Skocz do zawartości

Obniżanie auta a geometria...


Agata

Rekomendowane odpowiedzi

Dowiedzialam sie dzisiaj, ze po zalozeniu sprezyn obnizajacych nie jest konieczne ustawianie geometrii... icon_eek.gif

Sprezyny mają obnizyc auto o ok. 35mm i Pan Fachura w zakładzie uswiadomil mi to... hmm.gif powiedzial rowniez ze nie ma potrzeby regulowania reflektorow confused.gif

Czy na to stwierdzenie moze miec wpływ fakt, ze obnizenie bedzie niewielkie?? cfaniaczek.gif

W tym temacie jestem zupelnie zielona i niech mnie ktos uswiadomi... prosze bow.gifbow.gifbow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dowiedzialam sie dzisiaj, ze po zalozeniu sprezyn obnizajacych nie

> jest konieczne ustawianie geometrii...

> Sprezyny mają obnizyc auto o ok. 35mm i Pan Fachura w zakładzie

> uswiadomil mi to...

Teoretycznie ma rację. W praktyce założenie sprężyn wymaga najczęściej wyjęcia amorków i ponownego ich założenia. Może pan Fachura jest mistrzem dokładności i założy i przykręci wszystko idealnie równo ale mimo wszystko podjechałbym na geometrię po "zabiegu". Drogie to nie jest a zawiecha może się troszkę rozjechać nawet po zaliczeniu większej dziury więc warto się temu co jakiś czas przyjrzeć.

> powiedzial rowniez ze nie ma potrzeby

> regulowania reflektorow

A po co regulować reflektory? Jest to tak niewielkie obniżenie że najpewniej nawet różnicy w świeceniu nie zauważysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dowiedzialam sie dzisiaj, ze po zalozeniu sprezyn obnizajacych nie

> jest konieczne ustawianie geometrii...

> Sprezyny mają obnizyc auto o ok. 35mm i Pan Fachura w zakładzie

> uswiadomil mi to... powiedzial rowniez ze nie ma potrzeby

> regulowania reflektorow

> Czy na to stwierdzenie moze miec wpływ fakt, ze obnizenie bedzie

> niewielkie??

> W tym temacie jestem zupelnie zielona i niech mnie ktos uswiadomi...

> prosze

a napewno masz regulowalną geometrie ? Zazwyczaj tylko zbierzność się ustawia niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie ma rację. W praktyce założenie sprężyn wymaga

> najczęściej wyjęcia amorków i ponownego ich założenia. Może pan

> Fachura jest mistrzem dokładności i założy i przykręci wszystko

> idealnie równo ale mimo wszystko podjechałbym na geometrię po

> "zabiegu". Drogie to nie jest a zawiecha może się troszkę

> rozjechać nawet po zaliczeniu większej dziury więc warto się

> temu co jakiś czas przyjrzeć.

> A po co regulować reflektory? Jest to tak niewielkie obniżenie że

> najpewniej nawet różnicy w świeceniu nie zauważysz.

teoretyzujesz?

Trzeba poprawic ustawienie swiatel.... 35mm to wcale nie tak malo... wystarczy aby swiatla swiecily "przed nosem"

zbieznosc przyda sie sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie ma rację. W praktyce założenie sprężyn wymaga

> najczęściej wyjęcia amorków i ponownego ich założenia. Może pan

> Fachura jest mistrzem dokładności i założy i przykręci wszystko

czyli istnieje taka mozliwosc? niekoniecznie Pan wprowadzil mnei w błąd? icon_rolleyes.gif

> idealnie równo ale mimo wszystko podjechałbym na geometrię po

> "zabiegu". Drogie to nie jest a zawiecha może się troszkę

> rozjechać nawet po zaliczeniu większej dziury więc warto się

> temu co jakiś czas przyjrzeć.

rozumiem ze po jakims czasie po zabiegu?

> A po co regulować reflektory? Jest to tak niewielkie obniżenie że

> najpewniej nawet różnicy w świeceniu nie zauważysz.

ja nie... ale inni uzytkownicy... skoro auto idzie w dol to i swieci chyba inaczej ? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dowiedzialam sie dzisiaj, ze po zalozeniu sprezyn obnizajacych nie

> jest konieczne ustawianie geometrii...

