oby nie dawało znać o swojej obecności, a jeśli już, to

> niech sie ujawni na gwarancji

Gwarancja już dawno zniknęła w okolicach Valladolid w Hiszpanii więc wolę nie wiedzieć co to jest ono kołozlosnik.gifzlosnik.gif.

...........a tak z lekka poważniej - co to jest koło dwumasowe - to coś na kształt koła zamachowego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gwarancja już dawno zniknęła w okolicach Valladolid w Hiszpanii więc

> wolę nie wiedzieć co to jest ono koło.

Heh, prawie jak w mojej foce, gwarancja się skończyła, a niestety wraz z nią dokonało żywota jakieś durne koło u wozu wink.gif

> ...........a tak z lekka poważniej - co to jest koło dwumasowe - to

> coś na kształt koła zamachowego??

To takie właśnie koło bardziej wypasione, ma niby tłumić drgania i cholera wie co jeszcze robić w nowoczesnych dieslach, ale chyba najlepiej wychodzi mu psucie się (czasem zaraża też sprzęgło, a nawet rozrusznik) i szarpanie po kieszeni oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Heh, prawie jak w mojej foce, gwarancja się skończyła, a niestety

> wraz z nią dokonało żywota jakieś durne koło u wozu

> To takie właśnie koło bardziej wypasione, ma niby tłumić drgania i

> cholera wie co jeszcze robić w nowoczesnych dieslach, ale chyba

> najlepiej wychodzi mu psucie się (czasem zaraża też sprzęgło, a

> nawet rozrusznik) i szarpanie po kieszeni

Zgadza sie koło dwumasowe są to dwa elementy metalowe a pomiędzy nimi znajdują sie spreżyny mające zredukowac drgania podczas załączania biegów. Nie wiem czemu producenci wymyślili takie rozwiązanie skoro jeszcze do nie dawna element ten był na tarczy sprzęgła i zupełnie dobrze sie spisywał. TAkie koło dwumasowe np do silnika D4D kosztuje ok 3500zł. Generalnie ich duża awaryjnosc wynika z tego że koła dwumasowe są zbyt delikatne do nowoczesnych silników diesla które legitymują sie sporym momentem obrotowym już w niskich obrotach. Niestety jest to bardzo awaryjny element aczkolwiek jeśli chodzi o Silniki TDI to nie mają one tak awaryjnych kół dwumasowych w porównaniu z innymi silnikami już tutaj wymienionymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... też się sypią jak w TDCI, czy D4D? Jak to jest z tymi TDI,

> konkretnie 1,9 105KM?

W moim silniku pierwsze wysypało się przy 120kkm, założyłem używane od innego modelu silnika (ALH) o większej średnicy sprzęgła) i wytrzymało już następną 100'tkę (dodam że od przebiegu 70kkm auto jest zmodyfikowane, obecnie ma 140KM z początkowych 90KM)

Zawsze istnieje alternatywa w postaci zestawu VALEO ze zwykłym kołem zamachowym i sprzęgłem z tłumikiem drgań skrętnych za około 1400-1500 PLN. Znajomy założył i bardzo sobie chwali smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czemu producenci wymyślili takie

> rozwiązanie skoro jeszcze do nie dawna element ten był na tarczy

> sprzęgła i zupełnie dobrze sie spisywał.

Nowe diesle generuja takie sily ze nie wystarczyly juz te sprezynki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W moim silniku pierwsze wysypało się przy 120kkm, założyłem używane

> od innego modelu silnika (ALH) o większej średnicy sprzęgła) i

> wytrzymało już następną 100'tkę (dodam że od przebiegu 70kkm

> auto jest zmodyfikowane, obecnie ma 140KM z początkowych 90KM)

> Zawsze istnieje alternatywa w postaci zestawu VALEO ze zwykłym kołem

> zamachowym i sprzęgłem z tłumikiem drgań skrętnych za około

> 1400-1500 PLN. Znajomy założył i bardzo sobie chwali

Wygląda na to, że dramatu nie ma. A ten zamiennik powoduje jakieś efekty uboczne, typu większe wibracje, czy inną pracę sprzęgła?

Jak wyglądały objawy kończącego się koła? U mnie grzechotało przy rozruchu i gaszeniu silnika, na postoju wyraźnie telepało autem.

Nie ukrywam, że jeśli stane sie posiadaczem TDI, to długo na serii nie pojeżdżę. Od modyfikacji w TDCI powstrzymała mnie właśnie awaria koła po tak niewielkim przebiegu i to na zupełnie seryjnym sofcie i jeździe szybkiej, ale bez katowania. Po prostu straciłem zaufanie do Foki i szukam następcy.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz, trochę mnie to nurtuje, w moim byłym JTD przy 160kkm miało

> się zupełnie dobrze, w obecnym TDCI wywaliło się konkretnie przy

> 35kkm Zastanawiam się jaka skala problemu jest w TDI i czy po

> ewentualnej zmianie auta nie wpadłbym w przysłowiowe "z deszczu

> pod rynnę"

właśnie przekroczyłem 70kkm od 60kkm na różnych programach ale nigdy mniej niż 160KM i koło ma się dobrze waytogo.gif tfu! tfu! zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie przekroczyłem 70kkm od 60kkm na różnych programach ale nigdy

> mniej niż 160KM i koło ma się dobrze tfu! tfu!

Przy takich parametrach, to dobrze je obciążasz i skoro żyje, to dobre jest devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.