> Sprezyny mają obnizyc auto o ok. 35mm i Pan Fachura w zakładzie

> uswiadomil mi to... powiedzial rowniez ze nie ma potrzeby

> regulowania reflektorow

> Czy na to stwierdzenie moze miec wpływ fakt, ze obnizenie bedzie

> niewielkie??

35 mm to nie jest "niewielkie" obniżenie icon_eek.gif

Obniżałem auto o 15 mm i geometria musiała być robiona.

Z tym że ja wymieniałem łącznie z amortyzatorami.

Co do ustawiania reflektorów, to chyba logiczne,

że obniżenie źródła światła do podłoża doprowadzi

do tego, że snop światła uderzy w podłoże wcześniej-

czyli zmiejszy się zasięg reflektorów icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ooo booooszzeeee... Agatko... jaki "poważny" wątek

> to poważnie odpowiem

270751858-jezyk.gif270751858-jezyk.gif270751858-jezyk.gif270751858-jezyk.gif270751858-jezyk.gif270751858-jezyk.gif270751858-jezyk.gif270751858-jezyk.gif

> niektórzy twierdzą, że po zmianie amorów/sprężyn

> nie trzeba ustawiać zbieżności... a inni, że trzeba...

> osobiście bym sprawdził i ew. wyregulował

> pozdro

tak tez zrobie waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 35 mm to nie jest "niewielkie" obniżenie

> Obniżałem auto o 15 mm i geometria musiała być robiona.

> Z tym że ja wymieniałem łącznie z amortyzatorami.

> Co do ustawiania reflektorów, to chyba logiczne,

> że obniżenie źródła światła do podłoża doprowadzi

> do tego, że snop światła uderzy w podłoże wcześniej-

> czyli zmiejszy się zasięg reflektorów

czyli Pan Fachura sie pomylil icon_rolleyes.gificon_rolleyes.gificon_rolleyes.gif nie wiem co o tym myslec confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niektórzy twierdzą, że po zmianie amorów/sprężyn

> nie trzeba ustawiać zbieżności... a inni, że trzeba...

> osobiście bym sprawdził i ew. wyregulował

No właśnie.

Szkoda że mi skaner nie działa, bo mam protokół z ustawiania geometrii mojego zawieszenia.

Po zmianie zwieszenia- a nie było to jakieś zawieszenie firmy Krzak tylko

firmowe Hondy Mugen- niektóre wartości przekraczały normę wielokrotnie!

Np z przodu:

Separate toe: lewe 11,5, prawe 7,0 a ma być 0 mm z tolerancją +-0,9 mm

Toe: 18,5 ma być 0 mm z tolerancją +-1,9mm

Większość parametrów rzeczywiście było w granicach normy i zostały tylko porawione, ale jak widać niektóre rzeczy- a było ich więcej- znacznie

odbiegały od normy crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 35 mm to nie jest "niewielkie" obniżenie

> Obniżałem auto o 15 mm i geometria musiała być robiona.

> Z tym że ja wymieniałem łącznie z amortyzatorami.

> Co do ustawiania reflektorów, to chyba logiczne,

> że obniżenie źródła światła do podłoża doprowadzi

> do tego, że snop światła uderzy w podłoże wcześniej-

> czyli zmiejszy się zasięg reflektorów

no chyba że tył siądzie bardziej (a czasem tak się dzieje)

wtedy będzie dawał "po oczach" wink.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jesli sprezyny maja tam taniej niz w innych, ale ww uslug nie

> swiadczy, to znaczy ze nie jest porzadny....

to znaczy że jest nastawiony na ilość i ma w dupie co się tak naprawdę powinno zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> geometria.... zbieżność....

geometria to czy nie zostawia 4 śladów za sobą na drodze a zbiezność to ustawienie koła coś w stylu / \ | wink.gif

ja bym podjechał i sprawdził zbierzność choć sam tego nie robiłem po zmianie sprężyn biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> www.tomson.com.pl czy mozesz cos o nich powiedziec??

> Dodam ze sprezyny dostane tam DUZO taniej niz gdzie indziej

może nie mają sprzetu do stawienia zbierzności, ale dorabianie do tego ideologii że nie trzeba to IMO przesada alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ustawienie geometrii i zbieznosci nie idzie ze soba w parze Jak

> ustawiaja jedno to nie jest to zwiazane z drugim ??

niezbyt. Tzn na pewno nie uszkodzisz geometri wymianą sprężyn, chyba że by (odpukać) samochód z podnośnika spadł grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodach bez regulacji pochylenia kola np CC SC nie trzeba robic zbierznosci po wymianie sprezyn.... Oczywiscie "nie trzeba" nie oznacza ze nie warto..... czasem wystarczy wleciec kolem w dziure ibadz "szybciej" zaatakowac kraweznik i juz ustawy nadaja sie do....korekcji...

W przypadku aut gdzie pochylenie kola jest regulowane nalezy po wymianie skontrolowac i ew, doregulowac parametry zawieszenia......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale warto zrobic ile taka operacja moze kosztowac?? i ile

> ustawienie swiatel??

Z tego co pamiętam koło 60zł kosztuje ustawienie zbierzności. Światła to 7zł. Dobrze ustawiają Na ul. Augustówka (za TVN'em po prawej stronie) ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> geometria.... zbieżność....

> a to nie to samo.... ??

na geometrie sklada sie: zbieznosc ("rownoloeglosc" kol), pochylenie (wzgledem jezdni) i wyprzedzenie (cos ala widelec przedni w rowerze, coby kola sie prostowaly podczas jazdy)... takze raczej to nie to samo...

wymiana sprezyn "teoretycznie" ma najwiekszy wplyw na pochylenie, a nie na zbieznosc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teoretyzujesz?

Niekoniecznie. W 2002r. obniżyłem swojego ówczesnego Civica właśnie o 35mm (kit sprężyn Eibach). Oczywiście w Hondzie trzeba wyjmować amorki (a co za tym idzie ruszyć wahacze itp.) więc geometrię później zrobiłem. Co dziwne, panowie co montowali mi te springi zrboili swoje tak dobrze że nie była ona prawie wcale ruszona. Koleś w zakładzie od geometrii stwierdził wtedy że tak samo mogłem ją "trafić" wpadając w jakąś większą dziurę.

> Trzeba poprawic ustawienie swiatel.... 35mm to wcale nie tak malo...

> wystarczy aby swiatla swiecily "przed nosem"

Światła u mnie po obiżeniu świeciły tak samo - na oko nie byłem w stanie zauważyć żadnej różnicy. Może na tym przyrządzie co podczas badań technicznych używają to coś by wyszło ale użytkownik nie widzi...serio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Światła u mnie po obiżeniu świeciły tak samo - na oko nie byłem w

> stanie zauważyć żadnej różnicy. Może na tym przyrządzie co

> podczas badań technicznych używają to coś by wyszło ale

> użytkownik nie widzi...serio.

no nie wiem.... moze Tobie ustawili swiatla i nawet o tym nie wiesz wink.gif a moze swiatla w hondzinie lepiej swieca niz w Lanosie hmm.gif

u mnie po obnizeniu pogorszyly sie.... nie tak bardzo, zebym nie widzial ale jednak. Tak samo bylo w Nubirze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na geometrie sklada sie: zbieznosc ("rownoloeglosc" kol), pochylenie

> (wzgledem jezdni) i wyprzedzenie (cos ala widelec przedni w

> rowerze, coby kola sie prostowaly podczas jazdy)... takze raczej

> to nie to samo...

> wymiana sprezyn "teoretycznie" ma najwiekszy wplyw na pochylenie, a

> nie na zbieznosc...

z tego co piszesz wnioskuje ze trzeba zrobic geometrie i bedzie ok cfaniaczek.gif czy sie m yle cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ano widzisz analogicznie jest w moim przypadku

> A czy u nich rowniez montowales? Jestes zadowolony?

montowalem konkretnie w Ciechanowie... bo koszt za 4 szt wynosil 120zl 2x40 + 2x20 skromny.gif (+ 40zl za gaz)

nie pamietam ile chcieli w Tomsonie, ale oplacalo mi sie pojechac poza Warszawe wink.gif

na pytanie czy jestem zadowolony - tak skromny.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> montowalem konkretnie w Ciechanowie... bo koszt za 4 szt wynosil

> 120zl 2x40 + 2x20 (+ 40zl za gaz)

razem z geometria, etc... cfaniaczek.gif

> nie pamietam ile chcieli w Tomsonie, ale oplacalo mi sie pojechac

> poza Warszawe

> na pytanie czy jestem zadowolony - tak

200 palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.